Golf 8 Kanister Valfi Hortumunda Yırtılma


MrEngineer

Üye
Katılım
24 Mar 2021
Mesajlar
156
Tepkime puanı
249
Konum
Manisa
İsim
Barış
Merhaba, bugun aracımı periyodik bakım için özel servise götürdügümde usta farketti ki, kanister valfinin hortumunda yırtılma olmuş. Vw servisi arayıp parcayı alıp degişim yapalım dedik blokseklinde valf hortum komple degistigi için sadece malzemeye 8200+kdv fiyat verdi.
Motor calisirken ilk marşta motor biraz fazla sarsildigi icin tam o kisimdaki hortum catlamış.
O kadar para vermiyecegim için hortumu tamamen kesip kalın bir hidrolik hortumu uzerine gecirip iki boru birlestirdi.
Böyle bir problemle karşılaşan oldu. Alternatif cozum ne yapılabilirdi ? Hidrolik hortumcularda buna daha orjinal.birsey yaptırılabilir miydi acaba ?
 

Ekli dosyalar

  • 20240824_095637.jpg
    20240824_095637.jpg
    154.2 KB · Görüntüleme: 133
  • 20240824_095715.jpg
    20240824_095715.jpg
    221.7 KB · Görüntüleme: 133
  • 20240824_101503.jpg
    20240824_101503.jpg
    177.9 KB · Görüntüleme: 131
  • 20240824_103036.jpg
    20240824_103036.jpg
    178.6 KB · Görüntüleme: 132

Bilgilendirme için teşekkür ederim, ne gibi bir hataya neden oldu. Araçta hata verdi mi bu durum?
 
Upvote 0
Geçmiş olsun. Güzel çözüm bence hidrolik hortumu çok daha dayanıklı olacaktır.
 
Upvote 0
Merhaba
Geçmiş olsun. Araç kaç km deydi?
Çözüm konusunda yardımcı olamayacağım ama bende aracımda takip edeyim bu durumu
 
Upvote 0
Aynı şekilde aracım 2023 golf 8 1.0 tsi manuel rolantide tak tak tak ses gelmesi sonucu kulaktan geldiğini düşündüm baktığımda aynı parça aynı boru ve aynı yerden benimde yarılmış ve ses yapıyor yakıt hava tahliye valfi diye geçiyor sanırım sanırım bunlarda kronik ayrıyeten kmside aynı 37bin kmde yaptı bu işi arıza kaydı bakıyorum yok araçta arıza vermiyor servise git uğraş araba yatsın uğraş dur
 
Upvote 0
Aynı şekilde aracım 2023 golf 8 1.0 tsi manuel rolantide tak tak tak ses gelmesi sonucu kulaktan geldiğini düşündüm baktığımda aynı parça aynı boru ve aynı yerden benimde yarılmış ve ses yapıyor yakıt hava tahliye valfi diye geçiyor sanırım sanırım bunlarda kronik ayrıyeten kmside aynı 37bin kmde yaptı bu işi arıza kaydı bakıyorum yok araçta arıza vermiyor servise git uğraş araba yatsın uğraş dur
Sıkıntı yaratacak bir sorun değil diye biliyorum. (Ses dışında) Tabi yaptırmakta fayda var.
 
Upvote 0
Buna benzer şekilde, 1.6 TDI EA288 motorlarda yüksek basınç yakıt pompası giriş hortumu deliniyor durduk yere. Sadece o hortum değişebilecekken, T şeklinde hortum seti ve bir ucundaki, kolayca çıkabilen sensör komple set olarak satılıyor. Fiyat da benzer seviyelerde sanırım.

Resmen şerefsizlik. Karbon ayak izi, sürdürülebilirlik vb diye bık bık öterler lafa gelince ama türlü çakallıkla geçirme derdindeler.

Otoriteler "tamir edilebilirlik" konusuna daha fazla eğilmeli ve firmaları zorlamalı bence.
 
Upvote 0
Aynı şekilde aracım 2023 golf 8 1.0 tsi manuel rolantide tak tak tak ses gelmesi sonucu kulaktan geldiğini düşündüm baktığımda aynı parça aynı boru ve aynı yerden benimde yarılmış ve ses yapıyor yakıt hava tahliye valfi diye geçiyor sanırım sanırım bunlarda kronik ayrıyeten kmside aynı 37bin kmde yaptı bu işi arıza kaydı bakıyorum yok araçta arıza vermiyor servise git uğraş araba yatsın uğraş dur
Hocam yirtilan hortumun dis capini olcun ic capi ona denk gelecek bir hortumla bantlayip gecin. Onemli birsey degil. Yazdan beri o sekilde kullaniyorum.
 
Upvote 0
Sıkıntı yaratacak bir sorun değil diye biliyorum. (Ses dışında) Tabi yaptırmakta fayda var.
Tahrik arızası ve gaz tepkisinde gecikme gibi bir problem yaptı 2023 ımpression manual arkadaşımın aracında. Çözümü iki boru arasında kontak kuracak ufak bir metal parçayla yaptık daha sonra da sardık şu an tahrik veya gaza basıldığında gecikme yoktu ancak arkadaşın arabasında çok ileri seviyedeydi . 1 hafta falan oldu saralı şu an tahrik yakmamakta @Swiftx işinize yarar belki
 
Upvote 0
Merhaba, bugun aracımı periyodik bakım için özel servise götürdügümde usta farketti ki, kanister valfinin hortumunda yırtılma olmuş. Vw servisi arayıp parcayı alıp degişim yapalım dedik blokseklinde valf hortum komple degistigi için sadece malzemeye 8200+kdv fiyat verdi.
Motor calisirken ilk marşta motor biraz fazla sarsildigi icin tam o kisimdaki hortum catlamış.
O kadar para vermiyecegim için hortumu tamamen kesip kalın bir hidrolik hortumu uzerine gecirip iki boru birlestirdi.
Böyle bir problemle karşılaşan oldu. Alternatif cozum ne yapılabilirdi ? Hidrolik hortumcularda buna daha orjinal.birsey yaptırılabilir miydi acaba ?


Geçmiş olsun yeni gördüm konuyu hiç dikkat etmedim ama dikkat edeceğim bende tşk paylaşım için…
 
Upvote 0
Tahrik arızası ve gaz tepkisinde gecikme gibi bir problem yaptı 2023 ımpression manual arkadaşımın aracında. Çözümü iki boru arasında kontak kuracak ufak bir metal parçayla yaptık daha sonra da sardık şu an tahrik veya gaza basıldığında gecikme yoktu ancak arkadaşın arabasında çok ileri seviyedeydi . 1 hafta falan oldu saralı şu an tahrik yakmamakta @Swiftx işinize yarar belki
Elinize sağlık. fotoğrafla paylaşabilir misiniz? herkes için faydalı olacaktır.
 
Upvote 0


Geri
Üst