Akü Bitti - Tavsiye


thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
1,531
Tepkime puanı
552
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
Selamlar herkese,


Diğer aracımın Jetta mk5 in 2. aküsü de görevini tamamladı.

2. aküsü de yetkili serviste takılmıştı Exide 72Ah lık aküydü. Şu an aracın bulunduğu ilde yetkili servis yok.

Yine Vartadan devam mı yoksa diğer markalar olursa hangisini tercih etmeliyim? İleri ki aylarda satma düşüncem de var.

Mevcut biten akü:
 

Ekli dosyalar

  • 1000054744.jpg
    1000054744.jpg
    88.7 KB · Görüntüleme: 37

Eco seri aküler tahmin edildiği gibi çok da kısa ömürlü olduğu konusunda şüpheliyim. Genelde servislerde bu tip aküler daha yeni tarihli olduğu için bu aküleri tercih ettim bugüne kadar. Bir aracımda şu an 7 yıl dolmak üzere eco akü ile. Bu da zaten en iyi akünün bile ancak vereceği süre.
Çünkü misal örnek vereyim aracın orjinal aküsü 60 Ah değerinde ise, Eco seri taktırmak istediğinizde 60 Ah yerine daha yüksek kapasiteli akü takıyorlar, Normal şartlarda aynı Ah değerli akü takılsaydı o süreleri göremezdiniz, Yani 100 metre koşusunda Eco seri aküye daha yarış başlamadan torpil geçiyorlar.
 
Upvote 0

Eco seri aküler tahmin edildiği gibi çok da kısa ömürlü olduğu konusunda şüpheliyim. Genelde servislerde bu tip aküler daha yeni tarihli olduğu için bu aküleri tercih ettim bugüne kadar. Bir aracımda şu an 7 yıl dolmak üzere eco akü ile. Bu da zaten en iyi akünün bile ancak vereceği süre.
Hocam bize de eco serisi takmışlardı (biz istemiştik sene 2017) , şimdi ömrü doldu.
 
Upvote 0
Çünkü misal örnek vereyim aracın orjinal aküsü 60 Ah değerinde ise, Eco seri taktırmak istediğinizde 60 Ah yerine daha yüksek kapasiteli akü takıyorlar, Normal şartlarda aynı Ah değerli akü takılsaydı o süreleri göremezdiniz, Yani 100 metre koşusunda Eco seri aküye daha yarış başlamadan torpil geçiyorlar.
Jetta nın da Orjinal aküsü 61Ah olabilir. Halbuki üstünde ki 72ahlık . Yetkili servis bilgiyi verirse öğrenmeye çalışacağım.
 
Upvote 0
Çünkü misal örnek vereyim aracın orjinal aküsü 60 Ah değerinde ise, Eco seri taktırmak istediğinizde 60 Ah yerine daha yüksek kapasiteli akü takıyorlar, Normal şartlarda aynı Ah değerli akü takılsaydı o süreleri göremezdiniz, Yani 100 metre koşusunda Eco seri aküye daha yarış başlamadan torpil geçiyorlar.
Öyle olduğu örnekler olabilir. Ancak aracımın orjinal aküsü de 61 Ah'di yeni takılan eco seri de aynı.
 
Upvote 0
Daha önceden de yazdım ama şimdi de yazayım.
Almış olduğum 2.el Golf 7 aracımda 2020 ocak ayında yetkili serviste EFB+ akü taktırılmış. Hala devem ediyorum. Stop start kapalı kullanıyorum.
Akü voltaj değerlerim şu şekilde
Kontak kapalı: 12.4V
Yarım kontak: 12.2 V
Marş anında: 11.6V
 
Upvote 0
Biraz önce sanayiyi dolaştım. Varta da benim araç için 72 lik yerine 74 lük uygunmuş. Fiyat 3bin diyende var 3500 diyende var.
2024 yıllı ocak şubat gibi üretimli buldum.

Varsayılan ilk fabrikasyon 59-60Ah gibi sanırım.

Ah yüksek olunca soğuk marş gücü de iyi oluyor diyorlar.

Yine 72 civarı taktırayım diye düşünüyorum.
 
Upvote 0
Herkese yorumları için teşekkürler.

74 Ah Varta 2024 üretimli 3bin TL ye taktırmış oldum.

Yeni aküyü cihazla ölçüm yaptırdık.
14.1 V cihaz gösterdi.
 
Upvote 0
@Savatage üstada bi soralım bakalım eco seri akünün 7 yıllık ömrüne hakkını helal eder mi? :D

Akü almadan önce de adresimiz belli oldu @forzaGilles

Selamlar, saygılar üstatlar.

Eco seri akü 7 yıl gittiyse öpüp başa koymalı

Benim orjinal seri
Varta efb (70) aküden beklentim 6-7 yıl zaten.

Agm varta da 8-8,5 yıl gitmeli

Start Stop full off olacak tabi

Motor+ akü+ sarj bobini piç olmayacak sekilde bu süreler geçerli tabi
 
Upvote 0
Öyle olduğu örnekler olabilir. Ancak aracımın orjinal aküsü de 61 Ah'di yeni takılan eco seri de aynı.
Hocam buna etki eden hususlar var, kimisi hiç start-stop kullanmaz, kimisi sürekli açık seyreder, trafiğin durumu dur-kalk sıkışık trafik vs.. kişiden kişiye değişen farklı senaryolar var,

Diğer husus araç TDI ise ; dizel araçlarda marş basma anında daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğu için (Eko seri EFB akü) takılmışsa ömrünü normalden çok daha fazla etkiliyor, Dizel araçlar için yüksek enerji ihtiyacı duyduğu için en iyi senaryo AGM tip akülerdir, Ancak VW maliyeti düşürmek için 2017 yılından itibaren AGM tip akü kullanmayı bıraktı, AGM aküler geçmişte 80’li yıllarda askeri teknoloji ile geliştirilmiş yüksek enerji ihtiyacı gereken durumlarda kullanılmak amaçlı ve dış çevre koşullarından (sıcak-soğuk / extrem kış şartları) dış ortam koşullarına dayanıklı, çok uzun ömürlü aküler ancak halen pahalılar,

Benzinli araçlar ise bundan pek etkilenmezler, Standart bir (geleneksel sulu tip aküler) veya EFB aküler benzinli araçlar için yeterlidir, çünkü benzinli aracın marş anında fazla bir enerjiye ihtiyacı yoktur,

Bir de bu eko seri akülerde tek bir akü üreticisi yok, markadan markaya da kalite farklı oluyor,

Özetlersek akünün ömrünü etkiliyen çok fazla etken var.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Upvote 0
Hocam buna etki eden hususlar var, kimisi hiç start-stop kullanmaz, kimisi sürekli açık seyreder, trafiğin durumu dur-kalk sıkışık trafik vs.. kişiden kişiye değişen farklı senaryolar var,

Diğer husus araç TDI ise ; dizel araçlarda marş basma anında daha fazla enerjiye ihtiyaç duyduğu için (Eko seri EFB akü) takılmışsa ömrünü normalden çok daha fazla etkiliyor, Dizel araçlar için yüksek enerji ihtiyacı duyduğu için en iyi senaryo AGM tip akülerdir, Ancak VW maliyeti düşürmek için 2017 yılından itibaren AGM tip akü kullanmayı bıraktı, AGM aküler geçmişte 80’li yıllarda askeri teknoloji ile geliştirilmiş yüksek enerji ihtiyacı gereken durumlarda kullanılmak amaçlı ve dış çevre koşullarından (sıcak-soğuk / extrem kış şartları) dış ortam koşullarına dayanıklı, çok uzun ömürlü aküler ancak halen pahalılar,

Benzinli araçlar ise bundan pek etkilenmezler, Standart bir (geleneksel sulu tip aküler) veya EFB aküler benzinli araçlar için yeterlidir, çünkü benzinli aracın marş anında fazla bir enerjiye ihtiyacı yoktur,

Bir de bu eko seri akülerde tek bir akü üreticisi yok, markadan markaya da kalite farklı oluyor,

Özetlersek akünün ömrünü etkiliyen çok fazla etken var.
Bende diyorum hangi sıfır aracı görsem Efb+ takılı. Agm görememiştim.
 
Upvote 0
Biraz önce sanayiyi dolaştım. Varta da benim araç için 72 lik yerine 74 lük uygunmuş. Fiyat 3bin diyende var 3500 diyende var.
2024 yıllı ocak şubat gibi üretimli buldum.

Varsayılan ilk fabrikasyon 59-60Ah gibi sanırım.

Ah yüksek olunca soğuk marş gücü de iyi oluyor diyorlar.

Yine 72 civarı taktırayım diye düşünüyorum.
Yeni akünüzün üretim tarihi: 30 Ocak 2024

Biraz beklemiş eski tarihli ancak sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum,

Yüksek Ah ‘lı akü takmak;
bu konuda bazı araç üreticileri aracın orjinal aküsünün Ah değerine göre şarj dinamosu koyabiliyor, bu durumda yüksek Ah’lı akü takmanın anlamı kalmaz çünkü şarj dinamosunun kapesitesi o aküyü yeterli gelmez,

veya bazı araç üreticileri ise daha yüksek Ah değeri olan aküleri de şarj edebilecek daha güçlü kapasitesi olan şarj dinamosu koyabiliyor,

Diğer husus bazı araç markalarında orjinal akü örneğin 60 Ah ise ve değişim esnasında 70 Ah takılırsa araç eski aküye göre şarj işlemi gerçekleştirebiliyor, bunu düzeltmek için yeni aküye kodlama yapmak gerekebiliyor.
 
Upvote 0

Yeni akünüzün üretim tarihi: 30 Ocak 2024

Biraz beklemiş eski tarihli ancak sıkıntı çıkaracağını sanmıyorum,

Yüksek Ah ‘lı akü takmak;
bu konuda bazı araç üreticileri aracın orjinal aküsünün Ah değerine göre şarj dinamosu koyabiliyor, bu durumda yüksek Ah’lı akü takmanın anlamı kalmaz çünkü şarj dinamosunun kapesitesi o aküyü yeterli gelmez,

veya bazı araç üreticileri ise daha yüksek Ah değeri olan aküleri de şarj edebilecek daha güçlü kapasitesi olan şarj dinamosu koyabiliyor,

Diğer husus bazı araç markalarında orjinal akü örneğin 60 Ah ise ve değişim esnasında 70 Ah takılırsa araç eski aküye göre şarj işlemi gerçekleştirebiliyor, bunu düzeltmek için yeni aküye kodlama yapmak gerekebiliyor.

Start stoplu araçlarda veya günümüze yakın araçlarda Akü değişimi sonrası kodlama oluyor diye biliyorum. 2008 1.4tsi Jetta da kodlama olmuyormuş.
Eskiden yetkili serviste 72Ah takınca da bir sıkıntı olmamıştı.

Akü tarihi ve fiyatına dikkat ederek dükkanları dolaşırken memlekette hem çoğu yer 700TL civarı fark istiyordu. 700TL fark isteyenlerin kimi 2023 sonu üretimdi kimi de ilk çeyrek ve 2. Çeyrek üretimdi. 2. Çeyrek diyen yere de güvenemedim. Sorduğum yerlerin nerdeyse hepsi 2023 model olsada bir sıkıntı olmaz kafasındayım.

Bilgiler için teşekkür ederim. Almadan önce verdiğiniz bilgiler yardımcı oldu.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt