eraygkbr

Üye
Katılım
4 Tem 2024
Mesajlar
63
Tepkime puanı
36
Konum
adana
İsim
Eray
Araç
Golf 7.5 2020 Highline
(ÇÖZÜLDÜ)

Belki eski konularımı görmüş olanlar bilirler, jant değiştirmek istiyordum uzun süredir. aracımın üstünde replika 18" pretorialar vardı 19" SHLK üretimi bbs fi modelini aldım geçen gün, mükemmel bi jant... fakat şöyle bi durum oldu; çok ısrar etmeme rağmen önleri 215/35/19 yapmak yerine 225/35/19 yaptım jantçımın ısrarı üzerine, özellikle sağ ön tekerde şu an asfaltta olan sert dalgalanmalardan geçerken bile davlumbaza lastiğim sürtüyor ufak tefek... gittim jantçıma gösterdim sorun olmaz dedi fakat benim içim hiç rahat değil açıkçası... Aracım basık fotoğrafta görüldüğü üzere, yükseltmek istemiyorum çok memnunum basıklığından. Aklımda şu an tek çözüm var ön jantlardan bi kaç santim tornayla alsak nasıl olur? veya gerçekten değer mi bu ufak sürtmeler için? size danışmak istedim yardımcı olursanız memnun kalırım... aklında başka bir çözümü olan var ise bekliyorum... (araçta spor yay var)

2024-11-14 12.38.32.jpg2024-11-15 19.56.41.jpg44.PNG
 
Son düzenleme:

Hocam hayirli olsun gulle gulle kullanda aracin zaten basik sen bu 19 jantla Adana da nasil gezecen
Eskiden odak sorunum vardı Adanam sağolsun artık yollarda full focus gitmekten çözdüm o sorunu hocam öyle diyim 😅
 
Ön gereğinden fazla düşük,sizin sorununuz bu.Jantlardan temizlik için milimetre bazında alıyorlar,ama santimetre olayını hiç duymadım,mümkünde değil kanımca.Çözüm olarak önce coilower taktırıp sürtme kaybolana kadar yukarı kaldıracaksınız,başkada şansınız yok zaten jantı değiştirmekten başka.
 
Belki eski konularımı görmüş olanlar bilirler, jant değiştirmek istiyordum uzun süredir. aracımın üstünde replika 18" pretorialar vardı 19" SHLK üretimi bbs fi modelini aldım geçen gün, mükemmel bi jant... fakat şöyle bi durum oldu; çok ısrar etmeme rağmen önleri 215/35/19 yapmak yerine 225/35/19 yaptım jantçımın ısrarı üzerine, özellikle sağ ön tekerde şu an asfaltta olan sert dalgalanmalardan geçerken bile davlumbaza lastiğim sürtüyor ufak tefek... gittim jantçıma gösterdim sorun olmaz dedi fakat benim içim hiç rahat değil açıkçası... Aracım basık fotoğrafta görüldüğü üzere, yükseltmek istemiyorum çok memnunum basıklığından. Aklımda şu an tek çözüm var ön jantlardan bi kaç santim tornayla alsak nasıl olur? veya gerçekten değer mi bu ufak sürtmeler için? size danışmak istedim yardımcı olursanız memnun kalırım... aklında başka bir çözümü olan var ise bekliyorum... (araçta spor yay var)

Ekli dosyayı görüntüle 79594Ekli dosyayı görüntüle 79595Ekli dosyayı görüntüle 79596


Hocam ben 215/35 uyarımı yaptığımda 235/35 tak diyen bile olmuştu :D Yapacak bir şey yok hocam. Bende sizinle konuştuktan sonra coilover sisteme geçtim 225 ile eziyetten başka bir şey değil yakın zamanda 215/35 e geçicem. Şu an davlumbaza değiyor ancak çukurlu bi yerde direksiyon sağ sol yapmışken denk gelirseniz muhtemelen çamurluğu yırtacaktır . Aynı dert ve risk bende de olduğu için sizi anlayabiliyorum janttan almak bir şey kazandırmayacaktır . Çare 215/35/19 hocam başka bir çıkar yol yok :) . Bu arada daha deneyimlemediğinizi varsayarak, 225/35 ile bu alçaklıkta derin/sert virajlarda dikkat etmeye bakın lastiği sıyırıyor.


Bir farklı önerim ise araçta spor yay varsa ve yay presliyse coilover'e geçmeniz yönünde . Coilover ile kendiniz sürtmeyecek vurmayacak kıvamda ayarlarsınız. Eski fotoğraflardan hatırladığım kadarıyla önü yükseltirseniz arkada sırıtma gibi bi durum yaşamazsınız. Hazırda başaran yapımı coiloverim mevcut 4000 km kadar kullanıldı dilerseniz ulaşabilirsiniz araçtan sökük durumda yarın fotoğraflarını iletirim.
 
Ön gereğinden fazla düşük,sizin sorununuz bu.Jantlardan temizlik için milimetre bazında alıyorlar,ama santimetre olayını hiç duymadım,mümkünde değil kanımca.Çözüm olarak önce coilower taktırıp sürtme kaybolana kadar yukarı kaldıracaksınız,başkada şansınız yok zaten jantı değiştirmekten başka.
hocam milim veya santim artık hangisiyse, torna işleriyle aram olmadığı için ve sizden fikir almak istediğimden açtım bu konuyu zaten... Janttan alabiliyorsak ve bu mantıklıysa alalım biraz, fakat mantıksız ise almayalım. Yüksek ihtimal dediğiniz gibi arabayı yükseltmekten başka şansım yok gibi... bu basıklıkta 225/40/18 kullandığım sıralar hiç sürtme veya başka bi durumla karşılaşmadığım için çok seviyordum aracımın duruşunu ve konforunu.
 
Hocam ben 215/35 uyarımı yaptığımda 235/35 tak diyen bile olmuştu :D Yapacak bir şey yok hocam. Bende sizinle konuştuktan sonra coilover sisteme geçtim 225 ile eziyetten başka bir şey değil yakın zamanda 215/35 e geçicem. Şu an davlumbaza değiyor ancak çukurlu bi yerde direksiyon sağ sol yapmışken denk gelirseniz muhtemelen çamurluğu yırtacaktır . Aynı dert ve risk bende de olduğu için sizi anlayabiliyorum janttan almak bir şey kazandırmayacaktır . Çare 215/35/19 hocam başka bir çıkar yol yok :) . Bu arada daha deneyimlemediğinizi varsayarak, 225/35 ile bu alçaklıkta derin/sert virajlarda dikkat etmeye bakın lastiği sıyırıyor.


Bir farklı önerim ise araçta spor yay varsa ve yay presliyse coilover'e geçmeniz yönünde . Coilover ile kendiniz sürtmeyecek vurmayacak kıvamda ayarlarsınız. Eski fotoğraflardan hatırladığım kadarıyla önü yükseltirseniz arkada sırıtma gibi bi durum yaşamazsınız. Hazırda başaran yapımı coiloverim mevcut 4000 km kadar kullanıldı dilerseniz ulaşabilirsiniz araçtan sökük durumda yarın fotoğraflarını iletirim.
ahh hocam ah valla keşke sizi dinleseydim. Jantçımın nazı bana geçtiği için biraz kandım ona, yok balon yapar yok şöyle olur felan dedi sürtme yapmaz bana güven dedi şimdi gösterince arabayı kaldır diyor bana 😄

Aracımda spor yay var fakat kesme biçme yapılmadı amartisörden düşürüldü. Yükseltmekten başka çarem yok gibi duruyor
 
215/35 lastik ile kurtarıyorsa çözümüz orada bence. 235/35 zaten orjinal golf r ölçüsüydü sanki.

Aldığınız jantların offset ve genişlik değeri nedir?
18” 8j et45 ler 225 taban ile rahat oluyor basık araca ama 245 tabanda sürtüyor.
 
ahh hocam ah valla keşke sizi dinleseydim. Jantçımın nazı bana geçtiği için biraz kandım ona, yok balon yapar yok şöyle olur felan dedi sürtme yapmaz bana güven dedi şimdi gösterince arabayı kaldır diyor bana 😄

Aracımda spor yay var fakat kesme biçme yapılmadı amartisörden düşürüldü. Yükseltmekten başka çarem yok gibi duruyor
Hocam 215/35 balon yapıyor o konu doğru ancak triangle millestone riken dayton starmaxx gibi markalarda balon yapıyor. 1 sene 215/35 kumho kullandım hiçbir problem yaşamadım balon vs.

Eğer 215 tercih edecekseniz kumho ecsta veya hankook öneririm . B planı olarak laufenn ve falken.


Aracı kaldıracaksanız eğer coilover için iletişime geçebilirsiniz. 3.5 a 4 olacak şekilde ayarlarsanız arka dengesi bozulmaz, 1 parmak yukarı kalkar bu görüntüden de ödün vermemiş olursunuz
 
215/35 lastik ile kurtarıyorsa çözümüz orada bence. 235/35 zaten orjinal golf r ölçüsüydü sanki.

Aldığınız jantların offset ve genişlik değeri nedir?
18” 8j et45 ler 225 taban ile rahat oluyor basık araca ama 245 tabanda sürtüyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8348.jpeg
    IMG_8348.jpeg
    242.7 KB · Görüntüleme: 25
Ufff. Baya büyük jantlarmış. O bouyltarın sığmaması normal, arabayı belki de stock yüksekliğe kadar yükseltmeniz gerekebilir. Ya da arabaya kıyıyorsanız fender rolling denen çamurluk eğme işini yapabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Merhaba
Sürtmenin sebebi yanlış jant tercihi, jantınızın J ve ET değerleri Golf'e pek uygun değil, sağı solu keserek doğrayarak kullananlar olabilir ama onları istisna kabul edelim.
Jantçıların bile çoğu bu J ve ET değerlerinin ne olduğunu, hangi arabaya hangi jantın sığacağını bilmiyorlar.
Yalnızca çap ve bijon aralığına göre jant tercih edince böyle oluyor maalesef.
Jantın içinden aldırmak sizin probleminizi çözmez, 3-5 mm anca alabilirler.
KW Clubsport gibi üst düzey bir coilover alıp kamber ayarı yapmadıkça veya çamurluklarınızı açmadıkça sürtme probleminden kurtulamazsınız.
Ben yerinizde olsam jantları değiştirirdim.
 
Merhaba
Sürtmenin sebebi yanlış jant tercihi, jantınızın J ve ET değerleri Golf'e pek uygun değil, sağı solu keserek doğrayarak kullananlar olabilir ama onları istisna kabul edelim.
Jantçıların bile çoğu bu J ve ET değerlerinin ne olduğunu, hangi arabaya hangi jantın sığacağını bilmiyorlar.
Yalnızca çap ve bijon aralığına göre jant tercih edince böyle oluyor maalesef.
Jantın içinden aldırmak sizin probleminizi çözmez, 3-5 mm anca alabilirler.
KW Clubsport gibi üst düzey bir coilover alıp kamber ayarı yapmadıkça veya çamurluklarınızı açmadıkça sürtme probleminden kurtulamazsınız.
Ben yerinizde olsam jantları değiştirirdim.
jant değiştirme gibi bi planım yok. bütün alternatiflere başvurup bu sorunu ortadan kaldırma peşindeyim hocam. 215 lastikler ve torna ile jantımdan bi kaç mm alınması sorunu çözer gibime geliyor, bi kaç parmak yükseltirim olmadı...
 
Ufff. Baya büyük jantlarmış. O bouyltarın sığmaması normal, arabayı belki de stock yüksekliğe kadar yükseltmeniz gerekebilir. Ya da arabaya kıyıyorsanız fender rolling denen çamurluk eğme işini yapabilirsiniz.
hocam çamurluk genişletme işi gerçekten çok problem bi iş, hiç bulaşmak istemiyorum açıkçası ya
 

Hocam 215/35 balon yapıyor o konu doğru ancak triangle millestone riken dayton starmaxx gibi markalarda balon yapıyor. 1 sene 215/35 kumho kullandım hiçbir problem yaşamadım balon vs.

Eğer 215 tercih edecekseniz kumho ecsta veya hankook öneririm . B planı olarak laufenn ve falken.


Aracı kaldıracaksanız eğer coilover için iletişime geçebilirsiniz. 3.5 a 4 olacak şekilde ayarlarsanız arka dengesi bozulmaz, 1 parmak yukarı kalkar bu görüntüden de ödün vermemiş olursunuz
hocam sizin coilde kamber ayarı vesaire yapmak mümkün mü?
 

Geri
Üst Alt