ACC,Şerit takip,şeritte kal sistemleri tehlikelimi?


Cem hocam söylediklerinize 100% katılıyorum,ama şöylede bir gerçek var,bazı sürücüler sistemlere güvenerek yola pür dikkat odaklanmadan sürerse ki mutlaka vardır,hatta hani meşhur direksiona su şişesi sıkıştırması olayı varya sistemi aldatmak için,işte onları bu gibi durumlarda hiç şansı olmaz kanımca

Çok haklısın ama naparsın işte, buda edinilmesi gereken bir eğitim ve tecrübe süreci toplumsal açıdan :)
 

Uzun yolda Araba kullanırken ? heleki bu bir vw golf ise ? (Mesela Egea icin evet kabul odun hissiyatı var isteksiz başlar yolculuk)

Beyninin sol lobunda birikmiş düne / geçmise ait tüm sıkıntıları delete edebiliyorsan kazaya bulaşmamak adına yola adapte olup kafayı kurcalayan cızırtıları / parazitleri unutabiliyorsan . Bu yolculuk bir rahabilitasyon dur aslında.
Ben hep zevk alırım bu yolculuklardan.

@Liberte

Tabiki 2000 km lik bir yolculuk her ne kadar 2 kere 4-5 saatlik uyku dinlenmesi gerektirip aracı bir dinlenme tesisine cektirmek zorunda bıraksa da acc+serit takip bu uzun metrajlı yolculuklar icin evet iyiki bu ekipmanlar var dedirtir.

Benim uzun metraj tesptim 7-8 saat sürüş / 450-500 km ile sınırlı

Bu km leri asan uzun yol tecrübem 10-15 yıldır hiç olmadığı icin

Ben hicbir zaman arabamda keşke acc+ serit takip olsaydı demedim

Mesela ankara-datca ? 730 km lik bir güzergah. Bu rotada tek şoförlü bir yolculugun insanı yoracağı konusunda bende hemfikirim. Acc + serit takibi olan bir aracta bu ekipmanlardan yardım almak faydalı olabilir.

Sonuç: pür dikkat yola adaptasyon
Beyini gaz debriyaj fren /gözleri full panaromik 360 derece (aynalar dahil) yola odaklamak beni ruhsal olarak hep rehabilite etmistir. (Sürüşle meditasyon)

Yol boyunca beynin temizlenme terapisi ? Diyelim biz buna.
Hocam bu ekipmanlar sayesinde 1000-1300 km yol yapiyorum kisa molalar dışında benim için çok faydalı. Uzun yola çıktığım için belirli dinlenme yerlerine ulaşmam gerekiyor, kendimi bu mesafeye göre ayarlamam gerekiyor, Türkiye’deki evime varmam için toplam 3600 km yol yapmak zorundayım. Kısa yollar için pek önemi olmayabilir.
 
merhaba,yillardir gokf aracimda butun yardımcı asistanları kullanıyorum fakat o süratte duranilmesi icin acc nin mesafe ayarini uzatmak lazim mesela benim aracta “en kisa” mesafede çünkü bazen sıkışik trafik asistanini kullaniyorum bazende normal seyir ederken kullaniyorm mesafeyi uzatirsam bu sefer ondeki aracla aranda cok mesafe birakiyor fakat yüksek süratlerde acc ayarini daha uzak mesafeye alirsak bence etkili olacaktir diger turlu o suratte acc fren yapsa da o araba duramaz.bu arada sag seride gecer mi siye sormussun acc de bu ozellik yok
 
Ani manevra gerektiren durumlarda ACC gerçekten çok tehlikeli bir argüman.

T-Cross aracımızı ilk kullandığımda elim ayağıma dolandı. Kapatmayı da beceremedim. Soğuk terler dökerek eve ulaştım.

Nasıl kapatıldığını öğrenene kadar aracı kullanmadım, kapatmayı becerince ancak , aracı kullanmak keyifli hale geldi.


.
Alti ustu bir dugmeye basacaktin
 
2 şeritli yolda önümde bayağı ilerde seyreden bir araç dönüş yapacağı yeri kaçırdığı için ani fren yaptı, ben de tam sol şerite geçiyordum o esnada. Aramızdaki mesafe çok uzak olmasına rağmen ani fren sistemi devreye girip freni kökledi, neyseki arkamda kimse yoktu.
Marka: Opel.

Araç ayarlarından mesafeyi kısaya düşürdüm öyle kullanıyoruz.

Tamam öndekine çarpmayalım diye güzel bir sistem düşünülmüş ama arkadakinin bize çarpması kaçınılmaz oluyor. Hele ki takip mesafesine dikkat etmeyenlerin önünde seyrederken büyük problem.
 
@hosmyy @Deniz76

ACC'yi devreden çıkartmak için düğme vs ne gerek var, fren pedalına küçük bir dokunuş zaten devreden çıkartıyor.
Her sürücünün refleks olarak ani durumda ilk tepkisi ayağını fren pedalına atmaktır zaten, değil mi?

Ara arda vakit kaybetmeden iki düğme nedir anlamadım mesela? Tek düğme devreden anında çıkarır, fren pedalı da anında devreden çıkarır.

@GolfTutkulu VW grubu dışındaki bi kaç araçtaki uygulamalara bende şahit oldum gerçekten çok kötü ve tedirgin eden davranışları oluyor, senaryoları keinlikle adam akıllı çalışılmamış. Muhtemelen Mercedes, BMW, Volvo, VW grubu dışında firmalar o kadar kafa yormadan uyguluyor sistemi arabalarına.
 
@hosmyy @Deniz76

ACC'yi devreden çıkartmak için düğme vs ne gerek var, fren pedalına küçük bir dokunuş zaten devreden çıkartıyor.
Her sürücünün refleks olarak ani durumda ilk tepkisi ayağını fren pedalına atmaktır zaten, değil mi?


Ara arda vakit kaybetmeden iki düğme nedir anlamadım mesela? Tek düğme devreden anında çıkarır, fren pedalı da anında devreden çıkarır.

@GolfTutkulu VW grubu dışındaki bi kaç araçtaki uygulamalara bende şahit oldum gerçekten çok kötü ve tedirgin eden davranışları oluyor, senaryoları keinlikle adam akıllı çalışılmamış. Muhtemelen Mercedes, BMW, Volvo, VW grubu dışında firmalar o kadar kafa yormadan uyguluyor sistemi arabalarına.




Siz mevzuları karıştırdınız sanırım.


Ben ACC ( Hız sabitleme ) den bahsetmiyorum


Lane Assist ( Şerit Takip Asistanı ) ndan bahsediyorum.



Şerit takip asistanı, aracı her çalıştırdığımda devreye giriyor ve frene basmayla falan devreden çıkmıyor.

Aracı çalıştırdıktan sonra hemen veya seyir halinde kapatmak istediğinizde :

önce sinyal kolunun başındaki tuşa basıyorsunuz, ekranda Lane Assist in menüsü çıkıyor,

ardından fazla vakit geçirmeden , direksiyonun sağındaki tuş takımındaki OK tuşuna basıyorsunuz.

Bu şekilde Lİne assist ' i kapatmış oluyorsunuz.

Araç 2024 T-Cross 1.0 tsi Style paket.


.
 
Ani manevra gerektiren durumlarda ACC gerçekten çok tehlikeli bir argüman.

T-Cross aracımızı ilk kullandığımda elim ayağıma dolandı. Kapatmayı da beceremedim. Soğuk terler dökerek eve ulaştım.

Nasıl kapatıldığını öğrenene kadar aracı kullanmadım, kapatmayı becerince ancak , aracı kullanmak keyifli hale geldi.


.

Hocam mesajınız bu değil mi net olarak ACC Yazmışsınız, biz de ona göre yorum yapıyoruz, neyi karıştırmışız :)

Şerit takip için aynen haklısınız her seferinde ben biner binmez devreden çıkartıyorum ilk fırsatta.
 
Hocam mesajınız bu değil mi net olarak ACC Yazmışsınız, biz de ona göre yorum yapıyoruz, neyi karıştırmışız :)

Şerit takip için aynen haklısınız her seferinde ben biner binmez devreden çıkartıyorum ilk fırsatta.




Kusura bakmayın Şerit takip yazacağıma ACC yazmışım. Özür dilerim.


.
 
Hocam mesajınız bu değil mi net olarak ACC Yazmışsınız, biz de ona göre yorum yapıyoruz, neyi karıştırmışız :)

Şerit takip için aynen haklısınız her seferinde ben biner binmez devreden çıkartıyorum ilk fırsatta.
Şerit takip bende en son nasıl bıraktıysam sonraki binişimde o durumda hafızada kalıyor. Kodlama ile alakalı olabilir ama net bilgim yok.
 
Siz mevzuları karıştırdınız sanırım.


Ben ACC ( Hız sabitleme ) den bahsetmiyorum


Lane Assist ( Şerit Takip Asistanı ) ndan bahsediyorum.



Şerit takip asistanı, aracı her çalıştırdığımda devreye giriyor ve frene basmayla falan devreden çıkmıyor.

Aracı çalıştırdıktan sonra hemen veya seyir halinde kapatmak istediğinizde :

önce sinyal kolunun başındaki tuşa basıyorsunuz, ekranda Lane Assist in menüsü çıkıyor,

ardından fazla vakit geçirmeden , direksiyonun sağındaki tuş takımındaki OK tuşuna basıyorsunuz.

Bu şekilde Lİne assist ' i kapatmış oluyorsunuz.

Araç 2024 T-Cross 1.0 tsi Style paket.


.
Bende aynisini yazdim tekrar dan bir oku
 

Otobana yeni asfalt dökülüyor 3 şeritli yolun şerit çizgilerini çizmeden yolu trafiğe açiyorlar. Gece karanliğinda yolda gidiyorsun bir anda şerit çizgileri bitiyor.şerit takip sistemi ne yapsin.türkiyede dikkatli kullanmak lazim
 

Geri
Üst Alt