Golf 7 Arıza Sandık Motor


eyupgolf

Üye
Katılım
17 Eyl 2018
Mesajlar
75
Tepkime puanı
13
İsim
eyup
Merhaba 2013 model 1.2 tsi manuel 125.000 km de bir aracım var aracım 2 senedir az az yağ eksiltiyordu senede 5 bin km civarı kullanımım var sene 1 veya 2 litre yağ ekleyerek devam ediyordum yakın zamanda tekrar yağ uyarısı aldım baktığımda yağın çok düşük olduğunu gördüm araçta yağ akıyma çekişten düşme tekleme gibi hiçbir sorun yoktu yetkili servise gittim orada aracın motorunu açtılar ve 2. sikindirin basıncının düşük olduğunu yuvanın biraz genişlemiş olduğunu söylediler sandık motor önerdiler reddedip aracı toplaymadan sanayiye götürdüm

şimdi usta ile görüştüm ve aracın motor üst kupa eksantiriğinde sorun olduğunu tamir olamayacağını olsada düzel tutmayacağını söyledi ayrıca silindir yuvalarında hasar olduğunu belirtti ve çıkma yada yeni sandık motor takmam gerektiğini söyledi 180 bin tl gibi bir fiyat telefuz etti araç hala sanayide belki 10 usta ile telefonda görüşüp aynı şeyleri anlattım kimse aracı hörmediğinden net bişey söylemedi

benim şimdi ne yapmam doğru olur aracı çalışır vaziyette servise götürdüm sadece yağ eksiltme sorunundan dolayı sonrasında olay buraya geldi karşılayacak bütçemde yok aracımdanda memnundum biraz sert ve devirli kullanıyorum sadece sizce ne yapmalı Antalyadayım başına gelen varsa ulaşırsa sevinirim
 
Son düzenleme:

2013 1.2 TSİ 1.4 TSİ Yağ eksiltme cok vardı 2013 model 1.2 TSİ golfümden biliyordum sürekli uzun yola cıktığımda mutlaka bagajda 2 tane 1 litre yağ olurdu cok eksiltiyordu aynı şey 1.4 TSİ 2014 modeldede geçerliydi neyseki satıp kurtulduk o dertten zor bi durum 2013 malesef kronik bu yağ yakmalar
 
Upvote 0

şehir dışına çıktığımda mutlaka uyarı veriyordu şehir içi daha az yağı kaliteli yerden koydur azalmasınada dikkat et valla mahbetti araba beni
Kullanım klavuzunda 5 bin kmde 1 lt yağ eksiltmesi normal yazıyor uzun yola çıkarken yağ çubuğunun en tepede olması gerekir diye de belirtmişler. Yağ eklenerek kullanımda sorun yok anladığım kadarıyla ama motor yağsız kalırsa uyarı vermeden yağ eklenmezse ilerde daha başka sorunlar ortaya çıkabilir yani doğru mu?
 
Upvote 0
2013 1.2 TSİ 1.4 TSİ Yağ eksiltme cok vardı 2013 model 1.2 TSİ golfümden biliyordum sürekli uzun yola cıktığımda mutlaka bagajda 2 tane 1 litre yağ olurdu cok eksiltiyordu aynı şey 1.4 TSİ 2014 modeldede geçerliydi neyseki satıp kurtulduk o dertten zor bi durum 2013 malesef kronik bu yağ yakmalar
1.0 TSI larda var mı aynı sorun bilginiz var mı?
 
Upvote 0
Araca 1.4 tsi motor takıldı 65 bin tl ye sandık motor aldık 25 bin de ustaya verdik şuan için sorun yok
 
Upvote 0
Geçmiş olsun kronik yag yakma malesef yapacak bisey yok ama Antalya'daysan aslan ustayi birakmazdim firsat bulursam Kayseriden gidecem o kadar bilgili youtube tamirhane isminde kanali var başka usta aramana gerek yok
 
Upvote 0
Öncelikle Geçmiş olsun.
Sıfır kutulu faturalı mı aldınız motoru?
EGMye işletildi mi?
araç sigortada kaskoda 1.2 diye geçiyor.1.4 olarak tüm sigorta kasko tüvtürk olarak değişti mi?
motor değişim sonrası tadilat muayenesi gerekti mi?
Eski VW CADDY aracımızda 1.9sdi yerine 19tdi takmak istiyoruzda onun için soruyorum.Kusura bakmayın
 
Upvote 0
Sandık motor var sandık motor var.

Gerçek sıfır sandık motorda turbosu, manifoldu, bujisi vb aksesuarları üzerinde. Bunu alıp alternatörü vb takıp kullanıyorsunuz. En ideali ama pahalı.

Diğerinde, fabrikadan gelen sıfır sandık motorun turbo, manifolt vb sökülebilir ve satılabilir parçalarını soyup bir nevi motor bloğu şeklinde satıyorlar. Eksik parçaları kendinizden tamamlıyorsunuz.

Bir de çıkma motorlar var yine sandık motor diye geçen. Ucuzdur ama tahmin edilebilir riskleri var.

Ha bir de, çıkma vb satanlar çok zaman sizdeki motoru da onlara vermenizi isterler, fiyat da buna göredir. Onu ya yine komple ya da işe yarar parçalara ayırıp yine satarlar.

65bin lira olduğuna göre çıkma içi dolu motor bloğu alınıp aksesuarlarda eskilerin kullanıldığını sanıyorum. 65bine sıfır tam sandık motor verseler zevkine sıfırlanır vallahi :)
 
Upvote 0
Şuan bişey yapmadım fatura kestirdim bende ne işlem yapılacak bilmiyorum muayeneye kadar sürmeye devam ederim
 
Upvote 0
Öncelikle Geçmiş olsun.
Sıfır kutulu faturalı mı aldınız motoru?
EGMye işletildi mi?
araç sigortada kaskoda 1.2 diye geçiyor.1.4 olarak tüm sigorta kasko tüvtürk olarak değişti mi?
motor değişim sonrası tadilat muayenesi gerekti mi?
Eski VW CADDY aracımızda 1.9sdi yerine 19tdi takmak istiyoruzda onun için soruyorum.Kusura bakmayın
Muayene de ya da başka yerde motorun değiştiğini farklı hacimde motor takıldığını bilme imkanları var mı ?
 
Upvote 0
Geçmiş olsun hocam bende 2013 1.2 tsi var 500 kilometrede 1 litre ekliyordum en son motor yaptırdım alt üst kapak komple girdim 105 bin tl tuttu
 
Upvote 0


Geri
Üst Alt