DSG Şanzıman Bug'ını Bulduk(Kesiciye Sokma)


Mete45

Üye
Katılım
27 Tem 2016
Mesajlar
362
Tepkime puanı
51
Konum
İstanbul
İsim
Galip Metehan
Değerli forumdaş abilerim ve kardeşlerim,

Bundan yaklaşık 2-3 ay önce aracıma orta son susturucu iptali uyguladım. Aynı şekilde bu uygulama kuzenimin MK7 1.4 tsi golfünde de mevcut. Ben bu uygulamayı yaptıktan birkaç hafta sonra benim arabayla bir yere gidecekken kuzenim, dsg şanzımanın bug'ını bir arkadaşımla beraber buldum dedi. Ne olduğunu sorduğumda söyleyeceklerimi yaptıktan sonra araç 7,5 devire kadar çıkıp kesiciye girecek dedi. Çok şaşırmıştım hepimizin bildiği üzere aracımız parktayken 4 devir üstüne çıkmıyor. 

Uygulamaya gelirsek:

1)Vitesi parka alıyoruz
2)Kemer takılı olmayacak
3)El freni çekili olacak
4)Ayak frene basılıylen vitesi n ile d arasına ışık n'de yanacak şekilde konumlandırıyoruz
5)Ayağı frenden çekiyoruz
6)İbrede auto hold ışığı yanmaya başlıyor bu yaptıklarımızdan sonra
7)Auto hold yandıktan sonra vitesi önce d'ye ardındanda tiptroniğe alıyoruz ve gazlıyoruz, aracımız 7,5 devire kadar fırlıyor ve egzoz patır patır(dsg şanzımanın en sevdiğim yönlerinden biri)

Yalnız tüm bu adımların dikkatle yapılmasını öneririm eğerki yanlış yapılırsa aracımız hareket etmeye başlıyor. Önde biraz boşluk olması yeterli ama riskleri ortadan kaldırmak için aracın önünün bomboş olduğu bir yerde yapmamız daha iyi olur.

Zamanınızı ayırdığınız için teşekkür ederim.
Saygılarımla...

 
@Mete45 Hocam eğlenceli şeyler , eskiden drag yarışlarına bir kaç kez katıldığım olmuştur , Launch kontrol yapmak benimde sevdiğim birşeyDİ ama DSG'yi üzmeyin derim.

 
@DoğanARABACI Değerli Hocam,

Zaten araba kalkarken yapamıyoruz olduğu yerde dururken yapılabiliyor bu meret bir de 2-3 defa yapıp bıraktım malum çevreye çok rahatsızlık verebiliyor sesten dolayı. Egzoz modifikasyonu olan forumdaşların golflerini bir de bu şekilde duymaları için söyledim. Çok teşekkür ederim yorumunuz için. Saygılarımla

 
ASR'yi kapattığınızda + Frene tam bastığınızda zaten bunu yapması lazım yanlışmı biliyorum?

Manueldede durduğu yerde dizelde 2500devir,benzinlidede 4000 devir olması lazım geçmez.Fakat asr kapatılır+Debriyaja tam basılırsa istediğiniz deviri çevirebilirsiniz...

 
@mehmetmert Değerli hocam, 

Dediğiniz asr + fren gaz olayını bilmiyordum en yakın zamanda deneyeceğim. O zaman 1 değil 2 tane istediğimiz deviri yakalama taktiğimiz oldu diyebiliriz :)

Saygılarımla

 
hocam kızmayın ama dsg'nin açığından ziyade dsg'yi kırma yöntemini bulmuşsunuz gibi geldi bana :)  

açıkcası durur vaziyette 7500 devir çevirmenin ve kesiciye sokmanın faydasınıda anlayamadım. Launch control amacıyla yapıyorsanız bile 7000 devir çok fazla. Hem araç kalkışta çok sarar hem de kavramayı çok yıpratırsınız bu şekilde.

Bir de servis bilgisayara bağladığında herşeyi görüyor. vw değil ama başka markada yaşadım biliyorum :)  vites geçirirken devri üstten yakaladım ve servis ışığı yaktı. serviste bilgisayara bağladıklarında motorun kaç devir çevirdiğine kadar gördüler. Hani olursa bir şekilde dsg vs arızası meydana gelirse sıkıntı çıkarabilirler.

 
ASR'yi kapattığınızda + Frene tam bastığınızda zaten bunu yapması lazım yanlışmı biliyorum?

Manueldede durduğu yerde dizelde 2500devir,benzinlidede 4000 devir olması lazım geçmez.Fakat asr kapatılır+Debriyaja tam basılırsa istediğiniz deviri çevirebilirsiniz...
Değerli hocam,

Şimdi dediğinizi deneme fırsatını yakaladım. Araç durur halde asr kapalı ve fren gaz yaptığım anda 1500 rpm üstüne çıkamadım.

 
hocam kızmayın ama dsg'nin açığından ziyade dsg'yi kırma yöntemini bulmuşsunuz gibi geldi bana :)  

açıkcası durur vaziyette 7500 devir çevirmenin ve kesiciye sokmanın faydasınıda anlayamadım. Launch control amacıyla yapıyorsanız bile 7000 devir çok fazla. Hem araç kalkışta çok sarar hem de kavramayı çok yıpratırsınız bu şekilde.

Bir de servis bilgisayara bağladığında herşeyi görüyor. vw değil ama başka markada yaşadım biliyorum :)  vites geçirirken devri üstten yakaladım ve servis ışığı yaktı. serviste bilgisayara bağladıklarında motorun kaç devir çevirdiğine kadar gördüler. Hani olursa bir şekilde dsg vs arızası meydana gelirse sıkıntı çıkarabilirler.
Değerli Hocam,

Verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim. Ben zaten sadece egzoz modifikasyonu olan forumdaşlar araçlarını bir de bu sesle duymaları için söyledim. Launch control vb. şeyler için değil. Ayrıca meraktan yapmıştım 2-3 defa, sürekli yapılacak bir şey kesinlikle değil.

Saygılar

 
@Mete45 alla alla birazdan iner denerim passatta :)

Bu arada 7 ileri DSG'de launch yapmak istiyorsanız.Durun,el frenini çekin.Tuşu yukarıda durucak şekilde kaldırın.Dip gaz yapın araba 2000 devirde kalcaktır.El frenini indirdiğiniz anda fırlar yerinden.Hatta video yüklerim birazdan :D

 
Denesem mi acaba :)   Çift çıkış egzost dan nası bir ses gelecek :)  

 
2 saat önce, mehmetmert yazdı:



Abi teşekkür ederim bilgi için. Araç sizinse iyi kalkıyor Maşallah ama kalkışta direksiyonun sola kaçması bir olunca ne kadar da aynı kaderi yaşadığımızı bu önden çekişlilerde bir daha idrak ettim hahhah.

Saygılar

 
Bu passat stock tdi 120,benim golf tdi yazilimli manuel :)   Eger park frenini el freni gibi kullanmak istiyorsanizda :D

-Yarim kontak yapin,dortluleri acin,gaz pedalina uc kere basip cektiginizde tum sistemler iptal olucaktir.Park freni tusunu cekili tutup gaza basip kalktiginzda el freni gorevi gorucektir park freni.Bunu asfaltta denemeyin ama yazik arabaya :D

-Ben karda denemistim,gerci kislik lastik olmayincada el freni cekli araba zor kalkti ama kalktimi zevkli oluyordu :D  






Son olarak suda aklinizda olsun,arabayi viraj limitlerinde cok zorladiginizda,kafadan kaymaya (understeer) basladiginda park freni tusunu bir kez cekip biraktiginizda bayagi bayagi bunu engellersiniz.Cunku 8km/h hizin ustunde park freni,normal fren gorevi goruyor.Onden kayarken birkez basip cektiginizde leftfootbrake yani sol ayak freni goreviyle ayni isi yapacaktir.Onden kayarsaniz cekin gitsin :)

 


Geri
Üst Alt