Yağ bakımını erken yapmak


tapa ve pul almadım acıkcası. Huniyi ise alacağım
Her bakımda karter tapası ve tapa pulunun değişmesi gerekir, yetkili serviste 100 liraya satılan birşeyden bahsediyoruz,

İlaveten bakım için gittiğiniz yerde; karter tapasına (teflon bant) ile sarmaya teşebbüs ederse veya (sıvı conta) sürmeye kalkarsa buna kesinlikle müsade etmeyiniz,

Böyle bir durumda (kısa-orta vadede) maliyeti yüksek onarım masrafları ile baş başa kalırsınız. Aman dikkat.!!
 

Her bakımda karter tapası ve tapa pulunun değişmesi gerekir, yetkili serviste 100 liraya satılan birşeyden bahsediyoruz,

İlaveten bakım için gittiğiniz yerde; karter tapasına (teflon bant) ile sarmaya teşebbüs ederse veya (sıvı conta) sürmeye kalkarsa buna kesinlikle müsade etmeyiniz,

Böyle bir durumda (kısa-orta vadede) maliyeti yüksek onarım masrafları ile baş başa kalırsınız. Aman dikkat.!!
Neden değişmesi gerekiyor, mesela ben 4 bakım aynı tapayı kullandım önceki aracımda bakımları kendim yaptım bi sorun yaşamadım
 
Neden değişmesi gerekiyor, mesela ben 4 bakım aynı tapayı kullandım önceki aracımda bakımları kendim yaptım bi sorun yaşamadım
Şuanlık yaşamazsın belki ama ileride sorun yaratabilir diyor. Bende değiştirmiyordum ama değiştireceğim
 
forzaGilles hocam aşağıdaki linkte güzel bilgi paylaşmış.

"TSI motorun tapasında mıknatıs yoktur.! güzel sallamışlar, TSI ‘da her bakımda conta, daha doğru bir ifadeyle (tapa pulu) değişir,
Her 2 sene de bir de karter tapasını değiştirmek iyidir, tapa uzun süre değişmezse sıkıntılı durumlar yaşanabilir,

TDI ‘da ise her bakımda karter tapası ve tapa pulu değişir, TDI ‘da karter tapası ve pulu TSI ‘daki gibi ayrı ayrı satılmaz, TDI ‘da karter tapası ve tapa pulu birlikte gelir.

Araç üreticileri (mıknatıslı karter tapası) C ve D segmenti araçlarda koymazlar, Premium markalarda, (E ve F üst segment araçlarda) ve spor otomobillerde bulunur."


https://www.golftutkusu.com/topic/21575-karter-tapasi-bulundu/post-383250
 
Karter tapaları bildiğim kadarıyla mıknatıs özelliğine sahip. Motor içerisinde veya yağ içerisinde olan metal partiküller/çapakları kendi üzerinde topluyor. Böylece motorun herhangi bir yerine gitmemiş oluyor. Bu anlamda önemli olduğunu düşünüyorum
Şanzıman ve diferansiyel tapalarında mıknatıs olur. Motor tapasında mıknatıs olmaz. tapa fiyatı 125TL geçen haftalarda aldım. Her bakımda değişmesi gerekiyor.
 
Şanzıman ve diferansiyel tapalarında mıknatıs olur. Motor tapasında mıknatıs olmaz. tapa fiyatı 50tl geçen haftalarda aldım. Her bakımda değişmesi gerekiyor.
Mesajımı düzelttim hocam. Yalnız karter tapalarınında mıknatıslı olanları ile karşılaşmıştım.
 
Altı üstü tapa ,karterdeki yağı boşaltmak ve sızmasını önlemek için orada. Deforme olup işlevsiz hale gelinceye kadar kullanırım.
 
Eğer çok sıkıştırıyorsanız evet ne kadar erken o kadar iyi ancak çok erkenin de pek bir anlamı yok şahsen normalde her15000km'de veya yılda bir değişilmesi tavsiye ediliyor servis tarafından, sakin kullanıyorsanız 15000 normal görülebilir ancak sıkıştırıyorsanız en iyisi 10000km'de bir değişmek. Yağ ısınıp soğudukça özelliğini kaybetmeye başlar, araç yatarken eğer yağ içinde çok fazla durusa motora zarar verir.
Sakin kullanım için bile 15 bin çok bence 10 bin km yada yılda bir olmali
Performans araçları için 5-7 bin km
 

Geri
Üst Alt