Golf 2 kat boya hakkında


xMeas

Yeni Üye
Katılım
30 Eyl 2024
Mesajlar
7
Tepkime puanı
1
Konum
Manisa
İsim
Ali
Araç
Gol 7
İyi akşamlar
Yeni bir golf almayı düşünüyorum. Beğendiğim bir aracın komple boyalı olduğunu gördüm. Görüşme yaptığım da fabrikada 2. Kat olarak boyandığı söylendi. Volkswagen araçları 3 kata kadar boyanabileceği belirtildi.
Bu durum hakkında bilgisi olan var mı? Uzak durulması gereken bir araç mı?
 

İyi akşamlar
Yeni bir golf almayı düşünüyorum. Beğendiğim bir aracın komple boyalı olduğunu gördüm. Görüşme yaptığım da fabrikada 2. Kat olarak boyandığı söylendi. Volkswagen araçları 3 kata kadar boyanabileceği belirtildi.
Bu durum hakkında bilgisi olan var mı? Uzak durulması gereken bir araç mı?
Eğer yetkili bayii tarafından verilmiş bir rapor (aracın trafiğe çıkış tarihi dolaylarında bayiide eksper yapılmış ve fabrikasyon olduğu gözlemlenmiş bir rapor) veya Üretim bandından çıkışındaki PDI üretim raporu ibraz ediliyorsa ekspertize sokup alabilirsiniz.

Bazen hafif darbeli araçlarda parçalar boyanırken düşük mikronla boyanabiliyor macun olmaması ve zımparanın güzel yapılmasından dolayı düşük mikron verebiliyor işcilik kusursuz yapılmışsa boyada kusur yoksa ayırt edilmesi de güçleşiyor. Eğer fabrikasyon olduğuna dair rapor varsa sizde bir ekspertize götürün. Eğer bulunduğunuz şehirdeyse araç manisada salihli otorapor mümin bey var durumu belirtirsiniz yardımcı olacaktır.
 
İyi akşamlar
Yeni bir golf almayı düşünüyorum. Beğendiğim bir aracın komple boyalı olduğunu gördüm. Görüşme yaptığım da fabrikada 2. Kat olarak boyandığı söylendi. Volkswagen araçları 3 kata kadar boyanabileceği belirtildi.
Bu durum hakkında bilgisi olan var mı? Uzak durulması gereken bir araç mı?
evet coğu vw grubunda var hatta cift kat olması iyi bir şey
 
araç golf 8 mi
 
evet coğu vw grubunda var hatta cift kat olması iyi bir şey
Cok sayida aracta oldugu yorumu neye istinaden? Iyi olmasi konusu da tartismaya acik? Satici yazili evrak verir vs satarken gosterilir de onun harici istenir bir durumu yok.
 
Cok sayida aracta oldugu yorumu neye istinaden? Iyi olmasi konusu da tartismaya acik? Satici yazili evrak verir vs satarken gosterilir de onun harici istenir bir durumu yok.
Çok bilmediğim bir konu kusura bakmayın. İlk defa golf alacağım. Biraz baktığımda karşıma değişik yorumlar geldi. O yüzden bu konuyu açmak istedim. Kusura bakmayın ama türkçeyi biraz daha iyi kullanırsanız anlaşabiliriz.
 
Fabrika üretim yaparken boyada hata görürse yeniden boyuyor.
Zaten yasal olarak 3 kereye kadar boyama hakları var.
Bunda anormal hiç birşey yok.
Hatta araç sahibinin lehine bir durum. Güneş yanığı veya pasta yapıldığında boyanın incelmesi gibi durumlarla uğraşmayacak.

Götürdüğünüz expertiz firması eğer kaliteliyse, fabrika boyasımı yoksa sonradan mı boyanmış çok net anlar. Mikron ölçümü sadece fikir verir.
Sadece mikron ölçümüne göre rapor yazan bir ekspertizciye gittiyseniz hızla oradan uzaklaşın. Çünkü adamın mesleği bu iş değildir. Sizi başka konularda da yanıltır.
 
Fabrika üretim yaparken boyada hata görürse yeniden boyuyor.
Zaten yasal olarak 3 kereye kadar boyama hakları var.
Bunda anormal hiç birşey yok.
Hatta araç sahibinin lehine bir durum. Güneş yanığı veya pasta yapıldığında boyanın incelmesi gibi durumlarla uğraşmayacak.

Götürdüğünüz expertiz firması eğer kaliteliyse, fabrika boyasımı yoksa sonradan mı boyanmış çok net anlar. Mikron ölçümü sadece fikir verir.
Sadece mikron ölçümüne göre rapor yazan bir ekspertizciye gittiyseniz hızla oradan uzaklaşın. Çünkü adamın mesleği bu iş değildir. Sizi başka konularda da yanıltır.
Düşünceleriniz için Teşekkür ederim. Tarcanlar veya yamanlar ekspertiz firmalarına baktırmayı düşünüyorum.
 
Çok bilmediğim bir konu kusura bakmayın. İlk defa golf alacağım. Biraz baktığımda karşıma değişik yorumlar geldi. O yüzden bu konuyu açmak istedim. Kusura bakmayın ama türkçeyi biraz daha iyi kullanırsanız anlaşabiliriz.
Tabiki, aracin birkac kere boyanmasinin teknik olarak bir sorunu yok. Bizim ulkemizde maalesef bu boya isleri konusu son derece sıkıntıli. Yurt disinda aracin boyanmasi veya degisen parcasinin olmasini kimse dert etmez iken, biz de buyuk olay. Sifir arac alirken tekrarli boyali arac rastlarsa ben cok dert etmem, fakat 2. El arac alacaksam ve ben de birine eninde sonunda satacaksam tercih etmem.
 
Tabiki, aracin birkac kere boyanmasinin teknik olarak bir sorunu yok. Bizim ulkemizde maalesef bu boya isleri konusu son derece sıkıntıli. Yurt disinda aracin boyanmasi veya degisen parcasinin olmasini kimse dert etmez iken, biz de buyuk olay. Sifir arac alirken tekrarli boyali arac rastlarsa ben cok dert etmem, fakat 2. El arac alacaksam ve ben de birine eninde sonunda satacaksam tercih etmem.
Çok haklısınız. Araç airbag veya direk podye gibi yerlerde işlem yoksa boyanması daha iyidir. Ülke şartlarında tekrar satarken sıkıntı yaşayacağımı düşündüğüm için kafamda soru işaretleri vardı.
 
Arac fiyatlari cok yuksek, erismesi de gittikce zorlastikca bu tarz konular daha da onemli hale geliyor maalesef. Arac satisi zaten basli basina problem, manuel ise eksi cam tavan yoksa eksi km si 100k ise eksi vs vs.... :)
 
Arac fiyatlari cok yuksek, erismesi de gittikce zorlastikca bu tarz konular daha da onemli hale geliyor maalesef. Arac satisi zaten basli basina problem, manuel ise eksi cam tavan yoksa eksi km si 100k ise eksi vs vs.... :)
Aracımı sattım 700-800K bütçem var ama o kadar çok ayrıntı var ki alırken kafam ağrıdı
 
Benim tavsiyem onceliklerini sirala, ona gore tercihini yap. Hele cok sık al sat yapan birisi degilsen yola devam. Hepimizin begenisi ortak olsaydi butun ulke golfe binerdik :)
 

Benim tavsiyem onceliklerini sirala, ona gore tercihini yap. Hele cok sık al sat yapan birisi degilsen yola devam. Hepimizin begenisi ortak olsaydi butun ulke golfe binerdik :)
Haklısınız. Bütçem otomatik masrafını karşılamadığı içim manuelden devam edeceğim. Dizel zaten bana yaramaz.
 

Geri
Üst Alt