ACC,Şerit takip,şeritte kal sistemleri tehlikelimi?


Turhan

Üye
Katılım
25 Kas 2021
Mesajlar
437
Tepkime puanı
348
Konum
Beylikdüzü/İstanbul
İsim
Turhan Atasoy
Araç
Golf 1.4 TSI-BMT 125 Highline 2015
Arkadaşlar bugün İzmir dönüşü İzmir otobanında bir olayla karşılaştım,sol şeritte 154km hızla giderken hafif bir viraj sonrası sol şeritte duran halde bakım aracı çıktı karşıma,gidiş ve dönüş yolu arasındaki bitkilere bakım yapıyordu çalışanlar.Bitkiler epey yüksekti zor bela aralarından viraj öncesi bakım aracının üstündeki büyük plakanın çakar şekilde yanan ledlerini farkettim.Araç öncesi hiçbir önlem alınmamıştı,yani duba felan hiçbirşey yoktu,yani dönüyorsun ve hop önünde sabit duran koskocaman bakım aracı.Ben şirket aracınlaidim,onda herhangi bir sürüş sistemi yardımcısı yok,ama aklıma hemen şu geldi,ya Acc'yi açmış,şetit takip vs sistemleri devrede ilerliyor olsaydım neolacaktı?Hadi ben aradan güç bela uyarı okunu gördüm,ve kendimi orta şeride attım,ama sistemler bunu görmeyecekti,virajı dönünce ya ani fren yapacaktı yada sağ kaçmaya çalışacaktı ama ya sağdada araç varsa busefer kesin durmaya çalışacaktıki bence o hız ve o mesafede kurtarması imkansız.Bu sistemler güzel evet ama onlara 100%güvenmemek lazım,dikkati biran olsun bırakmamak lazım.Herkese kazasız belasız sürüşler.
 

Gecmis olsun, dikkatiniz sayesinde ucuz atlatmissiniz cok sukur. Dedikleriniz beni de dusundurdu, muhtemelen toparlayamazdi ve surucuye de panik yasatirdi kontrol asamasinda. Corolla’da deneme sansim olmustu, sola gecis yapan ondeki araca gore serit degistirmisti kaza yaptiriyordu bana.
 
ACC'nin şöyle bir avantajı var sisli yolda gidiyorsun önünü görmüyorsun birden karşına kamyon çıktı acc bunu senden önce görüp frenlemiş oluyor. Ama şunu unutmamak lazım bunlar yardımcı asistan sistemler. Otonom sürüş değil haliyle kontrol her zaman sürücüde olmalıdır.
 
Arkadaşlar bugün İzmir dönüşü İzmir otobanında bir olayla karşılaştım,sol şeritte 154km hızla giderken hafif bir viraj sonrası sol şeritte duran halde bakım aracı çıktı karşıma,gidiş ve dönüş yolu arasındaki bitkilere bakım yapıyordu çalışanlar.Bitkiler epey yüksekti zor bela aralarından viraj öncesi bakım aracının üstündeki büyük plakanın çakar şekilde yanan ledlerini farkettim.Araç öncesi hiçbir önlem alınmamıştı,yani duba felan hiçbirşey yoktu,yani dönüyorsun ve hop önünde sabit duran koskocaman bakım aracı.Ben şirket aracınlaidim,onda herhangi bir sürüş sistemi yardımcısı yok,ama aklıma hemen şu geldi,ya Acc'yi açmış,şetit takip vs sistemleri devrede ilerliyor olsaydım neolacaktı?Hadi ben aradan güç bela uyarı okunu gördüm,ve kendimi orta şeride attım,ama sistemler bunu görmeyecekti,virajı dönünce ya ani fren yapacaktı yada sağ kaçmaya çalışacaktı ama ya sağdada araç varsa busefer kesin durmaya çalışacaktıki bence o hız ve o mesafede kurtarması imkansız.Bu sistemler güzel evet ama onlara 100%güvenmemek lazım,dikkati biran olsun bırakmamak lazım.Herkese kazasız belasız sürüşler.
Türkiye’de kullanmak pek güvenli değil aniden karşına ne çıkacağı belli olmuyor. geçen sene otoyolda giderken kamyon çizgiyi ortaladı aniden önümde, acc hemen devreye girip fren yaptı bende destek verdim çarpmadım. Türkiye’de maalesef araç kullananların çoğu eğitimsiz bilinçsiz şeritlerin, yol çizgilerin, tabela vs. ne anlam ifade ediyor bilmiyorlar. Geçmiş olsun.
 
TR de İnsanlık

Acc + serit takible

Arka koltuğa uzanıp yorganı çekip uyumak niyetinde

O zaman tehlikeli tabi bu ekipmanlar

Benim gibiler arabayı ben sürücem vitesi ben atıcam frene ben basıcam Zihniyetinde olunca araçta acc + serit takip varsa bile açmazlar zaten

Arabayı ben kullanmıyorsam? kamil koçla giderim gidecegim yere .
 
Ani manevra gerektiren durumlarda ACC gerçekten çok tehlikeli bir argüman.

T-Cross aracımızı ilk kullandığımda elim ayağıma dolandı. Kapatmayı da beceremedim. Soğuk terler dökerek eve ulaştım.

Nasıl kapatıldığını öğrenene kadar aracı kullanmadım, kapatmayı becerince ancak , aracı kullanmak keyifli hale geldi.


.
 
geçmiş olsun ben golfte çok uzun kmler şerit takip+acc kullandım gerçekten çok güzel çalışıyor başka markalara göre kesinlikle memnundum.
tabi bunlar asistan, destek sistemleri insan gibi tepkiler beklememek gerek.
 
TR de İnsanlık

Acc + serit takible

Arka koltuğa uzanıp yorganı çekip uyumak niyetinde

O zaman tehlikeli tabi bu ekipmanlar

Benim gibiler arabayı ben sürücem vitesi ben atıcam frene ben basıcam Zihniyetinde olunca araçta acc + serit takip varsa bile açmazlar zaten

Arabayı ben kullanmıyorsam? kamil koçla giderim gidecegim yere .
Ben Türkiye gelmek için 2000 km küsür yol yapıyorum bu güvenlik sistemleri sayesinde hiç yorulmuyorum artı Avrupa’da çok iyi sürüş konforu sağlıyor herkes kurallara uyduğu için. Edirneden girdikten sonra durum değişiyor özelikle kamyonlar ve otobüsler sayesinde gideceğim yere varana kadar korku ve stresli gidiyorum.
 
Geçmiş olsun öncelikle ben cc + lane şeklinde kullanıyorum tabiki her yolda olmuyor otoyollarda tatlı virajlı vs. tabi ki şeritlerde belirgin olmalı ama gene de zaten yardımcı asistan bunlar tamamen kusursuz olması mümkün değil gözüm yolda elim direksiyonda hazır oluyor sürekli uzun yollarda şoförün yorgunluğu sadece cc bile olsa hafifletiyor
 
şerit takip olsun yeter uzun yol için şehir içi ani frenleme önemli bence
 
Uzun yolda Araba kullanırken ? heleki bu bir vw golf ise ? (Mesela Egea icin evet kabul odun hissiyatı var isteksiz başlar yolculuk)

Beyninin sol lobunda birikmiş düne / geçmise ait tüm sıkıntıları delete edebiliyorsan kazaya bulaşmamak adına yola adapte olup kafayı kurcalayan cızırtıları / parazitleri unutabiliyorsan . Bu yolculuk bir rahabilitasyon dur aslında.
Ben hep zevk alırım bu yolculuklardan.

@Liberte

Tabiki 2000 km lik bir yolculuk her ne kadar 2 kere 4-5 saatlik uyku dinlenmesi gerektirip aracı bir dinlenme tesisine cektirmek zorunda bıraksa da acc+serit takip bu uzun metrajlı yolculuklar icin evet iyiki bu ekipmanlar var dedirtir.

Benim uzun metraj tesptim 7-8 saat sürüş / 450-500 km ile sınırlı

Bu km leri asan uzun yol tecrübem 10-15 yıldır hiç olmadığı icin

Ben hicbir zaman arabamda keşke acc+ serit takip olsaydı demedim

Mesela ankara-datca ? 730 km lik bir güzergah. Bu rotada tek şoförlü bir yolculugun insanı yoracağı konusunda bende hemfikirim. Acc + serit takibi olan bir aracta bu ekipmanlardan yardım almak faydalı olabilir.

Sonuç: pür dikkat yola adaptasyon
Beyini gaz debriyaj fren /gözleri full panaromik 360 derece (aynalar dahil) yola odaklamak beni ruhsal olarak hep rehabilite etmistir. (Sürüşle meditasyon)

Yol boyunca beynin temizlenme terapisi ? Diyelim biz buna.
 
Arkadaşlarda yazmış benzer ama pekiştirmek içi bende yazayım istedim .

Bu sistemler kesinlikle sadece ve sadece Sürücü Destek sistemleri, dolayısı ile ancak sizin fark etmediğiniz veya tepkide gecikdiginiz anlarda devreye giren ve herhangi bir olumsuz durumdan makul yüzdelerde kaçınmak ya da etkisini hafifletmek için tasarlanmış sistemler.

Otonom sürüş gibi asla düşünülmemesi ve kullanılmaması gereken sistemler.

Sürücü hata yaptı, bu sistemler bi şekilde yardımcı oldu ise ne ala bakış açısında olmanız lazım.

Sorunuz sanki Tesla vaadindeki otonom sürüş beklioyrsunuz gibi olmuş :) Tesla bile bundan halen uzakta ve kazalar yapıyorken bu sistemlerden beklentinizi ciddi oranda düşürmelisiniz.

Nerdeyse bahsettiğiniz durumun aynısında Tesla büyük bir kaza yaptı Amerikada. Ancak connected car konseptinde böyle durumlarda otonom sistemler bi nebze başarılı olabilecek gib görünüyor ki ona da çok yol var daha.

Yani başlığa cevap:
Otonom sistem gibi bakarsanız EVET Tehlikeli.
Tasarlandığı amaçla kullanırsanız, kurtardığı her vaka minnet duyulacak bir başarıdır.
 
Arkadaşlarda yazmış benzer ama pekiştirmek içi bende yazayım istedim .

Bu sistemler kesinlikle sadece ve sadece Sürücü Destek sistemleri, dolayısı ile ancak sizin fark etmediğiniz veya tepkide gecikdiginiz anlarda devreye giren ve herhangi bir olumsuz durumdan makul yüzdelerde kaçınmak ya da etkisini hafifletmek için tasarlanmış sistemler.

Otonom sürüş gibi asla düşünülmemesi ve kullanılmaması gereken sistemler.

Sürücü hata yaptı, bu sistemler bi şekilde yardımcı oldu ise ne ala bakış açısında olmanız lazım.

Sorunuz sanki Tesla vaadindeki otonom sürüş beklioyrsunuz gibi olmuş :) Tesla bile bundan halen uzakta ve kazalar yapıyorken bu sistemlerden beklentinizi ciddi oranda düşürmelisiniz.

Nerdeyse bahsettiğiniz durumun aynısında Tesla büyük bir kaza yaptı Amerikada. Ancak connected car konseptinde böyle durumlarda otonom sistemler bi nebze başarılı olabilecek gib görünüyor ki ona da çok yol var daha.

Yani başlığa cevap:
Otonom sistem gibi bakarsanız EVET Tehlikeli.
Tasarlandığı amaçla kullanırsanız, kurtardığı her vaka minnet duyulacak bir başarıdır.
Merhaba size ulaşmam gerekiyor rica etsem iletişim adresi paylaşırmısınız
 

Arkadaşlarda yazmış benzer ama pekiştirmek içi bende yazayım istedim .

Bu sistemler kesinlikle sadece ve sadece Sürücü Destek sistemleri, dolayısı ile ancak sizin fark etmediğiniz veya tepkide gecikdiginiz anlarda devreye giren ve herhangi bir olumsuz durumdan makul yüzdelerde kaçınmak ya da etkisini hafifletmek için tasarlanmış sistemler.

Otonom sürüş gibi asla düşünülmemesi ve kullanılmaması gereken sistemler.

Sürücü hata yaptı, bu sistemler bi şekilde yardımcı oldu ise ne ala bakış açısında olmanız lazım.

Sorunuz sanki Tesla vaadindeki otonom sürüş beklioyrsunuz gibi olmuş :) Tesla bile bundan halen uzakta ve kazalar yapıyorken bu sistemlerden beklentinizi ciddi oranda düşürmelisiniz.

Nerdeyse bahsettiğiniz durumun aynısında Tesla büyük bir kaza yaptı Amerikada. Ancak connected car konseptinde böyle durumlarda otonom sistemler bi nebze başarılı olabilecek gib görünüyor ki ona da çok yol var daha.

Yani başlığa cevap:
Otonom sistem gibi bakarsanız EVET Tehlikeli.
Tasarlandığı amaçla kullanırsanız, kurtardığı her vaka minnet duyulacak bir başarıdır.
Cem hocam söylediklerinize 100% katılıyorum,ama şöylede bir gerçek var,bazı sürücüler sistemlere güvenerek yola pür dikkat odaklanmadan sürerse ki mutlaka vardır,hatta hani meşhur direksiona su şişesi sıkıştırması olayı varya sistemi aldatmak için,işte onları bu gibi durumlarda hiç şansı olmaz kanımca
 

Geri
Üst Alt