Yağ sıcaklığı yüksek derecelere çıkıyor


En son antifiriz değişim 2 yıl önce yetkilide yapılmıştı. saf suyla karıştırmadan komple antifiriz koymuşlar muhtemelen. 3-5 kez farklı yerlerde ölçtürmüştüm hep -60 çıkmıştı. Açıkçası 2 yıldır da bu durumla ilgili sorun yaşamadığım için önemsememiştim bunu.
 

Antifriz yalnız kullanılırsa tam verimli çalışmaz muhakkak üstüne saf su ilave edilmeli. Hatta antifrizlerin etiketinde kaça kaç oranda karıştırıldığında ne kadar soğuğa dayanacağı da belirtilir.
 
En son antifiriz değişim 2 yıl önce yetkilide yapılmıştı. saf suyla karıştırmadan komple antifiriz koymuşlar muhtemelen. 3-5 kez farklı yerlerde ölçtürmüştüm hep -60 çıkmıştı. Açıkçası 2 yıldır da bu durumla ilgili sorun yaşamadığım için önemsememiştim bunu.
Esas sorun belli oldu.!

-60°C derece donma derecesi olan soğutma sıvısında motorda ciddi oranda “ısı iletimi” kaybı yaşanır., ve sıvının motoru soğutma verimi düşer.!

Soğutma sıvısında ideal karışım oranı (%50 antifriz / %50 saf su) şeklinde olmalıdır, bu oran yaklaşık -30° / -35°C dereceye tekabül eder,

Üreticiler tarafından soğutma sıvısındaki (Antifriz oranının) çok soğuk bölgeler de dahil olmak üzere kesinlikle %60 ‘tan daha fazla olmaması gerektiği hakkında uyarıları var, (%60 Antifriz %40 Saf Su oranı) yaklaşık -50° / -52°C dereceye tekabül eder., Ancak şuan sizin soğutma sıvnızda %60 ‘dan daha fazla antifriz var, Bunun sonucu ilk başta da belirtiğim gibi motorda ısı iletimi kaybı ve sıvının soğutma veriminin kötüleşmesine sebeb olur.!


Castrol ‘ün 5W-30 olarak hangi yağını kullanıyorsunuz.? Mümkünse ilk bakımda Castrol ile olan evliliğinizi bitirmenizi öneririm, Castrol yağları BP ‘nin bünyesinde olan bir markadır, ve BP ‘nin yakın zamanda Türkiye’den çekileceği açıklanmıştı, Türkiye üretimi olan Castrol yağlarının kalitesi Avrupa üretimi olanlar ile kalitesi tartışma konusu, Zaten dünyada en fazla sahtesi üretilen yağların başında geliyor,

Tavsiyem bizzat Türkiye distribütörünün web sitesinden satın alma imkanı sunan Liqui Moly veya Mobil 1 yağlara geçmenizi tavsiye ederim.
 
Esas sorun belli oldu.!

-60°C derece donma derecesi olan soğutma sıvısında motorda ciddi oranda “ısı iletimi” kaybı yaşanır., ve sıvının motoru soğutma verimi düşer.!

Soğutma sıvısında ideal karışım oranı (%50 antifriz / %50 saf su) şeklinde olmalıdır, bu oran yaklaşık -30° / -35°C dereceye tekabül eder,

Üreticiler tarafından soğutma sıvısındaki (Antifriz oranının) çok soğuk bölgeler de dahil olmak üzere kesinlikle %60 ‘tan daha fazla olmaması gerektiği hakkında uyarıları var, (%60 Antifriz %40 Saf Su oranı) yaklaşık -50° / -52°C dereceye tekabül eder., Ancak şuan sizin soğutma sıvnızda %60 ‘dan daha fazla antifriz var, Bunun sonucu ilk başta da belirtiğim gibi motorda ısı iletimi kaybı ve sıvının soğutma veriminin kötüleşmesine sebeb olur.!


Castrol ‘ün 5W-30 olarak hangi yağını kullanıyorsunuz.? Mümkünse ilk bakımda Castrol ile olan evliliğinizi bitirmenizi öneririm, Castrol yağları BP ‘nin bünyesinde olan bir markadır, ve BP ‘nin yakın zamanda Türkiye’den çekileceği açıklanmıştı, Türkiye’de üretim yapan Castrol yağlarının kalitesi Avrupa üretimi olanlar ile kalitesi tartışma konusu, Zaten dünyada en fazla sahtesi üretilen yağların başında geliyor,

Tavsiyem bizzat Türkiye distribütörünün web sitesinden satın alma imkanı sunan Liqui Moly veya Mobil 1 yağlara geçmenizi tavsiye ederim.
Hocam noktayı koyar.
 
Forumda Liqui Moly kullanan ve tavsiye eden büyük bir kitle var ama Hayatım boyunca kullanmadım. Yıllardır castrolden şaşmadım. Castrol edge 5 30 kullanıyorum. Daha önce de passat b8 , toureg v6, audi a6 tfsı, tdı, 1.6 , 2.0 , 3.0 motorlara sahip birçok vag grubu araç kullandım. Hiçbirini 200-250 bin km civarı yapmadan satmadım. Hepsinde de castrol edge 5-30 kullandım. Yetkili servisin önerdiği yağ bu olduğu için ilk zamanlar yetkilide sonraları özelde yaptırdım yağ bakımlarını. Satana kadar da motorlarında bir problem yaşamadım. Tek dikkat ettiğim şey periyodik bakımı 15bin km yerine 10bin km de yaptırdım daima. Liqui moly de hatırladığım kadarıyla alman patentli bir yağ. Kötü değildir elbet ama benim tercihim orjinal castrol.
 
Esas sorun belli oldu.!

-60°C derece donma derecesi olan soğutma sıvısında motorda ciddi oranda “ısı iletimi” kaybı yaşanır., ve sıvının motoru soğutma verimi düşer.!

Soğutma sıvısında ideal karışım oranı (%50 antifriz / %50 saf su) şeklinde olmalıdır, bu oran yaklaşık -30° / -35°C dereceye tekabül eder,

Üreticiler tarafından soğutma sıvısındaki (Antifriz oranının) çok soğuk bölgeler de dahil olmak üzere kesinlikle %60 ‘tan daha fazla olmaması gerektiği hakkında uyarıları var, (%60 Antifriz %40 Saf Su oranı) yaklaşık -50° / -52°C dereceye tekabül eder., Ancak şuan sizin soğutma sıvnızda %60 ‘dan daha fazla antifriz var, Bunun sonucu ilk başta da belirtiğim gibi motorda ısı iletimi kaybı ve sıvının soğutma veriminin kötüleşmesine sebeb olur.!


Castrol ‘ün 5W-30 olarak hangi yağını kullanıyorsunuz.? Mümkünse ilk bakımda Castrol ile olan evliliğinizi bitirmenizi öneririm, Castrol yağları BP ‘nin bünyesinde olan bir markadır, ve BP ‘nin yakın zamanda Türkiye’den çekileceği açıklanmıştı, Türkiye üretimi olan Castrol yağlarının kalitesi Avrupa üretimi olanlar ile kalitesi tartışma konusu, Zaten dünyada en fazla sahtesi üretilen yağların başında geliyor,

Tavsiyem bizzat Türkiye distribütörünün web sitesinden satın alma imkanı sunan Liqui Moly veya Mobil 1 yağlara geçmenizi tavsiye ederim.

Antifiriz konusunda haklı olabilirsiniz. Muhtemelen yetkili servisteki etkisiz elemanlar benim arabada kendi çaplarında deney yapmışlar. Gereğini yaparım Allahın izniyle. Teşekkür ederim bilgi için.
 
@Alibey
Yıllarca sizin kullandığınız yağın premium serisi olan, kalite olarak Castrol ‘ün en tepedeki Castrol Edge Professional serisi yağını (motora varilden dolum şeklinde değil) “kapalı kutu” olarak kullandım,

(motora varilden dolum) olarak hali hazırda zaten pahalı olan Castrol Edge Professional serisi yağları, kapalı kutu olarak almaya kalktığınızda x3 kat daha pahalı yani 5 Lt. bir Castrol Edge Professional yağ almaya kalktığınızda ne kadar pahalı olduğunj tahmin edersiniz, ve motor yağını her zaman istisnasız 7.500 km’de veya 6 ay da bir değiştiren bir insanım,

Tüm bunlara rağmen bu yağı (Castrol Edge Professiona) uzun yıllar kullanmam verdiği tecrübeler; motor aşırı sesli çalışıyor, motor soğukken yağ sıcaklığı diğer yağlara nazaran daha geç ısınıyor, yani yağın “ideal çalışma sıcaklığına” ulaşması uzun zaman alıyor, ve yağ ideal ısıya ulaşınca hafiften hızınızı 140 km hızlarda yağ sıcaklığı hemen 110°C derecinin üzerine çıkıyor. Açıkçası çok vasat bir yağ bana göre.., Bu yorumu 10 yıldan fazla süredir Castrol Edge Professional kullanmış biri olarak söylüyorum.

Piyasada Castrol ‘den çok daha kaliteli Liqui Moly, Ravenol, Shell, Mobil 1 gibi yağlar var, Castrol ‘ün marka imajı çook yüksek ancak kalitesi eskisi gibi değil malesef…
 
Hiçbir şeyin kalitesi eskisi gibi değil maalesef. Motor yağından tutun ayakkabıya kadar bu böyle herkesin malumu. 15 yıldır Castrol kullanıyorum, motoru kucağıma almadım hamd olsun. Bi gün de liqui moly kullanmak nasip olur diyelim. Teşekkür ederim detaylı bilgi için.
 
Burada önemli olan nokta zaten yağ markasından ziyade, motorunuzda şuan haddinden fazla antifriz karışımı olmasıdır.
 
Burada önemli olan nokta zaten yağ markasından ziyade, motorunuzda şuan haddinden fazla antifriz karışımı olmasıdır.
Evet 1-2 mesaj önce bu konuda Gerekeni yaparım Allahın izniyle demiştim.
 
En son antifiriz değişim 2 yıl önce yetkilide yapılmıştı. saf suyla karıştırmadan komple antifiriz koymuşlar muhtemelen. 3-5 kez farklı yerlerde ölçtürmüştüm hep -60 çıkmıştı. Açıkçası 2 yıldır da bu durumla ilgili sorun yaşamadığım için önemsememiştim bunu.

Rakıyı sek icenleri biliriz de !? (su katmazlar Buzda atmazlar)
Antifrizi sek kulllananları da görmüş olduk.
 

Geri
Üst Alt