Dur kalk trafikteki kullanım şekliniz


MkcGOLF

Yeni Üye
Katılım
22 Eyl 2024
Mesajlar
17
Tepkime puanı
5
Konum
İstanbul
İsim
Kenan
Araç
Golf 8.5
Arkadaşlar malum araçta motor kapama teknolojisi var . Santim santim ilerleyen dur kalk trafikte şanzıman ve motor sağlığı icin en iyi kullanım şeklinizi ve deneyiminizi öğrenmek isterim .

1) start stop açık ve vites d konumunda : harekete başlar başlamaz motor çalışıyor ve anında kapanıyor bir kaç cm ilerledik durduk kalkışa kadar motor kapalı ve ikinci kalkışta motor açılıyor ve aynı döngü

2) start stop kapalı vites d konumunda
Kalkista motor açık ve hareket anında hemen kapanıyor durma anında motor çalışmaya başlıyor ve sonrasında hareket ile döngü devam

3) start stop kapalı ve vites s konumu :
Motor sürekli açık vites sürekli S1 de aktif daha önce kullandığımız araçlardaki
Klasik otomatik vites deneyimi .

Dsg hassasligi göz önünde bulundurarak en sağlıklı kullanım şekli hangisi ?
 

start stop kapalı olsun hocam sıkışık trafikte marş motoruna çok yük biniyor trafiksiz şehirlerde ışık beklerken kullanılabilir istanbul gibi bir yerde kullanmanızı tavsiye etmem
 
Çok sıkışık trafikte ve uzun süre frene basılı kalacaksa auto hold açıyorum her zaman. Belki arabaya zararı var belki yok (konu hakkında fikrim yok) ama bu teknolojiyi seviyorum. Çok yoğun trafikte auto hold + s vites kullanıyorum. start stop her zaman kapalı.
 
Arkadaşlar malum araçta motor kapama teknolojisi var . Santim santim ilerleyen dur kalk trafikte şanzıman ve motor sağlığı icin en iyi kullanım şeklinizi ve deneyiminizi öğrenmek isterim .

1) start stop açık ve vites d konumunda : harekete başlar başlamaz motor çalışıyor ve anında kapanıyor bir kaç cm ilerledik durduk kalkışa kadar motor kapalı ve ikinci kalkışta motor açılıyor ve aynı döngü

2) start stop kapalı vites d konumunda
Kalkista motor açık ve hareket anında hemen kapanıyor durma anında motor çalışmaya başlıyor ve sonrasında hareket ile döngü devam

3) start stop kapalı ve vites s konumu :
Motor sürekli açık vites sürekli S1 de aktif daha önce kullandığımız araçlardaki
Klasik otomatik vites deneyimi .

Dsg hassasligi göz önünde bulundurarak en sağlıklı kullanım şekli hangisi ?
Hocam açıkçası bunu ben de merak ediyorum 1. ve 2. seçenekler arasında gidip geliyorum. Yıllardır hiçbir aracımda start stop açık kullanmadım hep kapalı kullandım ancak bu yeni e-tsi motorlarda start stop kapalı kullandığımda araç durduğu anda motoru hemen aç kapa yapıyor oysaki ben start stop kapalı olduğu için motorun kapanmasını istemiyorum bu nedenle içime pek sinmese de bazen start stopu açıp 2. seçenekte yazdığınız gibi kullanıyorum. 3. seçenekteki gibi S modda kullanmayı da açıkçası pek sevmediğim için denemiyorum. (dur kalk trafik için geçerli)
 
start stop kapalı olsun hocam sıkışık trafikte marş motoruna çok yük biniyor trafiksiz şehirlerde ışık beklerken kullanılabilir istanbul gibi bir yerde kullanmanızı tavsiye etmem
Yanlış bilmiyorsam mild hybrid e-tsi motorlarda marş motoru yok diye biliyorum hocam
 
Yanlış bilmiyorsam mild hybrid e-tsi motorlarda marş motoru yok diye biliyorum hocam
doğrudur hocam ben genelde kapalı kullanıyorum kendi aracımda dur kalk trafikte çok gereksiz bana göre
 
hep açık kullanıyorum manuel vitesin avantajı kendin kontrol edebilmen :) trafik sürekli dur kalk yapıyorsa zaten ayağım debriyajda olduğundan motor kapanmıyor fakat ışıklarda uzun bekleyeceksem debriyajı çekiyorum kapanıyor
 
Hocam açıkçası bunu ben de merak ediyorum 1. ve 2. seçenekler arasında gidip geliyorum. Yıllardır hiçbir aracımda start stop açık kullanmadım hep kapalı kullandım ancak bu yeni e-tsi motorlarda start stop kapalı kullandığımda araç durduğu anda motoru hemen aç kapa yapıyor oysaki ben start stop kapalı olduğu için motorun kapanmasını istemiyorum bu nedenle içime pek sinmese de bazen start stopu açıp 2. seçenekte yazdığınız gibi kullanıyorum. 3. seçenekteki gibi S modda kullanmayı da açıkçası pek sevmediğim için denemiyorum. (dur kalk trafik için geçerli)
Arkadaşlar malum araçta motor kapama teknolojisi var . Santim santim ilerleyen dur kalk trafikte şanzıman ve motor sağlığı icin en iyi kullanım şeklinizi ve deneyiminizi öğrenmek isterim .

1) start stop açık ve vites d konumunda : harekete başlar başlamaz motor çalışıyor ve anında kapanıyor bir kaç cm ilerledik durduk kalkışa kadar motor kapalı ve ikinci kalkışta motor açılıyor ve aynı döngü

2) start stop kapalı vites d konumunda
Kalkista motor açık ve hareket anında hemen kapanıyor durma anında motor çalışmaya başlıyor ve sonrasında hareket ile döngü devam

3) start stop kapalı ve vites s konumu :
Motor sürekli açık vites sürekli S1 de aktif daha önce kullandığımız araçlardaki
Klasik otomatik vites deneyimi .

Dsg hassasligi göz önünde bulundurarak en sağlıklı kullanım şekli hangisi ?
 
Yorumlar icin teşekkürler 🙏

2. Seçenek bana da konforsuz geliyor . Araç Durur durmaz motoru çalıştırıyor .

O yüzden eger uzun süreli bekleme modu varsa
Start stop açık kullanıyorum . Hareket halinde motor kapanıyor araç süzülüyor gidebildiği kadar trafiğe bağlı gidiyor 10m diyelim bu süreçte motor kapalı . Sonra durduk diyelim motor zaten kapalıydı kapalı kalmaya devam ediyor . Sonra ikinci kalkış

Eger 5 saniye araliklarla milim milim gidiyorsak s modunda vites hep 1 de motor hep açık .
Bana en konforlu bu şekilde geldi .

Çünkü ayak gazdan çekilir çekilmez motoru anında kapatıyor .
 
Çok sıkışık trafikte ve uzun süre frene basılı kalacaksa auto hold açıyorum her zaman. Belki arabaya zararı var belki yok (konu hakkında fikrim yok) ama bu teknolojiyi seviyorum. Çok yoğun trafikte auto hold + s vites kullanıyorum. start stop her zaman kapalı.
Bana da en konforlu tam bu şekilde geldi 👍
 
Aynen dediğiniz gibi süzülürken motor kapanmasını engellemenin bi yolu olmadığı için tam durma anında tekrar çalıştırmaya çalışması daha kötü bir deneyim oluşturuyor e-tsi da. Zaten eskisi gibi marş motoru değilde alternatör ile çalıştırdığı için siz neredeyse fark etmeden bi tık gecikmeli de olsa motor çalışıyor ve sarsıntı tıklama ıhlama hiçbişey yok. Bu teknoloji de start stop kullanmak eskisi ile baya farklı ve kullanmak en mantıklısı deneyim ve araç sağlığı olarak.

Eski alışkanlıklar ve marş motoru ile çalıştıranlardan yola çıkıp asla kullanmam hiçbi aracımda demek teknolojik değişimi göz ardı etmek anlamına geliyor sanki :) Kaldıki gerçekten kapalı kullanmak daha kötü bir deneyim şu anda, durma anına yaklaşırken çalıştırması bi miktar sarsıntı ve tıklama felan yapıyor, araç için sağlıksız bi durum oluştuğu hissiyatını alıyorum ben açıkcası.

Tam sıkışık için S modu denemedim ama gerçekten o da mantıklı görünüyor, deneyeceğim.

Süzülürken kapatmanın S moduna almaktan başka yolu yok sanırım, bilen varsa süper olur ama ben bulamadım :) S moduda yüksek devirde değişim vs rahatsız kullanım açısından.
 
Start Stop çok gereksiz bir özellik bazen çok saçma sapan yerlerde kapatıyor aracı. Araca biner binmez yaptığım ilk şeylerden biri kapatmak oluyor. Dur kalk trafikte ise start-stop kapalı ve manuel modda kullanıyorum, hatta genel olarak manuelde kullanıyorum. D sürekli saçma sapan vites değiştiriyor çok boğuyor, S de sürekli vites değiştiriyor, düşür yükselt yoruyor aracı. Dur kalkta manuel mod aracı 1'de tuttuğu için kavramaya zararı olmuyor. Normal sürüşte de manuel çok daha iyi. Start stopa değinmiyorum bile :D.
 
Aynen dediğiniz gibi süzülürken motor kapanmasını engellemenin bi yolu olmadığı için tam durma anında tekrar çalıştırmaya çalışması daha kötü bir deneyim oluşturuyor e-tsi da. Zaten eskisi gibi marş motoru değilde alternatör ile çalıştırdığı için siz neredeyse fark etmeden bi tık gecikmeli de olsa motor çalışıyor ve sarsıntı tıklama ıhlama hiçbişey yok. Bu teknoloji de start stop kullanmak eskisi ile baya farklı ve kullanmak en mantıklısı deneyim ve araç sağlığı olarak.

Eski alışkanlıklar ve marş motoru ile çalıştıranlardan yola çıkıp asla kullanmam hiçbi aracımda demek teknolojik değişimi göz ardı etmek anlamına geliyor sanki :) Kaldıki gerçekten kapalı kullanmak daha kötü bir deneyim şu anda, durma anına yaklaşırken çalıştırması bi miktar sarsıntı ve tıklama felan yapıyor, araç için sağlıksız bi durum oluştuğu hissiyatını alıyorum ben açıkcası.

Tam sıkışık için S modu denemedim ama gerçekten o da mantıklı görünüyor, deneyeceğim.

Süzülürken kapatmanın S moduna almaktan başka yolu yok sanırım, bilen varsa süper olur ama ben bulamadım :) S moduda yüksek devirde değişim vs rahatsız kullanım açısından.
Manuel M1 de de ilerlenebilir.aynı durum oluşuyor. Yukarıda bahsettiğim s de ilerleme senaryosunda zaten bir farkı yok . Dur kalk olduğu icin . Araç s1 de ilerlerken zaten gaza basmıyorsunuz ya da sadece dokunuyorsunuz. yanı devirlenme ve 2 ye atma söz konusu degil . 3 er 5 er saniyelik dur kalk sabah trafiğinde deneyebilirsiniz hocam . Klasik start stopun kapalı olduğu bir otomatik vites gibi davranıyor .
 


Geri
Üst Alt