1.6 TDI Erken Dpf Temizliği Sorunu


dellobaltino

Yeni Üye
Katılım
30 Ağu 2021
Mesajlar
28
Tepkime puanı
6
İsim
Arda
Selam dostlar aracım 1.6 tdi son nesil motor 80k kilometrede. Son zamanlarda dpf temizliği 300km de bir yapmaya başladı,
1-2 ay öncesine kadar her depoda 1 kere yapıyordu o da ortalama 800 km ye geliyor. Aracım Rsa yazılımlı stage 1, rsa yı da zaten dpf gibi konularda düzgün iş yaptıklarını için tercih etmiştim. Çok fazla trafiğe girmiyorum, kısa mesafe de kullanmıyorum, genelde sakin kullanırım arada otobana çıkıp gazlarım da. Sorun genel olarak böyle tavsiyeleriniz varsa açığım.
 

egr dpf iptaline kesinlikle karşıyım, hem emisyon( katı partikül) hemde aracın yanma sıcaklığını oldukça etkiliyor. siyah duman atmasıda cabası.
1449 lu aracımı egr+dpf off olarak bir yılı aşkındır kullanıyorum. rejenerasyonsuz araç kullanmanın zevki bir başkaymış.

@dellobaltino dostum hiç düşünme yaptır, çünkü dpf mulaka temizlenmeyecek ölçüde bir gün dolacak. kaçışı yok. rejenerasyon sırasında külün bir kısmı yanıyor ama yanmayan küller birike birike dpf gözeneklerini tıkıyor ve bir süre sonra dpf kullanılamaz hale geliyor. egzoz muayenesini çok rahat geçersin merak etme.
 
Upvote 0

1449 lu aracımı egr+dpf off olarak bir yılı aşkındır kullanıyorum. rejenerasyonsuz araç kullanmanın zevki bir başkaymış.

@dellobaltino dostum hiç düşünme yaptır, çünkü dpf mulaka temizlenmeyecek ölçüde bir gün dolacak. kaçışı yok. rejenerasyon sırasında külün bir kısmı yanıyor ama yanmayan küller birike birike dpf gözeneklerini tıkıyor ve bir süre sonra dpf kullanılamaz hale geliyor. egzoz muayenesini çok rahat geçersin merak etme.
muayeneden geçer tabii, tuvturk standartları aşırı derecede düşük çünkü, normal şartlarda hiçbir avrupa ülkesinde bu şekilde muayeneden geçemezsiniz.
 
Upvote 0
muayeneden geçer tabii, tuvturk standartları aşırı derecede düşük çünkü, normal şartlarda hiçbir avrupa ülkesinde bu şekilde muayeneden geçemezsiniz.
hocam avrupada yaşamadığımıza göre ülkemiz koşullarına göre yorum yapalım daha faydalı olur. avrupada yaşasam ne işim olur 1.6 TDi ile. en kötü Mk8 R alırdım. RS3 alırdım.
 
Upvote 0
Vag tdi için

220.000 km den önce (yurt dısı forumlarda)

Bu dpf nin cortladığını görmedim.

En erken gördügüm 220k yani.

Hadi cortladı hacı şakirli köpüklü yıkama metoduyla yıkatıp devam edicez.

Sıfır dpf icin Doguşa 65-70 bin lira verecek enayi yoktur sanırım

Biraderin 2012 tdi manuel passatı 380 bin de dpf + egr patlattı.

Yıkattı köpükletti yola devam.

Peki yıkanmış olan dpf bi 380 bin daha gidermi?

Gitmez !!

100-150 bin sonra tekrar mefta olur.

Dpf+egr iptal edene de hayırlı olsun denir.
 
Upvote 0
Vag tdi için

220.000 km den önce (yurt dısı forumlarda)

Bu dpf nin cortladığını görmedim.

En erken gördügüm 220k yani.

Hadi cortladı hacı şakirli köpüklü yıkama metoduyla yıkatıp devam edicez.

Sıfır dpf icin Doguşa 65-70 bin lira verecek enayi yoktur sanırım

Biraderin 2012 tdi manuel passatı 380 bin de dpf + egr patlattı.

Yıkattı köpükletti yola devam.

Peki yıkanmış olan dpf bi 380 bin daha gidermi?

Gitmez !!

100-150 bin sonra tekrar mefta olur.

Dpf+egr iptal edene de hayırlı olsun denir.
Katılıyorum bence endişelenmek için daha erken sadece merak edip sorayım dedim. Daha hiç lamba bile yakmadı zaten, çekişte problem yok, koku duman yok maksat muhabbet olsun :)))
 
Upvote 0
muayeneden geçer tabii, tuvturk standartları aşırı derecede düşük çünkü, normal şartlarda hiçbir avrupa ülkesinde bu şekilde muayeneden geçemezsiniz.
Almanyada DPF iptal muayeneden ne diye geçemicekmişim? Geçiliyor. Avrupa da yaşayıp da en az RS3 alırım diyen gencolara verecek cevap yok. Avrupa da çöplükler dahil her yer RS3 ve üstü.

Konuyu açan arkadaşım. Benim 1.6 TDi Golfüm varken bir aralar sürekli jenerasyona geçmeye başlamıştı. Bendeki sorun DPF nin basınç sensörü yıpranmış ve araba beyninde arızaya düşmeden yanlış ölçüm yapıyordu. Bundan dolayı da sık sık jenerasyon yaptı. Kaputu açıp motora baktığında, sana göre arka sol kısımda DPF nin üstünde küçük bir çantanın içinde iki veya üç sensör bulunuyor. Sensörlerden egzoz gazı kaçırmış mı diye bakabilirsin.
 
Upvote 0
hocam avrupada yaşamadığımıza göre ülkemiz koşullarına göre yorum yapalım daha faydalı olur. avrupada yaşasam ne işim olur 1.6 TDi ile. en kötü Mk8 R alırdım. RS3 alırdım.
hocam araç sizin tabiki karışamam ama bizi zaten böyle düşünmek ileriye götürmüyor, üstüne belki yıllarca mühendislik harcanan bir parçayı burda duvardan duvara vuruyoruz, rejenerasyon olayına bende acayip gıcık oluyorum, dolduğu zaman performansıda düşürüyor bunada katılıyorum ama en son çözüm iptal etmek, yukarda hocamın dediği gibi önce bir yıkatılarak denenebilir ha yine olmadı o zaman belki düşünülebilir.
bu konuya gelene kadar değişmemiz gereken çok şey olabilir ancak hiçbir zaman tek taraflı düşünmemek lazım.
herkese hayırlı iftarlar iyi forumlar.
 
Upvote 0
Almanyada DPF iptal muayeneden ne diye geçemicekmişim? Geçiliyor. Avrupa da yaşayıp da en az RS3 alırım diyen gencolara verecek cevap yok. Avrupa da çöplükler dahil her yer RS3 ve üstü.

Konuyu açan arkadaşım. Benim 1.6 TDi Golfüm varken bir aralar sürekli jenerasyona geçmeye başlamıştı. Bendeki sorun DPF nin basınç sensörü yıpranmış ve araba beyninde arızaya düşmeden yanlış ölçüm yapıyordu. Bundan dolayı da sık sık jenerasyon yaptı. Kaputu açıp motora baktığında, sana göre arka sol kısımda DPF nin üstünde küçük bir çantanın içinde iki veya üç sensör bulunuyor. Sensörlerden egzoz gazı kaçırmış mı diye bakabilirsin.
çok merak ediyorum hocam nasıl o şekilde geçileceğini, bunu söylememi yanlış anlamayın, varsa eğer geçmiş bir örnek merak ediyorum, varsa öğrenmiş oluruz tüv olaylarının bir işe yaramadığını. çünkü adamlar emisyon için bir sürü skandallar vs yedi, bence çok sık denetleniyordur.

almanlar dizel severler bir türlü vazgeçemezler gibime geliyor :D

hayırlı iftarlar iyi akşamlar
 
Upvote 0
Katılıyorum bence endişelenmek için daha erken sadece merak edip sorayım dedim. Daha hiç lamba bile yakmadı zaten, çekişte problem yok, koku duman yok maksat muhabbet olsun :)))
hocam aracınız zaten daha çok düşük km, sorun açana kadar kafaya takmayın sonrasında ilk olarak servis rejenerasyonu sonrasında yıkama en son iptali düşünülebilir.
hayırlı iftarlar iyi akşamlar
 
Upvote 0
çok merak ediyorum hocam nasıl o şekilde geçileceğini, bunu söylememi yanlış anlamayın, varsa eğer geçmiş bir örnek merak ediyorum, varsa öğrenmiş oluruz tüv olaylarının bir işe yaramadığını. çünkü adamlar emisyon için bir sürü skandallar vs yedi, bence çok sık denetleniyordur.

almanlar dizel severler bir türlü vazgeçemezler gibime geliyor :D

hayırlı iftarlar iyi akşamlar
İçi boşaltılmış ve DPF Off kodlaması yapılmış bir aracın DPF çalıştığını nasıl anlıyabilir TÜV? Öncesinde gittiğimiz Egzoz emisyon ölçümde ise DPF tutmaya çalıştığı NOx ve akciğere yapışıp kanser yapan ince partikülleri de ölç(e)müyorlar. Downpipe takıp TÜV çalışanını gözüne sokmadığın sürece anlıyamaz? Ne avrupanın bir ülkesinde ne de türkiyede. Etik mi, değil tabiki. Almanyada daha az zararlı egzoz gazı çıkartan araç daha az MTV ödüyor. DPF iptal edince vergi kaçıyorsun. Türkiyede DPF'ine iyi bakmayınca, belki masraftan kaçınıp içini boşaltan oluyordur. Ama çıkan ince partiküller seni beni onu bir zaman sonra kanser yapıyor.
 
Upvote 0
İçi boşaltılmış ve DPF Off kodlaması yapılmış bir aracın DPF çalıştığını nasıl anlıyabilir TÜV? Öncesinde gittiğimiz Egzoz emisyon ölçümde ise DPF tutmaya çalıştığı NOx ve akciğere yapışıp kanser yapan ince partikülleri de ölç(e)müyorlar. Downpipe takıp TÜV çalışanını gözüne sokmadığın sürece anlıyamaz? Ne avrupanın bir ülkesinde ne de türkiyede. Etik mi, değil tabiki. Almanyada daha az zararlı egzoz gazı çıkartan araç daha az MTV ödüyor. DPF iptal edince vergi kaçıyorsun. Türkiyede DPF'ine iyi bakmayınca, belki masraftan kaçınıp içini boşaltan oluyordur. Ama çıkan ince partiküller seni beni onu bir zaman sonra kanser yapıyor.
Ülkemizde air sistemi takılmış süspansiyonla dahi araç geçiren var (kesinlikle örnek değil ama nasıl geçirdiğini siz anladınız), demem o ki Türkiye de her şekilde geçer zaten, ben Almanya da yaşamıyorum lakin orada dediğiniz gibi vergilerde emisyon üzerinden, alman bunu daha iyi ölçer diye düşünüyorum(en azından bizden daha iyi) zira egr dpf iptal edilen araç biz göremesekte ince ince siyah duman atar, emisyon cihazındaki emisyon yüksekliği görülecektir fakat sınırlar altında ise geçebileceltir(belki), buna kimse kesinlikle geçer garantisini veremez, bir model geçer bir model geçemeyebilir, dediğiniz sağlık konusuna son derece katılıyorum ve bu yüzden burada herkese açıklama yapmaya çalışıyorum, bir çırpıda hadi iptal et gitsin demek böylesine bir sistem için mantıklı olmaz.


X bir yazılım firması ile konuşurken duyduğum bir bilgide şöyleydi; muayene çalışanı egr dpf sistemini göz ile kontrol ediyormuş, eğer dpf kırdırılıp içinden düz boru çekildiyse dahi bazıları üstüne vurarak çıkarttığı sesten dolayı kafayı takabiliyorlarmış.
 
Upvote 0
@ismail67peker genco mu? :ROFLMAO: genco dediğin adam 51 yaşında, kabul görüntü olarak ve ruhen gencim orası ayrı. almanyada yaşasam 1.6 TDi ile asla işim olmazdı onu belirtmek istedim. hadi RS3 alamadım mı 3.0 TDi alırdım.
 
Upvote 0
O DPF beni delirtti. En sonunda söktürdüm. Hızımı alamadım susturucu, filtre ne varsa boşalttım. Dümdüz boru var şimdi. Sesi dizel olduğu için hiç değişmedi desem yalan olmaz. Bağırmıyor da. Sadece emisyon muayenesini tek bir yerde yaptırmam gerekiyor :D ona da katlanacağız artık.
 
Upvote 0

Selam arkadaşlar 3-4 depodur shellden alıyorum yakıtı, aracı kullanmam da biraz seriydi bu aralar geneli şehir içinde vs. trafiğe de bolca kaldım yani dpf’nin erken dolması için bütün koşullar uygundu. Ona rağmen gözlemlediğim kadarıyla temizlik aralığı ortalama 100 kmden fazla uzadı değişik bir tecrübe oldu benim için.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt