Belki eski konularımı görmüş olanlar bilirler, jant değiştirmek istiyordum uzun süredir. aracımın üstünde replika 18" pretorialar vardı 19" SHLK üretimi bbs fi modelini aldım geçen gün, mükemmel bi jant... fakat şöyle bi durum oldu; çok ısrar etmeme rağmen önleri 215/35/19 yapmak yerine 225/35/19 yaptım jantçımın ısrarı üzerine, özellikle sağ ön tekerde şu an asfaltta olan sert dalgalanmalardan geçerken bile davlumbaza lastiğim sürtüyor ufak tefek... gittim jantçıma gösterdim sorun olmaz dedi fakat benim içim hiç rahat değil açıkçası... Aracım basık fotoğrafta görüldüğü üzere, yükseltmek istemiyorum çok memnunum basıklığından. Aklımda şu an tek çözüm var ön jantlardan bi kaç santim tornayla alsak nasıl olur? veya gerçekten değer mi bu ufak sürtmeler için? size danışmak istedim yardımcı olursanız memnun kalırım... aklında başka bir çözümü olan var ise bekliyorum... (araçta spor yay var)

Ekli dosyayı görüntüle 79594Ekli dosyayı görüntüle 79595Ekli dosyayı görüntüle 79596
Öncelikle hayırlı, sonrasında geçmiş olsun. Sadece spor yayla amortisör normalden fazla çökebilir, bu da sürtmeye neden olur haliyle. Ben orijinal spor süspansiyonla biniyorum 235/35/19'a daha hiç sürtme, takılma, çarpma yaşamadım.
Merhaba
Sürtmenin sebebi yanlış jant tercihi, jantınızın J ve ET değerleri Golf'e pek uygun değil, sağı solu keserek doğrayarak kullananlar olabilir ama onları istisna kabul edelim.
Jantçıların bile çoğu bu J ve ET değerlerinin ne olduğunu, hangi arabaya hangi jantın sığacağını bilmiyorlar.
Yalnızca çap ve bijon aralığına göre jant tercih edince böyle oluyor maalesef.
Jantın içinden aldırmak sizin probleminizi çözmez, 3-5 mm anca alabilirler.
KW Clubsport gibi üst düzey bir coilover alıp kamber ayarı yapmadıkça veya çamurluklarınızı açmadıkça sürtme probleminden kurtulamazsınız.
Ben yerinizde olsam jantları değiştirirdim.
Furkan hocamızın da dediği gibi jantlarınızın J ve ET değeri Golf için uygun değil, ET'si 40'ın altında olan jantlar zaten yeterince geniş Golfler için, arkaların ET ve J değeri de farklı, bu jantlar arkadan itiş araçlar için üretilmiş. Yani anlayacağınız kesme biçmeyle de olacak iş değil, ya Coilover ya da jant değişimine gitmeniz lazım. 235/35 zaten orijinal R ölçüsü ancak bu ET ve J değerleri değil. Kaliteli bir Coiloverın da ortalama 30k TL'den başladğını göz önünde bulundurursak jantları iade edebilir, ya da Coilovera geçebilirsiniz. 215 225 gibi ölçüler ise 35 yanak 19 inçte biraz güvensiz kalıyor, çok büyük ancak yeterli kesit alanı sağlanmamış oluyor tekere. Olması gereken değerler J için 8.5 (ön arka için geçerli), ET değeri minimum 40 (ön arka için geçerli) bijon aralığı da 5x112. Eğer Coilovera geçmeyecekseniz ve yeni bir jant tercih edecekseniz 18'' 225/45 daha mantıklı ve sağlıklı olur, MSW, OZ, Sparco gibi markaların çok hoş jantları var.
 
Arkadaşlar herkese ilgisi alakası için teşekkür ederim sorunu janttan torna ile 5mm alarak ve davlumbaz üst kısmındaki iki vidayı iptal edip sacı iç kısma ittirdikten sonra çözdüm. 4 kişi bindik öyle bile denedik eski kullandığım jant lastik 18 pretoriadan bile daha kusursuz oldu, hiç sürtme yapmıyor... Eğer benim jant lastiğimi kullanıpta aynı sorunu yaşayanlar varsa gönül rahatlığı ile yaptıklarımı yapıp çözebilir derdini. :) (çamurluğumda ezik büzük yok ppf kaplamanın ucu gözükmüş)
 

Ekli dosyalar

  • IMG_8394.jpeg
    IMG_8394.jpeg
    158.9 KB · Görüntüleme: 33
  • IMG_8395.jpeg
    IMG_8395.jpeg
    92.4 KB · Görüntüleme: 33
Son düzenleme:
Öncelikle hayırlı, sonrasında geçmiş olsun. Sadece spor yayla amortisör normalden fazla çökebilir, bu da sürtmeye neden olur haliyle. Ben orijinal spor süspansiyonla biniyorum 235/35/19'a daha hiç sürtme, takılma, çarpma yaşamadım.

Furkan hocamızın da dediği gibi jantlarınızın J ve ET değeri Golf için uygun değil, ET'si 40'ın altında olan jantlar zaten yeterince geniş Golfler için, arkaların ET ve J değeri de farklı, bu jantlar arkadan itiş araçlar için üretilmiş. Yani anlayacağınız kesme biçmeyle de olacak iş değil, ya Coilover ya da jant değişimine gitmeniz lazım. 235/35 zaten orijinal R ölçüsü ancak bu ET ve J değerleri değil. Kaliteli bir Coiloverın da ortalama 30k TL'den başladğını göz önünde bulundurursak jantları iade edebilir, ya da Coilovera geçebilirsiniz. 215 225 gibi ölçüler ise 35 yanak 19 inçte biraz güvensiz kalıyor, çok büyük ancak yeterli kesit alanı sağlanmamış oluyor tekere. Olması gereken değerler J için 8.5 (ön arka için geçerli), ET değeri minimum 40 (ön arka için geçerli) bijon aralığı da 5x112. Eğer Coilovera geçmeyecekseniz ve yeni bir jant tercih edecekseniz 18'' 225/45 daha mantıklı ve sağlıklı olur, MSW, OZ, Sparco gibi markaların çok hoş jantları var.
Hocam uygun değil ve güvensiz demek biraz katı kural gibi geliyor.


Bahsettiğiniz jant lastik ebadı orijinal R araca ait bu araç orijinal R zaten değil. Orijinal R zaten bu araç kadar basık değil. Bu araç zaten fabrikasyon olarak 19” ile bile gelmiyor zaten süspansiyon sertliği Amortisör sıkıştırma ve sönümleme oranı 19” ebatta uyumlu değil zaten bu sebeple bu motor ve aktarma kombinasyonunda 18” azami olarak yolluyor üretici ülkeye.

Kullanıcı estetik amaçlı bu jantı tercih ediyorsa 235/35 veya orijinal R’ımsı benzetmeleri bi kenara koymak gerek… Estetik kazanım elde etmek için bir girişimde bulunuyorsa lastiği inceltmek veya süspansiyon/Amortisör sistemine müdahale etmek dışında başka bir çıkar yolu kalmıyor.

Geçen sefer de söylemeye çalıştım bir önceki konu da, bahsettiğiniz lastik ölçüleri alçaltılmamış araçlara uygun,alçaltılmış bir araçta oem 19” jant veya et40 üstü dahi olsa 235/35/19 kurtarmayacaktır bu basıklıkta.. ET45 19” Powcan marka bir jant kullanmaktayım jantlar ofsetsiz ve 225/35/19 ebadıyla kullanılmakta. Araç eibach spor yayla alçaltıldığında 225/35/19 ebadı bile aracı kurtarmıyor neredeyse “Kendi motor hacmine uygun yay tercih etmeme rağmen”


18” için belirttiğiniz lastik değeri de hatalı bu araca spor yay veya pres veya Coilover farketmez bir alçaltma işlemi uygulanmış 225/45/18 de kurtarmaz maalesef . 225/40/18 ebadıyla anca ön çamurlukları kurtarır(alçaltılmış haliyle).
 
Hocam uygun değil ve güvensiz demek biraz katı kural gibi geliyor.


Bahsettiğiniz jant lastik ebadı orijinal R araca ait bu araç orijinal R zaten değil. Orijinal R zaten bu araç kadar basık değil. Bu araç zaten fabrikasyon olarak 19” ile bile gelmiyor zaten süspansiyon sertliği Amortisör sıkıştırma ve sönümleme oranı 19” ebatta uyumlu değil zaten bu sebeple bu motor ve aktarma kombinasyonunda 18” azami olarak yolluyor üretici ülkeye.

Kullanıcı estetik amaçlı bu jantı tercih ediyorsa 235/35 veya orijinal R’ımsı benzetmeleri bi kenara koymak gerek… Estetik kazanım elde etmek için bir girişimde bulunuyorsa lastiği inceltmek veya süspansiyon/Amortisör sistemine müdahale etmek dışında başka bir çıkar yolu kalmıyor.

Geçen sefer de söylemeye çalıştım bir önceki konu da, bahsettiğiniz lastik ölçüleri alçaltılmamış araçlara uygun,alçaltılmış bir araçta oem 19” jant veya et40 üstü dahi olsa 235/35/19 kurtarmayacaktır bu basıklıkta.. ET45 19” Powcan marka bir jant kullanmaktayım jantlar ofsetsiz ve 225/35/19 ebadıyla kullanılmakta. Araç eibach spor yayla alçaltıldığında 225/35/19 ebadı bile aracı kurtarmıyor neredeyse “Kendi motor hacmine uygun yay tercih etmeme rağmen”


18” için belirttiğiniz lastik değeri de hatalı bu araca spor yay veya pres veya Coilover farketmez bir alçaltma işlemi uygulanmış 225/45/18 de kurtarmaz maalesef . 225/40/18 ebadıyla anca ön çamurlukları kurtarır(alçaltılmış haliyle).
Hocam benim dediğim de tam olarak bu. Süspansiyonun belirli bir mühendisliğinin olması gerekiyor. Sadece spor yayla tam olarak iş bitmiyor. R'ımsı konusuna gelecek olursak kesinlikle dekor amacıyla tercih edilmemeli 235/35 hem daha pahalı hem de daha dikkat ister, ancak +200 km/saatte rahat manevralar yapabilmek, viraj kovalayabilmek, kalkışta sarmaması gibi nedenlerden dolayı 235/35 tercih edilmeli. Stok Golf süspansiyonunda zaten 17'' üstüne çıkılmamalı 18'' ve üstü zaten Spor Alt Düzen ibaresiyle geliyor.

OEM dışı basılmışlarda da birden fazla seçenek olur; Street, Sport, Track gibi. Bunların her birinin sönümlemesi, alçaklığı farklıdır. Motor hacmi ise ağırlık gibi etkenlere etki ediyor. Alçaltılmış araçlarda sadece yay değiştiği için amortisör ciddi derecede çöküyor ve bu da sürtme yapıyor. Ancak Coilovera gidildiği zaman KW Motorsports, Eibach gibi markaların yaylarla amortisörler tonla argeden geçiyor ve tüketiciye ulaşıyor. Zaten stok süspansiyon bir Golfe 18inç 19inç jant takılıyorsa hiç binilmesin daha iyi.

R kullanıcılarının büyük bir kısmı 19inç ve üstüne Coiloverla biniyor, bir tanıdığımda GTI vardı KW Coilover kit, Porsche frenler, 19'' 38 ET Konig jantları vardı sürtme yapmıyordu. Kendisi piste vs. de çok çıkıyordu hiç sıkıntı yaşamadı, teker göbeğine kadar değişmesine rağmen.

Yani diyeceğim o ki sadece yayla basılıyorsa bir araç evet sürtme, yırtma gibi problemler ortaya çıkar ve sağlıklı olmaz, sadece dekor olarak hoş görünür. Ancak süspansiyon baştan sona elden geçecekse 235/35i de çok rahat kaldırır.

18'' için sadece aracı aldığım ilk 1 yıl 18'' bindim sonrası hep 235/35/19'du, yanlış bilgi verdiysem af buyrun düzelteyim. Orijinal jantın da çok büyük etkisi olur, değişik ebatlılarda özel olarak yazar örneğin For VW Golf MK7 with xxx/xx/19 gibi gibi. Ancak replika jantlar A+ da olsa çok bir mühendisliği olmadığı için sadece dekorda hoş, kalanında sıkıntı çıkarır. X jantçısı da VW teknisyeni değil bijon aralığı neyse onu takıyor oluyor mu oluyor sonuçta.
 
Arkadaşlar herkese ilgisi alakası için teşekkür ederim sorunu janttan torna ile 5mm alarak ve davlumbaz üst kısmındaki iki vidayı iptal ettikten sonra sacı iç kısma ittirdikten sonra çözdüm. 4 kişi bindik öyle bile denedik eski kullandığım jant lastik 18 pretoriadan bile daha kusursuz oldu, hiç sürtme yapmıyor... Eğer benim jant lastiğimi kullanıpta aynı sorunu yaşayanlar varsa gönül rahatlığı ile yaptıklarımı yapıp çözebilir derdini. :) (çamurluğumda ezik büzük yok ppf kaplamanın ucu gözükmüş)
Bence bu şekliye çok iyi duruyor. Güle güle kullanın. :) bana da referans oldu bu. Bende aracı basmadan 19" jant 235/35/19 yapacağım inşallah.
 
Teşekkür ederim. :) Lastiklerin dışarı taşması sizin tercihiniz mi zorunluluk mu ?
 
Arka lastikler biraz dışarıda gibi öndeki lastiklere göre .
 


Geri
Üst Alt