Hocam araç golf 7 olsa parça ve usta bulmak retrofit için daha kolay olurdu ancak golf 6’ya aynı bilgide usta ve orijinal retrofit parça bulmak biraz zor gibi bulunsada pahalı gelebiliyor. Çünkü golf 7’ye herkes retrofit yapıyor parça bol dolayısıyla daha uygun. Hali hazırda golf 6 1.4 tsi 122’lik versiyona sahibiz araç trendline en boşu tuşlu direksiyon takmak istiyorum fiyatlar neredeyse golf 7 rline direksiyona yakın ki hepsi 2. el, teyp değişmek istiyorum rcd330 çin malı o da neredeyse orjinal golf 7 carplayli orjinal ünite parası, orjinal farı afa beyinleriyle vs satan zaten denk gelmedim bile. Parçalara ben 1 yıl önce ilk aldığımızda bakmıştım sonra baktım çok mantıklı değil bıraktım öylece. Yenilerde parça bakmadım belki ben parçaları bulamıyor olabilirim sizde bir bakın sahibindenden ve retrofitçilerden sonrasında karar verin derim.
Ayrıca 1.4 tsi 160’lık motorla alakalı ben opel 1.4’lerdeki gibi lspi, yağsız kalma, kol çıkarma, kol sıkıştırma gibi sorunlar okumuş ve youtubeda izlemiştim. Dolayısıyla uzak durmuştum bu sebeple 160’lık dsg tiguandan da caymıştım ama 122-125 hp olan motorlar daha az sorun çıkarıyor gibi algılayarak 122 beygir olanı tercih etmiştim. Herhangi bir sorun yaşamadık henüz. Ayrıca forumda da 122-125 hp araçlara turbo upgrade yapıp buna rağmen sorunsuz binenlerde var diye biliyorum. Düşük km daha az donanımlı 122’lik ünite alıp sorunsuz sıkıntısız uzun süre binmek 160’lık donanımlı yüksek km alıp sürekli diken üstünde binmekten daha mantıklı olacaktır diye düşünüyorum. Yani para harcanacaksa bile motor rektefiyesi yaptırıp iyi oldu mu acaba düşünmektense amortisör, alt takım, tirger, motor kulağı, jant, lastik gibi periyodik/önleyici/keyfi bakım yaptırıp kafa rahat binmek daha hoş olur gibi geliyor.
Km yüksek araba tek elden yapıldıysa mantıklı olabilir çok el değiştirdiyse çok mantıklı değil kullanıcılar nerelere ne yaptı bilinemiyebiliyor elektrikle alakalı saçama sapan bir şey yapar sebebini arar durursunuz. Yüksek km araç ne kadar temiz olursa olsun özellikle kauçuk ve plastik aksamlarında illaki bir eskime olmuştur onlarla alakalı masrafı mutlaka göz önüne alın. Düşük km az sahipli bakımlı hor kullanılmamış araç her zaman avantajdır sahibi yaptığı bakımları fatura, fotoğraf gibi belgelerle kanıtlayabiliyorsa işlemler kaliteli parçayla yapıldıysa sorun çıkarma olasılığı düşer.
Bahsettiğim sorunlarla alakalı videoyu ekledim usta forged piston taktıklarını söylüyor bu pistonunda kırıldığını ifade etmiş daha uzun süre gidiyormuş. Orjinal 100.000 gidiyorsa 200.000 km gibi bir dayanımı varmış.
Yine bir usta yorumluyor tamamını izleyemedim siz izlersiniz
Buna benzer bir sürü video yazı bulunur bir bakıp öyle karar verin.
Bu arada golf 6 konfor ve sürüş olarak bana göre mükemmel bir araç. Günlük 2019 octavia kullanıyorum 0 kmden beri üserindeyim şuan 54.000’de ailemde ve arkadaşlarımda 2015 leon, 2015 octavia araçlar var onlara da biniyorum bana göre özellikle istanbulda (yollar tarla gibi) golf 6’nın daha güzel bir sürüşü var. Diri bir araç alıp binince kesinlikle seveceğinizi düşünüyorum.
Far retrofiti için de taiwan veya kaliteli çin olanları da değerlendirebilirsiniz güzel bir far ampülüyle görüntü mükemmel oluyor.
@DuzboruDownpipe polo aracına taiwan far photon milestone ampül takarak baya güzel bir gece görüşü ve dış görüntü elde etmişti. Ortalama maliyet 10.000 lira olmuştu. Araca binmeye devam edersek bende böyle bir değişim düşünüyorum.