2015 1.6 tdi 110hp dsg golf 7 kavrama arızası (lütfen yardım)


UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
41
Tepkime puanı
8
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi forumlar

Başımdan geçen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum

bundan yaklaşık 5 ay önce aracıma çok bilindik instagramda reklamlarını çok gördüğünüz firmada aracıma güçlendirilmiş tüp, şanzıman yağı, mekatronik yağı değişimi yapıldı
güçlendirilmiş tüpü yaptırma nedenim araç d ye aldığımda ilerlemiyordu tüp gevşediği için geç dolduruyordu mecburi bir şekilde tüp değişimi yapıldı

bana bi yol yap gel dediler gittim geldim araba uçuyor resmen sanki yepyeni bi şanzıman gibi

bilgisayara bağlayıp temel ayar yapıldı sonrasında. bu noktadan sonra mevzu koptu arabayı 2 gün manuelde kullan dediler. tamam dedim öylede yaptım

ondan sonra yaşadığım sorunlar araba vites düşürmüyor boğulduğu halde bi alt vitese geçip yürümüyor roketlemeye kadar basıyorum anca düşürüyor

tekrardan götürdüm derdimi anlattım bi temel ayar daha yapıldı fakat ilk seferde ayardan geçmedi ve kavramamın bozuk olduğu söylendi fakat benim bu temel ayar denilen illetten önce kavramamla alakalı hiç bir sıkıntım yok idi

şu an kavramam gerçekten bitik durumda araba vites düşürmüyor inatla yüksek viteste gidiyor kavramayı yokuş yukarı çok zorladığımda yanık kokusu ve ses yapıyor ve araba geç dolduruyor gaza basıyorum 4 saniye sonra kendini ileri atıp yürümeye başlıyor resmen arabamdan soğumuş durumdayım

kavrama değişmeden buna bulabileceğimiz bir çözüm var mıdır acaba? şu aralar çok fazla borcum var maddi durumum el vermiyor kavrama volant değiştirmeye

ola ki kavramayı değiştirmem gerekti sadece kavrama değişse oluyor mu volantı ilerleyen zamanlarda musait olduğumda değiştirmeyi düşünüyorum.

DİPNOT: göstergemde ve bilgisayara bağladığımda arıza bulunmuyor, kalkışlarda titreme vs de yapmıyor (çok zorlarsam ses yapıyor) veya göstergede d işareti yanıp sönme anahtar işareti vs yok

okuduğunuz için ve yapıcağınız yorumlar için şimdiden teşekkür ediyorum.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1495.JPEG
    IMG_1495.JPEG
    295.5 KB · Görüntüleme: 27

Hocam ben de aracımda aynı sizin yaşadığınız gibi vitesi geç algılama problemi ile sorun yaşamıştım hatta bazen araç vitesteyken gitmemeye başlamıştı. Dışarda tüp değişecek dediler, çok iyi usta buldum hatta doğuş serviste bu işi yapan ustayı bulup dışarda yapması için konuştuk. Gelelim işi yaptırmaya, o zaman bana usta 10000 fiyat verdi ben de serviste yaş indirimi ile 16000 civarında yaptırdım çok şükür hem kafam rahat hem de garantili olarak yapıldığı için herhangi bir sorunda karşımda muhatap olarak servis var. Size de tavsiyem servise bi gösterin fikir alın, bu tarz hayati işlemleri dışarda yaptırmak hem para hem zaman kaybı, üstüne yaşanan stres cabası.
 
Geçmiş olsun, kavrama temel ayarı yaparken kavramanın durumu göz önünde bulundurularak yapılması gerekiyor aksi halde sizin sorunlarınız gibi bitmek bilmeyen sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. 2 gün neden manuelde kullandığınızın gerekçesi ne acaba, ilk kez duydum...
 
Mekatronik kart değişmediği sürece Temel ayar YAPILMAZ. Sonra araç böyle saçmalayacak çünkü zaten aşınmış kavramaya adapte olmuş şanzıman beynini Temel ayar yaparak sanki sıfır kavrama varmış gibi tepki vermesini istiyor hal böyle olunca vuruntular kötü geçişler kaçınılmaz.
 
Geçmiş olsun.
" çok bilindik instagramda reklamlarını çok gördüğünüz firmada aracıma güçlendirilmiş tüp, şanzıman yağı, mekatronik yağı değişimi yapıldı"
Sıkıntı burda, sosyal medya tamircilerinde olmuyor bu işler. Mekatronik orj. şekilde revize edilmeli, ya yetkili servis yada işini hakkıyla yapan sistemi orj. haliyle revize edecek özel serviste yaptırmalısınız.
 
Şu araçlara belirgin problemler olmadıkça dokundurmayin abi.
Şu basınç tüpü dedikleri olay mesela keyfi gidip değişenler var yav kardeşim bırak arıza basgosterdiginde git yaptır.
@Bluedrift hocamın da dediği gibi sen sanzimana alışmış beynin ayarları ile oynarsan oda bizim ayarlarımiz ile oynar.
Artı olarak ARACI 2 GUN MANUELDE kullanma olayına aklım sırrım ermedi nedenmiş acaba
 
Herkese iyi forumlar

Başımdan geçen bir olayı sizinle paylaşmak istiyorum

bundan yaklaşık 5 ay önce aracıma çok bilindik instagramda reklamlarını çok gördüğünüz firmada aracıma güçlendirilmiş tüp, şanzıman yağı, mekatronik yağı değişimi yapıldı
güçlendirilmiş tüpü yaptırma nedenim araç d ye aldığımda ilerlemiyordu tüp gevşediği için geç dolduruyordu mecburi bir şekilde tüp değişimi yapıldı

bana bi yol yap gel dediler gittim geldim araba uçuyor resmen sanki yepyeni bi şanzıman gibi

bilgisayara bağlayıp temel ayar yapıldı sonrasında. bu noktadan sonra mevzu koptu arabayı 2 gün manuelde kullan dediler. tamam dedim öylede yaptım

ondan sonra yaşadığım sorunlar araba vites düşürmüyor boğulduğu halde bi alt vitese geçip yürümüyor roketlemeye kadar basıyorum anca düşürüyor

tekrardan götürdüm derdimi anlattım bi temel ayar daha yapıldı fakat ilk seferde ayardan geçmedi ve kavramamın bozuk olduğu söylendi fakat benim bu temel ayar denilen illetten önce kavramamla alakalı hiç bir sıkıntım yok idi

şu an kavramam gerçekten bitik durumda araba vites düşürmüyor inatla yüksek viteste gidiyor kavramayı yokuş yukarı çok zorladığımda yanık kokusu ve ses yapıyor ve araba geç dolduruyor gaza basıyorum 4 saniye sonra kendini ileri atıp yürümeye başlıyor resmen arabamdan soğumuş durumdayım

kavrama değişmeden buna bulabileceğimiz bir çözüm var mıdır acaba? şu aralar çok fazla borcum var maddi durumum el vermiyor kavrama volant değiştirmeye

ola ki kavramayı değiştirmem gerekti sadece kavrama değişse oluyor mu volantı ilerleyen zamanlarda musait olduğumda değiştirmeyi düşünüyorum.

DİPNOT: göstergemde ve bilgisayara bağladığımda arıza bulunmuyor, kalkışlarda titreme vs de yapmıyor (çok zorlarsam ses yapıyor) veya göstergede d işareti yanıp sönme anahtar işareti vs yok

okuduğunuz için ve yapıcağınız yorumlar için şimdiden teşekkür ediyorum.
Geçmiş olsun öncelikle
Bu anlattıklarınız pek kavrama ile alakalı bir problem değil sanki koku hariç, kullanılan yağlardan ve yapılan ayarlardan olma ihtimali daha yüksek kavramdan olsa vites geçişlerinde ve kalkışlarda titreme yapar daha çok mekatronik ve kulanılan yağlardan kaynaklı sorununa benziyor
 

Geçmiş olsun öncelikle
Bu anlattıklarınız pek kavrama ile alakalı bir problem değil sanki koku hariç, kullanılan yağlardan ve yapılan ayarlardan olma ihtimali daha yüksek kavramdan olsa vites geçişlerinde ve kalkışlarda titreme yapar daha çok mekatronik ve kulanılan yağlardan kaynaklı sorununa benziyor
Mecbur kavrama değişip yeni temel ayar yapılacak volant konusunda km yüksek se değiştirin bence zaten kavrama söküldüğünde belli olur
 
Şanzıman ayar yapılması demek şanzımanın sıfırlanması demek. Aracınızın kavraması aşınmış, kullanılmış bir kavrama. Mekatronik ünite ise hem sizin kullanışınıza bağlı hem de kavramanın alışmasıyla belirli bir profil oluşturur. Şuan aracınız aracın üstünde sıfır km kavrama varmış gibi davranıyor. 2 gün manuel modda kullanmak ise doğrusu saçmalık. Ben yetkili serviste kavrama değiştiğimde tam aksine bir süre D modda kalması, kavramanın alışması gerektiğini söylemişlerdi. Manuel modda vitesler planlanmıyor redline olmadığı sürece vitesler size kalmış. Ancak D modda araç hareket ettiği andan itibaren vitesler sanallaştırılır, yani araç 3. vitesteyken 5. vitesin hazırlığını yapar, bu da DCT'lerin (DSG) görevidir. Eğer kaçırıyorsa, çok geç yürüyorsa, gaz tepkimeleri yavaşsa kavrama işini yapamıyor demektir. Tek çözüm kavramayı değiştirilip ayarların baştan yapılması. DSG revizyonu, güçlendirilmiş mekatronik tüp gibi sosyal medyada çokça görülen işler saçmalıktan ibaret. Şanzıman aracın en önemli parçasıdır, bu tür işlemler yetkili servis tarafınca uzman kişiler tarafından yapılır, her bir parçanın mekanik hesaplamaları vardır. Yani diyeceğim o, mekatronik tüp güçlendirdik falan yalan, bu tüple birlikte tüpün ulaştığı her yer güçlenmediği sürece manasız. Şimdiden geçmiş olsun, en kısa zamanda çözülmesi dileğiyle.
 
Mekatronik kart değişmediği sürece Temel ayar YAPILMAZ. Sonra araç böyle saçmalayacak çünkü zaten aşınmış kavramaya adapte olmuş şanzıman beynini Temel ayar yaparak sanki sıfır kavrama varmış gibi tepki vermesini istiyor hal böyle olunca vuruntular kötü geçişler kaçınılmaz.
Bu dediğini ilk defa okuyorum. Hiç bir VW tamir notlarında böyle bişi yazmıyor. Kartla alakası yok olayın. Temel ayar, sadece yeni değişmiş kavrama ile yapılır. Benim öğrendiğim, kavramanı değiştirmek harici bir yolun kalmadı. Bütçen el vermiyor ve volantın da bozuk değil ise, onu değiştirmek zorunda değilsin. Tabi şanzıman inmişken çift işcilik vermemek için genellikle birlikte değiştirilebilir. Hangi firmada bunu yaptığını merak ettim. Geçmiş olsun.
 
Son düzenleme:
Bu dediğini ilk defa okuyorum. Hiç bir VW tamir notlarında böyle bişi yazmıyor. Kartla alakası yok olayın. Temel ayar, sadece yeni değişmiş kavrama ile yapılır. Benim öğrendiğim, kavramanı değiştirmek harici bir yolun kalmadı. Bütçen el vermiyor ve volantın da bozuk değil ise, onu değiştirmek zorunda değilsin. Tabi şanzıman inmişken çift işcilik vermemek için genellikle birlikte değiştirilebilir. Hangi firmada bunu yaptığını merak ettim. Geçmiş olsun.
haklısınız :)
 
değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum sanırım tek çare kavrama değişimi yapılıp temel ayar yapılması firma adı fo.... motors diye başlıyor basit bi googlelama ile bulabilirsiniz açıkcası işçiliklerini çok beğendim fakat durumum bundan ibaret umarım kavrama değişimi ile durumu çözebilirim mekatronik kart vs de sorun varsa işte o zaman bankaların eline düşmek zorunda kalıcam allah büyük bi çaresini bulucaz inşallah
 
Geçmiş olsun öncelikle
Bu anlattıklarınız pek kavrama ile alakalı bir problem değil sanki koku hariç, kullanılan yağlardan ve yapılan ayarlardan olma ihtimali daha yüksek kavramdan olsa vites geçişlerinde ve kalkışlarda titreme yapar daha çok mekatronik ve kulanılan yağlardan kaynaklı sorununa benziyor
hocam bitik kavramanın çıkardığı sesin aynısı çok zorladığımda çıkıyor koku ise 2 kere oldu genellikle 5,6,7. viteslerde aptallık yapıyor şanzıman titreme yapmıyor ama vites atarken normalde tak diye çok hızlı atar dsg bende bazen uzatarak atıyo vitesleri sanki böyle debriyajdan ayağını yavaş yavaş çekerken gaz veriyormuş gibi düşünün
 
değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum sanırım tek çare kavrama değişimi yapılıp temel ayar yapılması firma adı fo.... motors diye başlıyor basit bi googlelama ile bulabilirsiniz açıkcası işçiliklerini çok beğendim fakat durumum bundan ibaret umarım kavrama değişimi ile durumu çözebilirim mekatronik kart vs de sorun varsa işte o zaman bankaların eline düşmek zorunda kalıcam allah büyük bi çaresini bulucaz inşallah

Şu bir nevi “erkekler için” motors firması değil mi? :)

Sallayın onu, usta falan değil. Kir pasa dokunmadan camekanlı dükkanında rutin bakım parçalarını değiştirmeyi iş zanneden, sağdan soldan duyduğunu üfüren biri.

Bunun bir videosu vardı, 1000 km bile kullanılmamış 5-30 ravenol yağdan 0-20 0-30’a mı ne dönerken “motora zarar vermesin diye” iyi bir yağ ile flush yapmıştı. Titiz bir keriz Bmwciyi bulmuş öpüyordu. Orada notunu vermiştim.
 

Şu bir nevi “erkekler için” motors firması değil mi? :)

Sallayın onu, usta falan değil. Kir pasa dokunmadan camekanlı dükkanında rutin bakım parçalarını değiştirmeyi iş zanneden, sağdan soldan duyduğunu üfüren biri.

Bunun bir videosu vardı, 1000 km bile kullanılmamış 5-30 ravenol yağdan 0-20 0-30’a mı ne dönerken “motora zarar vermesin diye” iyi bir yağ ile flush yapmıştı. Titiz bir keriz Bmwciyi bulmuş öpüyordu. Orada notunu vermiştim.
evet orası hocam bakım için 7500 dedi 2700 e parçaları aldım 800 de ustama işçilik verdim 3500 tl ye bakımını yaptırdım arabamın adam keriz yerine koyuyor resmen altı üstü yağ değişimi toplasan 10 dakika sürmüyor tekstil kent avek servis 8000 tl fiyat verdi siz düşünün gerisini
 

Geri
Üst Alt