Soğutma sıvı uyarısı


Basınç testi yapılıp kaçağın nerede olduğu tespit edilmeli, eksik kısmı saf su ile tamamlayabilirsiniz,
 

Hocam bu ölçümü nerede yaptirabilirim? Önceliğim kabı ve kapagi Tamaş'dan alip degistirmek olacak ancak kalorifer peteginin tikali oldugunu biliyorum cunku ne yazik ki klimayi sicak actigimda üflemiyor..
Selam, "Antifriz Bomesi" ile ölçülüyor. İnternette çeşitleri var kendiniz ölçmek isterseniz.
 
Selam. Kalorifer peteği kaçırıyorsa araç içinde kokuyu hissedersiniz. Gaz pedalı yanındaki kapağı açıp bakın kaçırıyorsa çok dikkat edin altındaki abs beynine sıvı kaçmasın.. Dikkat edin değişim yapılırken üstüne akmasın .. !!!!!!!
Araç içinde koku yoksa manifolt soğutucusu az az silindirlere veriyor olabilir. Kronik !!
Sistemdeki çevrim sağlıklı olmayınca genleşme kabında basınç oluşup kapağın iç kısmındaki o ring kısmından tam ortasındaki delikten kabın altına akıtıyor. 5 Yılda bir değişmemiş ilk günkü antifriz varsa çoktan çürümüştür çok parça kimyasal ile temizlik sağlıklı olacaktır ama riskli bir yerlerden patlak verebilir.

Ben kimyasal ile 20 km kadar kullandım 1 gün kadar kaldı sonraki günler 3 tur durulama yaptım rengi pas rengine dönmüştü korozyon pas bu araçların en büyük sorunu siz görmeseniz de motor içten çürüyor.
İş işten geçtikten sonra yapılan işlemin hiçbir anlamı kalmaz..
 
Selam. Kalorifer peteği kaçırıyorsa araç içinde kokuyu hissedersiniz. Gaz pedalı yanındaki kapağı açıp bakın kaçırıyorsa çok dikkat edin altındaki abs beynine sıvı kaçmasın.. Dikkat edin değişim yapılırken üstüne akmasın .. !!!!!!!
Araç içinde koku yoksa manifolt soğutucusu az az silindirlere veriyor olabilir. Kronik !!
Sistemdeki çevrim sağlıklı olmayınca genleşme kabında basınç oluşup kapağın iç kısmındaki o ring kısmından tam ortasındaki delikten kabın altına akıtıyor. 5 Yılda bir değişmemiş ilk günkü antifriz varsa çoktan çürümüştür çok parça kimyasal ile temizlik sağlıklı olacaktır ama riskli bir yerlerden patlak verebilir.

Ben kimyasal ile 20 km kadar kullandım 1 gün kadar kaldı sonraki günler 3 tur durulama yaptım rengi pas rengine dönmüştü korozyon pas bu araçların en büyük sorunu siz görmeseniz de motor içten çürüyor.
İş işten geçtikten sonra yapılan işlemin hiçbir anlamı kalmaz..
Araç içinde koku, genleşme kabının altına antifriz attığında oluyor. O da klima menfezlerinden geliyor. Kalorifer peteğinin tıkalı olduğunu söyleyen usta kontrol ederken gaz pedalının yanındaki kısmı açıp baktı ancak orada bir kaçak görünmüyordu. Sadece tıkalı olduğunu ve temizlik yapabileceğini söyledi. Manifold soğutucu silindirlere veriyor olabilir demişsiniz bunu nasil anlayabiliriz? Riskli bir durum mudur?
 
Araç içinde koku, genleşme kabının altına antifriz attığında oluyor. O da klima menfezlerinden geliyor. Kalorifer peteğinin tıkalı olduğunu söyleyen usta kontrol ederken gaz pedalının yanındaki kısmı açıp baktı ancak orada bir kaçak görünmüyordu. Sadece tıkalı olduğunu ve temizlik yapabileceğini söyledi. Manifold soğutucu silindirlere veriyor olabilir demişsiniz bunu nasil anlayabiliriz? Riskli bir durum mudur?
Temizlik ve söküp şişle açma tekniği ile tamir uzun ömürlü olmuyor. Orjinal ürün Valeo marka muhtemelen orj fiyatı 5 civarıdır. piyasada alternatif markalar var. Kale gibi firmaların ürünleri doğru montaj ile uzun süre 5/6 yıl sağlıklı çalışır.
Makine ile basınçlı su veriyorlar petek patlayabilir hiç girmeyin bu işlere...
Kış döneminde olduğumuz için kısa süreli 1 kaç gün manifolt iptal edilerek üst hortumlar birbirine bağlanır. eksiltme yoksa orada basınç yaptıkça az az veriyordur.
Manifolt tarafı silindirlere hava ile antifriz sıvısını veriyor çok riskli bir durum uzun vadede gömlek piston egzoz kısmı aşırı kurumlanır.
Kalorifer peteğinin riski patlar sıvı araç içine akar yıllarca geçmez çok pis bir koku + abs beyni peteğin altında ne arıyorsa oraya konumlandırılmış üstüne dökülmesin .. Genelde değişim yapanların umurunda olmaz söküp takarken araç içine çok akıtırlar kurumuyor yıllarca ..
 
Temizlik ve söküp şişle açma tekniği ile tamir uzun ömürlü olmuyor. Orjinal ürün Valeo marka muhtemelen orj fiyatı 5 civarıdır. piyasada alternatif markalar var. Kale gibi firmaların ürünleri doğru montaj ile uzun süre 5/6 yıl sağlıklı çalışır.
Makine ile basınçlı su veriyorlar petek patlayabilir hiç girmeyin bu işlere...
Kış döneminde olduğumuz için kısa süreli 1 kaç gün manifolt iptal edilerek üst hortumlar birbirine bağlanır. eksiltme yoksa orada basınç yaptıkça az az veriyordur.
Manifolt tarafı silindirlere hava ile antifriz sıvısını veriyor çok riskli bir durum uzun vadede gömlek piston egzoz kısmı aşırı kurumlanır.
Kalorifer peteğinin riski patlar sıvı araç içine akar yıllarca geçmez çok pis bir koku + abs beyni peteğin altında ne arıyorsa oraya konumlandırılmış üstüne dökülmesin .. Genelde değişim yapanların umurunda olmaz söküp takarken araç içine çok akıtırlar kurumuyor yıllarca ..
Ben de (yetkili erviste satılan) orjinal ürünün Valeo marka olduğunu hatırlıyorum, veya bazı VAG araçlarda Denso marka da petek olabiliyor, ben daha bu Valeo’nun kaliteli bir parça ürettiğine şahit olmadım.,

En kalitelisi BEHR (Mahle) marka petek, fiyatı da öyle aşırı pahalı değil, 1 ay önce Opel Corsa aracımız için Behr (Mahle) marka peteğe 2.500 lira ödemiştim.
 
Ben de (yetkili erviste satılan) orjinal ürünün Valeo marka olduğunu hatırlıyorum, veya bazı VAG araçlarda Denso marka da petek olabiliyor, ben daha bu Valeo’nun kaliteli bir parça ürettiğine şahit olmadım.,

En kalitelisi BEHR (Mahle) marka petek, fiyatı da öyle aşırı pahalı değil, 1 ay önce Opel Corsa aracımız için Behr (Mahle) marka peteğe 2.500 lira ödemiştim.
Valeo fransız haklısın bu markanın hiç bir şeyi alınmaz. Xenon fardan klima yönlendirme motoruna kadar sorunlu..
Bursa da fabrikası var balata silecek birçok şeyi burada üretiyorlar.
behr mahle alman malı piyasada sahte ürünler olabiliyor. Herhangi bir ürünün üstüne etiket yapıştırıp satıyorlar. İki ürünü fiyatları aynı sayılır..
Sistemdeki pas korozyon temizlenmediği taktirde kısa sürede yine tıkanacaktır ne marka olursa olsun.

Herşeye zam gelmiş bu ürün yerinde sayıyor tuhaf. :)
 
Güncelleme,
Bu sabah sanayiye gittim. Daha önce vosmer de çalışmış bilgili birine denk geldim. Sorunumu anlattım. Lifte kaldırdı aracı alt korumayı söktü. Basınç ile kaçağın nerede olduğunu test etti ve sorunu buldu. Yağ kütüğü denilen parça, kronikmiş. Kaçağın ve sızdırdığı yeri ışık tutarak gösterdi sağolsun. Masrafın tutarını ise 5 ile 25 bin tl arası olacağını belirtti.
Aracım 2014 model 1.6 tdi
 
Merhabalar, benzer durumu yaşayan arkadaşlara emsal olması açısından durum güncellemesi paylaşıyorum.

Aracımı antifriz atması sonucu götürdüğüm sanayide önce bu arabada bir şey yok genleşme kabı ve kapağını servisten orijinal alin değiştirelim çözülecek dendi. 2 hafta oncesinde Behr marka genleşme kabı ve Topran marka kapak ile degisim yaptırmıştım. Servisten parçaları aldım değiştirdik.

1 hafta geçmeden aynı sorun tekrarladı. Tekrar sanayiye ustaya gittiğimde conta yanık motor açıcaz kapalı kutu ne çıkar bilemeyiz dedi. İşlemi yaptırmadım çünkü rölantide dalgalanma, beyaz duman atma çekişten düşme gibi conta yanık bir arabadaki belirtilerin hiçbiri aracımda yoktu.

Forumdan @berkantgnd kendisine çok teşekkür ederim bana ulaştı. Aynı durumu yaşadığını ve kalorifer peteği değişimi ile sorununu çözdüğünü söyledi. Benim petek de tıkalıydı değişimini yaptırdım. Sorunum çözüldü 500 km dir kullanıyorum herhangi bir su atması eksiltmesi yok.

Bu süreçte zaten söylenenler yaşananlar beni soğutmuşken bir de baskı balata bittiği ve hatta değişim sırasında gördüm resmen kırıldığı için değiştirdim. Üst üste bunlar yaşanınca araçtan soğumuştum ancak mekanik olarak neredeyse 0 ayarına gelen aracımı şu an kullanmaktan çok keyif alıyorum. Herkese iyi haftasonları.
 
Silindir kapak contasından kalorifer radyatörüne, bu ustaların bazılarında hiç etik yok gerçekten. Allahtan söktürmemişsiniz silindir kapağını.
 

Geri
Üst