Motor kodundan emin olmak lazım EA288 1.6TDI'ın bünyesinde CLHA,CLHB,CAYC,CAYB,CXXA,CXXB,CRKB ve dahası gibi onlarca motor var. Golfler CLHA,CLHB ve CXXB kullanıyor Avrupa pazarında. Temelde aynı olsa da bazı şeyler değişik olabiliyor örenğin CLHA kodlu motor Bosch beyin ve yakıt sistemi kullanırken CXXB Delphi beyin ve yakıt sistemi kullanıyor.CAYC kodlu motor 90 beygirken CRKB 115 beygir gibi gibi. Diyeceğim o ki motorun tipine göre etkilenen onlarca parça olabilir, turbonun yağlamasında problem olabilir, yağ filtresinde problem olabilir, ancak motordan motora bazı ''detaylar'' fark ettiği için 1.6TDI diyince kesin bir tespit yapmak pek de mümkün olmuyor. Aracınızın kaç kilometre olduğuna kaçıncı sahibi olduğunuza servis geçmişine bile bağlı. Ancak benim tahminim aracın dizel olması sonucu ağır bir yağ konulması ve bu yağın yüksek devirde ısınması. Aracınızı sıkıştırıyor musunuz 4000 devir ve üstü bende Shell'in bir yağı olması lazım 0w-30 4600 4800 devir çeviriyor sıcaklık da pek 120'lerin üstünü görmez gazlandığında. Performans odaklı bir yağ, kaliteli bir yağ filtresi kullanın ve aracınızın kilometresi yüksekse turbonuzun yağlama sistemini kontrol ettirin.
Edit: Shell Helix Ultra