Shell mi Castrol mü?


Yetkili servis hangi yağı seçersiniz?

  • Castrol

    Kullanılan: 9 52.9%
  • Shell

    Kullanılan: 8 47.1%

  • Kullanılan toplam oy
    17

thelordof

Katılımcı Üye
 
Katılım
16 Nis 2019
Mesajlar
1,551
Tepkime puanı
560
Konum
Ankara
İsim
Samet
Araç
Tiguan Elegance 1.5TSI evo2
VW Yetkili servisleri motor yağı olarak Castrol, Shell marka yağlar kullanıyorlar.

Seçme olanağınız olsa hangisini seçersiniz?
 

Shell değil, Shell Helix.

VW logolu yağları Shell Helix tarafından dolduruluyor.
Yakıtı Shell'den alıyorsak yağının Shell Helix olması gayet olumlu bir seçim olur.
Ayrıca spesifikasyon olarak bakılınca Shell Helix Ultra Prof.0W-30 , Castrol 5W-30'a göre daha geniş bir aralığa sahip.
yag_1-jpg.25335


Seçme olanağınız var aslında.
Servisi arayarak hangi yağ kullandıklarını sorabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Merhaba aracımda çok sayıda yağ denemiş bulundum 35 bin km içerisinde 3 bin km luk marka kullandım hiç tavsiye etmem sonrasında 5 bin km kadar liqui moly 5w30 4200 motor yağsını kullandım başarılıydı tek sıkıntısı yağ çok hızlı ısınıp çok hızlı soğuyordu 237 sabit 45 dk gittiğimde 38-39 derecede yag 123 derece de çalışıyordu zaten daha ısınsa yağ buharlaşmaya başlayıp yağ yakmaya başlayacaktı araç daha sonrasına tahmin ediyorum çakma castrol koyuldu araca yada yeni seri gerçekten berbat yağ normal trafikte 115 derecede çalışıyordu soğutma sıcaklığım 90-98 civarı geziyor daha sonrasında servis zamanı geldiği için yetkili servise götürdüm uzay oto ya uzay otoda ne alaka ise lubex marka yağ koyuldu sorduğumda doğuş artık karışmıyor antifiriz ve yagda istediğimizi kullanıyoruz demişlerdi bu lubex de berbat bi yağ direk çoğaltma yaptı araç ve jenerasyon sürem 220 lerden 60 lara kadar düştü daha sonrasında yagı 3 yada 4 bin kullandıktan sonra kendim Shell helix ultra ECT Multi 5w30 partiküllü yağ kullandım ve gerçek anlamda şu zamana kadar kullandığım en iyi yağlardan bir tanesi diyebilirim yaklasık 6-7 bin arası bu yağ ile gezdim ve şunları gözlemledim motorum lubex ten sonra sesli çalışıyordu aynı 1.6 caylar gibi shell koyunca orjinal sessizliğine kavuştu özellikle yazılımlı araçlar için öneriyorlardı gerçekten de doğru liqui moly gibi başarılı bi yağ idi 5-7 derece daha soğuk çalışıyordu liqui den daha sonra tekrar yetkili servis tamaş oto da 0w-30 shell helix ultra prof kullanıldı bu yağdan diğer ect ye göre daha memnundum motor daha sessiz çekişimde de sanki bi tık artma var gibi gelmişti yağ seviye yükselmesi vs gözle görülür bir şey görmedim bu yağ ile de baya baya gazladım 120 lerde geziyor soluksuz gazlarsan sonra hemen su sıcaklığına düşüyor shell in en sevdiğim huyu trafikte gerçekten soğuk çalışıyor su 90 ken 94 veya 97 arası çalışıyordu bu benim açımdan gerçekten güzel bi değer en son olarak 5 bin km dir avek oto da koyulan castrol marka yağı kullanıyorum castrolden memnun değilim demeyelim de normal yani klasik castrol hep yüksek ısıda çalışıyor benim tecrübelerim bu yönde iki yağ arasında kaldıysan bence Shell 1 numara servis dışı shell arıyorsan topkapı shell de bi abi var sigara parasına yağını getiririm ben değiştirim diyor
 
son olarak da shell in yağları çok geç kararıyor aracım 280 binde 202 beygir 2.0 tdi:)
 
Shell değil, Shell Helix.

VW logolu yağları Shell Helix tarafından dolduruluyor.
Yakıtı Shell'den alıyorsak yağının Shell Helix olması gayet olumlu bir seçim olur.
Ayrıca spesifikasyon olarak bakılınca Shell Helix Ultra Prof.0W-30 , Castrol 5W-30'a göre daha geniş bir aralığa sahip.

Seçme olanağınız var aslında.
Servisi arayarak hangi yağ kullandıklarını sorabilirsiniz.

Bakım Fiyat teklifi istenildiğinde evet içerisinde marka yazıyor.

Artık fabrika çıkış Shell yağla geldiğini duyduktan sonra Shell seçerdim.
 
şu ana kadar castrol kullandım hep. bundan önce renault clio vardı 2020 1.0 turbo idi onda da castrol kullanıldı hep

en son bakımda castrol edge tam sentetik 5.30 yağ kullandım yağ sıcaklığım sıkışık trafikte 97-98 de geziyor 200 kmh ile bi süre gittiğimde en fazla 110 dereceyi gördüm, 6 bin km sonra periyodik bakımda shell kullanmayı düşünüyorum birde onu deneyelim bi farklılık olacak mı göreceğiz.
 
Merhaba aracımda çok sayıda yağ denemiş bulundum 35 bin km içerisinde 3 bin km luk marka kullandım hiç tavsiye etmem sonrasında 5 bin km kadar liqui moly 5w30 4200 motor yağsını kullandım başarılıydı tek sıkıntısı yağ çok hızlı ısınıp çok hızlı soğuyordu 237 sabit 45 dk gittiğimde 38-39 derecede yag 123 derece de çalışıyordu zaten daha ısınsa yağ buharlaşmaya başlayıp yağ yakmaya başlayacaktı araç daha sonrasına tahmin ediyorum çakma castrol koyuldu araca yada yeni seri gerçekten berbat yağ normal trafikte 115 derecede çalışıyordu soğutma sıcaklığım 90-98 civarı geziyor daha sonrasında servis zamanı geldiği için yetkili servise götürdüm uzay oto ya uzay otoda ne alaka ise lubex marka yağ koyuldu sorduğumda doğuş artık karışmıyor antifiriz ve yagda istediğimizi kullanıyoruz demişlerdi bu lubex de berbat bi yağ direk çoğaltma yaptı araç ve jenerasyon sürem 220 lerden 60 lara kadar düştü daha sonrasında yagı 3 yada 4 bin kullandıktan sonra kendim Shell helix ultra ECT Multi 5w30 partiküllü yağ kullandım ve gerçek anlamda şu zamana kadar kullandığım en iyi yağlardan bir tanesi diyebilirim yaklasık 6-7 bin arası bu yağ ile gezdim ve şunları gözlemledim motorum lubex ten sonra sesli çalışıyordu aynı 1.6 caylar gibi shell koyunca orjinal sessizliğine kavuştu özellikle yazılımlı araçlar için öneriyorlardı gerçekten de doğru liqui moly gibi başarılı bi yağ idi 5-7 derece daha soğuk çalışıyordu liqui den daha sonra tekrar yetkili servis tamaş oto da 0w-30 shell helix ultra prof kullanıldı bu yağdan diğer ect ye göre daha memnundum motor daha sessiz çekişimde de sanki bi tık artma var gibi gelmişti yağ seviye yükselmesi vs gözle görülür bir şey görmedim bu yağ ile de baya baya gazladım 120 lerde geziyor soluksuz gazlarsan sonra hemen su sıcaklığına düşüyor shell in en sevdiğim huyu trafikte gerçekten soğuk çalışıyor su 90 ken 94 veya 97 arası çalışıyordu bu benim açımdan gerçekten güzel bi değer en son olarak 5 bin km dir avek oto da koyulan castrol marka yağı kullanıyorum castrolden memnun değilim demeyelim de normal yani klasik castrol hep yüksek ısıda çalışıyor benim tecrübelerim bu yönde iki yağ arasında kaldıysan bence Shell 1 numara servis dışı shell arıyorsan topkapı shell de bi abi var sigara parasına yağını getiririm ben değiştirim diyor
hocam aracım 1.6 tdi cxxb motor 110 luk shellin hangi yağını kullanmalıyım bilgin var mı? bi sonraki bakımda shell kullanmayı düşünüyorum
 
Merhaba aracımda çok sayıda yağ denemiş bulundum 35 bin km içerisinde 3 bin km luk marka kullandım hiç tavsiye etmem sonrasında 5 bin km kadar liqui moly 5w30 4200 motor yağsını kullandım başarılıydı tek sıkıntısı yağ çok hızlı ısınıp çok hızlı soğuyordu 237 sabit 45 dk gittiğimde 38-39 derecede yag 123 derece de çalışıyordu zaten daha ısınsa yağ buharlaşmaya başlayıp yağ yakmaya başlayacaktı araç daha sonrasına tahmin ediyorum çakma castrol koyuldu araca yada yeni seri gerçekten berbat yağ normal trafikte 115 derecede çalışıyordu soğutma sıcaklığım 90-98 civarı geziyor daha sonrasında servis zamanı geldiği için yetkili servise götürdüm uzay oto ya uzay otoda ne alaka ise lubex marka yağ koyuldu sorduğumda doğuş artık karışmıyor antifiriz ve yagda istediğimizi kullanıyoruz demişlerdi bu lubex de berbat bi yağ direk çoğaltma yaptı araç ve jenerasyon sürem 220 lerden 60 lara kadar düştü daha sonrasında yagı 3 yada 4 bin kullandıktan sonra kendim Shell helix ultra ECT Multi 5w30 partiküllü yağ kullandım ve gerçek anlamda şu zamana kadar kullandığım en iyi yağlardan bir tanesi diyebilirim yaklasık 6-7 bin arası bu yağ ile gezdim ve şunları gözlemledim motorum lubex ten sonra sesli çalışıyordu aynı 1.6 caylar gibi shell koyunca orjinal sessizliğine kavuştu özellikle yazılımlı araçlar için öneriyorlardı gerçekten de doğru liqui moly gibi başarılı bi yağ idi 5-7 derece daha soğuk çalışıyordu liqui den daha sonra tekrar yetkili servis tamaş oto da 0w-30 shell helix ultra prof kullanıldı bu yağdan diğer ect ye göre daha memnundum motor daha sessiz çekişimde de sanki bi tık artma var gibi gelmişti yağ seviye yükselmesi vs gözle görülür bir şey görmedim bu yağ ile de baya baya gazladım 120 lerde geziyor soluksuz gazlarsan sonra hemen su sıcaklığına düşüyor shell in en sevdiğim huyu trafikte gerçekten soğuk çalışıyor su 90 ken 94 veya 97 arası çalışıyordu bu benim açımdan gerçekten güzel bi değer en son olarak 5 bin km dir avek oto da koyulan castrol marka yağı kullanıyorum castrolden memnun değilim demeyelim de normal yani klasik castrol hep yüksek ısıda çalışıyor benim tecrübelerim bu yönde iki yağ arasında kaldıysan bence Shell 1 numara servis dışı shell arıyorsan topkapı shell de bi abi var sigara parasına yağını getiririm ben değiştirim diyor

Öncelikle bilgiler için çok teşekkür ederim. Eski aracımda uzun süredir Liqui Moly top tec 4200 5w30 kullanmıştım. Her anlamda memnundum.
Şu anki araç garantili olduğu için yetkili servis mecburi. Shell yada Castrol .
Şu an araçda fabrikasyon yağ mevcut. 104 dereceyi geçtiğini görmedim. Genelde 98 derece civarlarında.

İlk öncelik yetkili servis bakım fiyatlarına bakarak ondan sonra yağ markasını seçerim gibi. Garanti ardından iyi niyet vs bittiği zaman Liqui Moly den devam.
 
şu ana kadar castrol kullandım hep. bundan önce renault clio vardı 2020 1.0 turbo idi onda da castrol kullanıldı hep

en son bakımda castrol edge tam sentetik 5.30 yağ kullandım yağ sıcaklığım sıkışık trafikte 97-98 de geziyor 200 kmh ile bi süre gittiğimde en fazla 110 dereceyi gördüm, 6 bin km sonra periyodik bakımda shell kullanmayı düşünüyorum birde onu deneyelim bi farklılık olacak mı göreceğiz.

Teşekkürler.

Shell daha az ısınıyor deniliyor ama test etmek lazım.
 
hocam aracım 1.6 tdi cxxb motor 110 luk shellin hangi yağını kullanmalıyım bilgin var mı? bi sonraki bakımda shell kullanmayı düşünüyorum
istersen servisin verdiği parça kodunu atayım ayrıca kullanabileceğin shell yağları sıralıyorum
1.Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 (Uyumluluk Sorgulatmanda fayda var genede)
2.Shell Helix Ultra ECT MULTI 5W-30
servisin benim aracım için verdiği yağ parça kodunu da yazıyorum
50700VWSH SHELL HELİX ULTRA PROF. 0W30
 
istersen servisin verdiği parça kodunu atayım ayrıca kullanabileceğin shell yağları sıralıyorum
1.Helix Ultra ECT C2/C3 0W-30 (Uyumluluk Sorgulatmanda fayda var genede)
2.Shell Helix Ultra ECT MULTI 5W-30
servisin benim aracım için verdiği yağ parça kodunu da yazıyorum
50700VWSH SHELL HELİX ULTRA PROF. 0W30
teşekkür ederim hocam
 

Maşallah diyelim.
Teşekkür ederim tek sıkıntım yağ soğutucum trigerde yanlış antifiriz sonucu 6 saat içerisinde yağ soğutucum patladı yan sanayi taktıkları içinde yağ basınç hatası ve sıcaklığım bi tık daha yüksek çalışıyor onun haricinde radar ve muayene sorunum olmasa vw türkiyenin getirmiş olduğu en iyi araçlardan biri olduğunu düşünüyorum
 

Geri
Üst Alt