Yüksek Km Golf 6 160'lık


Arkadaş 200.000 km yüksek değil. Aldığınız araç tofaş değil. 2015 tdi aracım 300.000 km oldu. Hiç bir sorun yok aracımda. Masraf açar vs diyenlere hiç kulak asma bakımları düzgün yapılmış araç masraf açmaz isterse 400.000 km olsun. Bu araçlar 150.000 km sonra çöp olması için üretilmiyor. Bizim memlekette saçma sapan inanışlar var arabaların yorulduğunu sanıyorlar. Animasyon filmi sanki. Arabalar canlı değildir yorulmazlar. Bakımlarını düzgün yaparsın yürümeye devam ederler. Antika denilen 100 yıllık araç yürüyor da 2012 model araç 200.000 oldu diye mi sorun olacak?

Bizim milletin saçma sapan boya değişen takıntıları gibi km takıntısı da var. Bu araçlar binmek için üretiliyor, kaldı ki 200.000 km yapmış araç demek ki yapabiliyor. Sıfır aracın geleceği meçhul asıl.
 

Arkadaş 200.000 km yüksek değil. Aldığınız araç tofaş değil. 2015 tdi aracım 300.000 km oldu. Hiç bir sorun yok aracımda. Masraf açar vs diyenlere hiç kulak asma bakımları düzgün yapılmış araç masraf açmaz isterse 400.000 km olsun. Bu araçlar 150.000 km sonra çöp olması için üretilmiyor. Bizim memlekette saçma sapan inanışlar var arabaların yorulduğunu sanıyorlar. Animasyon filmi sanki. Arabalar canlı değildir yorulmazlar. Bakımlarını düzgün yaparsın yürümeye devam ederler. Antika denilen 100 yıllık araç yürüyor da 2012 model araç 200.000 oldu diye mi sorun olacak?

Bizim milletin saçma sapan boya değişen takıntıları gibi km takıntısı da var. Bu araçlar binmek için üretiliyor, kaldı ki 200.000 km yapmış araç demek ki yapabiliyor. Sıfır aracın geleceği meçhul asıl.

Hocam km takıntısı boşa değil 40-50.000 km yağ değişmeyen, periyodunda triger değişmeyen, buji değişmeyen, yaz diye antifriz koymayan, yanlış ebat lastik takan, binek arabayla kasis/çukur/dağ/bayır fark etmeksizin umursamayan, araba ısınmadan gazlayan, hararet göstergesi nerede bilmeyen, yakıtı abuk sabuk yerlerden alan insanlar var olduğu için düşük km tek elden bir araç alarak ihtimalleri düşürmeye çalışıyoruz. 400.000’de bir araba alıp alt takımıyla ayrı şanzımanıyla ayrı motoruyla ayrı elektroniğiyle ayrı kimse uğraşmak istemez. Tek elden diri bakımları belli 200.000’de bir araba, 100.000’de 20 el değişmiş arabadan daha temiz olabilir ama ülkedeki ustalar ve kullanıcılar belli. Ne usta arabaya bakıyor ne kullanıcı. Hal böyleyken kimse 200.000’de araba al diyemiyor. Sanayici daha normal bakımda karter tapasına diş atlatıp teflon sarıp allaha ısmarladık diyip yolluyor, kaportacı desen braketi değişecek tampona vida atıp arabayı çürütüyor tamponu mahvediyor, ufak bir lokal boya için fayans döşeyenleri saymıyorum bile max 1 yıl sonra sağından solundan macun patlıyor , elektrikçi basit bir arıza için orjinal tesisatı kesip biçip mahvediyor şu ortamda hangi yüksek km arabaya güvenip alacaksın. Sanayiye/yetkili servise 2-3 kere gidince zaten araba düşük km parasına geliyor. Ayrıca kilometresi düşük araba boyasızın aksine sadece Türkiye’de değil tüm dünyada daha değerlidir bu da boşuna değil dünyanın hiçbir yerinde normal kullanıcı yağ bakımı hariç servise uğramak istemiyor . Boya, değişen iş ahlakı olmayan sorumsuz sanayicilerimizin; kmde arabaya insan gibi değil hayvan gibi binen vatandaşlarımızın ve kasap işçilikli iş ahlakı olmayan sanayicilerimizin eseridir kimse km düşük diye boşuna fazla para vermiyor.


Yazım yanlış anlaşılmasın km nispeten düşük diye arabanın koltuğuna poşet geçirip sağını solunu sterçle sarıp 0’ından pahalı isteyen tayfayı desteklemiyorum.
 
160 bg ‘lik 1.4 TSI motordan uzak durmak lazım, TSI motor tarihindeki en sıkıntılı motordur, sicili bozuk bir motor.!
 
Yakan top oyunundaki gibi

Elinde patlamaması icin

İtalyan arabasını 200 binde
Fransız arabasını 300 binde
Vag arabasını 400 binde
Mercesedes + bmw yi +500 binde

Cenazesini kaldıracak son kullanıcısına şutlamak farzdır.

İtalyan arabasına 200 bin az degil mi ? (Binde gör tecrübe et)
 
Temiz kullanıldığından eminsen diyeceğim ama araç dolu diyorsun, bu tarz araçlar yorulmuş ve hor kullanılmış bile olabilir. Bunları da göz önüne alman gerekiyor. Temiz olduğundan emin olduğun bir araç ise km önemsemem . Şahsen benim açımdan km önemli değil. 600-700'leri gören nice golf, polo var tek önemli olan bakımları. Mesela benim sahibi olduğum araç golf 5 2004 model. fakat ben 3. sahibiyim. Aracın birazda olsa geçmişine hakimim daha araç bagajında kendi etiketleri bile duruyor sana öyle söyleyeyim. Ben de 6'lara bakıyordum fakat böyle bir fırsatı bulunca buna yöneldim. Model düşürdüm :D
Şuan tek sıkıntısı katalizör ışığı yanıyor. Onunda icabına bakacağız yakın zamanda. Hor kullanan bir kullanıcı değilim oldukça titiz kullanırım nadiren basarım. Fakat ben bile artık bu görüntüsünden vaz geçmeye değişiklik yapma planları içerisindeyim. Yukarıda @fueleconomy bahsettiği gibi ufak tefek değişiklikler yapmak istiyorsun saçma sapan fiyatlar çekiliyor. Direksiyon değiştirmek istiyorum, golf 7 R line direksiyon fiyatını veriyorlar. (7 direksiyonu istemiyorum ) Hayalet ekran taktırmak istiyorsun onda da aynı durum söz konusu. Çoğu esnaf hazır hemen tak çalıştır parayı hemen alayım kafasında biraz uğraş veren işlerden kaçıyorlar ve ben bunun en çok sıkıntısını yaşayanlardan birisiyim. (kafamda bir proje var fakat ustaların sıkıntısını yaşıyorum, bu işlere benzer işlemleri yapan kişilere soruyorsun yanıt verme tenezzülünde bile bulunmuyorlar. Yabancı kaynaklardan insanlar ile muhatap olmaya çalışıyorum. Onlar dönüş yapıyor ama kendi insanın dönüş yapmıyor bana bu durum çok garip geliyor.) Biraz o taraftan çevren varsa zaten o adamlar sayesinde ilgileniyorlar yoksa inan arabanın yüzüne bile bakmıyorlar. Senin gönlünde yatan bir araç olması dileğiyle..
 

Geri
Üst Alt