golf 7 18" jant opsiyonu hakkında


hocam durbanlar ve dijonlar çok içerde duruyor kendi aracımda 17 istanbul passat jantları var ve tam çamurluk hizasında duruyor kesinlikle size tavsiye ederim . Aşağıya bir görsel ekledim gun metal renkle birlikte çok güzel bir uyum oldu çok pahalı bir jant değil dijondan çok daha iyi ve farklı duruyor bence
Yaydan sonra surusu oldukca begendim. Durban olmazsa baska jant aklimda yok. Ama sizin kombinasyonuda aklimda tutucam. Zaten namıssıza ne taksan yakışıyor. Selamlar
 
Son düzenleme:

arkadaşlar tekrar merhaba.. yaylar geldi ve taktirdim. ilk tepkilerim çok olumlu.. daha öncede presli yaya kullanmıştım. o sürüş ile alakası yok. presli olanlarda yerde sürünüyor hissi vardı bu spor yaylar çok farklı.
size sormak istediğim 18 jantlarda araç tekerler iz genişliği dahamı fazla , yani spacer etkisi oluyormu 18 jantlarda çünkü tekerlek özellikle arkalar fazla içerde geliyor. resimleri ekliyorum. aracımın yandan görünüşü ve arka çaprazdan görünüşünü ekliyorum. 18 jant çok iyi olurdu ama bunlarla devam edicem sanırım. yanlız tekerlekler fazla içerde değil dimi ? araç yere yaklaşınca biraz tuhaf geldi bana..
sormak istediğin,iz bişey varsa cevaplayabilirim.. selamlar.
Orjinal spor yaylara geçince hoşuna gitmesine sevindim. Ben spor yaylardan H&R yaylara geçince, ne kadar da fark etti. Daha gergin, ona rağmen konforlu demiştim. Presli yay mantık işi değil...
 
Yaydan sonra surusu oldukca begendim. Durban olmazsa baska jant aklimda yok. Ama sizin kombinasyonuda aklimda tutucam. Zaten namıssıza taksan yakışıyor. Selamlar
Hocam bende aynı yaydan var gerçekten çok başarılı hani 2 cm alçalttığını da düşünürsek gayet yeterli ve 17 jantlarla hem konfor hem de yol tutuş tatmin edici noktalara yaklaştı diyebilirim. Durban değilde ben olursa bi 18 msw düşünüyorum gun metal renkte
 
Hocam bende aynı yaydan var gerçekten çok başarılı hani 2 cm alçalttığını da düşünürsek gayet yeterli ve 17 jantlarla hem konfor hem de yol tutuş tatmin edici noktalara yaklaştı diyebilirim. Durban değilde ben olursa bi 18 msw düşünüyorum gun metal renkte
o cantlarda çok güzelmiş.. wrc cantlara benziyor. gunmetal de iyi bi tercih. bende gaza gelip 18 bakmaya başlıyacam heralde.. :)
Orjinal spor yaylara geçince hoşuna gitmesine sevindim. Ben spor yaylardan H&R yaylara geçince, ne kadar da fark etti. Daha gergin, ona rağmen konforlu demiştim. Presli yay mantık işi değil...
aynen presle uğraşmaya aracın geometrisini boş yere oılumsuz değiştirmeye değmez.. ama bu yayların presle uzaktan yakından alakası yok. yere yaklaşması dışında. konforu bozulmamasına rağmen virajda ve ani dönüşlerde sağa sola geri ve öne yığılmaması beni çok etkiledi. yani kalkışta düz hıızlanıp frende düz duruyor. çizgisi fazla bozulmuyor virajlarda aynen öyle. tabi bu söylediklerim bi önceki yaylara göre yorumum.. bi spor araba performansı anlatıyorum havası çıkmasın.. :)
bide benim üzerinden çıkan yayların et kalınlığı spordan daha fazla aslında spor yayların daha etli olması gerekmiyormu ?.. bendeki araca taktığım spor yaylar ince..
 
Son düzenleme:
fabrikasyon 18 jant alabilmek için golf 7’nin tüm modellerinde spor yay veya dcc almak zorunlu idi.
2016 da rline diye bi donanım olduğunu bilmiyordum.. bende 2016 ocakta 2015 model bi aracı sıfır olarak aldım , ozaman 3 donanım vardı , sonradan allstar çıktı.. belkide 2015 ten sonra 2016'dan itibaren eklenmış olabilir veya bi donanım değil de "opsiyon" olabilir..
@Utku_Lekesiz hocamın dediği gibi spor alt düzen ibaresiyle birlikte direkt amortisor kulesi farklı oluyor, ya da DCC geliyor. Aracınızın tekerlerinin bu kadar içeride olmasının sebeplerinden biri de bu, normal amortisörler bu yaylarla tam uymuyor, yaylar kısa ancak amortisör daha yumuşak olduğu için amortisör sıkılaşana kadar araç aşağıya iniyor. Bu yüzden içeride duruyor lastik, torsiyonsa bu durum daha da belli olur. Benim aracımda hem yere daha yakın, hem de amortisörleri çok sıkı, fabrika çıkışı olmasına rağmen alışkın olmayana rahatsız derecede sıkı. Bunun sebebi, jant ve kesit alanı büyüdükçe aracın normal yüksekliği bu tekerleri kaldıramaz, aynı zamanda tekerler de büyüdüğü için aerodinami büyük yönde etkilenir. Bu yüzden suspansiyon sıkılaştırılır ve aracın yerle olan mesafesi azaltılır. Sadece kısa yay olursa ancak amortisör normal olursa amortisör örneğin 3.5cm'i kaldıracak kadar sıkıdır. Ancak yay kısa olunca yayın sönümleyecek yeri kalmayacak ya da amortisör içi basınç artana kadar araç yere düşer. Hem kesit alanı düşük olduğundan hem de lastiğin kesit alanı küçük olduğundan içeride durur. Spacer vs. de durumu çok kurtarmaz.

Rline konusu ise araçlarda farklı bir donanımdı, ayrıca aracı sipariş etmiştim. Yani Türkiye Rline paketi değil. Türkiye Rline paketinde bazı donanımlar yoksunken veya eklenmişken benim aracımda Rline harici sadece istediğim donanımlar vardı. Mesela Rline standart opsiyonla yükseltilmiş ses sistemi geliyordu, ben 18'' jant ve spor alt düzen seçmiştim. 2016 3. aydı.
 
o cantlarda çok güzelmiş.. wrc cantlara benziyor. gunmetal de iyi bi tercih. bende gaza gelip 18 bakmaya başlıyacam heralde.. :)

aynen presle uğraşmaya aracın geometrisini boş yere oılumsuz değiştirmeye değmez.. ama bu yayların presle uzaktan yakından alakası yok. yere yaklaşması dışında. konforu bozulmamasına rağmen virajda ve ani dönüşlerde sağa sola geri ve öne yığılmaması beni çok etkiledi. yani kalkışta düz hıızlanıp frende düz duruyor. çizgisi fazla bozulmuyor virajlarda aynen öyle. tabi bu söylediklerim bi önceki yaylara göre yorumum.. bi spor araba performansı anlatıyorum havası çıkmasın.. :)
bide benim üzerinden çıkan yayların et kalınlığı spordan daha fazla aslında spor yayların daha etli olması gerekmiyormu ?.. bendeki araca taktığım spor yaylar ince..
:) evet hesaplanmış doğru iş her zaman güzeldir. Benim golf 7 de fabrika fabrika çıkışlı aynı yaylar da çok kalın değildi. Hatırladığım kadarıyla H&R yaylarım biraz daha kalın diyebilirim. Araçlar ağır olmadıkları için çok ta fazla kalın yapmıyorlar sanırım. Şuan SUV kullanıyorum ve onun dahi çok ta kalın yayları var diyemem... Güle güle kullan inş.
 

Geri
Üst Alt