Yag sıcaklığı 130+


golfcu91

Katılımcı Üye
 
Katılım
15 Ocak 2020
Mesajlar
553
Tepkime puanı
310
Konum
İstanbul
İsim
burhan
Arkadaşlar Selamlar;
200 ve üzeri hızlarda yag sıcaklığı 130 un üzerine çıkıyor bu durum normal mi ?
 

Arkadaşlar Selamlar;
200 ve üzeri hızlarda yag sıcaklığı 130 un üzerine çıkıyor bu durum normal mi ?
130 derece ile yağın özelliğinin kaybolmasını hızlandırıyorsunuz kullandığınız yağ nedir tam sentetik yağlar daha hızlı ısınma dolayısıyla daha hızlı soğuma sağlarlar. O hızlarda o derece ısınma normal fakat sağlıksız sürekli yüksek devir çeviriyorsanız yağ değişim periyodunu erkene çekmeniz lazım 10 bin hatta 7500 gibi
 
Yüksek hızlarda sürekli benzinli ise en az 4000 5000 devirin üstünde dizel ise 3000 4000 devir üstünde çalıştığı için sürtünme artar, sürtünme artınca yağın sıcaklığı da yükselir. Yağınızın parlama sıcaklığı 130 dereceye yakınsa evet tehlikeli bir değer ancak 130 derece yakın olduğunu zannetmiyorum. Yağın viskozite değeri de yüksekse (örn. 5w-30) yoğunluk fazla olacağından yüksek devirlerde çok hızlı olamayacağından daha çabuk ısınır. VAG MQB platformu araçlar (2012-2020) zannetiğim kadarıyla 145 dereceden sonra kendini korumaya alıyor, torku sınırlıyor. Islak kavrama şanzımanlarda ve motorlarda da aynı. Sürekli +200 gidiyorsanız ve yağ ısınmasından şikayetçiyseniz yağınızı daha performans odaklı bir yağla değiştirebilirsiniz, işleri biraz daha ilerletmek isterseniz yağ soğutucu montajı da yapabilirsiniz. Yeni nesil benzinli motorlara 0w-30 kullanıyorlar diye biliyorum, Castrol Edge, Mobil 1 gibi yağları tercih edebilirsiniz, benzinli araç kullanan arkadaşlar daha iyi bilir tabi.
 
antifriz eskiyse değiştirin motul olabilir. Ben yağ olarak motuldan liqui molye geçtim ısınmaz azaldı gibi daha kontrollü.
 
Yüksek hızlarda sürekli benzinli ise en az 4000 5000 devirin üstünde dizel ise 3000 4000 devir üstünde çalıştığı için sürtünme artar, sürtünme artınca yağın sıcaklığı da yükselir. Yağınızın parlama sıcaklığı 130 dereceye yakınsa evet tehlikeli bir değer ancak 130 derece yakın olduğunu zannetmiyorum. Yağın viskozite değeri de yüksekse (örn. 5w-30) yoğunluk fazla olacağından yüksek devirlerde çok hızlı olamayacağından daha çabuk ısınır. VAG MQB platformu araçlar (2012-2020) zannetiğim kadarıyla 145 dereceden sonra kendini korumaya alıyor, torku sınırlıyor. Islak kavrama şanzımanlarda ve motorlarda da aynı. Sürekli +200 gidiyorsanız ve yağ ısınmasından şikayetçiyseniz yağınızı daha performans odaklı bir yağla değiştirebilirsiniz, işleri biraz daha ilerletmek isterseniz yağ soğutucu montajı da yapabilirsiniz. Yeni nesil benzinli motorlara 0w-30 kullanıyorlar diye biliyorum, Castrol Edge, Mobil 1 gibi yağları tercih edebilirsiniz, benzinli araç kullanan arkadaşlar daha iyi bilir tabi.
Aynı motor golf kullanıyorum aynı hızlarda 115 i geçmiyor
 
130 derece ile yağın özelliğinin kaybolmasını hızlandırıyorsunuz kullandığınız yağ nedir tam sentetik yağlar daha hızlı ısınma dolayısıyla daha hızlı soğuma sağlarlar. O hızlarda o derece ısınma normal fakat sağlıksız sürekli yüksek devir çeviriyorsanız yağ değişim periyodunu erkene çekmeniz lazım 10 bin hatta 7500 gibi
Acaba yağ özelliğini kaybetti de daha mı çabuk ısınmaya basladi
 
Yaklaşık 10 yıl 1.6TDi CAYD motor kodlu motoru kullandık, son 2 3 yılı yazılımlı, aracı sıkıştırınca 128 dereceleri gördüm en fazla, vites oranları kısa, o hızlarda en az 4k ve üstü devir de çalışıyor, çok anormal değil o hızlarda o sıcaklıklara ulaşması, daha kaliteli bir yağ (örn: ligui molly) kullanırsanız sıcaklık daha düşük çalışır veya daha hızlı soğur. Ama yinede 1.6TDi için o hızlar epey yüksek, sabit o hızda gitmek bir süre sonra zarar verebilir.

Performans yağlarının periyodu daha kısa bilginiz olsun, motuldeki metal şişleri yağlar falan.
 
İyiki 300 basmıyor bizim araçlar
Biraz çocukluk heveslerimizin devamı gibi sanki değil mi ?

90 larda aracın camından bakar bunun ibre 240 ooo şunun ki 260 falan...

30 yaşımda bir kere 200 km/sa hızın üzerine çıktım Konya yolunda idi, o da hayatımda 1 defa oldu, öyle de kalır sanırım.

Deli akan kanın heyecanını kaybetmemiştim, belki de çalıştığım ortamdakilerin gazına geldim... "Golf mü aldın ooo son hız kaç görüyor denedin mi?"

Şimdi hayata tutunmak, hayatta kalmak daha cazip görünüyor.
 

Yaklaşık 10 yıl 1.6TDi CAYD motor kodlu motoru kullandık, son 2 3 yılı yazılımlı, aracı sıkıştırınca 128 dereceleri gördüm en fazla, vites oranları kısa, o hızlarda en az 4k ve üstü devir de çalışıyor, çok anormal değil o hızlarda o sıcaklıklara ulaşması, daha kaliteli bir yağ (örn: ligui molly) kullanırsanız sıcaklık daha düşük çalışır veya daha hızlı soğur. Ama yinede 1.6TDi için o hızlar epey yüksek, sabit o hızda gitmek bir süre sonra zarar verebilir.

Performans yağlarının periyodu daha kısa bilginiz olsun, motuldeki metal şişleri yağlar falan.
Sanırım yag ömrünü doldurdu liquimoly ile devam etmek lazim
 

Geri
Üst Alt