eraygkbr

Yeni Üye
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
16
Tepkime puanı
3
Konum
adana
İsim
Eray
Araç
Golf 7.5 2020 Highline
30 bin km'yi geçmemiş Golf 7.5 Highline aracım var 2020 model, 150 beygir yetse bile otomobilin tam potansiyelini görmek ve bi yandan daha fazla güç istediğimden katalizörü iptal ettirmek istiyorum. Arabama sadece jant ve yay takan orijinalci birisi olaraktan soruyorum size, sizce aracın orijinalliğini bozmalı mıyım? Bozarsam pişman olur muyum veya bilgim olmadığından soruyorum bu downpipe muhabbetinin ileride açabileceği problemler var mı? Muayeneden geçmeme gibi mesela...?

Muayene konuları kafamı çok kurcalıyor, bilgisi olan var ise bilgilendirmesi beni çok sevindirir.

Bu arada eğer downpipe yaptırabilirsem artı olarak stage 1 yazılım atıp 200 beygire yaklaşmak hatta geçmek gibi bir fikrim var sizce mantıklı mı? mantıklı değilse lütfen açıklamalı bir şekilde yazarsanız iyi olur...
 

Ekli dosyalar

  • Facetune_13-09-2024-12-44-26.jpg
    Facetune_13-09-2024-12-44-26.jpg
    187.8 KB · Görüntüleme: 48

Simdilik stage 1 ile bir araci gorun derim. K&n filtre de takabilirsiniz. Bu size yeterli gelecektir.
Downpipe aracin kullanim karakterini degistiren, devir bandinda ciddi oynamalara yaratan bir uygulama. Gelecek ekstra 10-15hp’in yaninda goturuleri de olacaktir. O kadar ufak beygirlere ihtiyacinizin olacagini dusunmuyorum.
 
Simdilik stage 1 ile bir araci gorun derim. K&n filtre de takabilirsiniz. Bu size yeterli gelecektir.
Downpipe aracin kullanim karakterini degistiren, devir bandinda ciddi oynamalara yaratan bir uygulama. Gelecek ekstra 10-15hp’in yaninda goturuleri de olacaktir. O kadar ufak beygirlere ihtiyacinizin olacagini dusunmuyorum.
DP 10-15 hp getiriyor mu ?
 
Simdilik stage 1 ile bir araci gorun derim. K&n filtre de takabilirsiniz. Bu size yeterli gelecektir.
Downpipe aracin kullanim karakterini degistiren, devir bandinda ciddi oynamalara yaratan bir uygulama. Gelecek ekstra 10-15hp’in yaninda goturuleri de olacaktir. O kadar ufak beygirlere ihtiyacinizin olacagini dusunmuyorum.
hocam downpipe yaptırmamam için geçerli bi sebep var mı? götürü demişsiniz ama anlamadım ne konuda götürüsü oluyor yakıt ekonomisi açısından felan mı? hem stage 1 atıo hem dp yapsam zaten 200 beygire merdiven dayamış oluyorum, yanında güzelinden bir egzoz sesi ile birlikte hemde. daha açıklayıcı olursanız sevinirim
 
hocam downpipe yaptırmamam için geçerli bi sebep var mı? götürü demişsiniz ama anlamadım ne konuda götürüsü oluyor yakıt ekonomisi açısından felan mı? hem stage 1 atıo hem dp yapsam zaten 200 beygire merdiven dayamış oluyorum, yanında güzelinden bir egzoz sesi ile birlikte hemde. daha açıklayıcı olursanız sevinirim
1- Alt devirde kayip yasiyorsunuz
2- Muayene cart curt olaylari var
3- Sabit hizda uzun yolda ugultu yasiyorsunuz
4- Araci otoparkta calistirirsaniz rezalet bir koku cekiyorsunuz
5- Arac dsg ise sanziman yazilimi gerekiyor cunku sanziman dogru torku okuyamiyor, yanlis vites secip araci bogabiliyor.
6- Alt devirde seyahat edemediginiz icin tsi motorlarin dusuk devirdeki ekonomi karakterinden biraz uzaklasiyorsunuz
 
1- Alt devirde kayip yasiyorsunuz
2- Muayene cart curt olaylari var
3- Sabit hizda uzun yolda ugultu yasiyorsunuz
4- Araci otoparkta calistirirsaniz rezalet bir koku cekiyorsunuz
5- Arac dsg ise sanziman yazilimi gerekiyor cunku sanziman dogru torku okuyamiyor, yanlis vites secip araci bogabiliyor.
6- Alt devirde seyahat edemediginiz icin tsi motorlarin dusuk devirdeki ekonomi karakterinden biraz uzaklasiyorsunuz

1- Alt devirde kayip yasiyorsunuz
2- Muayene cart curt olaylari var
3- Sabit hizda uzun yolda ugultu yasiyorsunuz
4- Araci otoparkta calistirirsaniz rezalet bir koku cekiyorsunuz
5- Arac dsg ise sanziman yazilimi gerekiyor cunku sanziman dogru torku okuyamiyor, yanlis vites secip araci bogabiliyor.
6- Alt devirde seyahat edemediginiz icin tsi motorlarin dusuk devirdeki ekonomi karakterinden biraz uzaklasiyorsunuz
Dp düşünüyordum bende ama artık ilgilenmiyorum sağolun :)
 
Dp düşünüyordum bende ama artık ilgilenmiyorum sağolun :)
Kimisi 1hp icin her seyi goze alir, kimisi isterse 10hp gelsin ben koku cekemem der :) tercih meselesi. Yillardir bu isin icinde biri olarak tecrubelerimi aktarmak istedim.
 
Katalizör olmasa da son susturucuyu spor versiyonuyla değiştirebilirsiniz. Beygir artışı katalizör kadar olmaz ancak aracınızda köklü değişiklere yol açmayacaktır. Eğer bütçe anlamında sorun yoksa Milltek, Remus gibi markaların GTI için üretilen son susturucuları var denenip takılabilir.
 
hocam downpipe yaptırmamam için geçerli bi sebep var mı? götürü demişsiniz ama anlamadım ne konuda götürüsü oluyor yakıt ekonomisi açısından felan mı? hem stage 1 atıo hem dp yapsam zaten 200 beygire merdiven dayamış oluyorum, yanında güzelinden bir egzoz sesi ile birlikte hemde. daha açıklayıcı olursanız sevinirim
Profesyonel bir hava filtre kiti ve yazılım ile rahatlıkla 190 200 beygir alırsınız. Ortalama Stage 1 verisi 185 beygir civarı zaten. İşi iyice büyüteyim diyorsanız araçlarına IS20 turbo takanlar var fikirlerini alabilirsiniz.
 
Profesyonel bir hava filtre kiti ve yazılım ile rahatlıkla 190 200 beygir alırsınız. Ortalama Stage 1 verisi 185 beygir civarı zaten. İşi iyice büyüteyim diyorsanız araçlarına IS20 turbo takanlar var fikirlerini alabilirsiniz.
Katalizör olmasa da son susturucuyu spor versiyonuyla değiştirebilirsiniz. Beygir artışı katalizör kadar olmaz ancak aracınızda köklü değişiklere yol açmayacaktır. Eğer bütçe anlamında sorun yoksa Milltek, Remus gibi markaların GTI için üretilen son susturucuları var denenip takılabilir.
Teşekkür ederim, bu arada muayeneden nasıl geçiyor bu dediğiniz performansa özel modifikasyonlar yapılırsa? bir problem yaşanır mı?
 
Teşekkür ederim, bu arada muayeneden nasıl geçiyor bu dediğiniz performansa özel modifikasyonlar yapılırsa? bir problem yaşanır mı?
Bu parçaların çoğu TÜV onaylı üretiliyor. Belirli bir arge sonucu hazırlandıkları için üreticiler de onaylıyor. Zaten alırken belgeleri yanında gelir. İnternet sitelerinde de çeşitli sertifikaları da görebilirsiniz. Sadece bazı trafik ekipleri sıkıntı çıkarabilir, TÜV onaylı olduğunu anlatırken dilinizde tüy biter. I20N sahiplerine ilk zamanlarda deli gibi ceza kestiler stok egzoz olmasına rağmen. Oldu da ceza yediniz, egzozun Avrupa standartlarına uygun TÜV onaylı olduğuna dair itiraz edebilirsiniz.
 
Halihazırda 1.5 tsi stage1+ 195hp güç almaktayım araçta dp+çift varexli bir sistem var kapalı otoparkta muhafaza ettiğim için her çalıştırmada kapalı otoparkta kalıyor. Sadece dp alışana kadar (egzozcu tabiriyle kurumlanana tozlanana kadar) koku yapıyor sonraki süreçte herhangi bir koku kalmıyor @Canlee hocamın ilgisini çekeceğini düşünüyorum bu konunun :)

Alt devir konusu hakkında, 1.5 Tsi'lerde 3 susturucu mevcut olduğundan alt devirleri toplamaya, ihtiyaç duyduğu geri basıncı karşılamaya yetiyor zaten yazılımla da destekleneceği için alt devir kaybı söz konusu olmayacaktır sadece downpipe montajlanacaksa.

Şuan 1.5 tsi aracımda dp+filtre / dp+freeflow susturucu+ sonda t varex / dp+çift varex olmak üzere 3 kombinasyonda denedim.

Standart stage 1 i kesinlikle dp+ ısı geçirmeyecek bir filtre kiti ile desteklemenizi tavsiye ederim. 17" haliyle yazılımdan sonra düz zeminde 7.4 lere kadar geriledi 0-100 hızlanması. 100-200 verileri 21.3 saniye eğimsiz bir güzergahta sonuç aldık

Şuan 19" ve Üstünde komple egzoz sistemi mevcut olduğundan yukarıdaki verilerden hafif uzaklaştı.

Bence direk dp+filtre üzerine yazılımla kombinlemek en verimli sonucu verecektir. Alt devirlerden dolayı kaygınız olmasın ilk 1 ay koku problemli yaşanabilir.

Coldstart'da varlığını hafif hissedeceğiniz bir ses olur (gürültülü bir durum söz konusu değil) Daha sonrasında günlük kullanımda veya uzun yollarda herhangi bir ses problemi yaşamazsınız çünkü bu araçlar 3 susturucuyla geliyor dp dışında bir egzoz modifikasyonu yapmazsanız gürültü yaşamazsınız(tecrübeyle sabit)

Araç tüv'e muayeneye gideceği zaman emisyon ölçümünü dışarda yaptırdığınız taktirde orada da kalma gibi bir durum olmaz.


Aracı 22.000 kilometrede satın aldım 29.000 kilometrede şu an 6000 kilometredir bahsettiğim 3 egzoz sistemiyle birlikte aracı kombinleyip kullandım eğer kafanızda bir soru varsa cevaplayabilirim.

1728252774626.png
 
Halihazırda 1.5 tsi stage1+ 195hp güç almaktayım araçta dp+çift varexli bir sistem var kapalı otoparkta muhafaza ettiğim için her çalıştırmada kapalı otoparkta kalıyor. Sadece dp alışana kadar (egzozcu tabiriyle kurumlanana tozlanana kadar) koku yapıyor sonraki süreçte herhangi bir koku kalmıyor @Canlee hocamın ilgisini çekeceğini düşünüyorum bu konunun :)

Alt devir konusu hakkında, 1.5 Tsi'lerde 3 susturucu mevcut olduğundan alt devirleri toplamaya, ihtiyaç duyduğu geri basıncı karşılamaya yetiyor zaten yazılımla da destekleneceği için alt devir kaybı söz konusu olmayacaktır sadece downpipe montajlanacaksa.

Şuan 1.5 tsi aracımda dp+filtre / dp+freeflow susturucu+ sonda t varex / dp+çift varex olmak üzere 3 kombinasyonda denedim.

Standart stage 1 i kesinlikle dp+ ısı geçirmeyecek bir filtre kiti ile desteklemenizi tavsiye ederim. 17" haliyle yazılımdan sonra düz zeminde 7.4 lere kadar geriledi 0-100 hızlanması. 100-200 verileri 21.3 saniye eğimsiz bir güzergahta sonuç aldık

Şuan 19" ve Üstünde komple egzoz sistemi mevcut olduğundan yukarıdaki verilerden hafif uzaklaştı.

Bence direk dp+filtre üzerine yazılımla kombinlemek en verimli sonucu verecektir. Alt devirlerden dolayı kaygınız olmasın ilk 1 ay koku problemli yaşanabilir.

Coldstart'da varlığını hafif hissedeceğiniz bir ses olur (gürültülü bir durum söz konusu değil) Daha sonrasında günlük kullanımda veya uzun yollarda herhangi bir ses problemi yaşamazsınız çünkü bu araçlar 3 susturucuyla geliyor dp dışında bir egzoz modifikasyonu yapmazsanız gürültü yaşamazsınız(tecrübeyle sabit)

Araç tüv'e muayeneye gideceği zaman emisyon ölçümünü dışarda yaptırdığınız taktirde orada da kalma gibi bir durum olmaz.


Aracı 22.000 kilometrede satın aldım 29.000 kilometrede şu an 6000 kilometredir bahsettiğim 3 egzoz sistemiyle birlikte aracı kombinleyip kullandım eğer kafanızda bir soru varsa cevaplayabilirim.
Kafa yapılarımız çok benziyor hocam, abartı derecede güç veya performans istemiyorum fakat sıradan bir golf 7.5 olsunda istemiyorum. Çok yüksek ihtimalle bi kaç ay içinde DP ve yazılıma girişicem. Filtre kiti vesaire araştırmayı düşünüyorum var mıdır önerin? Bu arada kabaca bana maliyeti kaç olur tahmini bu üç şeyin? piyasaya hakim değilim...
 

Kafa yapılarımız çok benziyor hocam, abartı derecede güç veya performans istemiyorum fakat sıradan bir golf 7.5 olsunda istemiyorum. Çok yüksek ihtimalle bi kaç ay içinde DP ve yazılıma girişicem. Filtre kiti vesaire araştırmayı düşünüyorum var mıdır önerin? Bu arada kabaca bana maliyeti kaç olur tahmini bu üç şeyin? piyasaya hakim değilim...
Hocam kazanlı filtre kiti bmc marka 10.000 civarı, ram air 16.000 tl dolaylarındaydı en son ve mst filtre kiti mevcut fiyatı hakkında bilgim yok üçü de tercih edilebilir ben bmc kullanmaktayım İstanbul’da olsaydınız yönlendirme yapabileceğim birkaç yer vardı filtre için. Replika K&N ürünleri tavsiye etmiyorum kit olarak 3.000 tl olsa dahi beş kuruş etmez.



Downpipe en son 6000 tlye 1 ay önce taktırdık. 2.el temiz kullanılmış ürünler 4.000 bandına vardı ancak montajla aynı hesaba geleceği için bildiğimiz olsun dedik sıfır taktırdık



Yazılım tamamen size kalmış bazı firmalar çok çok uyguna yapıyorken bazıları yüksek fiyatlara yapıyor. Ben yazılım yapan firmadan(infinite performance) memnunum. Alternatif olarak RSA değerlendirebilirim . 2CR markasının reklamı güzel olsa da memnuniyetsizlik yaşayan arkadaşlarımı bildiğim için önermek istemem. 2cr hakkında olumlu tecrübesi olanlar varsa eğer 3 ihtimal olarak değerlendirebiliriz . İnfinite performance de stage2 işlem ücreti sanırım şu an 15.000 dolaylarında temmuzda zam geleceği söyleniyordu ancak ne oldu bilmiyorum
 

Geri
Üst Alt