Yag sıcaklığı 130+


Biraz çocukluk heveslerimizin devamı gibi sanki değil mi ?

90 larda aracın camından bakar bunun ibre 240 ooo şunun ki 260 falan...

30 yaşımda bir kere 200 km/sa hızın üzerine çıktım Konya yolunda idi, o da hayatımda 1 defa oldu, öyle de kalır sanırım.

Deli akan kanın heyecanını kaybetmemiştim, belki de çalıştığım ortamdakilerin gazına geldim... "Golf mü aldın ooo son hız kaç görüyor denedin mi?"

Şimdi hayata tutunmak, hayatta kalmak daha cazip görünüyor.
Hocam bütün önlemleri alıyorum bilinçli bir şekilde frenlerden tutunda lastiklere kadar performans odaklı kullanıyorum kimisi yazilimi atıp 190 la gidebileceği lastikle 200 üstüne çıkıyor tabi tedbiri alıyoruz da takdir Allah tan sürekli değil arada yapıyorum kuzey marmara da
 

@GolfTutkulu

Bende bir kere 200 bastım (araç 8000 km deydi)

201 e çıkmadı araç? Gazı veriyorum gaz pedalı boşa düstü???

Yolda düzdü aslında

O günden sonra merak edip +200 yapıyormu yapmıyormu hiç merak etmedim.

Benim motoru ilk 8000 e kadar devirsiz kullandığım icin sanırım motor sağır olmuş olabilir. (Allah kanser vermesin)

Az işiten motorla yola devam

110 yeter bana!

Tdi manuel
 
Aynı motor golf kullanıyorum aynı hızlarda 115 i geçmiyor
Bugün ankara-niğde otobanında 220-240 arası hızlarla yarım saatlik bir kullanımım oldu. Yağ sıcaklığı 115 dereceyi geçmedi. 1.5 tsi 150 ps. Yetkili servis dolumu castrol 5w-30 yağ var.
 
Aynı motor golf kullanıyorum aynı hızlarda 115 i geçmiyor
Motor kodundan emin olmak lazım EA288 1.6TDI'ın bünyesinde CLHA,CLHB,CAYC,CAYB,CXXA,CXXB,CRKB ve dahası gibi onlarca motor var. Golfler CLHA,CLHB ve CXXB kullanıyor Avrupa pazarında. Temelde aynı olsa da bazı şeyler değişik olabiliyor örenğin CLHA kodlu motor Bosch beyin ve yakıt sistemi kullanırken CXXB Delphi beyin ve yakıt sistemi kullanıyor.CAYC kodlu motor 90 beygirken CRKB 115 beygir gibi gibi. Diyeceğim o ki motorun tipine göre etkilenen onlarca parça olabilir, turbonun yağlamasında problem olabilir, yağ filtresinde problem olabilir, ancak motordan motora bazı ''detaylar'' fark ettiği için 1.6TDI diyince kesin bir tespit yapmak pek de mümkün olmuyor. Aracınızın kaç kilometre olduğuna kaçıncı sahibi olduğunuza servis geçmişine bile bağlı. Ancak benim tahminim aracın dizel olması sonucu ağır bir yağ konulması ve bu yağın yüksek devirde ısınması. Aracınızı sıkıştırıyor musunuz 4000 devir ve üstü bende Shell'in bir yağı olması lazım 0w-30 4600 4800 devir çeviriyor sıcaklık da pek 120'lerin üstünü görmez gazlandığında. Performans odaklı bir yağ, kaliteli bir yağ filtresi kullanın ve aracınızın kilometresi yüksekse turbonuzun yağlama sistemini kontrol ettirin.

Edit: Shell Helix Ultra
 
Bugün ankara-niğde otobanında 220-240 arası hızlarla yarım saatlik bir kullanımım oldu. Yağ sıcaklığı 115 dereceyi geçmedi. 1.5 tsi 150 ps. Yetkili servis dolumu castrol 5w-30 yağ var.
Hava sıcaklığı, basınç, eğim, yük bile bu ısınmalarda söz konusu. Bizim araçlarda watercooler sistemi var mesela hava sıcaksa acayip bir şey oluyor. İlk çıkıp gazladığınızda 115 olur da bir daha bastığınızda 125 olur motor elemanları vs. ısınacağından. DPF rejenerasyona geçtiği zaman bile yağ basıncı yükseliyor, ısınıyor. Devirden devire bile değişir mesela sizin aracınız 1.5TSI 3500 4000 devirde doluyordur örnek veriyorum başka bir gün atmosfer basıncı vs. (turbolu araçlarda çok etki etmese de az çok etki ediyor) farklı olur 4500 5000 devirde kendine gelmeye başlar. Sıcaklık, performans değerleri de bu yönlü. oldukça değişebiliyor. Yazın turboya 3-4 saat el değmezken kışın 1 saat sonra üzerinde işlem yapılabiliyor. Yazın aracı 6-7 saat park edip bindiğimde yağ sıcaklığını 51-52 olduğunu hatırlarım yaz zamanı.
 
Motor kodundan emin olmak lazım EA288 1.6TDI'ın bünyesinde CLHA,CLHB,CAYC,CAYB,CXXA,CXXB,CRKB ve dahası gibi onlarca motor var. Golfler CLHA,CLHB ve CXXB kullanıyor Avrupa pazarında. Temelde aynı olsa da bazı şeyler değişik olabiliyor örenğin CLHA kodlu motor Bosch beyin ve yakıt sistemi kullanırken CXXB Delphi beyin ve yakıt sistemi kullanıyor.CAYC kodlu motor 90 beygirken CRKB 115 beygir gibi gibi. Diyeceğim o ki motorun tipine göre etkilenen onlarca parça olabilir, turbonun yağlamasında problem olabilir, yağ filtresinde problem olabilir, ancak motordan motora bazı ''detaylar'' fark ettiği için 1.6TDI diyince kesin bir tespit yapmak pek de mümkün olmuyor. Aracınızın kaç kilometre olduğuna kaçıncı sahibi olduğunuza servis geçmişine bile bağlı. Ancak benim tahminim aracın dizel olması sonucu ağır bir yağ konulması ve bu yağın yüksek devirde ısınması. Aracınızı sıkıştırıyor musunuz 4000 devir ve üstü bende Shell'in bir yağı olması lazım 0w-30 4600 4800 devir çeviriyor sıcaklık da pek 120'lerin üstünü görmez gazlandığında. Performans odaklı bir yağ, kaliteli bir yağ filtresi kullanın ve aracınızın kilometresi yüksekse turbonuzun yağlama sistemini kontrol ettirin.

Edit: Shell Helix Ultra
CayC olması lazım euro5 motor
 
CayC olması lazım euro5 motor
Dediğim gibi yoğun bir yağ konulmuş olabilir. Turbo olarak falan onlar da GTD1244 kullanıyor. Yağ filtresi falan da kontrol edilebilir. Bakımı atladınız mı daha var mı?
 
Benim araçta 132 leri görüyordu uzun süreli dik yokuşlarda sık sık fan açardı yüklenmesem de motor genel soğutma verimliliği iyi değilse yapar. Buda antifrizle alakalı 4-5 yılı aşmış antifriz radyatörleri tıkar çamurlaşır balçık olur.

Benim araçta antifrizi ilk sahibi triger değişiminde değiştirdiğini biliyorum onu da araştırdım tesadüf yapan tanıdıkmış. az tutsun diye 1.5L kötü antifriz attırmış ( Sahte febi muhtemelen.) bir şey olmaz diye, Mlsf oldu kalorifer peteğini bozdu diğer parçalarda ne durumdadır allah bilir .. Her masraf açısında ağır sövüyorum..

Siz siz olun yağ kadar antifrize dikkat edin 3 sene oldu antifrizi değişeli yaz bitmeden tekrar değişeceğim paramın çok olduğundan değil 10-15 yıl sonra çürümüş motorun bana açacağı maliyetlerden ve orjinali gibi olmayacağı endişesinden..

Boş yere denmiyor genleşme kabı çamur gibiyse almayın o aracı diye sonuna kadar haklıklar..
4-5 tur kimyasal kullanarak durulama turları vs.. yeniledim.. Zaman geçtikçe fan sorunları geçti dpf yakma işlemi dışında nadir fan açıyor.
 
Son düzenleme:
Benim araçta 132 leri görüyordu uzun süreli dik yokuşlarda sık sık fan açardı yüklenmesem de motor genel soğutma verimliliği iyi değilse yapar. Buda antifrizle alakalı 4-5 yılı aşmış antifriz radyatörleri tıkar çamurlaşır balçık olur.

Benim araçta antifrizi ilk sahibi triger değişiminde değiştirdiğini biliyorum onu da araştırdım tesadüf yapan tanıdıkmış. az tutsun diye 1.5L kötü antifriz attırmış ( Sahte febi muhtemelen.) bir şey olmaz diye, Mlsf oldu kalorifer peteğini bozdu diğer parçalarda ne durumdadır allah bilir .. Her masraf açısında ağır sövüyorum..

Siz siz olun yağ kadar antifrize dikkat edin 3 sene oldu antifrizi değişeli yaz bitmeden tekrar değişeceğim paramın çok olduğundan değil 10-15 yıl sonra çürümüş motorun bana açacağı maliyetlerden ve orjinali gibi olmayacağı endişesinden..

Boş yere denmiyor genleşme kabı çamur gibiyse almayın o aracı diye sonuna kadar haklıklar..
4-5 tur kimyasal kullanarak durulama turları vs.. yeniledim.. Zaman geçtikçe fan sorunları geçti dpf yakma işlemi dışında nadir fan açıyor.
Febi yi geçtim her bahsine varım çeşme suyu koymuşlardır oto sanayide kaç defa rast geldim gözümün önünde adamın 7.5 golfüne çay bardağı ile musluk suyu takviyesi yaptılar
 
Ülkemizde şu antifriz meselesi nasıl hala var anlamış değilim, asıl üzen şey ustaların musluk suyu veya içme suyunu normal, olması gereken sanması. Adam antifrizle musluk suyunu karıştırıyor yaptığını da iş sanıyor.
 
Kalorifer peteğimi temizlesinler diye götürdüm cihazla olmaz peteği dışarı alıp yapalım dediler. Meğerki peteği kesip içindeki su kanallarını şişle açacaklarmış demediler petek tamircisi güzel yapar dediler :) petek bi geldi servise kaynaklı dedim bu sorun olmasın yok abi ne olacak yıllardır yapıyoruz vs. dediler.. Peteği taktı ne hava alma ne bir şey aracı çalıştırdı musluk hortumu hazır bağlı direk genleşme kabına..:) Dur yapma desen kavga etmen lazım market yok yakında su bulamazsın içimden sen peteği yap. nede olsa içime sinmedi 1 sonraki günde antifrizi komple yenileyim öyle yaptım..
Sonuç: Kalorifer 2 yıl idarelik ısıttı, 3 senesi sağ menfez soğuk üflüyordu kendim aldım hava yaptırmadan değiştirdim.. peteği takıp eksilen miktar kadar üst hortumdan ekledim araç hiç hava almadan peteği yeniledim.. Hamam gibi yapıyor şu anda..:)

Kısacası x2 kat masraf sanayiye git gel stres vs.., elinizden geliyorsa zor değil pahalıda değil antifrizinizi mutlaka 5 yıl olmadan değişin..

Komşum FEBİ aldı internetten kırmızı kapaklı octavia aracına uyguladık 1-2 gün kullandı sıvı kırmızıdan beyaz döndü ölçtürdük değer vermedi :) antifirizin bile sahtesi satılıyor. Filtre gibi , alım gücü düştükçe sahtekarlık zirve yaptı malsf kimse nedenine değil sonucuna bakıyor.
5L g13 1500lira+saf su + işçilik
 
O hızlarda yazılım vs. eklentiler varsa aracınızda normal, 140 dereceleri görüyorsa dikkat etmek gerekir. Performans odaklı kullanıyorsan 10 binde bir değişim yapmak mantıklı bence. Benzinli araç ile toros dağlarında klima açık 128 leri gördüğüm olmuştu.
 

Benim araçta 132 leri görüyordu uzun süreli dik yokuşlarda sık sık fan açardı yüklenmesem de motor genel soğutma verimliliği iyi değilse yapar. Buda antifrizle alakalı 4-5 yılı aşmış antifriz radyatörleri tıkar çamurlaşır balçık olur.

Benim araçta antifrizi ilk sahibi triger değişiminde değiştirdiğini biliyorum onu da araştırdım tesadüf yapan tanıdıkmış. az tutsun diye 1.5L kötü antifriz attırmış ( Sahte febi muhtemelen.) bir şey olmaz diye, Mlsf oldu kalorifer peteğini bozdu diğer parçalarda ne durumdadır allah bilir .. Her masraf açısında ağır sövüyorum..

Siz siz olun yağ kadar antifrize dikkat edin 3 sene oldu antifrizi değişeli yaz bitmeden tekrar değişeceğim paramın çok olduğundan değil 10-15 yıl sonra çürümüş motorun bana açacağı maliyetlerden ve orjinali gibi olmayacağı endişesinden..

Boş yere denmiyor genleşme kabı çamur gibiyse almayın o aracı diye sonuna kadar haklıklar..
4-5 tur kimyasal kullanarak durulama turları vs.. yeniledim.. Zaman geçtikçe fan sorunları geçti dpf yakma işlemi dışında nadir fan açıyor.
Şu genleşme kabi rengine bende katılıyorum ben aracı aldığımda bütün herseyi değiştirdim antifiriz suyu yağı vs
 

Geri
Üst Alt