1.0 tsi 110 vs 1.5 tsi 116 vs 1.5 etsi 150 karşılaştırma


Ben bu konuyu 1.5 kotudur veya 1.0 kotudur amaciyla acmadim. Hepimiz zor kazandigimiz paralarla arac sahibi olmaya calisiyoruz. Ustelik Yurt disindakinden cok daha fazla emek vererek. Onemli olan ne bekliyoruz ve arac bize ne sunacak konusu. Yuzde 50 motor hacmi artisina gore performanstaki degisim bana gore beklenenin altinda kalmis, en azindan 116 ozelinde. Bir de enteresan, 1.5 manuel kullanicilarinin buyuk cogunlugu aslinda 1.0 impressiondan gecme. Benim gorusum sfd2 kirilana kadar beklenmeli ve yazilim guncellemelerinin gelmesi lazim. Onun haricinde yeni arac alan arkadaslar kazasiz belasiz.kullansinlar. yeni yenidir sonucta.

Diger konuda da bir arkadas yazmis evet bence de 8.5 da en azindan life dsg 116 ile baslanabilir. En buyuk fiyat artisi da ona geldi zaten 1580 den 1800 lere geldi rakam.
Üstad yazılım ile motorun gerçek gücünü ortaya çıkaracağız merak etme :) manuel ile şanzıman patlamadan 170-180 hp keyifli bineriz.
 

Bende o iyidir bu kötüdür demedim.
1.5 kullanıcısı olarak deneyimlerimi aktardım.
Forum şu an da normal olarak 1.0 ağırlıklı.
1.5 ile ilgili başka yorumlarda yakında daha sık görürüz.
 
Ben bu konuyu 1.5 kotudur veya 1.0 kotudur amaciyla acmadim. Hepimiz zor kazandigimiz paralarla arac sahibi olmaya calisiyoruz. Ustelik Yurt disindakinden cok daha fazla emek vererek. Onemli olan ne bekliyoruz ve arac bize ne sunacak konusu. Yuzde 50 motor hacmi artisina gore performanstaki degisim bana gore beklenenin altinda kalmis, en azindan 116 ozelinde. Bir de enteresan, 1.5 manuel kullanicilarinin buyuk cogunlugu aslinda 1.0 impressiondan gecme. Benim gorusum sfd2 kirilana kadar beklenmeli ve yazilim guncellemelerinin gelmesi lazim. Onun haricinde yeni arac alan arkadaslar kazasiz belasiz.kullansinlar. yeni yenidir sonucta.

Diger konuda da bir arkadas yazmis evet bence de 8.5 da en azindan life dsg 116 ile baslanabilir. En buyuk fiyat artisi da ona geldi zaten 1580 den 1800 lere geldi rakam.
Çok doğru tespit. Ben de eski 1.0 impression kullanıcısıyım. 3 silindirin tınısı ve karakterinden kaynaklı sürücüsünde atiklik hissi yaratıyor. Hakkını da verelim bence cok iyi bir motordu. 1.5 tsi ile çok km yapamadım fakat genel olarak performans tarafında bir tık yukarda. Gücü hissettiriyor. Yüklü olduğunuzda zorlanmıyor. Şanzıman tuhaf şekilde uzun. Yüksek hızda ivmelenmesi daha çabuk geldi. Bu arada ben bulamadım, sadece 1.5 116hp tork beygir eğrisi varsa paylaşırsanız sevinirim.
 
Here’s a breakdown of the specific engine components and part numbers that differ between the 1.5 eTSI 116 and 1.5 eTSI 150 engines:

1. Turbocharger

1.5 eTSI 116 (Part Number: 06K 145 722 A):

The turbocharger is designed for efficiency, providing a boost pressure around 1.5 bar .


1.5 eTSI 150 (Part Number: 06K 145 722 C):

This turbocharger is optimized for performance, allowing for higher boost pressures up to 1.7 bar .



2. Pistons

1.5 eTSI 116:

Part Number: Typically designated as 06K 107 065 D for the piston assembly, which has a lower compression ratio suitable for efficiency.


1.5 eTSI 150:

Part Number: Often uses 06K 107 065 F, which may feature a higher compression ratio for increased power output .



3. Connecting Rods

1.5 eTSI 116:

Part Number: 06K 105 401 E, designed for lighter load applications.


1.5 eTSI 150:

Part Number: 06K 105 401 F, built to withstand higher stresses associated with the increased power output .



4. Camshaft

1.5 eTSI 116:

Part Number: 06K 109 101 A, optimized for fuel efficiency and lower power .


1.5 eTSI 150:

Part Number: 06K 109 101 C, featuring a more aggressive profile for better performance .



5. Exhaust Manifold

1.5 eTSI 116:

Part Number: 06K 253 001 C, designed for standard exhaust flow .


1.5 eTSI 150:

Part Number: 06K 253 001 D, designed to optimize flow for higher performance .



Conclusion

The part numbers indicate that while both engines share a similar architecture, they use specific components that are tailored for either performance or efficiency. The changes in turbochargers, pistons, connecting rods, camshafts, and exhaust systems contribute to the differences in horsepower and torque outputs. For more detailed information, you can refer to and .
 
İlk çalışma da 1.0 tsi motor da rolanti süresi ideal , max 30 saniye gibi.

1.5Tsi larda durum öyle değil. 1.10 dk ye yakın yüksek rolanti sürüyor. Bir de 1.5 Tsi da araç 15dk park halinde olsun yine yüksek rolanti çalışıyor.

Sürücüler için dikkat çeken detay.
 
araç soğuk yada sıcak hiç farketmiyor eğer ki 20 dakika kapalı beklerse direkt cold start tepkisi veriyor. yazılımsal ayarlanmış birşey. ayrıca internetteki araştırmalarım sonucunda 1.5 tsi 150hp ve 116hp nin sıkıştırma oranları da farklı. 12.5:1 ve 10.5:1 olarak iki farklı sıkıştırma oranına sahipler. 150hp olan 10.5 sıkıştırmaya sahip. haliyle yazılım çıksa bile bu kadar yüksek sıkıştırmaya sahip olduğu için zaten 150hp ler bile zorlanarak alınacağını düşünüyorum. devamında sıkıştırmadan dolayı vuruntu olacaktır. 116hp düşük beygirine nazaran 150hp lik abisinden daha yüksek sıkıştırmaya sahip olduğu için alt devirlerdeki canlılığını da aynı tutabilmeyi başarmış. o yüzden bu 3'lü arasındaki en az yakan motor haline gelmiş. 1.5 tsi 116hp dsg kombinasyonu hiçbir dizeli alan kişiye aratmayacaktır. ben 1.5 tsi 150hp ye hiç yazılım atmış olan var mı? kendim aktif 7.5 150hp kullanıyorum ve yaptıranların fikirlerini de duymak isterim açıkçası.
 

Geri
Üst Alt