Yağ Eksiltme & Hararet Yükselmesi


BestOnur

Üye
Katılım
24 Ocak 2024
Mesajlar
34
Tepkime puanı
23
Konum
Adana
İsim
Onur
Araç
2017 Golf 1.0 Tsi Comfortline
Merhaba değerli arkadaşlarım abilerim 2017 1.0 TSI manuel kullanıcısıyım sormak istediğim şey 10.000 km önce aracımın bakımını yaptırdım yağ olarak Motul 8100 xclean 5*30 yağ kullanıyorum geçen hafta uzun yol yapıp geldikten sonra aracımın yağ çubuğunu kontrol ettiğimde biraz eksilme olduğunu fark ettim 10.000 km yaptıktan sonra eksiltme yapması normal mi ya da ben engebeli yokuş aşağı ya da yukarı bir yerde aracı park etmiş olabilir. Diğer bir konu ise geçen hafta 5 kişi klima açık Elazığ-Keban yolunda rampa çıkarken aracın hararet göstergesinin anlık olarak 120-130 dereceye kadar çıktığını fark ettim vites düşürünce hemen 90'a geri düştü kontrol ettiğimde antifriz eksiltmesi görmedim. Siz değerli üyelerin düşüncelerini bilgilerini merak ediyorum. Sevgiler.
 

1.0 TSI motor için önerilen yağ 0w-20 veya 0w-30'dur. Aynı motora sahip aracı kullanıyorum. Yağ sıcaklığının o kadar sıkıştırmama rağmen hiç 110'u geçtiğini hatırlamıyorum. Yağınız sahte olabilir. Kontrol etmenizde fayda var.
Ayrıca yüksek ısılara ulaşan yağın buharlaşması normal bir davranış. Sebebi bu olabilir.
 
Upvote 0
Araç bakimdan bakima yagi ayni kalmaz sıkıntı yok illaki biraz eksiltme olur 10 bin kmde az bisey eksilttiyse sorun yok

Hararet konusu yag sıcaklığından bahsetmiyorsun sanırım anlik yukselmesi bir ariza belirtisi de olabilir termostat geç mi açtı acaba anlik yukselip çıkması çok normal bir durum değil takip etmekte yarar var büyük sıkıntılara yol açabilir
 
Upvote 0
1.0 TSI motor için önerilen yağ 0w-20 veya 0w-30'dur. Aynı motora sahip aracı kullanıyorum. Yağ sıcaklığının o kadar sıkıştırmama rağmen hiç 110'u geçtiğini hatırlamıyorum. Yağınız sahte olabilir. Kontrol etmenizde fayda var.
Ayrıca yüksek ısılara ulaşan yağın buharlaşması normal bir davranış. Sebebi bu olabilir.
Merhaba, araçlarımızda 0w-20 motor yağı önerildiğini biliyorum fakat sıcaklıkların nem ile beraber 50 dereceleri bulduğu Adana'da yaşıyorum :) bu yağı kullanmam mümkün değil ki yetkili servise danıştığımda onlarda 5w-30 kullandıklarını belirttiler. Aracımın da yağ sıcaklığı 110'u hiç geçmedi ama dediğiniz gibi olabilir motorun fazla ısınmasından dolayı buharlaşma yapmış olabilir. Yağın sahteliği konusuna gelince titiz ve pimpirikli biriyim Adana'da Motul'un resmi distribütöründen temin ettim orası da sahte veriyorsa diyecek söz yok.
 
Upvote 0
Araç bakimdan bakima yagi ayni kalmaz sıkıntı yok illaki biraz eksiltme olur 10 bin kmde az bisey eksilttiyse sorun yok

Hararet konusu yag sıcaklığından bahsetmiyorsun sanırım anlik yukselmesi bir ariza belirtisi de olabilir termostat geç mi açtı acaba anlik yukselip çıkması çok normal bir durum değil takip etmekte yarar var büyük sıkıntılara yol açabilir
Merhaba, aracın Triger seti v kayışı 10 bin km önce değişti Devirdaim farklı konumda olduğu için değişmedi herhangi bir kaçak ya da antifriz eksiltme yok düzenli olarak kontrol ederim zaten ben 5 kişi sıcak havada klima açık şekilde rampa çıktığım için olduğunu düşünüyorum motorun hacminden dolayı aracı zorladığımı düşünüyorum. 2 gün önce Elazığ'dan Adana'ya geri dönerken tek başıma klima açık aracı yüksek süratlerde zorladım ama hararet göstergesinde kıpırdama olmadı 90 da kaldı. Yine de kontrol ettireceğim düşünceleriniz için teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Yağ çubuğunu kontrol ettiğinizde ne kadar eksiltme görüyorsunuz? Önemli olan budur
 
Upvote 0
Evet paylaştığınız resimdeki gibi.
Yağ seviyesi gayet iyi durumda endişe etmeyiniz :) endişe edilecek durum; seviye (yarıdan az) ise olur,

Ayrıca sizin 2017 model 1.0 TSI aracınız için 0W-20 yağlar uyumlu değildir..!! 0W-20 yağlar Golf Mk8 kasa (1.0 eTSI motorlar) içindir,

(VW504.00 / 507.00 onaylı) 5W-30 yağ ile devam ediniz,

Motor sıcaklığının yükselmesi problemi için; termostat kısa süreliğine takılı kalmış olabilir, termostat ‘ın veya devirdaim pompasının iyi bir usta tarafından kontrol edilmesi iyi olur,

Aracınıza uyumlu olan antifriz G13 tip antifrizdir, İlerde eksiltme yaparsa (sanayideki ustalar) ağız birliği etmiş şekilde önüne gelen her (kırmızı / pembe) renkli antifrizlerin uyumlu olduğunu söylerler ancak öyle değildir, G13 tip olması şarttır, eksiltme yaparsa çeşme suyu, market suyu, Erikli marka su vs.. asla kullanmayınız sadece (Saf su veya G13 antifriz) ile ilave yapılmalıdır,

Anladığım kadarıyla bakımları dışarda yaptırıyorsunuz, filtre markası olarak Mann, Hengst, Mahle en iyi filtre üreticileridir, harici başka ucuz markalardan uzak durmanızı öneririm, Mann filtreler bizim araçlardaki en kaliteli filtre markalarından biridir ancak herşey de olduğu gibi her markanın piyasada sahteleri mevcut, bu sebebten ( filtremarketim.com / uzmanparca.com ) gibi yetkili satıcılardan temin etmenizi öneririm,

Yağ değişiminde (Karter tapası ve tapa pulu) ucuz bir parça olduğundan sanayide satılanlardan almanıza gerek yoktur, pahalı bir parça olmadığından yetkili servisten 2-3 adet alıp kenara koyarak yedekte bulundurmanız iyi olur,

Ayrıca sanayide ustanız yeni karter tapasını takarken karter tapasına (teflon bant) ile sarmasına asla izin vermeyiniz.!! Geçmişte haddinden fazla sıkılan karter tapası yüzünden tapanın yuvası hasar görmüş olabilme ihtimaline karşı teflon bant kullanma hastalığı her yerde virüs gibi yayıldı, karter tapasını manyaklık derecesinde çok sıkmanın yararı değil zararı vardır.

Yağ değişimlerinde eski yağın “sonuna kadar” süzülmesini beklesinler, siz de gözlemleyiniz, Ustalar genelde eski yağ tam süzülmeden yeni tapayı takmayı severler, Açık kalp ameliyatı yaptıkları için ustaların zamanı çok değerli malesef.,

Buji değişimi, fren hidrolik sıvısı değişimi gibi işlemleri yetkili serviste yaptırınız, Bu işlemler aracınız 7 yaş üstü olduğu için yetkili serviste (yedek parça ve işçilikte %30 Zubizu indirimi) hakkınız olduğu içşn dışarda sanayi ile hemen hemen aynı rakamlara gelir.
 
Upvote 0
Yağ seviyesi gayet iyi durumda endişe etmeyiniz :) endişe edilecek durum; seviye (yarıdan az) ise olur,

Ayrıca sizin 2017 model 1.0 TSI aracınız için 0W-20 yağlar uyumlu değildir..!! 0W-20 yağlar Golf Mk8 kasa (1.0 eTSI motorlar) içindir,

(VW504.00 / 507.00 onaylı) 5W-30 yağ ile devam ediniz,

Motor sıcaklığının yükselmesi problemi için; termostat kısa süreliğine takılı kalmış olabilir, termostat ‘ın veya devirdaim pompasının iyi bir usta tarafından kontrol edilmesi iyi olur,

Aracınıza uyumlu olan antifriz G13 tip antifrizdir, İlerde eksiltme yaparsa (sanayideki ustalar) ağız birliği etmiş şekilde önüne gelen her (kırmızı / pembe) renkli antifrizlerin uyumlu olduğunu söylerler ancak öyle değildir, G13 tip olması şarttır, eksiltme yaparsa çeşme suyu, market suyu, Erikli marka su vs.. asla kullanmayınız sadece (Saf su veya G13 antifriz) ile ilave yapılmalıdır,

Anladığım kadarıyla bakımları dışarda yaptırıyorsunuz, filtre markası olarak Mann, Hengst, Mahle en iyi filtre üreticileridir, harici başka ucuz markalardan uzak durmanızı öneririm, Mann filtreler bizim araçlardaki en kaliteli filtre markalarından biridir ancak herşey de olduğu gibi her markanın piyasada sahteleri mevcut, bu sebebten ( filtremarketim.com / uzmanparca.com ) gibi yetkili satıcılardan temin etmenizi öneririm,

Yağ değişiminde (Karter tapası ve tapa pulu) ucuz bir parça olduğundan sanayide satılanlardan almanıza gerek yoktur, pahalı bir parça olmadığından yetkili servisten 2-3 adet alıp kenara koyarak yedekte bulundurmanız iyi olur,

Ayrıca sanayide ustanız yeni karter tapasını takarken karter tapasına (teflon bant) ile sarmasına asla izin vermeyiniz.!! Geçmişte haddinden fazla sıkılan karter tapası yüzünden tapanın yuvası hasar görmüş olabilme ihtimaline karşı teflon bant kullanma hastalığı her yerde virüs gibi yayıldı, karter tapasını manyaklık derecesinde çok sıkmanın yararı değil zararı vardır.

Yağ değişimlerinde eski yağın “sonuna kadar” süzülmesini beklesinler, siz de gözlemleyiniz, Ustalar genelde eski yağ tam süzülmeden yeni tapayı takmayı severler, Açık kalp ameliyatı yaptıkları için ustaların zamanı çok değerli malesef.,

Buji değişimi, fren hidrolik sıvısı değişimi gibi işlemleri yetkili serviste yaptırınız, Bu işlemler aracınız 7 yaş üstü olduğu için yetkili serviste (yedek parça ve işçilikte %30 Zubizu indirimi) hakkınız olduğu içşn dışarda sanayi ile hemen hemen aynı rakamlara gelir.
Sevgili Ali Bey,

Öncelikle sabırla detaylı bir şekilde açıklama yaptığınız için size teşekkür ederim. Aracı Ocak ayında 100k km de iken satın almıştım ve nasıl kullanıldığını bilmediğim için alır almaz yaşadığım şehire gelip erkende olsa triger setini ve v kayışını INA marka olarak değiştirip Motul'un yetkili distribütörü olan özel servis de periyodik bakımını yaptırmıştım. Bende Mann marka filtre kullanmaktan yanayım ama yağ filtresi pahalı birşey değil ve yetkili servisten temin ederek bakımını yaptırmak istiyorum sizce mantıklı mı. Yani hava-polen Mann yağ filtresi VAG olacak şekilde. Bujileri ve fren hidrolik sıvısını değiştirmedim sıvıda gözle gözlemde herhangi bir şey ya da araçta uyarı görmedim bujilerde de araçla ilgili herhangi bir uyarı almadım 5 ay sonra bakıma gireceğim değiştirmemi önerir misiniz. Son olarak araç manuel de olsa yetkili servisi önerir misiniz. Şimdiden teşekkür ederim.
 
Upvote 0
Sevgili Ali Bey,

Öncelikle sabırla detaylı bir şekilde açıklama yaptığınız için size teşekkür ederim. Aracı Ocak ayında 100k km de iken satın almıştım ve nasıl kullanıldığını bilmediğim için alır almaz yaşadığım şehire gelip erkende olsa triger setini ve v kayışını INA marka olarak değiştirip Motul'un yetkili distribütörü olan özel servis de periyodik bakımını yaptırmıştım. Bende Mann marka filtre kullanmaktan yanayım ama yağ filtresi pahalı birşey değil ve yetkili servisten temin ederek bakımını yaptırmak istiyorum sizce mantıklı mı. Yani hava-polen Mann yağ filtresi VAG olacak şekilde. Bujileri ve fren hidrolik sıvısını değiştirmedim sıvıda gözle gözlemde herhangi bir şey ya da araçta uyarı görmedim bujilerde de araçla ilgili herhangi bir uyarı almadım 5 ay sonra bakıma gireceğim değiştirmemi önerir misiniz. Son olarak araç manuel de olsa yetkili servisi önerir misiniz. Şimdiden teşekkür ederim.
Yağ filtresi hakkında;
2-3 sene öncesine kadar (TSI motor için) yetkili servislerde satılan yağ filtresi kutuyu açtığınızda (VW AG logolu / Mann Filtre marka / Made in Germany) filtre çıkıyordu, Pandemi dönemi yerli bir filtre üreticisi ile anlaşmışlar, şuan (TSI motor için) yetkili servisten alacağınız yağ filtresi (VW AG logolu / FİL Filtre marka / Made in Turkey) filtre kutusundan çıkıyor,

Yerli üretim FİL Filtre ‘nin kalitesi kötü olabilir mi..? Elbette araç üreticisi belli şartnameleri ve kalite standardlarını karşılamadan o üretici ile anlaşma yoluna gitmeyecektir, Filtrenin dışı metal gövdeli olduğu için içerdeki filtre kağıdının ne kadar kalite olduğunu bilemiyoruz, Sadece şunu söyleyebilirim serviste eskiden satılan alman malı Mann filtrenin dış metal gövdesinin 1 tık daha kaliteli olduğunu hatırlıyorum ama tabii bu bir kriter değildir olamaz, ben olsaydım eğer dışardan Mann yağ filtresini ( filtremarketim.com ) vs.. gibi gerçekten güvenilir bir Mann yetkili satıcısından satın alabiliyorsanız sıkıntı yok, Aksi durumda vw yetkili servisten temin ediniz, Her ne kadar yerli üretim de olsa VW ‘nin belirlediği şartnamelere ve kalite standartlarına uymasa idi o üretici VW/Audi grubuna filtre üretemezdi, Mann çok kaliteli olsa da dışarda çok sahtesi var, Güvenilir bir yerden almak şart,

Buji hakkında;
Aracın bakım geçmişini ve en son ne zaman değişmiş bilmediğimiz için bujilerin değişim zamanı gelmiş mi bilemiyoruz, bu konuda değiştirin veya değiştirmeyin diye bişey diyemiyorum, Sadece bujileri söküp durumuna bakılarak karar verilebilir ama değiştirmeye karar verirseniz serviste değiştirmenizi öneririm, sebebini önceki msj.ımda da belirtiğim gibi yetkili serviste yapılan işlemlerde (yedek parça ve işçilikte) %30 Zubizu indirimi hakınız mevcuttur, yapılacak bu indirim ile size maliyeti dışarsı ile benzer rakamlara geliyor, dışarda acaba bujiler çakma mı değil mi diye şüpheleriniz de ortadan kalkar, aynı durum Fren hidrolik sıvısı içinde geçerli yapılacak indirim ile size maliyeti dışarsı ile benzer rakamlara gelecektir, Örneğin servisten silecek takımı almak istediğinizde ciddi pahalıdır ancak bakım veya buji değişimi esnasında değiştirilmesini taleb ederseniz yapılacak bu indirimle dışardan alacağınız Bosch silecek takımı ile benzer fiyatlara gelir,

Fren hidrolik sıvısı hakkında; bu sıvı siz fren yaptıkça sürekli ısınır-soğur, ilaveten yaşadığınız şehirdeki nem, rutubet gibi etkenler sıvıyı zamanla bozar, Fren hidrolik sıvısı araç az kullanılsa bile araç durduğu yerde özelliğini yitirmeye çok müsait bir sıvıdır, her 2 yıl da bir (max. 3 yıl) değişmesi gerekir., Değişim maliyeti pahalı değildir, bu sebebten dışarda yaptırmaya gerek yoktur, yetkili servislerde özel cihazla değişimi yapılır, bu cihaz sayesinde sistemde hava kalması engellenir.,
 
Upvote 0
Yağ filtresi hakkında;
2-3 sene öncesine kadar (TSI motor için) yetkili servislerde satılan yağ filtresi kutuyu açtığınızda (VW AG logolu / Mann Filtre marka / Made in Germany) filtre çıkıyordu, Pandemi dönemi yerli bir filtre üreticisi ile anlaşmışlar, şuan (TSI motor için) yetkili servisten alacağınız yağ filtresi (VW AG logolu / FİL Filtre marka / Made in Turkey) filtre kutusundan çıkıyor,

Yerli üretim FİL Filtre ‘nin kalitesi kötü olabilir mi..? Elbette araç üreticisi belli şartnameleri ve kalite standardlarını karşılamadan o üretici ile anlaşma yoluna gitmeyecektir, Filtrenin dışı metal gövdeli olduğu için içerdeki filtre kağıdının ne kadar kalite olduğunu bilemiyoruz, Sadece şunu söyleyebilirim serviste eskiden satılan alman malı Mann filtrenin dış metal gövdesinin 1 tık daha kaliteli olduğunu hatırlıyorum ama tabii bu bir kriter değildir olamaz, ben olsaydım eğer dışardan Mann yağ filtresini ( filtremarketim.com ) vs.. gibi gerçekten güvenilir bir Mann yetkili satıcısından satın alabiliyorsanız sıkıntı yok, Aksi durumda vw yetkili servisten temin ediniz, Her ne kadar yerli üretim de olsa VW ‘nin belirlediği şartnamelere ve kalite standartlarına uymasa idi o üretici VW/Audi grubuna filtre üretemezdi, Mann çok kaliteli olsa da dışarda çok sahtesi var, Güvenilir bir yerden almak şart,

Buji hakkında;
Aracın bakım geçmişini ve en son ne zaman değişmiş bilmediğimiz için bujilerin değişim zamanı gelmiş mi bilemiyoruz, bu konuda değiştirin veya değiştirmeyin diye bişey diyemiyorum, Sadece bujileri söküp durumuna bakılarak karar verilebilir ama değiştirmeye karar verirseniz serviste değiştirmenizi öneririm, sebebini önceki msj.ımda da belirtiğim gibi yetkili serviste yapılan işlemlerde (yedek parça ve işçilikte) %30 Zubizu indirimi hakınız mevcuttur, yapılacak bu indirim ile size maliyeti dışarsı ile benzer rakamlara geliyor, dışarda acaba bujiler çakma mı değil mi diye şüpheleriniz de ortadan kalkar, aynı durum Fren hidrolik sıvısı içinde geçerli yapılacak indirim ile size maliyeti dışarsı ile benzer rakamlara gelecektir, Örneğin servisten silecek takımı almak istediğinizde ciddi pahalıdır ancak bakım veya buji değişimi esnasında değiştirilmesini taleb ederseniz yapılacak bu indirimle dışardan alacağınız Bosch silecek takımı ile benzer fiyatlara gelir,

Fren hidrolik sıvısı hakkında; bu sıvı siz fren yaptıkça sürekli ısınır-soğur, ilaveten yaşadığınız şehirdeki nem, rutubet gibi etkenler sıvıyı zamanla bozar, Fren hidrolik sıvısı araç az kullanılsa bile araç durduğu yerde özelliğini yitirmeye çok müsait bir sıvıdır, her 2 yıl da bir (max. 3 yıl) değişmesi gerekir., Değişim maliyeti pahalı değildir, bu sebebten dışarda yaptırmaya gerek yoktur, yetkili servislerde özel cihazla değişimi yapılır, bu cihaz sayesinde sistemde hava kalması engellenir.,
Merhaba,

Araç Carvak dan alınma sanırım bu tür firmalar aracın bakımını yapıyorlar ben yine de bir sonraki bakımda yetkili serviste aracın bujilerini kontrol ettirip gerekirse değiştirteceğim fren hidroliği ile beraber. Aklımda kalacağına yaptırırım daha iyi indirimli bakım fiyatı alıp dışarısı ile karşılaştırıp gerekirse yetkili servis de yaptıracağım 1k-2k'lık bir fiyat varsa dışarıda yaptırmaya değmez buna inanıyorum. Düşünceleriniz için çok teşekkür ederim.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt