2024 Makyajlı Cupra Formentor Tanıtıldı


AhmetCakmak

Yönetici
Katılım
17 May 2017
Mesajlar
5,900
Tepkime puanı
8,698
Konum
İstanbul
İsim
Ahmet Çakmak
Cupra'nın başarısı şüphesiz ki Formentor'dan kaynaklanıyor. Kişisel hatları ve geniş motor yelpazesi ile ödüllendirilen coupé-SUV, Avrupa genelinde C segmentinin en popüler seçeneklerinden biri olmayı başarmıştı. Yollarda geçirdiği dört yılın ardından, İspanyol markanın göz bebeği daha teknolojik ve daha güçlü hâle geliyor.

İlk olarak tasarımsal değişiklikler ile başlayalım. Ön tarafta, Cupra'nın imzası olan eski far tasarımının yerine ilk kez Tavascan modelinde gördüğümüz üçgen formlu Matrix LED farların yerleştirildiğini görüyoruz. Cupra, ızgara tasarımını ve hava kanallarını da daha agresif bir formda yeniden şekillendirmiş.

2024-makyajlı-cupra-formentor-1.jpg

Cupra'nın müşteri kazanmasında etkisi olan şık çizgilerden oluşan jant tasarımları da makyajla birlikte güncellendi. 18 ve 19 inç çapındaki jantlar, 8 farklı tasarım seçeneğiyle geliyor. Arkadaki şerit LED stop lambaları, farların içinde gördüğümüz üçgen desenlere sahip. Ayrıca, artık LED şeridin bir parçası olan Cupra logosu da ışıklandırılmış.

İç tasarıma geldiğimizde, 3D baskı ve %73 geri dönüştürülmüş vegan mikrofiberden oluşan bir döşeme seçimi görüyoruz. Malzeme kalitesiyle öne çıkan Cupra modellerinin iç mekanında, makyaj öncesine kıyasla tasarımsal bir değişim bulunmuyor.

2024-makyajlı-cupra-formentor-5.jpg

Yeni olan tek şey, 12.9 inç boyutundaki multimedya ekranı. Makyaj öncesinde şikayetlere konu olan dokunmatik klima ve ses kontrolleri, nihayet arka aydınlatmalara sahip. Bu sayede, özellikle hava karanlıkken yaşanan sorunlar çözülmüş oluyor. Teknoloji açısından, Cupra ve Sennheiser ile işbirliği sonucu üretilen 12 hoparlörlü, 425 W ses sistemi öne çıkıyor.

Cupra Formentor, boyutları açısından 4.450 mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.520 mm yükseklik sunuyor. 2.680 mm aks açıklığı ile yola çıkan coupe-SUV'nin bagaj hacmi hâlâ 450 litre. Koltuklar yatırıldığı zaman ise, bu hacim 1505 litreye kadar artıyor.

Formentor, sekiz farklı güç ünitesiyle sipariş edilebilecek. Giriş seviyesi hala 150 bg ve 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 TSI. Güç skalasının bir üst basamağında 204 bg (DSG şanzıman ve 4Drive dört tekerlekten çekişli), 265 bg (DSG şanzıman ve önden çekişli) ve 333 bg (DSG ve 4Drive) versiyonlarıyla gelen 2.0 TSI ile karşılaşıyoruz.

333 bg'lik model, makyaj öncesi çıkışını 23 bg artırması ve Audi RS3 modelinden miras alınan Tork Splitter diferansiyeli ile öne çıkıyor. Opsiyon olarak Akebono fren sistemi sunuluyor ve 390 bg güç sunan VZ5 donanımının akıbetini bilmediğimiz için, şimdilik elimizdeki en güçlü Formentor seçeneği bu.

Ancak hepsi bununla bitmiyor, çünkü Formentor aynı zamanda 150 bg 1.5 TSI hafif hibrit benzinli, 150 bg 2.0 TDI dizel ve iki plug-in hibrit versiyonla da sunuluyor. Her ikisi de 1.5 TSI tabanlı olan bu versiyonlar, 204 bg ile 272 bg arasında güç çıkışlarına sahip ve elektrik modunda 100 km'den fazla sürüş sağlayan 19.7 kWh'lik bir batarya paketi taşıyorlar.

Avrupa'da temmuz ayından itibaren satışa sunulacak olan makyajlı modelin, ülkemizde hangi motor seçenekleriyle sunulacağı henüz paylaşılmadı. Fiyat etiketi hakkında da henüz resmi bir bilgi yok.

Motor1

Video:

Fotoğraflar:
 

Ekli dosyalar

  • 2024-makyajlı-cupra-formentor-2.jpg
    2024-makyajlı-cupra-formentor-2.jpg
    301.9 KB · Görüntüleme: 51
  • 2024-makyajlı-cupra-formentor-3.jpg
    2024-makyajlı-cupra-formentor-3.jpg
    256 KB · Görüntüleme: 50
  • 2024-makyajlı-cupra-formentor-4.jpg
    2024-makyajlı-cupra-formentor-4.jpg
    251.5 KB · Görüntüleme: 53

Beğendim ben, ilerde suv araç alıcam böyle birşey de olabilir...
 
Arka tasarım gayet yenilikçi fakat eskisinin o haşin önden bakışı kaybolmuş. Yine de çok satacaktır. Süper geliyor cupra markası👏
 
2.0 olanını bilmiyorum ama 1.5 150 lik olanı iyi yürümüyor. 2.0 lt formentor alana kadar Golf 8 R alır geçerdim.
 
Ben pek beğenmedim.

Yeni kasa Tucson gibi

Çok gereksiz girintiler, çıkıntılar var.




.
 
Arka tasarımlar çok iyi ama o ön farlar ne, hele ki açılış animasyonu (inanırsan) sonradan takılan çin işi ledler gibi.

İç ve arka mükemmel ama ön taraf kesinlikle eskisi daha iyiydi, hala ayrı sis farı ekliyorlar ne saçma iş.
 
Öndeki agresifliği kaybetmişler, birleşik ızgaralar ve daha ince farlarla olayı iyice yürütebilirlermiş, arkada pek bir değişiklik yok. Bir de bağımsız süspansiyona geçmeliler. Yine de çok satacağından eminim, güzel olmuş.
 
Öndeki agresifliği kaybetmişler, birleşik ızgaralar ve daha ince farlarla olayı iyice yürütebilirlermiş, arkada pek bir değişiklik yok. Bir de bağımsız süspansiyona geçmeliler. Yine de çok satacağından eminim, güzel olmuş.
Zaten süspansiyonları bağımsız çok bağlantılı.
 
Makyajsız hali için eleştiriler süspansiyon sertliği ve yalıtım zayıflığı üzerine. yine premium olarak konumlandirilmasina göre malzeme kalitesi zayıf deniyordu. suv diye geçiyorsa bagajı min 500lt olmalıydı bence

edit; mistyping
 
Araçlarda özellikle formentorda kanıtlanmış olan beats ses sistemi vb dolandırıcılıkmış. Amfiyi açıyorsun panasonic, hoparlörler farklı marka( fason üretim)..
Millet de beats, harman kardon opsiyon diye sıradan sistemler kullanıyor.
Bu araçta umarım yalıtımı çözmüşlerdir, yakışmıyor bu şikayetler böyle bir araçta.sennheiser da umarım safkandır..
IMG_1222.jpeg
 
Son düzenleme:
Makyajsız kasa formentoru alırken bayağı incelemiştim makyajlıyı da internetten, golfü de alırken aynısını yaşamıştım, mk7.5 lar o günlerde bayiilere dağıtılıyordu hatta aracı teslim aldığımız gün mk7.5 bayiiye gelmişti ilk kez, formentorda da aynısı oldu ve yine makyajsız kasayı tercih etmiş oldum, benim açımdan formentoru formentor yapan tasarımı ve donanımıdır, ikisini bir bütün halinde sunuyor makyajsız kasa bence, makyajlı kasanın ön ve arka tasarımı bana göre çok sıradan, nedense ön tasarımda acayip ford havası var arka tasarım daha güzel olsa da marka amblemini stopların içerisine koyma fikri hoş gelmedi, cupranın bakır renkli amblemi çok dikkat çekici ve ön planda olması gerekirken makyajlı da resmen üstünü örtmüşler gibi, donanım olarakta vzline olmayan paket ciddi boş olmuş, makyajsızda o paraya hem çok daha dolu hemde daha sportif tasarımlı araç alınabiliyor, tabiki benim bu yazdıklarım tamamen kişisel zevklere dayanıyor, sonuç olarak illaki iyileştirmeler olmuştur araçta ancak iyi ki makyajsız kasa almışım dediğim bir tasarım olmuş, Allah herkesin gönlüne göre nasip etsin :)
 

bence makyajın tek artısı eTSI (mHEV) motor + dcc. vzline pakette kör nokta standart değil sanırım, zaten yetersiz olan bagaj subwoofer dolasıyla 420lt'ye düşüyor
 

Geri
Üst Alt