Öncelikle kaçak testi yapılır/yapılması gerekir, sonrasında kaçak varsa kaçak sorunu giderilir, sonrasında kalorifer peteği tıkalı ise (tıkalı diyorsunuz)., petek, genleşme kabı ve kapağı değiştirilir, eski sıvı komple boşaltılır, Bol bol saf su ile sistemin içi temizlenir, %50 antifriz / % 50 saf su olacak şekilde dolum yapılır, sizin shell ‘den aldığınız kırmızı antifriz (G12+ tip) antifriz diye geçer ve aracınıza uyumlu değildir,
Antifriz tipi G13 veya G12 Evo olması gerekir,
Kalorifer peteği olarak genelde KALE marka yerli tavsiye ederler, En kalitelisi BEHR (Mahle) markadır,
1.6 TDI motorun soğutma suyu kapasitesi yaklaşık 8-8,5 Litre civarıdır,
Yeni antifriz dolumu yapmadan önce fazladan 10-15 litre saf su alıp sistemi devirdaim yaptırıp iyice temizlettiriniz (ancak temizleme aşamasında sanayideki ustaların lafına inanıp temizlik amaçlı ilaç vs.. kesinlikle kullanmayınız), ilaç vs.. ile temizlik orta vadede ciddi sıkıntılar çıkarır, sadece saf su ile sistemi temizlettiriniz,
Sonrasında (%50-50 Antifriz / Saf Su) yani 4 Litre G13 Antifriz / 4 Litre saf su olacak şekilde sistemi doldurup, Son aşamada sistemdeki havanın alınması gerekir, Fakat aracınız TDI motor olduğu için bilgisayar yardımıyla sistemdeki havanın alınması gerekir, Eski usül kaloriferi sıcağı alıp veya motora fan açtırarak yapılan hava alma işlemi yeterli gelmeyecektir, TDI motorlar bu konuda hassattır hatayı pek kabul etmezler bu sebebten bilgisayar yardımıyla sistemin havasının alınması gerekir.,
Kalorifer peteği tıkanmışsa en az 25 Litre saf su ve 4 Litre (konsantre G13 antifriz) ihtiyacınız vardır.