205/55/16 yerine 195/55/16 taksak olur mu


Teknik olarak 205 yerine 195 taban kullanmanız karda buzda tutunmayı artıracaktır. O yönden faydası var yani. Yanaktan dolayı çevresi azalacaktır ama önemli bir fark değildir.

Yukarıda hesaplayan arkadaş yanlış hesaplamış. Aracınız teorik olarak 5,5 mm (yarım santim) alçalır. Bu da lastiğin basıncı, diş derinliği vb ile kapanacak bir fark. Kışın zaten yüksek basınç daha iyidir. Yükseklik farkı pratikte neredeyse olmayacaktır yani. Takılmayın.

Bunlar dışında tek husus jantın genişliği kalıyor. Jant 195 taban için uygun genişliği sağlıyorsa (Büyük ihtimalle sağlıyordur) kullanmamanız için hiçbir sebep yok.
 
Son düzenleme:

Aracın yüksekliği arkadaşın dediği gibi sadece 5,5 mm yani yarım santim kadar azalacaktır. Lastiğin toplam çapı da 11 mm azalacaktır.
Yeni lastik daha fazla tur atacağından 1 kilometrede yaklaşık 17,4 metre gibi bir sapma olacaktır. 100 km'de 1,74 km yapar.
Yani %1,74 bunu ifade etmektedir.
Bu fark da sıkıntı yaratacak bir miktar değil bence. Değişim için en fazla +/- %3 öneriliyor.
Jant tabanına sadece 1 cm dar bir lastik takacağınız için de sorun olmayacaktır.
Ben olsam elimdeki lastikleri değerlendirirdim. Karar sizin.
 
Aracınız yere daha da yaklaşacaktır, altını vurma ihtimaliniz artacak köy okulu yollarında, ayrıca jant lastikten daha dışarıda durabilir buda jantınıza darbe alma ihtimalinizi artıracaktır, SideWall azaldığı için konforunuzda düşecektir, tabanı azaltmak karlı ve buzlu zeminde tutuşu artırır fakat çok ciddi oranda değil, gerekli matematiksel hesapları tabloda ekledim, 2. elde mevcut lastik takımınızı satıp orijinal ebat almanızı tavsiye ederim, 195/55/16lar 205ler den daha pahalı olduğu için çok kaybınız olacağını da düşünmüyorum. Takdir sizin.Ekran görüntüsü 2024-10-31 155826.png
 
Teknik olarak 205 yerine 195 taban kullanmanız karda buzda tutunmayı artıracaktır. O yönden faydası var yani. Yanaktan dolayı çevresi azalacaktır ama önemli bir fark değildir.

Yukarıda hesaplayan arkadaş yanlış hesaplamış. Aracınız teorik olarak 5,5 mm (yarım santim) alçalır. Bu da lastiğin basıncı, diş derinliği vb ile kapanacak bir fark. Kışın zaten yüksek basınç daha iyidir. Yükseklik farkı pratikte neredeyse olmayacaktır yani. Takılmayın.

Bunlar dışında tek husus jantın genişliği kalıyor. Jant 195 taban için uygun genişliği sağlıyorsa (Büyük ihtimalle sağlıyordur) kullanmamanız için hiçbir sebep yok.
Takayım gitsin hocam yeni lastik 10 bin tl 10 bin liraya değecek fark yoktur bence
 
Aracın yüksekliği arkadaşın dediği gibi sadece 5,5 mm yani yarım santim kadar azalacaktır. Lastiğin toplam çapı da 11 mm azalacaktır.
Yeni lastik daha fazla tur atacağından 1 kilometrede yaklaşık 17,4 metre gibi bir sapma olacaktır. 100 km'de 1,74 km yapar.
Yani %1,74 bunu ifade etmektedir.
Bu fark da sıkıntı yaratacak bir miktar değil bence. Değişim için en fazla +/- %3 öneriliyor.
Jant tabanına sadece 1 cm dar bir lastik takacağınız için de sorun olmayacaktır.
Ben olsam elimdeki lastikleri değerlendirirdim. Karar sizin.
Öyle yapacağım hocam yeni lastik 10 bin tl civarında bu farka değecek kadar fark yoktur iki lastik arasında diye düşünüyorum
 
@Ugurcubuks yukarıda benim belirttiğim rakam iki lastiği yan yana koyunca araç üzerinde olmamış haliyle birbiri arasındaki fark. Rakamsal olarak araç üzerinde yarıya düşecek.
Sonuç olarak öyle ya da böyle araç alçalacak. Bu değişmez bir durum.
 

Geri
Üst Alt