DSG hakkında...



Kavrama değiştirmeme rekoru bende sanırım 2015 mk7 1.6 tdi dsg 177 bin km dir kavrama değişmedi herhangi bir sorunu da yok :) Maşallahları esirgemeyelim 🧿
Bugüne kadar nasıl kullandığınız aracınızı maddeler halinde yazar mısınız lütfen ? Maşallah istemekle olmuyor...
 
Kafama takılan birkaç soru var bunları sormak istiyorum, birincisi dur kalk trafikte aracı manuele alıp 1. Viteste götürmek doğru mu? İkincisi aracı sürekli sakşn kullanımda olsa sporda kullanmak zararlı mı ?
Doğru. Duruma göre yoka göre değişir.

Isı değerleri önemli. Sporda kullancaksan motor sıcak yağ sıcak olmalı.
Yağ derecesi 80 olmadan 2ooo devri geçmemelisin.
 
Alıntıladığınız mesajdan 2 3 mesaj sonra yazdım umarım görmüşsünüzdür :)
Şimdi gördüm hocam dikkatimden kaçmış. Birde araya bir konu sıkıştırmak istiyorum herkes tecrübelerini paylaşırsa sevinirim, cam buğularını nasıl açıyorsunuz bunu merak ettim evet saçma bir soru gibi görünüyor olabilir fakat başımdan geçen bir şeyi paylaşmak istiyorum. Öncelikle ön cam yan cam ve yan arka camlar buğu olduğunda klimayı açmadan sadece ön cama hava vererek 4 5 kademeye getirdim fakat buğuyu açmadı, sonradan en son seviyeye getirdim ve buğular yine açılmadı, ardından max tuşuna basarak camları açabildim hatta klima açıkken en düşük seviyede olmasına rağmen buğuyu açtı, sormak istediğim soru şu : cam buğularını açmak için ac yi açmak mı gerekiyor illaki.
 
Şimdi gördüm hocam dikkatimden kaçmış. Birde araya bir konu sıkıştırmak istiyorum herkes tecrübelerini paylaşırsa sevinirim, cam buğularını nasıl açıyorsunuz bunu merak ettim evet saçma bir soru gibi görünüyor olabilir fakat başımdan geçen bir şeyi paylaşmak istiyorum. Öncelikle ön cam yan cam ve yan arka camlar buğu olduğunda klimayı açmadan sadece ön cama hava vererek 4 5 kademeye getirdim fakat buğuyu açmadı, sonradan en son seviyeye getirdim ve buğular yine açılmadı, ardından max tuşuna basarak camları açabildim hatta klima açıkken en düşük seviyede olmasına rağmen buğuyu açtı, sormak istediğim soru şu : cam buğularını açmak için ac yi açmak mı gerekiyor illaki.
Evet AC gerekiyor.
 
12 yıldır 3 tane dsg li araç kullanmış biri olarak ;
şanzıman yazılımı attır. Paylaşımlarda görmüşsündür dsg düşük devirde yüksek vites çevirmeyi sever. Teker döndüğü anda 2vitese alır geneldede sorunlar 2.vitesde titremeyle başlar. Ben chip tuning yaptırıyordum geçende dsg yazılımıda yüklettim. Kavrama sorununu ortadan kaldırısın.
 
Son düzenleme:
Başlarda bu dsgye yazılım attırma olayına karşıydım üreten mühendis bunu düşünmüyor mu diyordum fakat büyük ihtimal emisyon için ayarlanmış bir geçiş sistemi vardı. Golften sonra 2023 a3 e geçtim aracım golf 8 ile aynı şanzıman fakat adamlar vites geçişlerini tamamen değiştirmişler araç 15 km den sonra 2 ye geçiyor yeni golflerde böyle mi bilmiyorum fakat normal modda resmen golf 7 nin spor modu gibi geçiş yapıyor tabi bu durum şanzıman ömrüne uzun sürede olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum
 
Dsg nin düşmanı sürekli vites atmaktır.. Şehir içinde kullanılan araçla çevre yolunda a-b noktasına 10-15 kere vites atan arasında ciddi fark var.. biri 50/80 bin arasında sorun çıkarırken diğeri 150 bin üstünü görüyor.. Muhtemelen Arge birimi bu şanzımanı düz alman yollarında denemiş .. Tork beygir +- ömrünü de belirliyor tabi 1.2 110hp 200k gidecekse 1.4 122hp 120k gibi..
Fabrika 1.vitesi süs niyetine koymuş gibi bendeki passat 1.4tsi garaj çıkışı dik yokuşta zangır zangır titriyordu devrini almadan 2.vitese atmasından kaynaklı manuel ile çözüyoruz ok de en azından özel sektör buna çözüm bulmuşsa fabrika araçları çağırıp bu hatayı düzeltsin - Tüp gevşemesi içinde en azından her 100 binde bir yağ değişim ve tüp sıkma aksiyonu eklesin..
Basıncın yeterli olmadığı durumda mekatronik anakartı da yanıyor debriyajda kısa sürede bitiyor..
Aşılamayacak boyutta sıkıntıları yok aslında kullanıcı ihmali ve servisin kullanıcıları yönlendirmemesi ile alakalı..
 
Başlarda bu dsgye yazılım attırma olayına karşıydım üreten mühendis bunu düşünmüyor mu diyordum fakat büyük ihtimal emisyon için ayarlanmış bir geçiş sistemi vardı. Golften sonra 2023 a3 e geçtim aracım golf 8 ile aynı şanzıman fakat adamlar vites geçişlerini tamamen değiştirmişler araç 15 km den sonra 2 ye geçiyor yeni golflerde böyle mi bilmiyorum fakat normal modda resmen golf 7 nin spor modu gibi geçiş yapıyor tabi bu durum şanzıman ömrüne uzun sürede olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum
Babamda yazılıma çok karşiydi. Kendi aracım diye fazla karışmıyordu ama ilk duyduğunda aynı tepkiyi veriyordu. Mühendisler senin kadar düşünmüyor mu. Yazımlı octavia aracımdan sonra superb yi almaya işlerimden dolayı ben gidemedim babam alıp gelmişti.Geldiğinde ilk söylediği octavia fişek gibi arabaydı super b nin nesini beğendinde aldın gitmiyo araba cevabını verdi :)
 
Şimdi gördüm hocam dikkatimden kaçmış. Birde araya bir konu sıkıştırmak istiyorum herkes tecrübelerini paylaşırsa sevinirim, cam buğularını nasıl açıyorsunuz bunu merak ettim evet saçma bir soru gibi görünüyor olabilir fakat başımdan geçen bir şeyi paylaşmak istiyorum. Öncelikle ön cam yan cam ve yan arka camlar buğu olduğunda klimayı açmadan sadece ön cama hava vererek 4 5 kademeye getirdim fakat buğuyu açmadı, sonradan en son seviyeye getirdim ve buğular yine açılmadı, ardından max tuşuna basarak camları açabildim hatta klima açıkken en düşük seviyede olmasına rağmen buğuyu açtı, sormak istediğim soru şu : cam buğularını açmak için ac yi açmak mı gerekiyor illaki.
Golf 7 lerde kronik mi desek mecburi mi desek bilemedim. Mevbur o AC açılacak yaz kış.
Mk8 de bu sorun çözülmüş kışın ac açmadan buğular çözülüyor.
Başlarda bu dsgye yazılım attırma olayına karşıydım üreten mühendis bunu düşünmüyor mu diyordum fakat büyük ihtimal emisyon için ayarlanmış bir geçiş sistemi vardı. Golften sonra 2023 a3 e geçtim aracım golf 8 ile aynı şanzıman fakat adamlar vites geçişlerini tamamen değiştirmişler araç 15 km den sonra 2 ye geçiyor yeni golflerde böyle mi bilmiyorum fakat normal modda resmen golf 7 nin spor modu gibi geçiş yapıyor tabi bu durum şanzıman ömrüne uzun sürede olumlu katkı sağlayacağını düşünüyorum
Mk8 de şöyle yapılmış. Tam duran sıfır km iken hız kalkış yapılırsa 15 de 2 ye alıyor.
Fakat 5-15 arası giderken yarım debriyaj 2 ye alıyor. Kararsız.
Tam durcaksan iyi. Yoksa eski sistem
 
Mk8 de şöyle yapılmış. Tam duran sıfır km iken hız kalkış yapılırsa 15 de 2 ye alıyor.
Fakat 5-15 arası giderken yarım debriyaj 2 ye alıyor. Kararsız.
Tam durcaksan iyi. Yoksa eski sistem
Hafif bide rampadaysan yarım debriyajla kavramanın canına okuduğu andır. Dsg yazılımından sonra 5-15 km arası 2 vites sorunu kalmadı. 15 km altında 1. vitese alıyor titreme, kavramayı zorlama derdi olmuyor
 
Hafif bide rampadaysan yarım debriyajla kavramının canına okuduğu andır. Dsg yazılımından sonra 5-15 km arası 2 vites sorunu kalmadı. 15 km altında 1. vitese alıyor titreme, kavramayı zorlama derdi olmuyor
Harika düşünülebilir.düşük km iken yaptırcan 100 bin gidersin
 
Mekatronik arızasıda yağ ve tüpün gevşemesinden kaynaklıysa 50.000 km de bir kontrol ettir birde dsg yazılımı yüklettimi çok uzun süreler sorunsuz kullanılabilir.
 

Yazılım attıran 1 attırmayan 1000 pişman diyelim mi :))
 

Geri
Üst Alt