Golf 7 İçin Spor Yay Tavsiyesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Thursy
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Thursy

Üye
Katılım
20 Haz 2020
Mesajlar
86
Tepkime puanı
29
İsim
Giray
Merhabalar, 2013 1.4 tsi golf 7 aracımı dıştan tamamiyle 7.5'a çevirdim, 18 inç msw oz jantlarla kombinledim ve sıra yaylara geldi. Kesme, soğuk pres vs. gibi işlemler yayın geometrisini bozduğu için orijinal bir yay arayışındayım.

Fotoğrafta gördüğünüz gibi araç biraz yüksek. Çamurluk ve lastik arasındaki boşluğu abartıya kaçmadan almak istiyorum. Günlük şehir içi kullanıyorum ve konforumu aşırı derecede kaçırmasını istemiyorum. O yüzden eibach gibi üst segment yaylara baktım ancak pek anlamıyorum.

İdeal ölçü olarak kaç cmlik yay ve hangi marka almalıyım?

Teşekkürler
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1001.JPG
    IMG_1001.JPG
    318.2 KB · Görüntüleme: 88

Eibach sportline ya da prokit düşünebilirsiniz. Vogtland ise konfor sıralamasında 2 numaradır. Ölçülerini sitesinde bulabilirsiniz
 
Merhabalar, 2013 1.4 tsi golf 7 aracımı dıştan tamamiyle 7.5'a çevirdim, 18 inç msw oz jantlarla kombinledim ve sıra yaylara geldi. Kesme, soğuk pres vs. gibi işlemler yayın geometrisini bozduğu için orijinal bir yay arayışındayım.

Fotoğrafta gördüğünüz gibi araç biraz yüksek. Çamurluk ve lastik arasındaki boşluğu abartıya kaçmadan almak istiyorum. Günlük şehir içi kullanıyorum ve konforumu aşırı derecede kaçırmasını istemiyorum. O yüzden eibach gibi üst segment yaylara baktım ancak pek anlamıyorum.

İdeal ölçü olarak kaç cmlik yay ve hangi marka almalıyım?

Teşekkürler
hocam eibach tercih edebilirsiniz ya da coilover , başaran 6-7 civarlarındaydı galiba f/p anlamında başaran iyidir diyorlar veyahut orjinal golf 7 1.4 tsi Rline 18 durbanlarda gelen yay var 2cm daha düşük geliyor araç onu tercih edebilirsiniz (benim aracım 1.6 tdi aynı şekilde rline bir araçtan 2 cm yay aldım çok memnunum görüntüden ve konfordan)
 
Aibach pro kit takacaksın orjinal amortisöre 5 mm yaylar olmaz 5 mm takacaksan amortisörleri kısaltman gerekir
 
ben benzinli leon fr yayı aldım ancak henüz takma fırsatım olmadı grupta takan arkadaşlar varmış onun üzerine almıştım ben 2 cm kadar alçalma ve konforda ciddi kayıplar olmuyormuş
 
Herkesin fikrine saygım var fakat bana göre en iyi yay Vogtland,ben daha önceki araçlarımda Eibach pro/kit'te kullanmıştım oradan kıyasla Vogtland bir tık konforlu geldi bana.Yalnız bu yay işi bitaz karışık,mesela aynı yay 1.2'de farklı hisstetir 1.4'te farklı,çünkü biri torsiyon biri bağımsız,yada aracın birinde hafif jant kaliteli lastik kombinasyonu vardır diğerinde ağır jant kötü lastik,haliyle durum birini memnun eder diğerini üzer.
Toparlarsak bulabiliyorsanız Vogtland alın,ama aracınıza uygun kodlu olan olsun,ona dikkat edin çünkü 1.2,1.4 ve TDI için fatklı kombinasyonlar var,sitesinde aracınıza uygun kodları bulup araştırabilirsiniz.
Buarada Eibach Sportşine'den uzak durun,onlar aşırı sert çünkü daha spor karakterli yaylar ve aracı gereğinden çok füşürdükleri için dpor amortisöre ihtiyaç olacak.
 
Eibach daha az basan alın geçin, hayırlı olsun.35 mm basıyor olması lazım daha fazlası sıkıntı.
 
Aibach pro kit takacaksın orjinal amortisöre 5 mm yaylar olmaz 5 mm takacaksan amortisörleri kısaltman gerekir
Eibach prokitin 40/45 mm olan yayları var hocam ondan düşünüyorum ancak dip basık şahin gibi durur mu bilemedim.
ben benzinli leon fr yayı aldım ancak henüz takma fırsatım olmadı grupta takan arkadaşlar varmış onun üzerine almıştım ben 2 cm kadar alçalma ve konforda ciddi kayıplar olmuyormuş
araca özel üretilmiş yaylardan almayı düşünüyorum çünkü onun mühendisliği, hesaplanması vs daha farklı. diğerleri pek tercihim değil.
Herkesin fikrine saygım var fakat bana göre en iyi yay Vogtland,ben daha önceki araçlarımda Eibach pro/kit'te kullanmıştım oradan kıyasla Vogtland bir tık konforlu geldi bana.Yalnız bu yay işi bitaz karışık,mesela aynı yay 1.2'de farklı hisstetir 1.4'te farklı,çünkü biri torsiyon biri bağımsız,yada aracın birinde hafif jant kaliteli lastik kombinasyonu vardır diğerinde ağır jant kötü lastik,haliyle durum birini memnun eder diğerini üzer.
Toparlarsak bulabiliyorsanız Vogtland alın,ama aracınıza uygun kodlu olan olsun,ona dikkat edin çünkü 1.2,1.4 ve TDI için fatklı kombinasyonlar var,sitesinde aracınıza uygun kodları bulup araştırabilirsiniz.
Buarada Eibach Sportşine'den uzak durun,onlar aşırı sert çünkü daha spor karakterli yaylar ve aracı gereğinden çok füşürdükleri için dpor amortisöre ihtiyaç olacak.
hocam jant büyütüp konfor düşmesin diye özellikle michelin ps5 değil de privacy4+ satın aldım. jantları bile replika değil oz msw tercih ettim yani konfor benim için önemli sonuçta araba kullanırken yorulmadan keyifli bir şekilde sürmemiz gerekiyor. diğer türlü biz mi aracı kullanıyoruz yoksa araç mi bizi kullanıyor belli olmuyor. eibach prokit aracı düşürmesine rağmen konfordan aşırı derecede bir kayıp olmadığını okudum ancak sportline için dediğiniz gibi konforu da düşürdüğünü okudum o yüzden ya eibach prokit ya da vogtland alacağım.
Eibach daha az basan alın geçin, hayırlı olsun.35 mm basıyor olması lazım daha fazlası sıkıntı.
lastik ile çamurluk arasındaki boşluğu almak istiyorum hocam. çoğu arkadaşım orijinal yayların çok fazla düşürmediğini, 20-30mm yayların orijinalden pek farkı olmadığını söyledi o yüzden kafam biraz karışık.
 
Eibach prokitin 40/45 mm olan yayları var hocam ondan düşünüyorum ancak dip basık şahin gibi durur mu bilemedim.

araca özel üretilmiş yaylardan almayı düşünüyorum çünkü onun mühendisliği, hesaplanması vs daha farklı. diğerleri pek tercihim değil.

hocam jant büyütüp konfor düşmesin diye özellikle michelin ps5 değil de privacy4+ satın aldım. jantları bile replika değil oz msw tercih ettim yani konfor benim için önemli sonuçta araba kullanırken yorulmadan keyifli bir şekilde sürmemiz gerekiyor. diğer türlü biz mi aracı kullanıyoruz yoksa araç mi bizi kullanıyor belli olmuyor. eibach prokit aracı düşürmesine rağmen konfordan aşırı derecede bir kayıp olmadığını okudum ancak sportline için dediğiniz gibi konforu da düşürdüğünü okudum o yüzden ya eibach prokit ya da vogtland alacağım.

lastik ile çamurluk arasındaki boşluğu almak istiyorum hocam. çoğu arkadaşım orijinal yayların çok fazla düşürmediğini, 20-30mm yayların orijinalden pek farkı olmadığını söyledi o yüzden kafam biraz karışık.
merhabalar son gelişmeleri aktarır mısınız nasıl bi yol izlediniz
 
@cagan91

Eıbach Sportline kırmızı renkte olur 4 - 4.5 cm civarı alçaltma yapar ( Amortisörleri de değiştirmeniz gerekir )

https://x-tremetuning.com/vw-golf-7-eibach-sportline-spor-yay-45mm/



Prokit siyah renkte olur 3 - 3.5 cm alçaltma yapar ( Orijinal amortisörler ile kullanılabilir )

https://x-tremetuning.com/vw-golf-7-tsi-eibach-spor-yay-35mm/



Ben T-Cross da Eıbach Prokit kullandım memnunum.

Aşağıdaki link de 79 no lu mesajda yay değişim görüntüleri mevcut. Aracın ne kadar alçaldığı konusunda fikir oluşturabilir.

https://www.golftutkusu.com/topic/22100-2024-model-yeni-makyajli-t-cross-aldik/page/6




.
 
Merhabalar, yaylarda nasıl bir düşme olacağını kestiremediğim için jom blueline coilover tercih ettim hocam.
Çok doğru bir tercih yapmışsınız. Bende almayı planlıyorum coili kaçta kullanıyorsunuz ve aracın son halinin resmini atar mısınız ?
 
Çok doğru bir tercih yapmışsınız. Bende almayı planlıyorum coili kaçta kullanıyorsunuz ve aracın son halinin resmini atar mısınız ?
hocam eklediğim fotoğraflarda önde 6 diş, arkada da sanırım 5 ya da 6 diş yükseklikte kullanıyordum ancak dönerken çukurlarda ön lastikler çamurluğa sürtme yapıyordu. arka tarafa 2 kişi binince lastik çok içeri gömülüyordu şuan yarım cm daha yukarıda kullanıyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_2861.JPG
    IMG_2861.JPG
    205.1 KB · Görüntüleme: 20
  • IMG_2870.JPG
    IMG_2870.JPG
    265.9 KB · Görüntüleme: 20
Son düzenleme:

Coil'la kendinizi gereksiz ve maliyetli bir maceraya sokuyorsunuz.3.5cm Vogtland takın geçin,ideal ölçülere düşürüyor,minimum konfor kaybı,Alman mühendisliğinin verdiği rahatlık vs vs.Resimdeki araç 1.4 bağımsız süspansion kullanılan yay Vogtland
 

Ekli dosyalar

  • 5559793D-C252-4F11-8A6A-11A855CBB47D.jpeg
    5559793D-C252-4F11-8A6A-11A855CBB47D.jpeg
    157.8 KB · Görüntüleme: 20

Geri
Üst