Golf 7 İçin Spor Yay Tavsiyesi


Thursy

Üye
Katılım
20 Haz 2020
Mesajlar
60
Tepkime puanı
19
İsim
Giray
Merhabalar, 2013 1.4 tsi golf 7 aracımı dıştan tamamiyle 7.5'a çevirdim, 18 inç msw oz jantlarla kombinledim ve sıra yaylara geldi. Kesme, soğuk pres vs. gibi işlemler yayın geometrisini bozduğu için orijinal bir yay arayışındayım.

Fotoğrafta gördüğünüz gibi araç biraz yüksek. Çamurluk ve lastik arasındaki boşluğu abartıya kaçmadan almak istiyorum. Günlük şehir içi kullanıyorum ve konforumu aşırı derecede kaçırmasını istemiyorum. O yüzden eibach gibi üst segment yaylara baktım ancak pek anlamıyorum.

İdeal ölçü olarak kaç cmlik yay ve hangi marka almalıyım?

Teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1001.JPG
    IMG_1001.JPG
    318.2 KB · Görüntüleme: 35

Eibach sportline ya da prokit düşünebilirsiniz. Vogtland ise konfor sıralamasında 2 numaradır. Ölçülerini sitesinde bulabilirsiniz
 
Merhabalar, 2013 1.4 tsi golf 7 aracımı dıştan tamamiyle 7.5'a çevirdim, 18 inç msw oz jantlarla kombinledim ve sıra yaylara geldi. Kesme, soğuk pres vs. gibi işlemler yayın geometrisini bozduğu için orijinal bir yay arayışındayım.

Fotoğrafta gördüğünüz gibi araç biraz yüksek. Çamurluk ve lastik arasındaki boşluğu abartıya kaçmadan almak istiyorum. Günlük şehir içi kullanıyorum ve konforumu aşırı derecede kaçırmasını istemiyorum. O yüzden eibach gibi üst segment yaylara baktım ancak pek anlamıyorum.

İdeal ölçü olarak kaç cmlik yay ve hangi marka almalıyım?

Teşekkürler
hocam eibach tercih edebilirsiniz ya da coilover , başaran 6-7 civarlarındaydı galiba f/p anlamında başaran iyidir diyorlar veyahut orjinal golf 7 1.4 tsi Rline 18 durbanlarda gelen yay var 2cm daha düşük geliyor araç onu tercih edebilirsiniz (benim aracım 1.6 tdi aynı şekilde rline bir araçtan 2 cm yay aldım çok memnunum görüntüden ve konfordan)
 
Aibach pro kit takacaksın orjinal amortisöre 5 mm yaylar olmaz 5 mm takacaksan amortisörleri kısaltman gerekir
 
ben benzinli leon fr yayı aldım ancak henüz takma fırsatım olmadı grupta takan arkadaşlar varmış onun üzerine almıştım ben 2 cm kadar alçalma ve konforda ciddi kayıplar olmuyormuş
 
Herkesin fikrine saygım var fakat bana göre en iyi yay Vogtland,ben daha önceki araçlarımda Eibach pro/kit'te kullanmıştım oradan kıyasla Vogtland bir tık konforlu geldi bana.Yalnız bu yay işi bitaz karışık,mesela aynı yay 1.2'de farklı hisstetir 1.4'te farklı,çünkü biri torsiyon biri bağımsız,yada aracın birinde hafif jant kaliteli lastik kombinasyonu vardır diğerinde ağır jant kötü lastik,haliyle durum birini memnun eder diğerini üzer.
Toparlarsak bulabiliyorsanız Vogtland alın,ama aracınıza uygun kodlu olan olsun,ona dikkat edin çünkü 1.2,1.4 ve TDI için fatklı kombinasyonlar var,sitesinde aracınıza uygun kodları bulup araştırabilirsiniz.
Buarada Eibach Sportşine'den uzak durun,onlar aşırı sert çünkü daha spor karakterli yaylar ve aracı gereğinden çok füşürdükleri için dpor amortisöre ihtiyaç olacak.
 
Eibach daha az basan alın geçin, hayırlı olsun.35 mm basıyor olması lazım daha fazlası sıkıntı.
 
Aibach pro kit takacaksın orjinal amortisöre 5 mm yaylar olmaz 5 mm takacaksan amortisörleri kısaltman gerekir
Eibach prokitin 40/45 mm olan yayları var hocam ondan düşünüyorum ancak dip basık şahin gibi durur mu bilemedim.
ben benzinli leon fr yayı aldım ancak henüz takma fırsatım olmadı grupta takan arkadaşlar varmış onun üzerine almıştım ben 2 cm kadar alçalma ve konforda ciddi kayıplar olmuyormuş
araca özel üretilmiş yaylardan almayı düşünüyorum çünkü onun mühendisliği, hesaplanması vs daha farklı. diğerleri pek tercihim değil.
Herkesin fikrine saygım var fakat bana göre en iyi yay Vogtland,ben daha önceki araçlarımda Eibach pro/kit'te kullanmıştım oradan kıyasla Vogtland bir tık konforlu geldi bana.Yalnız bu yay işi bitaz karışık,mesela aynı yay 1.2'de farklı hisstetir 1.4'te farklı,çünkü biri torsiyon biri bağımsız,yada aracın birinde hafif jant kaliteli lastik kombinasyonu vardır diğerinde ağır jant kötü lastik,haliyle durum birini memnun eder diğerini üzer.
Toparlarsak bulabiliyorsanız Vogtland alın,ama aracınıza uygun kodlu olan olsun,ona dikkat edin çünkü 1.2,1.4 ve TDI için fatklı kombinasyonlar var,sitesinde aracınıza uygun kodları bulup araştırabilirsiniz.
Buarada Eibach Sportşine'den uzak durun,onlar aşırı sert çünkü daha spor karakterli yaylar ve aracı gereğinden çok füşürdükleri için dpor amortisöre ihtiyaç olacak.
hocam jant büyütüp konfor düşmesin diye özellikle michelin ps5 değil de privacy4+ satın aldım. jantları bile replika değil oz msw tercih ettim yani konfor benim için önemli sonuçta araba kullanırken yorulmadan keyifli bir şekilde sürmemiz gerekiyor. diğer türlü biz mi aracı kullanıyoruz yoksa araç mi bizi kullanıyor belli olmuyor. eibach prokit aracı düşürmesine rağmen konfordan aşırı derecede bir kayıp olmadığını okudum ancak sportline için dediğiniz gibi konforu da düşürdüğünü okudum o yüzden ya eibach prokit ya da vogtland alacağım.
Eibach daha az basan alın geçin, hayırlı olsun.35 mm basıyor olması lazım daha fazlası sıkıntı.
lastik ile çamurluk arasındaki boşluğu almak istiyorum hocam. çoğu arkadaşım orijinal yayların çok fazla düşürmediğini, 20-30mm yayların orijinalden pek farkı olmadığını söyledi o yüzden kafam biraz karışık.
 

Geri
Üst Alt