Dsg şanzıman yazılım güncellemesi hakkında


UBC53

Üye
Katılım
19 May 2024
Mesajlar
147
Tepkime puanı
90
Konum
İstanbul/b.paşa
İsim
Ataberk
Araç
Volkswagen Golf MK7 ''15 Highline dsg 1.6 TDİ
Herkese iyi geceler iyi forumlar

daha önce defalarca konu açıp sizi sıktıysam affola fakat bi sorum daha olucak bilgili arkadaşlar yanıt verirse çok sevinirim

1.6 tdi dsg 2015 model golf aracımda şanzımanın vites geçişleri hiç iyi değil
özet geçicek olursam 147 binde bakım amaçlı fo... motorsta güçlendirilmiş tüp ve şanzıman&mekatronik yağı değişimi yapıldı teste git gel dediler araba zımba gibiydi dükkana geri döndüm temel ayar yapılcak dediler film orda koptu

daha öncesinden vites geçişlerinde hiç bi sorun olmayan araba zamanla geç doldurma ve kavrama sorunları yaşamaya başladı

vites geçişleri berbat durumda nası desem bi aptallık var vites düşürmesi gerekirken yüksek viteste devam ediyor gaza basmama rağmen boğula boğula yüksek viteste gidiyor eskiden gaza dokunmamla beraber hemen vites düşürürdü


2-3 hafta önce ümraniyede idris usta ile tanıştım ölmez otomotiv sağolsun yoğun olmasına rağmen baktı arabama

şase numaramı istedi ve bu hafta başına randevu verdi şanzıman ve motor yazılımı güncellenip temel ayar yapıcakmış

bu yazılım güncellemesini yaptırıp sonuç alan oldumu?

vericeğiniz cevaplar için şimdiden teşekkür ediyorum


not: aracım her şeyiyle stock durumda dsg optimizasyon yazılımı vs yok
 

Yazılımın size kayda değer bir farkının olmayacağını bilin, kavrama değişmeden temel ayar yapılması tüm yılların adaptasyonunu tek kalemde silmiş oluyor ve sıfırdan öğretmeye çalışıyor. Çözüm ya kavrama değişecek yada eski ayarlara yakın bir dsg temel ayarı araca parametrelendirilecek ki bunu trde yapan yok denecek kadar az.
 
Yazılımın size kayda değer bir farkının olmayacağını bilin, kavrama değişmeden temel ayar yapılması tüm yılların adaptasyonunu tek kalemde silmiş oluyor ve sıfırdan öğretmeye çalışıyor. Çözüm ya kavrama değişecek yada eski ayarlara yakın bir dsg temel ayarı araca parametrelendirilecek ki bunu trde yapan yok denecek kadar az.
kavramayı değiştiricem fakat en az 3-4 ay beklemesi gerekiyor 40-50 bin li fiyatlardan bahsediyorlar çünkü buna geçici bi çözüm bulamazmıyız hocam? ben 4 aydır arabayı sert kullanıyorum çok az bi faydası oldu ilk temel ayar yapıldığında çok daha kötüydü
 
kavramayı değiştiricem fakat en az 3-4 ay beklemesi gerekiyor 40-50 bin li fiyatlardan bahsediyorlar çünkü buna geçici bi çözüm bulamazmıyız hocam? ben 4 aydır arabayı sert kullanıyorum çok az bi faydası oldu ilk temel ayar yapıldığında çok daha kötüydü
Aşınmış parça üzeride temel ayar randımanlı olmuyor hocam, mekatronik pistonlarının haraket noktaları fabrikadan belirlenmiş şekilde yazılıma dahil, o debriyaja bastığı süre kadar ileri gidiyor yani kısaca dayama noktasına ulaşıyor, aşınmış kavramaya temel ayar yapınca mevcut kolu daha fazla ileri götürüyor ve arıza olarak kavrama 1 veya kavrama 2 tölerans çok yüksek hatası geliyor. Yine gören esnaf arkadaşlarım varsa TÜP, PLEYT VE GÖVDE ONARIMLARINDA TEMEL AYAR YAPILMAZ. Kavrama temel ayarını yanlızca mekatronik değişimide ( kart ile beraber ), ve kavrama değişiminde yapınız.

Uzun ve sabit sürüşte temel ayar yaparsanız tekrardan biraz daha yumuşama olacaktır. Ama eski hali asla gelmez.
 
Aşınmış parça üzeride temel ayar randımanlı olmuyor hocam, mekatronik pistonlarının haraket noktaları fabrikadan belirlenmiş şekilde yazılıma dahil, o debriyaja bastığı süre kadar ileri gidiyor yani kısaca dayama noktasına ulaşıyor, aşınmış kavramaya temel ayar yapınca mevcut kolu daha fazla ileri götürüyor ve arıza olarak kavrama 1 veya kavrama 2 tölerans çok yüksek hatası geliyor. Yine gören esnaf arkadaşlarım varsa TÜP, PLEYT VE GÖVDE ONARIMLARINDA TEMEL AYAR YAPILMAZ. Kavrama temel ayarını yanlızca mekatronik değişimide ( kart ile beraber ), ve kavrama değişiminde yapınız.

Uzun ve sabit sürüşte temel ayar yaparsanız tekrardan biraz daha yumuşama olacaktır. Ama eski hali asla gelmez.
anladım hocam. sosyal medyadan araştırıp bulmuştum orayı benim için çoooook pahalı bi tecrübe oldu. bilgisayara bağladığımızda herhangi bir arıza gözükmüyor en azından. beni 2-3 ay daha idare eder umarım dediğiniz sabit sürüşte ayar muhabbeti sanırım yol adaptasyonu ustama söyliycem yapabiliyorsa yapsın belki birazda olsa rahatlar araç.
 
anladım hocam. sosyal medyadan araştırıp bulmuştum orayı benim için çoooook pahalı bi tecrübe oldu. bilgisayara bağladığımızda herhangi bir arıza gözükmüyor en azından. beni 2-3 ay daha idare eder umarım dediğiniz sabit sürüşte ayar muhabbeti sanırım yol adaptasyonu ustama söyliycem yapabiliyorsa yapsın belki birazda olsa rahatlar araç.
Aynen öyle hocam, olsun can sağlığı daha önemli, hepimizin kötü deneyimleri olmuştur. arıza yok ise sorun yok sizi götürür. arıza versede götürür aniden yolda bırakmaz kavrama.
 
İlk götürdüğünüz bu sorunlardan sonra bir çözüm yolu bulamadı mı yoksa kavrama mı dedi?

İlgili yerin ara ara sosyal medyada içeriklerine bakarım.
 
İlk götürdüğünüz bu sorunlardan sonra bir çözüm yolu bulamadı mı yoksa kavrama mı dedi?

İlgili yerin ara ara sosyal medyada içeriklerine bakarım.
kavraman arızalı temel ayardan geçmedi değişicek dedi
 
kavraman arızalı temel ayardan geçmedi değişicek dedi
tuzu biberi oldu demek ki.

Sıkışık trafik ve park etmeye dikkat edilerek kullanıldığı halde mi 150k ya kadar dayandı? Kötü bir km değil.

Daha önce dsg geçmişim yok o nedenle soruyorum.
 
tuzu biberi oldu demek ki.

Sıkışık trafik ve park etmeye dikkat edilerek kullanıldığı halde mi 150k ya kadar dayandı? Kötü bir km değil.

Daha önce dsg geçmişim yok o nedenle soruyorum.
ben 143 binde ilk sahibi bayandan satın aldım, bu km ye kadar full servis bakımlı her şey zamanında yetkili serviste değişmiş muhtemelen üzerindeki fabrikanın taktığı kavrama. istanbulda sıkışık trafikte günlük olarak kullanıyorum. çok aşırı dur kalkta manuelde kullanıyorum kavramaya çok yük biniyor d konumunda çünkü 2. vitesle kalkmaya çalışıyor sürekli. ayriyetten abimde 2016 supeb var geçen ay kavrama volantı değişti 180 binde ilk kavramasıymış değiştiren usta öyle söyledi
 
ben 143 binde ilk sahibi bayandan satın aldım, bu km ye kadar full servis bakımlı her şey zamanında yetkili serviste değişmiş muhtemelen üzerindeki fabrikanın taktığı kavrama. istanbulda sıkışık trafikte günlük olarak kullanıyorum. çok aşırı dur kalkta manuelde kullanıyorum kavramaya çok yük biniyor d konumunda çünkü 2. vitesle kalkmaya çalışıyor sürekli. ayriyetten abimde 2016 supeb var geçen ay kavrama volantı değişti 180 binde ilk kavramasıymış değiştiren usta öyle söyledi
Kullanım önemli o zaman. Önceki sahibinin yetkili servise sürekli götürmesi iyi. Sıkışık trafikte herhangi bir araştırma yapmadıysa S veya Manuel modda kullanmamışlardır muhtemelen.
 
Dsg için kullanım çok önemli 2016 vw polo 1.4 tdi comfortline dsg aracımız 182k kmde orijinal kavrama üstünde titreme ve hiçbir problem yok. Güçlendirilmiş tüp falan kullanmayın çok geçmeden orijinale geri dönün bence.
 

Dsg için kullanım çok önemli 2016 vw polo 1.4 tdi comfortline dsg aracımız 182k kmde orijinal kavrama üstünde titreme ve hiçbir problem yok. Güçlendirilmiş tüp falan kullanmayın çok geçmeden orijinale geri dönün bence.
orijinal tüpe 20 bin diyorlar hocam 20 daha koyar kavrama değiştiririm kaldı ki bu tüp yine basınç kaçırıcak
 

Geri
Üst Alt