Soğutma sıvı uyarısı


Katılım
7 May 2024
Mesajlar
58
Tepkime puanı
15
Konum
Istanbul
Araç
Golf 7 Comfortline 1.6 TDI
Araçta genleşme kabından antifriz atması mevcut. Geçen 2 sefer attığında su ile tamamladım şu an uyari verdi kontrol ettiğimde cok az bir antifriz kalmis genlesme kabinda. Shellden konsantre alip direkt eklemem sorun olur mu daha once 2 kere su eklemiştim o dengeyi bozar mı? Bunun için gittiğimde genlesme kabi ve kapaginin servisten orjinal alinmasi gerektigini soylemisti yetkili serviste on kontrol yapan usta. Sanayide ise kalorifer peteginin tikali olmasindan dolayi bu sorunu yasadigimi soylediler. Hem kabi hem kapagi servisten alacagim. Kalorifer peteği de degistirecegim. Şu an için uzerine yine su mu eklemeliyim yoksa shellden konsantre alip direkt onu mu eklemeliyim?

IMG_7022.jpeg
 

+
İlk fırsatta da yetkili servisteki sıvıyla komple sistemdeki sıvıyı değişmek lazım.

Daha önceki eklediğiniz su saf su değilse, antifrizin özelliğini bozacak mineraller olacaktır içinde.
 
Araçtaki antifirizi ölçtürüp ona göre hareket edebilirsin. Birde bu sorun basit bir kapak arızası gibi duruyor, ilk önce kapak ve kabı değiştirip denemeden halihazırda iyi ısıtan kalorifer peteğini boşuna değiştirme
 
Araçtaki antifirizi ölçtürüp ona göre hareket edebilirsin. Birde bu sorun basit bir kapak arızası gibi duruyor, ilk önce kapak ve kabı değiştirip denemeden halihazırda iyi ısıtan kalorifer peteğini boşuna değiştirme
Hocam bu ölçümü nerede yaptirabilirim? Önceliğim kabı ve kapagi Tamaş'dan alip degistirmek olacak ancak kalorifer peteginin tikali oldugunu biliyorum cunku ne yazik ki klimayi sicak actigimda üflemiyor..
 
Hocam bu ölçümü nerede yaptirabilirim? Önceliğim kabı ve kapagi Tamaş'dan alip degistirmek olacak ancak kalorifer peteginin tikali oldugunu biliyorum cunku ne yazik ki klimayi sicak actigimda üflemiyor..
Ölçüm cihazı tamircilerde var servislerde de olması lazım. Benim kendi tamircimde var ölçüp eksi kaç dereceye kadar etkisi olduğunu görüyoruz.
 
Hocam bu ölçümü nerede yaptirabilirim? Önceliğim kabı ve kapagi Tamaş'dan alip degistirmek olacak ancak kalorifer peteginin tikali oldugunu biliyorum cunku ne yazik ki klimayi sicak actigimda üflemiyor..
Hocam sendeki sorun 2 ayri problem
 
Acaba petek tikali oldugu icin sisteme basinc yaptiriyor olabilir mi hocam? Hararet gostergesi yukselmiyor cunku o tarz bir durum yaşamıyorum.
Hocam aracı sıkıştırdınız mi hic ? Sıkıştırmadan hararet problemi yaşamamanız normal gibi geldi biraz yüklenerek test etseniz daha anlaşılır bence hararet olayı.
 
Öncelikle kaçak testi yapılır/yapılması gerekir, sonrasında kaçak varsa kaçak sorunu giderilir, sonrasında kalorifer peteği tıkalı ise (tıkalı diyorsunuz)., petek, genleşme kabı ve kapağı değiştirilir, eski sıvı komple boşaltılır, Bol bol saf su ile sistemin içi temizlenir, %50 antifriz / % 50 saf su olacak şekilde dolum yapılır, sizin shell ‘den aldığınız kırmızı antifriz (G12+ tip) antifriz diye geçer ve aracınıza uyumlu değildir,

Antifriz tipi G13 veya G12 Evo olması gerekir,

Kalorifer peteği olarak genelde KALE marka yerli tavsiye ederler, En kalitelisi BEHR (Mahle) markadır,

1.6 TDI motorun soğutma suyu kapasitesi yaklaşık 8-8,5 Litre civarıdır,

Yeni antifriz dolumu yapmadan önce fazladan 10-15 litre saf su alıp sistemi devirdaim yaptırıp iyice temizlettiriniz (ancak temizleme aşamasında sanayideki ustaların lafına inanıp temizlik amaçlı ilaç vs.. kesinlikle kullanmayınız), ilaç vs.. ile temizlik orta vadede ciddi sıkıntılar çıkarır, sadece saf su ile sistemi temizlettiriniz,

Sonrasında (%50-50 Antifriz / Saf Su) yani 4 Litre G13 Antifriz / 4 Litre saf su olacak şekilde sistemi doldurup, Son aşamada sistemdeki havanın alınması gerekir, Fakat aracınız TDI motor olduğu için bilgisayar yardımıyla sistemdeki havanın alınması gerekir, Eski usül kaloriferi sıcağı alıp veya motora fan açtırarak yapılan hava alma işlemi yeterli gelmeyecektir, TDI motorlar bu konuda hassattır hatayı pek kabul etmezler bu sebebten bilgisayar yardımıyla sistemin havasının alınması gerekir.,

Kalorifer peteği tıkanmışsa en az 25 Litre saf su ve 4 Litre (konsantre G13 antifriz) ihtiyacınız vardır.
 
Hocam aracı sıkıştırdınız mi hic ? Sıkıştırmadan hararet problemi yaşamamanız normal gibi geldi biraz yüklenerek test etseniz daha anlaşılır bence hararet olayı.
Hocam aracı bayağı sıkıştırdım ama hararet yükselmiyor.

Öncelikle kaçak testi yapılır/yapılması gerekir, sonrasında kaçak varsa kaçak sorunu giderilir, sonrasında kalorifer peteği tıkalı ise (tıkalı diyorsunuz)., petek, genleşme kabı ve kapağı değiştirilir, eski sıvı komple boşaltılır, Bol bol saf su ile sistemin içi temizlenir, %50 antifriz / % 50 saf su olacak şekilde dolum yapılır, sizin shell ‘den aldığınız kırmızı antifriz (G12+ tip) antifriz diye geçer ve aracınıza uyumlu değildir,

Antifriz tipi G13 veya G12 Evo olması gerekir,

Kalorifer peteği olarak genelde KALE marka yerli tavsiye ederler, En kalitelisi BEHR (Mahle) markadır,

1.6 TDI motorun soğutma suyu kapasitesi yaklaşık 8-8,5 Litre civarıdır,

Yeni antifriz dolumu yapmadan önce fazladan 10-15 litre saf su alıp sistemi devirdaim yaptırıp iyice temizlettiriniz (ancak temizleme aşamasında sanayideki ustaların lafına inanıp temizlik amaçlı ilaç vs.. kesinlikle kullanmayınız), ilaç vs.. ile temizlik orta vadede ciddi sıkıntılar çıkarır, sadece saf su ile sistemi temizlettiriniz,

Sonrasında (%50-50 Antifriz / Saf Su) yani 4 Litre G13 Antifriz / 4 Litre saf su olacak şekilde sistemi doldurup, Son aşamada sistemdeki havanın alınması gerekir, Fakat aracınız TDI motor olduğu için bilgisayar yardımıyla sistemdeki havanın alınması gerekir, Eski usül kaloriferi sıcağı alıp veya motora fan açtırarak yapılan hava alma işlemi yeterli gelmeyecektir, TDI motorlar bu konuda hassattır hatayı pek kabul etmezler bu sebebten bilgisayar yardımıyla sistemin havasının alınması gerekir.,

Kalorifer peteği tıkanmışsa en az 25 Litre saf su ve 4 Litre (konsantre G13 antifriz) ihtiyacınız vardır.
Kaçak testi yapildi basinc ile, yalnizca kabin altindan antifriz atmasi mevcut. Saf su ile sistem temizliği yaptırmak icin gittigimde sanayideki ustalar bunu önermiyor. Araştırdığımda ise dogru yontemin bu oldugu sonucu ortada. Bunu İstanbul avrupa yakasında yaptirabilecegim bir yer var midir öneriniz olursa değerlendirmek isterim.
 
Öncelikle kaçak testi yapılır/yapılması gerekir, sonrasında kaçak varsa kaçak sorunu giderilir, sonrasında kalorifer peteği tıkalı ise (tıkalı diyorsunuz)., petek, genleşme kabı ve kapağı değiştirilir, eski sıvı komple boşaltılır, Bol bol saf su ile sistemin içi temizlenir, %50 antifriz / % 50 saf su olacak şekilde dolum yapılır, sizin shell ‘den aldığınız kırmızı antifriz (G12+ tip) antifriz diye geçer ve aracınıza uyumlu değildir,

Antifriz tipi G13 veya G12 Evo olması gerekir,

Kalorifer peteği olarak genelde KALE marka yerli tavsiye ederler, En kalitelisi BEHR (Mahle) markadır,

1.6 TDI motorun soğutma suyu kapasitesi yaklaşık 8-8,5 Litre civarıdır,

Yeni antifriz dolumu yapmadan önce fazladan 10-15 litre saf su alıp sistemi devirdaim yaptırıp iyice temizlettiriniz (ancak temizleme aşamasında sanayideki ustaların lafına inanıp temizlik amaçlı ilaç vs.. kesinlikle kullanmayınız), ilaç vs.. ile temizlik orta vadede ciddi sıkıntılar çıkarır, sadece saf su ile sistemi temizlettiriniz,

Sonrasında (%50-50 Antifriz / Saf Su) yani 4 Litre G13 Antifriz / 4 Litre saf su olacak şekilde sistemi doldurup, Son aşamada sistemdeki havanın alınması gerekir, Fakat aracınız TDI motor olduğu için bilgisayar yardımıyla sistemdeki havanın alınması gerekir, Eski usül kaloriferi sıcağı alıp veya motora fan açtırarak yapılan hava alma işlemi yeterli gelmeyecektir, TDI motorlar bu konuda hassattır hatayı pek kabul etmezler bu sebebten bilgisayar yardımıyla sistemin havasının alınması gerekir.,

Kalorifer peteği tıkanmışsa en az 25 Litre saf su ve 4 Litre (konsantre G13 antifriz) ihtiyacınız vardır.
 
Araçta genleşme kabından antifriz atması mevcut. Geçen 2 sefer attığında su ile tamamladım şu an uyari verdi kontrol ettiğimde cok az bir antifriz kalmis genlesme kabinda. Shellden konsantre alip direkt eklemem sorun olur mu daha once 2 kere su eklemiştim o dengeyi bozar mı? Bunun için gittiğimde genlesme kabi ve kapaginin servisten orjinal alinmasi gerektigini soylemisti yetkili serviste on kontrol yapan usta. Sanayide ise kalorifer peteginin tikali olmasindan dolayi bu sorunu yasadigimi soylediler. Hem kabi hem kapagi servisten alacagim. Kalorifer peteği de degistirecegim. Şu an için uzerine yine su mu eklemeliyim yoksa shellden konsantre alip direkt onu mu eklemeliyim?

Ekli dosyayı görüntüle 79277
Bu sabah aynı uyarıyı ben de aldım hocam. Son durumunuz nedir? Ne gibi işlemler yaptınız acaba?
 

Bu sabah aynı uyarıyı ben de aldım hocam. Son durumunuz nedir? Ne gibi işlemler yaptınız acaba?
Henüz bir işlem yapmadım hocam, bahsettiğim şekilde ekleme yaptım. Öncelikli olarak Genleşme kabı ve kapagini İstanbul Bakırköy Tamaş'dan temin edip degisimini yaptiracagim.
 

Geri
Üst Alt