Hararet sorunu ( çözüldü )


skyline35

Üye
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
31
Tepkime puanı
14
Konum
İzmir
İsim
Erhan
Araç
Golf 6 1.6tdi manuel
Merhabalar,
Golf 6 1.6 tdi manuel aracım 130kda
Dış ortam sıcaklığı 25 şerde.
hararet göstergem motor soğukken biraz geçde olsa 90a ulaşıyor düz yolda giderken sıkıntı yok yokuş aşağı klima soğuk açık 4 kişi yüklü, 5 dk kadar yokuş aşağı gaza hiç basmadan 100-120ile inince hararet göstergem düşüşüyor yaz günü normal mi bu durum. 90dereceye kadar 6tık varsa 2tık kadar düşüş oluyor.
Motora yada performansa zararı olurmu ne yapmam gerekiyor teşekkürler.

Not:Triger devirdaim antifrizi Şubat 2024de su kaçağı arızasından dolayı değişmiş güvenilir iyi usta tarafından.
 

Yokuş aşağı viteste motora yük binmediğinden cut-off olayı gerçekleşir, yakıtı keser ve anlık yakıt miktarı da sıfır olarak görünür. Bu durumda devri daim radyatör sistemi motoru serinletir. Yani durum bence normaldır.
 
Upvote 0
Yokuş inerken motor tekere güç vereceğine tekerdeki hareketten dolayı motor tekerlerden güç alır ve motora bağlı diğer sistemler de yakıt tüketmeden çalışırlar. Motorda o an patlama olmadığından soğuması normaldir.
 
Upvote 0
Ben de yıllardır yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekerim otomatik, manuel, dsg, zf, cvt, 9g tronic vs birçok otomatik vites kullandım. Şuanki aracım 1.5 tsı act li. Fakat bu aracımın haricinde diğer marka araçlarım da oldu. Yokuş aşağı inerken ayağımı gazdan çekince hararet göstergesinin indiğini görmedim asla. Yağ sıcaklık derecesi düşer bu durumda. Bu normal zaten. Fakat hararet göstergesinin düştüğüne 15-20 yıldır şahit olmadım hiçbir aracımda. Bu arada daha dün hararet yükselmesi ile ilgili konu açmış biriyim.
 
Upvote 0
Yağ sıcaklığınız 90 derece altına çok düşmüyorsa pek sorun olmaz gibi. Aman yukarı çıkmasın da siz yine de kontrol edin yukarı çıkarsa tekrar bir kontrol ettirin montaj yapılan yere daha yeni değişmiş sayılır.
 
Upvote 0
Yokuş aşağı inerken sıcaklık 90 ın altına iniyorsa termostatta kaçak olabilir, kontrol ettirin. Hararet göstergesi 90 ın altına inmemesi gerekir, sabit kalmalı
 
Upvote 0
Yorumlar harika. Termostatın açık kalmış olabilir. Sürekli suyu devir daim ettiği için yokuş aşağı da gaz vermeyince olan sıcağı kaybediyorsun. Aracın kurum yapar.. Kışın ısınma sorunu yaşarsın.
 
Upvote 0
Devirdaim gerektiği yerde çalışır gerekmediğinde geçişi kapatır. Amacı 90 dereceyi sabit tutmaktır. Kolay kolay oynamaması lazım, mesela burada kendini kapatması gerekirken boşuna bir soğutma olayı yaşanmış gibi..
 
Upvote 0
Eklenti yapayım yokuş aşağı dediğim 100-200 metre değil. yaklaşık 5 dk kadar inince oluyor bu durum normal düz yolda giderken kendi kendine düşme vs olmuyor.
 
Upvote 0
Hava da serinse hararetin bir iki tık inmesi normaldır. Sonuçta sürekli serin havaya maruz kalıyor.
 
Upvote 0
Hararet göstergesi ( yaz /kış - yokuş aşağı/ yokuş yukarı - gaza bas / basma ) devamlı 90 ' da sabit durur.

Çıkma eğiliminde ise, conta yakar

Düşme eğiliminde ise, motorun soğuk çalışmasına neden olur, beyin motorun soğuk çalıştığını hisseder ve enjektörlere fazla yakıt gönderme komutu verir , bu da zengin karışım nedeni ile yakıt artışına aşırı kurum oluşumuna neden olur.

Hararet düşme eğilimi gösteriyorsa, Termostat veya elektrikli devirdaim yada ikisi birden arızalıdır.


.
 
Upvote 0
Merhaba. Geçenlerde istanbuldan Denizli’ye giderken navigasyonu dinleyerek Sivaslı ilçesine girdim. Daha sonra yolun devamında aşırı mıcırlı bir yol vardı. Hayatımda öyle kötü bir yol görmedim. Arabalar birbirlerini taş yağmuruna tutuyordu. Cam falan kırılmadı fakat tamponda eziklere çiziklere bakarken bugün radyatör tarafına bakayım dedim. Radyatör kanatçıklarında aşırı ezilmeler var. Önceden varmıydı yoksa bu taş yağmurundan sonra mı oldu bilmiyorum. Araç ondan sonra yaklaşık 700 km yol gitti. Herhangi bir sorun yok. Bu radyatörün değişmesine gerek var mıdır acaba?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_6403.jpeg
    IMG_6403.jpeg
    262.4 KB · Görüntüleme: 25
  • IMG_6398.jpeg
    IMG_6398.jpeg
    257.4 KB · Görüntüleme: 25
  • IMG_6402.jpeg
    IMG_6402.jpeg
    239.8 KB · Görüntüleme: 22
  • IMG_6399.jpeg
    IMG_6399.jpeg
    239.6 KB · Görüntüleme: 23
  • IMG_6400.jpeg
    IMG_6400.jpeg
    209.1 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG_6401.jpeg
    IMG_6401.jpeg
    251.7 KB · Görüntüleme: 24
Upvote 0
Merhaba. Geçenlerde istanbuldan Denizli’ye giderken navigasyonu dinleyerek Sivaslı ilçesine girdim. Daha sonra yolun devamında aşırı mıcırlı bir yol vardı. Hayatımda öyle kötü bir yol görmedim. Arabalar birbirlerini taş yağmuruna tutuyordu. Cam falan kırılmadı fakat tamponda eziklere çiziklere bakarken bugün radyatör tarafına bakayım dedim. Radyatör kanatçıklarında aşırı ezilmeler var. Önceden varmıydı yoksa bu taş yağmurundan sonra mı oldu bilmiyorum. Araç ondan sonra yaklaşık 700 km yol gitti. Herhangi bir sorun yok. Bu radyatörün değişmesine gerek var mıdır acaba?


Hayır, değişime gerek yoktur.


.
 
Upvote 0
Maceraya gerek yok termostat bozuk kardeşim.
Bugüne kadar yokuş aşağı giderken hiç hararet derecesinin aşağı indiğini görmedim senin termostatin bozuk
 
Upvote 0

Merhabalar,
Golf 6 1.6 tdi manuel aracım 130kda
Dış ortam sıcaklığı 25 şerde.
hararet göstergem motor soğukken biraz geçde olsa 90a ulaşıyor düz yolda giderken sıkıntı yok yokuş aşağı klima soğuk açık 4 kişi yüklü, 5 dk kadar yokuş aşağı gaza hiç basmadan 100-120ile inince hararet göstergem düşüşüyor yaz günü normal mi bu durum. 90dereceye kadar 6tık varsa 2tık kadar düşüş oluyor.
Motora yada performansa zararı olurmu ne yapmam gerekiyor teşekkürler.

Not:Triger devirdaim antifrizi Şubat 2024de su kaçağı arızasından dolayı değişmiş güvenilir iyi usta tarafından.
Normal değil hocam. Bendede golf 4 var. Yokuştan inince düşüyordu. Termostat bozuk çıktı komple değiştirdim. Şimdi istersen 1 saat yokuş in hararet 90'da. Aracı göster öyle binme. Ayrıca termostat haricinde borularda falan kaçak varsa aynısını yapıyor yine basınç testi yaptırın birde.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt