Golf 7 1.6 tdi 2015 model partikül sorunu


gokhan6868

Üye
Katılım
13 Tem 2024
Mesajlar
47
Tepkime puanı
9
Konum
Aksaray
İsim
Gk6868
Araç
Golf 7
Değerli arkadaslarim hayirli gunler diliyorum.Aracim 2015 model 1.6 tdi 110 bin km de.aracim 2 hafta önce partikul uyarisi verdi.bende o sira otoparktaydim.arabayi kapatip islerimi halletmeye gittim.daha sonra geldim ışık sönmüş.Daha sonra uzun yol yaptim uzun yolda sitede okuduklarımı uyguladim.(4.viteste 2.5 devirde 20 dk sürdüm).daha sonra aradan 2 hafta geçti.su an partikul ışığı yanmiyor ama sürekli 1 devirde duruyor.bide yakıt artti şehiriçi 7 nin altina hic dusmuyor.Sehir disida duruma gore 5.5 5 lerde geziyor.Ne yapmam lazim bilen arkadaslarim aydinlatirsa cok sevinirim
 

Bide arkadaslar bu sanayide temizletiyorlar motora hortumlar falab takiyorlar dogrumudur onlar uygulayatiyim mi onu ? Ne onerirsiniz
 
Upvote 0
Rejenerasyon yapıyorlar ama önermiyorum.Çık otobana 4.viteste 3 bin devirde sabit sür bu arada klima açık far ve sis farlarınıda aç iyice temizlesin.Dizel araçta şehir içi düşük devir kullanmada ortaya çıkıyor maalesef
 
Upvote 0
Bide arkadaslar bu sanayide temizletiyorlar motora hortumlar falab takiyorlar dogrumudur onlar uygulayatiyim mi onu ? Ne onerirsiniz
Merhaba, partikül filtresini iptal ettirip downpipe yaptirabilirsin kafan agrimaz, golf 7.5 aracima ben boyle yapmistim hem güclü hem verimli olur yakit konusundan , sevgilerimle..
 
Upvote 0
Değerli arkadaslarim hayirli gunler diliyorum.Aracim 2015 model 1.6 tdi 110 bin km de.aracim 2 hafta önce partikul uyarisi verdi.bende o sira otoparktaydim.arabayi kapatip islerimi halletmeye gittim.daha sonra geldim ışık sönmüş.Daha sonra uzun yol yaptim uzun yolda sitede okuduklarımı uyguladim.(4.viteste 2.5 devirde 20 dk sürdüm).daha sonra aradan 2 hafta geçti.su an partikul ışığı yanmiyor ama sürekli 1 devirde duruyor.bide yakıt artti şehiriçi 7 nin altina hic dusmuyor.Sehir disida duruma gore 5.5 5 lerde geziyor.Ne yapmam lazim bilen arkadaslarim aydinlatirsa cok sevinirim
Merhaba bu 1000 devirin iki nedeni var, 1.dpf 2.si klima… motoru kapatacağınız sırada 1000 devirde bekliyorsanız klimayı kapatıp 1000 deviri geçecek kadar gaz verip kesin devir düşerse klimadan düşmezse dpf yapıyor, beklemelisiniz
 
Upvote 0
Kendi imkanlarınızla temizlenemeyecek hale gelmiş de olabilir.. aracın rejenerasyonu belirli dolulukları kompanse eder. Bir rejenerasyon daha deneyin 3.000 devirde uzun süre kullanın, yine geçmezse doluluk oranı bakılıp temizletilir. İptali kesin çözüm fakat o da epey doğaya zararlı , araba etrafında da pis koku yapar.
 
Upvote 0
Arkadaslar cok tesekkur ederim ilgilenip cevap verdiginiz için minnatarim sizlere.
 
Upvote 0
Arkadaslar yola cikiyorum suruyorum 3000 devirlede geciyor ama 3 4 gun sonra yine yapiyor.Bide gaza basinca hava sesi gelmeye basladi.yani cok degil ama bi hava sesi geliyor.Ben bir bilgisayara baglatip baktirayim grama.sonra temizletelim.
Fakat temizletsek ne kadar sürede gene dolar ?
 
Upvote 0
İstanbulda isen getir iptal ederim. Temizlik vb işlere paranı harcayıp daha çok zarar etme
 
Upvote 0
Değerli arkadaslarim hayirli gunler diliyorum.Aracim 2015 model 1.6 tdi 110 bin km de.aracim 2 hafta önce partikul uyarisi verdi.bende o sira otoparktaydim.arabayi kapatip islerimi halletmeye gittim.daha sonra geldim ışık sönmüş.Daha sonra uzun yol yaptim uzun yolda sitede okuduklarımı uyguladim.(4.viteste 2.5 devirde 20 dk sürdüm).daha sonra aradan 2 hafta geçti.su an partikul ışığı yanmiyor ama sürekli 1 devirde duruyor.bide yakıt artti şehiriçi 7 nin altina hic dusmuyor.Sehir disida duruma gore 5.5 5 lerde geziyor.Ne yapmam lazim bilen arkadaslarim aydinlatirsa cok sevinirim
Motor partikül uyarısı verdiği zaman rejenerasyon yapmaz, DPF normalden daha doludur çünkü. Motor açılıp kapatıldığı zaman bu tür arızalar beyinde aktif arızadan geçmiş hataya düşer veya silinir. Bu yüzden uyarı lambalarının çoğu söner. Yaptığınız sürüşle de kurumun bir kısmını yaktığınızdan motor tekrardan rejenerasyon için uygun doluluğa düştüğünden motoru sürekli 1000 devirde çalıştırıp egzoz sistemini ısıtmaya başlar, DPF yeterli sıcaklığa geldiğinde kurumlar yanmaya başlar. Bu işlemi yaparken de beyin içeri daha fazla yakıt gönderir. Bu yüzden tüketimin yükselmesi normaldir. Ne zaman DPF (Dizel Partikül Filtresi) uygun doluluğa gelir, o zaman normal rölanti devrine döner. En kolay ve uygun yollu çözüm ise çevre yoluna, otobana çıkıp düzenli 2500-3000 devirde ne çok sıkıştırarak ne çok boğarak belirli bir hızda gitmektir. Evet, araç kurumun belli bir kısmını pasif rejenerasyonla yakar, ancak yanan kurumun küllerini atamaz. Küllerin atılması ve daha etkili bir temizlik için orta-yüksek devirde belli bir süre sürüş önemlidir.
Bide arkadaslar bu sanayide temizletiyorlar motora hortumlar falab takiyorlar dogrumudur onlar uygulayatiyim mi onu ? Ne onerirsiniz
Bu seçenek ise artık geri dönülmeyecek ve gerçekten sıkıntı çıkaracak derecede dolu olan DPF'lerin (ortalama %80'den daha fazla olan DPF'ler) yıkanmasıyla sonuçlanır. Ancak araç kendi kendine rejenerasyona geçiyorsa bu derecede bir sıkıntı yoktur filtrenizde. En mantıklısı aracınızı haftada iki kez yarımşar saat 3000 devirde kullanmak. Uzun vadede motor sağlığınıza, partikül filtrenize yararı dokunacaktır. Şimdiden geçmiş olsun, iyi sürüşler dilerim.
 
Upvote 0
Hocam cok teşekkür ederim ne guzel aydinlatmissiniz saolun varolun.Hocam bide bi sey sorcam bu dpf mevzusu bende oldugundan beri gaza yuklendigimde arabadan hava sesi geliyor normal mi yoksa hortumlar da falan mi bi sorun vardir.
 
Upvote 0
Hocam cok teşekkür ederim ne guzel aydinlatmissiniz saolun varolun.Hocam bide bi sey sorcam bu dpf mevzusu bende oldugundan beri gaza yuklendigimde arabadan hava sesi geliyor normal mi yoksa hortumlar da falan mi bi sorun vardir.
hocam dpf i kontrol eden 2 tane basınc sensörü, 2 tane sıcaklık sensörü, 2 tane de oksijen sensörü var.

DPF dolduğu zaman Fark basınc sensörü basınc sensörlerinden aldığı bilgiyle dolu olup olmadığına karar veriyor.

Sıcaklık sensörü dpf temizliği için ideal sıcaklığın olup olmadığını ölçüyor. 600 derece civarında dpf temizliği oluyor.

Oksijen sensörleri tamamen yakıt yanmasının kalitesini ölçmekle meşgul.

Şimdi sizin bu basınc sensörlerinin olduğu hatta bir arıza varsa düzenli olarak temizlik isteyebilir.

DPF durumunu en net görebileceğimiz yer egzoz çıkışı kontrolüdür. Egzoz ucunda aşırı kararma, parmağınızı sürdüğünüzde elinizin kapkara olması DPF durumunun kötü olduğunu belli eder.

Aracı 25-30km civarı 3000 devir civarında 80-90 gibi sabit hızla kullanmak>>>Aracı olduğu yerde cihaza bağlayarak temizlik yaptırmak.

Aracımızı cihaza bağlamamız bizim yolda yaptıracağımız temizlikten farklı bir şey yapmıyor. Durduğu yerde DPF in ısınması araç için önerilen bir şey değildir.

Bizim dikkat etmemiz gereken aracın rölantide 1000 devire çektiğini gördüğümüzde stop etmemek. Gezmek ya da olduğu yerde bıraktığımızda 10dk sonra da kendiliğinden 800rpm rölantiye düşüyor.

Sizin yapacağınız öncelikle egzoz ucunu kontrol etmek eğer eli simsiyah yapacak kir yoksa rölanti 1000devir pasif regenlere dikkat etmek.

Oldu ki eli simsiyah yapacak kir var. Pasif regenlere de dikkat ediyorsunuz ancak düzelmiyor. Arıza da vermemiş. Yıkatmanızı öneririm.

Cihazla bakılan kül miktarında Oil Ash Mass olan birim bizim dpf ömrünü gösterir limiti 80gr dır. Bu dpf regen ile temizlenmez her zaman birikir.

Soot mass calculated olan değer anlık dpf doluluğunu gösterir bunu fark basınc sensöründen aldığı değerlere göre belirler. Bu değer 24-25gr gördüğünde genelde DPF ışığınız yanar. 13gr üzerinde ise pasif regen yapmaya baslar. Günlük yapılan devirli 15dk sürüş 20gr dan 5-6gr lara düşürmeye sağlıklı bir dpf se yeterli olur.
 
Upvote 0

Cok tesekkur ederim cok degerli bilgiler benim icin elinize saglik. Cok memnun oldum deger verip cevap yazdığınız icin.Oncelikle yarın ilk işim egsoza bakacagim cok kararma varsa elime geliyorsa yikatma uygulamasi yaptiriyim.cunku yakit cok artti bu ara 9 litreleri goruyor sehir ici.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt