AhmetCakmak
Yönetici
Cupra'nın başarısı şüphesiz ki Formentor'dan kaynaklanıyor. Kişisel hatları ve geniş motor yelpazesi ile ödüllendirilen coupé-SUV, Avrupa genelinde C segmentinin en popüler seçeneklerinden biri olmayı başarmıştı. Yollarda geçirdiği dört yılın ardından, İspanyol markanın göz bebeği daha teknolojik ve daha güçlü hâle geliyor.
İlk olarak tasarımsal değişiklikler ile başlayalım. Ön tarafta, Cupra'nın imzası olan eski far tasarımının yerine ilk kez Tavascan modelinde gördüğümüz üçgen formlu Matrix LED farların yerleştirildiğini görüyoruz. Cupra, ızgara tasarımını ve hava kanallarını da daha agresif bir formda yeniden şekillendirmiş.
Cupra'nın müşteri kazanmasında etkisi olan şık çizgilerden oluşan jant tasarımları da makyajla birlikte güncellendi. 18 ve 19 inç çapındaki jantlar, 8 farklı tasarım seçeneğiyle geliyor. Arkadaki şerit LED stop lambaları, farların içinde gördüğümüz üçgen desenlere sahip. Ayrıca, artık LED şeridin bir parçası olan Cupra logosu da ışıklandırılmış.
İç tasarıma geldiğimizde, 3D baskı ve %73 geri dönüştürülmüş vegan mikrofiberden oluşan bir döşeme seçimi görüyoruz. Malzeme kalitesiyle öne çıkan Cupra modellerinin iç mekanında, makyaj öncesine kıyasla tasarımsal bir değişim bulunmuyor.
Yeni olan tek şey, 12.9 inç boyutundaki multimedya ekranı. Makyaj öncesinde şikayetlere konu olan dokunmatik klima ve ses kontrolleri, nihayet arka aydınlatmalara sahip. Bu sayede, özellikle hava karanlıkken yaşanan sorunlar çözülmüş oluyor. Teknoloji açısından, Cupra ve Sennheiser ile işbirliği sonucu üretilen 12 hoparlörlü, 425 W ses sistemi öne çıkıyor.
Cupra Formentor, boyutları açısından 4.450 mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.520 mm yükseklik sunuyor. 2.680 mm aks açıklığı ile yola çıkan coupe-SUV'nin bagaj hacmi hâlâ 450 litre. Koltuklar yatırıldığı zaman ise, bu hacim 1505 litreye kadar artıyor.
Formentor, sekiz farklı güç ünitesiyle sipariş edilebilecek. Giriş seviyesi hala 150 bg ve 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 TSI. Güç skalasının bir üst basamağında 204 bg (DSG şanzıman ve 4Drive dört tekerlekten çekişli), 265 bg (DSG şanzıman ve önden çekişli) ve 333 bg (DSG ve 4Drive) versiyonlarıyla gelen 2.0 TSI ile karşılaşıyoruz.
333 bg'lik model, makyaj öncesi çıkışını 23 bg artırması ve Audi RS3 modelinden miras alınan Tork Splitter diferansiyeli ile öne çıkıyor. Opsiyon olarak Akebono fren sistemi sunuluyor ve 390 bg güç sunan VZ5 donanımının akıbetini bilmediğimiz için, şimdilik elimizdeki en güçlü Formentor seçeneği bu.
Ancak hepsi bununla bitmiyor, çünkü Formentor aynı zamanda 150 bg 1.5 TSI hafif hibrit benzinli, 150 bg 2.0 TDI dizel ve iki plug-in hibrit versiyonla da sunuluyor. Her ikisi de 1.5 TSI tabanlı olan bu versiyonlar, 204 bg ile 272 bg arasında güç çıkışlarına sahip ve elektrik modunda 100 km'den fazla sürüş sağlayan 19.7 kWh'lik bir batarya paketi taşıyorlar.
Avrupa'da temmuz ayından itibaren satışa sunulacak olan makyajlı modelin, ülkemizde hangi motor seçenekleriyle sunulacağı henüz paylaşılmadı. Fiyat etiketi hakkında da henüz resmi bir bilgi yok.
Motor1
Video:
Fotoğraflar:
İlk olarak tasarımsal değişiklikler ile başlayalım. Ön tarafta, Cupra'nın imzası olan eski far tasarımının yerine ilk kez Tavascan modelinde gördüğümüz üçgen formlu Matrix LED farların yerleştirildiğini görüyoruz. Cupra, ızgara tasarımını ve hava kanallarını da daha agresif bir formda yeniden şekillendirmiş.
Cupra'nın müşteri kazanmasında etkisi olan şık çizgilerden oluşan jant tasarımları da makyajla birlikte güncellendi. 18 ve 19 inç çapındaki jantlar, 8 farklı tasarım seçeneğiyle geliyor. Arkadaki şerit LED stop lambaları, farların içinde gördüğümüz üçgen desenlere sahip. Ayrıca, artık LED şeridin bir parçası olan Cupra logosu da ışıklandırılmış.
İç tasarıma geldiğimizde, 3D baskı ve %73 geri dönüştürülmüş vegan mikrofiberden oluşan bir döşeme seçimi görüyoruz. Malzeme kalitesiyle öne çıkan Cupra modellerinin iç mekanında, makyaj öncesine kıyasla tasarımsal bir değişim bulunmuyor.
Yeni olan tek şey, 12.9 inç boyutundaki multimedya ekranı. Makyaj öncesinde şikayetlere konu olan dokunmatik klima ve ses kontrolleri, nihayet arka aydınlatmalara sahip. Bu sayede, özellikle hava karanlıkken yaşanan sorunlar çözülmüş oluyor. Teknoloji açısından, Cupra ve Sennheiser ile işbirliği sonucu üretilen 12 hoparlörlü, 425 W ses sistemi öne çıkıyor.
Cupra Formentor, boyutları açısından 4.450 mm uzunluk, 1.840 mm genişlik ve 1.520 mm yükseklik sunuyor. 2.680 mm aks açıklığı ile yola çıkan coupe-SUV'nin bagaj hacmi hâlâ 450 litre. Koltuklar yatırıldığı zaman ise, bu hacim 1505 litreye kadar artıyor.
Formentor, sekiz farklı güç ünitesiyle sipariş edilebilecek. Giriş seviyesi hala 150 bg ve 6 ileri manuel şanzımanlı 1.5 TSI. Güç skalasının bir üst basamağında 204 bg (DSG şanzıman ve 4Drive dört tekerlekten çekişli), 265 bg (DSG şanzıman ve önden çekişli) ve 333 bg (DSG ve 4Drive) versiyonlarıyla gelen 2.0 TSI ile karşılaşıyoruz.
333 bg'lik model, makyaj öncesi çıkışını 23 bg artırması ve Audi RS3 modelinden miras alınan Tork Splitter diferansiyeli ile öne çıkıyor. Opsiyon olarak Akebono fren sistemi sunuluyor ve 390 bg güç sunan VZ5 donanımının akıbetini bilmediğimiz için, şimdilik elimizdeki en güçlü Formentor seçeneği bu.
Ancak hepsi bununla bitmiyor, çünkü Formentor aynı zamanda 150 bg 1.5 TSI hafif hibrit benzinli, 150 bg 2.0 TDI dizel ve iki plug-in hibrit versiyonla da sunuluyor. Her ikisi de 1.5 TSI tabanlı olan bu versiyonlar, 204 bg ile 272 bg arasında güç çıkışlarına sahip ve elektrik modunda 100 km'den fazla sürüş sağlayan 19.7 kWh'lik bir batarya paketi taşıyorlar.
Avrupa'da temmuz ayından itibaren satışa sunulacak olan makyajlı modelin, ülkemizde hangi motor seçenekleriyle sunulacağı henüz paylaşılmadı. Fiyat etiketi hakkında da henüz resmi bir bilgi yok.
Motor1
Video:
Fotoğraflar: