Spor süspansiyon da Durban lar da orijinal fabrikasyon değerli Hocam.
Spor süspansiyon hakkındaki bütün ön yargılarımı altüst etti diyebilirim. Tüm karşılaştırmalarımda alışık olduğum 16 inch jantlar ve lastikleri dikkate almadım. Ölçü 17 inch oldu.
Takır takır kemik gibi bir araç beklerken oldukça dengeli bir araç çıktı karşıma.
Hatta almak nasip olursa bir daha kesinlikle spor süspansiyonlu almayı düşünüyorum o kadar güzeldi.
17 inch jantlarla arada fark yoktu.
Bu sözlerim elbette fabrikasyon yaylar için geçerli. Diğer eibach ve benzeri yayların karakteri bildiğiniz kemik, jantların üzerindeki lastiği söküp jantların üzerinde gitsek ne hissettirir öyle hissettiriyor. Abartıyor olabilirim belki ama bana göre değilmiş onu anladım.
DCC ise tam bir keyif...
Imkansız gibi ama Bu ikisini bir arada sunan ama durup aracı liste kaldırıp yay ve amortisörlerin ve de lastiklerin değiştirilmesi gerekirken bunu tek bir tuşa bastığınızda yapıyor olmanız resmen sihir gibi...
Comfort modda 17 inch jantlar ve lastik konforunu dönüşen lastikler bindiğim R da 19 inch jantlar Lastiklerde spor süspansiyonlarının sertliğini sport modda değil "Race" modunda gösteriyor. Fakat sport modda da hiç fena değil.
Değerli Hocam,
3,5 cm eibach yay kullanan biri olarak yayla ilgili konfor görüşlerimi aile büyüklerinin görüşleriyle birleştirerek yazma gereği duydum.
Ben hiçbir şekilde basık araç zevki olan bir insan değildim bu yayları almamdaki tek amaç 18' jant alacağım için arabanın spor süspansiyonlu bir golf gibi biraz daha yerde olması gereksinimiydi ( aracımda spor süspansiyon yok).
Bu düşüncemi dedem ve dayımla paylaştım. Sert bir şekilde karşı çıkıp kesinlikle taktırmamı istemediler. Babama söylediğimde ise boşu boşuna araçla oynadığımı, para israfından başka bir şey yapmadığımı söyledi.
Bende iki taraftan gelen tepkiler neticesinde yayları taktıracağımı dedem ve dayıma söylemedim fakat babama söyledim. Amacım dedem ve dayımın yayları taktırdığım zaman arabaya bindiklerinde eibach yayları farkedip farketmeyecekleriydi. Eklememde fayda var dedem 2013 730d, dayım ise 2012 520d sahibi yani konforlu araçlara bindiklerinden dolayı nispeten sert süspanyonlu bir araca bindiklerinde bunu farketmeleri gerekiyordu.
Nitekim yayları taktırdım ve dedemle dayım 2-3 defaya mahsus aracıma bindiler ve hiçbir şey farketmediler. Daha sonra yayları taktırdığımı söylediğimdeyse arabanın sekmeye başladığını söylediler. Bu yüzden bana bu daha çok psikolojik bir olay gibi geldi.
Babamsa bindiği an direk arabanın daha çok sektiğini söyledi ki binmeden önce yayların takılı olduğunu biliyordu. Babam da Fluance sahibi.
Benim şahsi kanaatimse 3.5 cm eibach yaylar kesinlikle konfordan öyle gözle görülür bir şekilde feragat ettirmiyor, tek sorunu kasislerde sekmesi ki biz bu işin tutkuluları için önemi olduğunu düşünmüyorum.
O yüzden demem o ki değerli hocam eibach yaydan ziyade dediğiniz vogtland veyahut h&r yaylar için geçerli olabilir. O marka yayları kullanan forumdaşlar varsa yazabilirlerse memnun olurum. Benim okuduklarıma göre vogtland ve h&r, eibach'a göre daha sert. Bu arada yazdığım izlenim ve çıkarımlar kesinlikle 3.5 cm yay grupları için geçerlidir; 5 cm yayların mevcut amortisörlerimiz için uygun olmadığı düşüncesindeyim ve 5 cm yay yerine coil işine girilmesi gerektiğini, para dan ziyade araç sağlığının daha önde yer aldığını savunmaktayım.
Saygılarımla