İptal derken nasıl bir yol izliyorsunuz ?
Sanırım benden teknik bir açıklama bekliyorsunuz ondan bu soru geldi sanırım.
Şimdi arkadaşlar teoriden bahsetti kullanıcı açısından durum arkadaşların bahsettiği şekildedir.
Teoriden sonra pratik kısma geçiyorum.. Arkadaşın izlemesi gereken 3 yol vardır.
Değişim, yıkama ve iptal.
Değişim : Bütçeniz el veriyorsa çevreye duyarlı iseniz seçilebilecek en iyi yöntem budur.
Yıkama : Bütçeniz el veriyorsa, para harcamayı seviyorsanız, parçanın sök tak maliyeti & 4-5 ay sonra tekrar yaptırırm diyorsanız buda bir seçenek. ( Yıkanan partikülün iç yapısı zarar görmektedir, Bunu yıkanan bir partikülü kesip orjinali ile kıyaslarsanız içindeki kristalize yapıyı görerek anlayabilirsiniz )
İptal : 3. seçenek iptal ve sorunun kökten çözülmesi.
Arkadaşın yaşayacağı senaryoyu ben yazıyorum, şuan rejenerasyon durumunda ve ekrana artık uyarı gelmeye başlamış, haliyle arkaplanda şuan acil rejenerasyon işletim arızası, sıra 1 sonda 1 kurum yükü fazla arızaları düşmeye başlayacaktır. Arkadaş 3000 devir ile sürüş şartlarını yerine getirdiğinde bir süre gelip gidecek olan bu arızalar yerini, fark basınç sensörü tutarsız sinyal hataları ile değişecektir. ( bu arızadan sonra kızdırma ikazı yanıp çekişten düşmeler yaşanacak ve 3000 deviri geçmeyecektir, ) araç sahibi aracın arızalarını sildirip 3000 devir kullanmaya devam ettiği için p2002 partikül sıra 1 hatalı fonksiyon arızasını alacaktır. Arkadaşın aracı golf 7 1.6tdi yani clh motor koduna sahip araçtır, p2002 sonrası muhtemel durum partikül filtresinde bulunan materyal çatlayacak ve bu şartlar altında çalışan egr partikülü yağlayacaktır. Ve ansızın yolda giderken epc, motor ikazı ve kızdırma lambası yanacak 3000 deviri tekrar geçmeyecektir. Tabi bu süreçte yaşanan durum ne olacak, aktif histeriz haritaları çalışmaya devam edecek, artan yakıt tüketimi, ve performans kayıpları gözlemlenecektir. Tıkanan egsoz sistemi nedeni ile Turbonun geri basınç sorunu olacağı için türbini yavaşlatacak buda p0299 turbo şarj basınç alt değere inildi uyarısı ile karşımıza çıkacaktır.
Extra bilgi : DPF iptali yapacaksanız partikül filtresi çift katmandır, üst kısımda katalizör alt kısımda partikül bulunur. İkisinide bilinçsizce boşaltırsanız horultu sesi & koku alırsınız, katalizör kısmı araçta kalacak ve kırılmayacaktır