başka bir golf te kullanmuşsınızdır herhalde bu amortisör sertliğini kıyas yapmak için durduk yere masraf yapmayın çünkü arkalar torsiyon çubuğu olduğu için her türlü zıplatır bu normal bir durum
fiyat çok iyi bence de hocam. Sizle aynı görüşeyim en son bakımda disk balata takımlarının değişmesi gerekti servis eko seri takıyormuş eğer belirtmezsek fiyatı uygun diye, onda bile orijinal parça taktırttım filtreleri dahil. O sebeple konfor anlamında ben de orijinalden yanayım. Araç 2014 olduğu için yaştan da bir miktar indirim yapıyorlar zaten. Hazirandan bu yana çok oynayacağını sanmam fiyatınHaziran başında servisten bir sürü işlem için fiyat almıştım hocam. Amortisör ile ilgili olan kalemleri ekliyorum;
5Q0413023HJ AMORTİSÖR 2,00 Ad. 6.634,52 TL
5Q0513049CQ AMORTİSÖR 2,00 Ad. 5.637,54 TL
40852050 Porya tasiyici sokuldu ve takildi 3.240,00 TL
40902050 Amortisor sokuldu ve takildi 900,00 TL
42932050 Amortisor sokuldu ve takildi 1.260,00 TL
44052004 Teker sokuldu ve takildi 900,00 TL
66762050 Arka davlumbaz sokuldu ve takildi 603,00 TL
44950300 Arac on ve arka olculdu 1.620,00 TL
Toplam: 20.794 TL
%30 İskontolu Fiyat: 14.555 TL
%20 KDV Dahil: 17.466 TL
Bilgilendirme için teşekkürler hocam ama şu arabaya yan sanayi takıp mutlu olduğum hiçbir parça olmadı. Amortisör gibi konforun yanında yol tutuşu direkt etkileyen bir parça için Monroe tercih edemeyeceğim şahsen.
Hocam amortisörlerle ilgili bir şey yaptınız mı?fiyat çok iyi bence de hocam. Sizle aynı görüşeyim en son bakımda disk balata takımlarının değişmesi gerekti servis eko seri takıyormuş eğer belirtmezsek fiyatı uygun diye, onda bile orijinal parça taktırttım filtreleri dahil. O sebeple konfor anlamında ben de orijinalden yanayım. Araç 2014 olduğu için yaştan da bir miktar indirim yapıyorlar zaten. Hazirandan bu yana çok oynayacağını sanmam fiyatın
Hocam tam da dün aracımı dışarıda bulduğum bir ustada yaptırıp teslim aldım. 3 gün kaldı triger, amartisörler, baskı balata, şanzıman yağı, aks körükleri, disk balata vb değişti de değişti. Bu işlemler için esenyurt doğuş otoyu tercih edecektim ama son zamanlarda yaklaşımları çok ilgisiz ve alakasız. Ayrıca öncesinde verdikleri işçilik dahil dedikleri fiyatta sonradan işçilik dahil değil diyip 1.5-2 katı fiyat çektiler ayrıca Aracın 2 hafta belki de duruma göre daha fazla kalacağından söz ettiler. Ben dışardan bulduğum vworhanusta çözüm otomotivde yaptırdım bu işlemleri diğer parçalar hariç ön ve arka amartisörlerimi toplamda 23bine değiştirdim. Monroe marka kullanmış iyi olduğunu belirtti. Tavsiye ederim ilgi alakaları güzel servisten daha ilgiler desem tam yeridir. He belki servisle aynı fiyata gelecekti ama dediğim gibi full yetkili servis bakımlı aracımı tam da yetkili servisin ilgisizliği yüzünden tercih etmedim. Bu arada arka amartisörlerim sağlammış ama ben değiştimi hepsi takım değişsin diye 4’ ünü birden değiştirdim.Hocam amortisörlerle ilgili bir şey yaptınız mı?
Birkaç gün önce servisten 4 amortisör değişimi için tekrar fiyat aldım %30 iskonto dahil 20.000 tl dediler.
Amortisör değişimi sonrası ile öncesi arasında konfor ve yol tutuşu farkı var mı hocamHaziran başında servisten bir sürü işlem için fiyat almıştım hocam. Amortisör ile ilgili olan kalemleri ekliyorum;
5Q0413023HJ AMORTİSÖR 2,00 Ad. 6.634,52 TL
5Q0513049CQ AMORTİSÖR 2,00 Ad. 5.637,54 TL
40852050 Porya tasiyici sokuldu ve takildi 3.240,00 TL
40902050 Amortisor sokuldu ve takildi 900,00 TL
42932050 Amortisor sokuldu ve takildi 1.260,00 TL
44052004 Teker sokuldu ve takildi 900,00 TL
66762050 Arka davlumbaz sokuldu ve takildi 603,00 TL
44950300 Arac on ve arka olculdu 1.620,00 TL
Toplam: 20.794 TL
%30 İskontolu Fiyat: 14.555 TL
%20 KDV Dahil: 17.466 TL
Bilgilendirme için teşekkürler hocam ama şu arabaya yan sanayi takıp mutlu olduğum hiçbir parça olmadı. Amortisör gibi konforun yanında yol tutuşu direkt etkileyen bir parça için Monroe tercih edemeyeceğim şahsen.
Monroe ile tecrübelerim şöyle hocam bilgi vermek bakımından; araba eski haline göre yumuşadı ama hala sert golfün karakteristiği midir nedir anlamadım sert fakat önceki haline göre logar kapaklarıdır, yoldaki ufak yamalardır onları sönünlemesi başarılı. Kısacası şehir içi düşük hızlarda Arnavut kaldırımı tarzı yerlerde sertliği bariz, ama uzun yolda otobanda yol yamaları ve logar kapağı tarzı şeylerde sönümleyebiliyor. Araç yol tutuşu olarak farketmedi ama sadece virajlarda sachs marka orijinal amartisörlerine göre Monroe ler bir tık daha fazla yatıyor. Bu da psikolojik olarak virajda sanki eskisine göre daha az yol tutuyor hissiyatı veriyor. Bilemiyorum belki de önceki patlak amartisörlerim işlevini yerine getirmediğinden yatmadığı için yalancı bir yol tutuş hissiyatı sergiliyordur.Amortisör değişimi sonrası ile öncesi arasında konfor ve yol tutuşu farkı var mı hocam
Şuanlık memnunum hocam baya araştırmıştım sachs daha sert diyenler de vardı Monroe daha iyidir diyenler falan da. En son tercihimi Monroe nin bi serisinden yana yapmıştım.Ön Amortisörlerin sertliğinin asıl sebebi piston kovanı ve piston mili kalınlığıdır.
Kovan ve mili kalın olanlar sert, ince olanlar yumuşak karakterli olurlar.
Arka amortisörler de spor süspansiyon için ve normal süspansiyon için olanlar mevcut,
buna dikkat ederek amortisör alımı yapılırsa sürpriz yaşanmaz.
Ön amortisörler için
kovan ( gövde ) çapı 50mm olanlarda mil 22mm olur yumuşak karakterlidir
kovan ( gövde ) çapı 55mm olanlarda mil 25mm olur, sert karakterlidir
Amortisör alırken buna dikkat ederseniz süspansiyonun yumuşak veya sert olmasını kendiniz belirlemiş olursunuz.
https://www.autodoc.de/sachs/20268243
https://www.autodoc.de/sachs/13785655
https://www.onlineyedekparca.com/ur...sonrasi-on-amortisor-takimi-50mm-monroe-marka
Ekli dosyayı görüntüle 81329
..
Monroe ile tecrübelerim şöyle hocam bilgi vermek bakımından; araba eski haline göre yumuşadı ama hala sert golfün karakteristiği midir nedir anlamadım sert fakat önceki haline göre logar kapaklarıdır, yoldaki ufak yamalardır onları sönünlemesi başarılı. Kısacası şehir içi düşük hızlarda Arnavut kaldırımı tarzı yerlerde sertliği bariz, ama uzun yolda otobanda yol yamaları ve logar kapağı tarzı şeylerde sönümleyebiliyor. Araç yol tutuşu olarak farketmedi ama sadece virajlarda sachs marka orijinal amartisörlerine göre Monroe ler bir tık daha fazla yatıyor. Bu da psikolojik olarak virajda sanki eskisine göre daha az yol tutuyor hissiyatı veriyor. Bilemiyorum belki de önceki patlak amartisörlerim işlevini yerine getirmediğinden yatmadığı için yalancı bir yol tutuş hissiyatı sergiliyordur.
eski ön amartisörlerim kilitleme derecesindeydi hocam o sebeple hiç esnemediği için araba formula 1 arabası gibiydi yalancı bir güven veriyordu doğal olarak. Şuan ise önceki haline göre resmen pamuk gibi. Bazı yerlerde yayın da değişmesi gerektiği, hatta burçların bile bunda etkili olduğunu söyleyenler varGeçmiş olsun hocam. Virajlarda yatma arttıysa eskisine göre daha yumuşak bir amortisör taktığınızı söyleyebiliriz. Bozuk amortisör (kitlemediyse) virajlarda aracı stabil tutmaktan ziyade çok daha fazla yatırırdı.
Ben kendi aracımdaki amortisörleri değiştirmeyi ciddi ciddi düşünüyordum fakat sonradan vazgeçtim. Açıkçası amortisör değişiminin konfor anlamında faydalı olabileceğini düşünmüyorum artık. Aracın ağırlığı üzerindeki yayları yeteri kadar esnetmeye yetmiyor. Ailecek bir yere giderken aracın ağırlığı artınca konforu da artıyor. Arkadaki şaft tüneli mi daha gereksiz yoksa bu kadar sert süspansiyonlar mı ben karar veremedim.
Kesinlikle, yaylara bilinçsizce kestirip biçme spor yay vs müdahalesi bana da ters geliyor katılıyorum fakat amartisörleri değiştiren usta yaylarda bir problem olmadığını kontrol ettiğini söyledi.@Boeing738
.@yally
Aslında konforu asıl sağlayan, ilk esneme ve dolayısıyla yay dır.
Amortisör, ilk esnemeden sonra devreye girer ve ikinci - üçüncü esnemeyi sönümleyerek aracın stabil kalmasını sağlar.
Yay aracı esnetir, amortisör bu esnemeyi ( kademe kademe ) durdurmaya / sönümlemeye çalışır.
Yay ne kadar esnek ise konfor o kadar yüksek olur.
Sanırım VW firması güvenlği önde tutmak amacı ile özellikle Golf araçlarda biraz sert karakterli yay kullanmayı tercih etmiş.
Yayların üzerinde esneme karakterini / sertliğini belirten renk kodları vardır. ( 2 sarı bir kırmızı veya 2 sarı bir kırmızı bir yeşil vs )
Araç ağırlığı ve taşıma kapasitesi toplamına göre, fabrika, araçta kullanılacak yay karakterini/sertliğini belirler.
Ama bunun da, ( jant veya lastik ebat değişiminde olduğu gibi ) daha yumuşak veya daha sert karakter olarak uygulama toleransları olabilir.
Bu toleranslar dahilinde yay seçimi yapılarak konfor arttırılabilir.
Örnek : 2 yeşil - 1 mavi boyalı yay , konforu yüksek yumuşak bir yay seçimi olabilir.
Bunun için ; renklerin anlamını ve hangi renk ler yan yana geldiğinde yay ın sertliğinin azaldığını veya çoğaldığını bilmenin yanı sıra;
fabrikasyon yay dışında, sertleştirme veya yumuşatma toleransının ne kadar olduğunu da bilmek gerekir.
https://tr.avtotachki.com/markirovka-pruzhin-avtomobilya-po-zhestkosti/#i-9
Yay lardaki renk kodlamaları haricinde, sertliğin bir diğer sebebi de, özellikle 80 - 100 bin km yi devirmiş araçlarda görülen, yay çökmesi denilen olaydır.
Baklalar arası daralmış ise, esme azalacak konfor düşecektir. Orijinal yay değişimi ile sorun kolayca çözülebilir.
Helezon Yay Değişimi Neden Gereklidir?
Aracın her parçasında olduğu gibi helezon yaylarıda zamanla özelliğini yitirmektedir. Bu nedenle sürece bağlı olarak ya da dış etkenlerden kaynaklı helezon yay değişimi yapılması gerekebilmektedir.
Yıpranma ve Esneme: Helezon yaylar, sürekli olarak sıkışıp gevşeme hareketleri yapar. Bu durum, zamanla yayların yıpranmasına ve esnemesine neden olur. Esnen yaylar, aracın yüksekliğinde düşmelere, dengesizliğe ve yol tutuşunda azalmaya yol açar.
Amortisör Performansını Etkileme: Helezon yaylar, amortisörlerle birlikte çalışır. Yıpranmış yaylar, amortisörlerin performansını olumsuz etkileyerek sarsıntılı bir sürüşe neden olur.
Lastik Hasarları: Yıpranmış yaylar, tekerleklerin dengesiz bir şekilde yerleşmesine ve lastiklerin aşırı yıpranmasına neden olabilir.
Aracın Genel Performansında Düşüş: Yıpranmış yaylar, aracın fren mesafesini uzatır, virajlarda tutunmayı zorlaştırır ve genel olarak sürüş güvenliğini azaltır.
Gürültü: Yıpranmış yaylar, sürüş sırasında çeşitli gürültülere neden olabilir.
Sonuç olarak; Hayati önem taşıyan unsurlar olduğu için, yarım yamalak bilgiler ile, kesin bilgi ve veri olmadan
( orijinal yay ile değiştirmek dışında ) amortisör yaylarına müdahale etmek, can ve mal güvenliğini tehlikeye sokacaktır.
.
Kesinlikle, yaylara bilinçsizce kestirip biçme spor yay vs müdahalesi bana da ters geliyor katılıyorum fakat amartisörleri değiştiren usta yaylarda bir problem olmadığını kontrol ettiğini söyledi.
Golf konforsuz değil. Güncel Corolla çok konforlu.Arkadaşlar selamlar, 2014 golf 7 midline Plus aracım bir tık sert gibi geliyor bana. 17 inç turanza lastikler var fakat 15 midline jantında bile sert geliyordu. 1.8 hybrid Corolla yanında pamuk gibi kalıyor. Aslında takur tukur vurma yok ama konforsuz olduğunu düşünüyorum. Bazı yerlerde taşın desenini bile hissettiriyor. Belki bağımsız süspansiyon olmadığı içindir fakat övüle övüle yumuşaklığıyla ün kazanmış bir model bu kadar sert olmamalı diye düşünüyorum. 2014 model 100.000 de belki amartisötlerden kaynaklıdır. Var mı aramızda sertlik problemini amartisörleri değiştirince çözen arkadaşlarımız, yoksa 1.2 de kullanılan torsiyondan mı kaynaklı? Aracım full doğuş bakımlı en on bakıma geçtiğimiz ay girdi orada bir sıkıntı olsa söylenirdi diye düşünüyorum fakat belki gözlerinden kaçmıştır. Bir ara gidip baktırtacağım. Amartisörlerin değişimde dikkat etmemiz gereken hususlar var mı? Örneğin EKO seri tarzında parçalar takıyorsa servis iyi midir kullananlar aydınlatırsa sevinirim.
1.8 hybrid olanı gerçek anlamda inanılmaz konforlu. Koltuk konforu falan berbat derecesinde fakat süspansiyon olayı harika dercesinde.Golf konforsuz değil. Güncel Corolla çok konforlu.