Araç motor yağ seviyesi...


ugur.dogan

Katılımcı Üye
 
Katılım
28 Ara 2021
Mesajlar
841
Tepkime puanı
357
İsim
Uğur
Araç
Golf
Merhaba arkadaşlar,

Cupra leon 1.5 e Tsı 150 ps, 5.250 km aracımda yağ seviyesini motor soğukken kontrol ettiğim de yaklaşık 0.4, 0.5 lt. gibi eksik görünüyor. Normal midir, öyle sıkıştırarak süren biri de değilim.
 
Son düzenleme:

Merhaba arkadaşlar,

Cupra leon 1.5 e Tsı 150 ps, 5.250 km aracımda yağ seviyesini motor soğukken kontrol ettiğim de yaklaşık 0.4, 0.5 lt. gibi eksik görünüyor. Normal midir, öyle sıkıştırarak süren biri de değilim.
Yağ seviyesi motor soğukken değil, Aksine motor sıcakken kontrol edilmelidir (yağ sıcaklığı 80-90 °C ulaşmışken ve motor sıcaklığı da 90°C ulaşmışken), Aracı düz bir zeminde stop edip, yaklaşık 2-3 dk. bekledikten sonra kontrol edilmelidir.,

Tırnaklı (taralı alanın) en alt kısmı min. seviyesinden, en üstü kısmı olan max. seviyesi arası, yani min. ile max. arası yaklaşık 1 Lt. ‘dir.,

(1.5 eTSI ve diğer tüm TSI ve TDI motorlarda); eski yağ boşaltılıp yeni yağ dolumu yapıldıktan sonra, yağ seviyesi kontrolü yapıldığında yağ seviyesi max. doluluk seviyesinde olmaz, yaklaşık %90-95 doluluk seviyesinde olduğunu görürsünüz. %100 doluluk seviyesi araç üreticisi tarafından tercih edilmeyen bir durumdur.,

Yağ seviyesi yağ çubuğundaki taralı alanın %50 den aşşağı düşmedikte bir sıkıntı yoktur.
 
1.5tsi ve e-tsi araçlarda yağ seviyesi anlık ölçümü yapan bir kontrol sistemine sahiptir. yani o yağ size potansiyel risk teşkil edebilecek durumda ise bunu uyarı olarak ekrana alırsınız onun dışında aracın yağ seviyesi ile oynamanız önerilmez.
 
@forzaGilles
Nacizane bir sorumda olcak 1.5etsi kullanıyorum daha motor ısınmadan bile sık sık motoru kapatıyor etsi unite ve dolasıyla turbo vs yağlama kesince uzun donemde sorun çıkarma ihtimali nedir veya motor kapansa bile kritik yağlama gibi sistemler çalışmaya devam ediyormu ?
 
@forzaGilles
Nacizane bir sorumda olcak 1.5etsi kullanıyorum daha motor ısınmadan bile sık sık motoru kapatıyor etsi unite ve dolasıyla turbo vs yağlama kesince uzun donemde sorun çıkarma ihtimali nedir veya motor kapansa bile kritik yağlama gibi sistemler çalışmaya devam ediyormu ?
İllaki yapıyor. Mühendis düşünmüştür bu durumu. 180 ile gittiğinde gaza verilmediği durumda 0,5 bar turbo basıncı.
elektrik motoru kapattığında 0,9a yükseliyor dikkat edin.
turbonun basıncı yükseldiğine göre yağ basıncı ile ilgili bir durum olacakki yükseltiyor.
 
İllaki yapıyor. Mühendis düşünmüştür bu durumu. 180 ile gittiğinde gaza verilmediği durumda 0,5 bar turbo basıncı.
elektrik motoru kapattığında 0,9a yükseliyor dikkat edin.
turbonun basıncı yükseldiğine göre yağ basıncı ile ilgili bir durum olacakki yükseltiyor.
durduğumda 0.7 bar turbo basıncı gözüküyor 1.0etsi gizli özellik açtığım icin ekranda görüyorum
 
1.5 benimki belki oranları farklıdır.
 
Yağ seviyesi motor soğukken değil, Aksine motor sıcakken kontrol edilmelidir (yağ sıcaklığı 80-90 °C ulaşmışken ve motor sıcaklığı da 90°C ulaşmışken), Aracı düz bir zeminde stop edip, yaklaşık 2-3 dk. bekledikten sonra kontrol edilmelidir.,

Tırnaklı (taralı alanın) en alt kısmı min. seviyesinden, en üstü kısmı olan max. seviyesi arası, yani min. ile max. arası yaklaşık 1 Lt. ‘dir.,

(1.5 eTSI ve diğer tüm TSI ve TDI motorlarda); eski yağ boşaltılıp yeni yağ dolumu yapıldıktan sonra, yağ seviyesi kontrolü yapıldığında yağ seviyesi max. doluluk seviyesinde olmaz, yaklaşık %90-95 doluluk seviyesinde olduğunu görürsünüz. %100 doluluk seviyesi araç üreticisi tarafından tercih edilmeyen bir durumdur.,

Yağ seviyesi yağ çubuğundaki taralı alanın %50 den aşşağı düşmedikte bir sıkıntı yoktur.
hocam yine net bir cevapla karşımızda. :D
 
aracınızda elektrik destekli ek yağ pompası vardır. kontağı açtığınızda veya aracın yağını değiştirirken kontak açık durumda yağ koyarsanız yağ pompasının, devreye girdiğini duyarsınız. o yüzden araç stop edince yağlama kesilmez merak etmeyin :)
 
Yağ seviyesi motor soğukken değil, Aksine motor sıcakken kontrol edilmelidir (yağ sıcaklığı 80-90 °C ulaşmışken ve motor sıcaklığı da 90°C ulaşmışken), Aracı düz bir zeminde stop edip, yaklaşık 2-3 dk. bekledikten sonra kontrol edilmelidir.,

Tırnaklı (taralı alanın) en alt kısmı min. seviyesinden, en üstü kısmı olan max. seviyesi arası, yani min. ile max. arası yaklaşık 1 Lt. ‘dir.,

(1.5 eTSI ve diğer tüm TSI ve TDI motorlarda); eski yağ boşaltılıp yeni yağ dolumu yapıldıktan sonra, yağ seviyesi kontrolü yapıldığında yağ seviyesi max. doluluk seviyesinde olmaz, yaklaşık %90-95 doluluk seviyesinde olduğunu görürsünüz. %100 doluluk seviyesi araç üreticisi tarafından tercih edilmeyen bir durumdur.,

Yağ seviyesi yağ çubuğundaki taralı alanın %50 den aşşağı düşmedikte bir sıkıntı yoktur.
Hocam yorumunuza saygı duyuyorum ancak bir çok usta motor soğukken yağ seviyesi ölçülür diye belirtiyorlar.
 
Benim bildiğim tüm aksamlardaki yağ kartere süzülünce doğru seviye belli olur. O da sıcak soğuk yerine, yeterli, belli bir süre düz zeminde bekletmektir.
 

aracınızda elektrik destekli ek yağ pompası vardır. kontağı açtığınızda veya aracın yağını değiştirirken kontak açık durumda yağ koyarsanız yağ pompasının, devreye girdiğini duyarsınız. o yüzden araç stop edince yağlama kesilmez merak etmeyin :)
Ek yağ pompası e-tsi larda sadece mevcut di mi?
 

Geri
Üst Alt