Hararet sorunu ( çözüldü )


skyline35

Üye
Katılım
20 Haz 2018
Mesajlar
31
Tepkime puanı
14
Konum
İzmir
İsim
Erhan
Araç
Golf 6 1.6tdi manuel
Merhabalar,
Golf 6 1.6 tdi manuel aracım 130kda
Dış ortam sıcaklığı 25 şerde.
hararet göstergem motor soğukken biraz geçde olsa 90a ulaşıyor düz yolda giderken sıkıntı yok yokuş aşağı klima soğuk açık 4 kişi yüklü, 5 dk kadar yokuş aşağı gaza hiç basmadan 100-120ile inince hararet göstergem düşüşüyor yaz günü normal mi bu durum. 90dereceye kadar 6tık varsa 2tık kadar düşüş oluyor.
Motora yada performansa zararı olurmu ne yapmam gerekiyor teşekkürler.

Not:Triger devirdaim antifrizi Şubat 2024de su kaçağı arızasından dolayı değişmiş güvenilir iyi usta tarafından.
 

Termostat bozuk olsa arıza vermez miydi. Bu arada geçen dün baya dik bir dağ köyünden yaklaşık 15dk hiç gaza dokunmadan indim sadece fren ve vites yükseltip düşürme yaptım gaza gıdım dokunmuşumdur hararet 90dan aşağı düştü biraz gaz yiyince hemen 90a geldi. İzmir sıcağı dışarısı 35-40 derece.
 
Upvote 0

Aklıma yeni geldi 2ay önce yağ değişimi yaparken antifriz derecesini ölçtü adam düşük dedi. Antifriz ilave yapalım dedi. Daha önce üzerinde muhtemelen g12+ yada G13 vardı rengi tam kırmızı değil eflatun mor gibi bişey di. Üzerine dandik Bi markadan 404 diye kırmızı renk yarım litreden az ilave etti acaba o termostatı bozmuş olabilir mi. Öncesini bilmiyorum aracı 3ay önce aldım.
 
Upvote 0
Aklıma yeni geldi 2ay önce yağ değişimi yaparken antifriz derecesini ölçtü adam düşük dedi. Antifriz ilave yapalım dedi. Daha önce üzerinde muhtemelen g12+ yada G13 vardı rengi tam kırmızı değil eflatun mor gibi bişey di. Üzerine dandik Bi markadan 404 diye kırmızı renk yarım litreden az ilave etti acaba o termostatı bozmuş olabilir mi. Öncesini bilmiyorum aracı 3ay önce aldım.


Aracınızda hangi çeşit antifriz olduğunu bilmelisiniz ki, ilave yapmak gerektiğinde aynı cins antifriz ekleyebilesiniz.

Farklı antifriz ilave etmek tortulaşmaya - paslanmaya - tıkanmaya yol açabilir.

Termostat değişimi ile birlikte kopmle antifriz değişimi yapmanız, aracın bundan sonraki hayatını sağlıklı geçirebilmesi için faydalı olacaktır.



.
 
Upvote 0
Merhabalar,
Daha önce açtığım konu üzerinden devam etmek istedim. Malum kış ayları yaklaştı yazın ufak inişler oldu hararetimde herhangi bir müdahale etmedim. Şimdi sorunum biraz daha arttı. Bu akşam 40 km otoban yolum vardı çok geçmeden 90 a ulaşıyor ama hız olarak 120-140a çıktım hararet 90dan aşağı düşüyor yaklaşık 60lara iniyor. Hızımı 90a düşürdüm sonrasında hararet 90a çıktı. Sizce bu işi servisle mi halledeyim çok tuzlu olur mu yoksa sanayi ustasına gidip termostat değiştirmek istediğimi söyleyim mi bildiğim kadarıyla termostat zor bir yerde ortalama ne kadar bütçe ayırmalıyım lütfen tavsiyelerinizi bekliyorum sizlerin yorumları ve tecrübelerine çok değer veriyorum.
 
Upvote 0
Merhabalar,
Daha önce açtığım konu üzerinden devam etmek istedim. Malum kış ayları yaklaştı yazın ufak inişler oldu hararetimde herhangi bir müdahale etmedim. Şimdi sorunum biraz daha arttı. Bu akşam 40 km otoban yolum vardı çok geçmeden 90 a ulaşıyor ama hız olarak 120-140a çıktım hararet 90dan aşağı düşüyor yaklaşık 60lara iniyor. Hızımı 90a düşürdüm sonrasında hararet 90a çıktı. Sizce bu işi servisle mi halledeyim çok tuzlu olur mu yoksa sanayi ustasına gidip termostat değiştirmek istediğimi söyleyim mi bildiğim kadarıyla termostat zor bir yerde ortalama ne kadar bütçe ayırmalıyım lütfen tavsiyelerinizi bekliyorum sizlerin yorumları ve tecrübelerine çok değer veriyorum.
Her sanayi ustasına da kurcalattırma aracını. Çevrende özel servis varsa bence oraya git.
 
Upvote 0
Merhabalar,
Daha önce açtığım konu üzerinden devam etmek istedim. Malum kış ayları yaklaştı yazın ufak inişler oldu hararetimde herhangi bir müdahale etmedim. Şimdi sorunum biraz daha arttı. Bu akşam 40 km otoban yolum vardı çok geçmeden 90 a ulaşıyor ama hız olarak 120-140a çıktım hararet 90dan aşağı düşüyor yaklaşık 60lara iniyor. Hızımı 90a düşürdüm sonrasında hararet 90a çıktı. Sizce bu işi servisle mi halledeyim çok tuzlu olur mu yoksa sanayi ustasına gidip termostat değiştirmek istediğimi söyleyim mi bildiğim kadarıyla termostat zor bir yerde ortalama ne kadar bütçe ayırmalıyım lütfen tavsiyelerinizi bekliyorum sizlerin yorumları ve tecrübelerine çok değer veriyorum.


Yetkili serviste parçalanmaya gerek yok.

Kaliteli bir termostat alıp, iyi olduğu söylenen bir VW özel servis bulup değişim yaptırın.

Termostat işinde malın kaliteli olması çok önemlidir.

Termostat değişiminde sadece içini değil de komple dış kabı ile birlikte değişim yapmak daha sağlıklıdır.

Değişim sırasında plastik aksam aşınmış çatlamış olabilir veya sökme takma sırasında gevremiş olan plastik çatlayabilir, kırılabilir.

Bu nedenle komple plastik aksamıyla birlikte değiştirmek her zaman daha sağlıklı ve güvenlidir.


https://www.onlineyedekparca.com/urun/volkswagen-golf-6-1-6-tdi-cay-termostat-behr-marka




.
 
Upvote 0
Güzel kardeşim sen niye direniyorsun senin termostat bozuk açık kalıyor yahu birebir yaşadığım şeyleri anlatıyorsun
 
Upvote 0
Güzel kardeşim sen niye direniyorsun senin termostat bozuk açık kalıyor yahu birebir yaşadığım şeyleri anlatıyorsun
Gittiği yere kadar bakayım dedim yazın çok düşmedi şimdi daha belli oluyor kesin değiştireceğim. İzmir de snezir özel volkswagen servisi var ondan fiyat aldım
1750 termostat
2000 değişim
500 antifiriz istedi. Ne marka orijinal yedek parça mı diyorum cevapta yok
Yetkili servis 2katı ister diye düşünüyorum bütçe olmadığı için öylemi böylemi diye fikir alıyorum açıkçası
 
Upvote 0
Merhabalar,
Daha önce açtığım konu üzerinden devam etmek istedim. Malum kış ayları yaklaştı yazın ufak inişler oldu hararetimde herhangi bir müdahale etmedim. Şimdi sorunum biraz daha arttı. Bu akşam 40 km otoban yolum vardı çok geçmeden 90 a ulaşıyor ama hız olarak 120-140a çıktım hararet 90dan aşağı düşüyor yaklaşık 60lara iniyor. Hızımı 90a düşürdüm sonrasında hararet 90a çıktı. Sizce bu işi servisle mi halledeyim çok tuzlu olur mu yoksa sanayi ustasına gidip termostat değiştirmek istediğimi söyleyim mi bildiğim kadarıyla termostat zor bir yerde ortalama ne kadar bütçe ayırmalıyım lütfen tavsiyelerinizi bekliyorum sizlerin yorumları ve tecrübelerine çok değer veriyorum.

Bir kere 90 dereceye çıkmış ibre araç herhangi bir şekilde hareket halinde ise bir daha inmez normal şartlarda. Everest’in tepesinden aşağı falan inmiyorsanız böyle. Besbelli sizin termostat bozuk.

Servise öpülmeye gerek yok bu iş için. Araç üzerinde gelen termostatın üreticisinin parçasını kendiniz parçacıdan alın, orijinal servis parçası şart değil. Gidip bir vw özel servisine taktırın.

Yukarıda önerilen marka gayet iyidir. Eksilen antifrizi gerçekten uygun antifriz ve saf su ile tamamlatın. O kadar.

Ek: parçayı ve antifrizi kendiniz alın mutlaka. Sadece işçilik verin.
 
Upvote 0
Sorunum Çözüldü - - - - >
Değerleri forum arkadaşlarımın yorumladığı gibi termostat değişimi yaptırdım 90a çıktıktan sonra hiç kıpırdama olmuyor sabit kalıyor. Sorun kendini iyice belli edince hiç vakit kaybetmeden özel vw servisinden randevu aldım dışarıdan parça kabul etmiyorlar maliyeti ise
1-1750 tl termostat yazdı facet marka
Facet e hemen baktım İtalyanın köklü yedek parça üretim markası garanti verdiler sürekli kullandıklarını sorunsuz marka olduğunu beyan etti parçayı kendin alsa idim mahle behr marka vardı o ise 1200 civarı internet satışı

2-atifriz 500tl 3tl shell kırmızı baktım onaylar vw karşılıyor internet fiyatı 300 gibi

3-işçilik 2000 tl sabah 8.30da verdim öğlen 12de bitti.
Not: baktım antifiriz karışımını musluk suyu ile yapacaktı 5lt kendim Saf su aldım geldim onla yaptırdım. İçindeki eski suyu hortumdan tahliye yaptırdı.
Yorum ve destekleriniz için teşekkürler iyiki varsınız.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt