Sıfır araba rodajı nasıl yapılır?


yal1520

Yeni Üye
Katılım
22 Kas 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
2
Konum
Burdur
İsim
Yalçın
Araç
Golf 8,5
Merhabalar golf 8,5 aldim bugun. Rodaj ı nasil oluyor dedim rodaj yok istediğin gibi kullanabilirsin dediler. Sifir araba sonucta nasil oluyor bu arabanin rodaj ı arkadaşlar
 

merhabalar. öncelikle hayırlı olsun. araç sıfır olduğu için burada kasıt ilk 1500 - 2000 kilometrede ani hızlanma, ani yavaşlama, sert fren yapma, aşırı sürat yapma( otobanda kaç basıyor gibi kötü alışkanlığımız var) gibi sürüş şeklinden kaçınmayı yapmak gerekiyor.
 
Bence ilk 500 km çok önemli. Dur kalka çok girmeden sıcak motor ile değişik devir ve hızlarda kullanmak, yüksek hızlara dip gaz yapmadan çıkıp sonra gazdan ayağını çekip dekompresyon yapmak ve bunları sürekli tekrarlamak çok faydalı. 500’den sonra yavaş yavaş yüklenmeyi artırmak gerek.

Ben aracı istanbul’dan alıp Ankara’ya dönerken rodaj işini otoyolda bu şekilde büyük ölçüde halletmiştim. Sonrasında çok fazla özenmedim doğrusu. 152bin km’de motordan çok memnunum. (1.6 TDI)

Ha, şimdiki aklım ve bilgim olsa 1500 km gibi yağ ve yağ filtresi değişimi yapardım.
 
Valla ben ilk aldigimda tatil donemine denk geldi.Antalya Tekirdag Bursa surekli uzun yol yaptim.Hiç bir sikinti yasamadim.Tabi yuksek devir cevirmeyin normal kullanmaya calisin.Uzun yol yapmak bence mantıklı arabada bir sorun varsa garantisi bitmeden belli olsun.En cok dikkat etmeniz gereken ilk çalistirmada hemen gazlamayin motor bir yaglansin birde yoldan geldiginizde hemen stop etmeyin bir 30 sn falan rolantide dinlensin ben en cok buna dikkat ediyorum…
 
1500-2000km boyunca ani yüklenmelerden kaçınarak sürüş yapın, motor aşırı stres altına girmesin fakat bütün devirler aralıklarını öğretin, sabit devirde tutmayın.

Örnek veriyorum uzun bir yol gideceğiniz zaman manuel moda alın, arabayı ara ara yüklenmeden devirlendirin (dizelde 2500-3000, benzinlide 3500-4000 gibi), bir süre öyle gidin daha sonra ara ara bu şekilde orta devir alt devir arasında yormadan motoru açın.

Rodaj alışma süreci olduğu için motorun devir aralıklarını motorun alışabilmesi için bir miktar devir de çevirmeniz gerekli yüklenmeden tabi. Uzun yolda bu daha rahat olacaktır.

Eğer tam anlamıyla sağlıklı bir rodaj isterseniz, 1500-2000km aralığında bir yağ değişimi yapabilirsiniz, motorun ilk aşınmasındaki demir tozları yağ içine bulaşacağı için yağ değişimi sağlıklı olacaktır. Yapmasanızda sorun teşkil etmez fakat aslında bu şekilde yapılması önerilir spor araçlarda falan.
 
Merhabalar golf 8,5 aldim bugun. Rodaj ı nasil oluyor dedim rodaj yok istediğin gibi kullanabilirsin dediler. Sifir araba sonucta nasil oluyor bu arabanin rodaj ı arkadaşlar
Hocam aracı ilk etapta sakin kullanın yüksek devirlenden kaçının yavaş yavaş biraz daha devirli kullanın sonra birkaç defa 200-250 km uzun yol yapın tamamdır
 
Birşey daha sormak istiyorum aynalari kapatamadim fazla yüklenmek istemedim ama sertti baya kapanmadi ama sizce normal mi bu
 
1500-2000km boyunca ani yüklenmelerden kaçınarak sürüş yapın, motor aşırı stres altına girmesin fakat bütün devirler aralıklarını öğretin, sabit devirde tutmayın.

Örnek veriyorum uzun bir yol gideceğiniz zaman manuel moda alın, arabayı ara ara yüklenmeden devirlendirin (dizelde 2500-3000, benzinlide 3500-4000 gibi), bir süre öyle gidin daha sonra ara ara bu şekilde orta devir alt devir arasında yormadan motoru açın.

Rodaj alışma süreci olduğu için motorun devir aralıklarını motorun alışabilmesi için bir miktar devir de çevirmeniz gerekli yüklenmeden tabi. Uzun yolda bu daha rahat olacaktır.

Eğer tam anlamıyla sağlıklı bir rodaj isterseniz, 1500-2000km aralığında bir yağ değişimi yapabilirsiniz, motorun ilk aşınmasındaki demir tozları yağ içine bulaşacağı için yağ değişimi sağlıklı olacaktır. Yapmasanızda sorun teşkil etmez fakat aslında bu şekilde yapılması önerilir spor araçlarda falan.
Birşey daha sormak istiyorum aynalari kapatamadim fazla yüklenmek istemedim ama sertti baya kapanmadi ama sizce normal mi bu
 
1500-2000km boyunca ani yüklenmelerden kaçınarak sürüş yapın, motor aşırı stres altına girmesin fakat bütün devirler aralıklarını öğretin, sabit devirde tutmayın.

Örnek veriyorum uzun bir yol gideceğiniz zaman manuel moda alın, arabayı ara ara yüklenmeden devirlendirin (dizelde 2500-3000, benzinlide 3500-4000 gibi), bir süre öyle gidin daha sonra ara ara bu şekilde orta devir alt devir arasında yormadan motoru açın.

Rodaj alışma süreci olduğu için motorun devir aralıklarını motorun alışabilmesi için bir miktar devir de çevirmeniz gerekli yüklenmeden tabi. Uzun yolda bu daha rahat olacaktır.

Eğer tam anlamıyla sağlıklı bir rodaj isterseniz, 1500-2000km aralığında bir yağ değişimi yapabilirsiniz, motorun ilk aşınmasındaki demir tozları yağ içine bulaşacağı için yağ değişimi sağlıklı olacaktır. Yapmasanızda sorun teşkil etmez fakat aslında bu şekilde yapılması önerilir spor araçlarda falan.
Birşey daha sormak istiyorum aynalari kapatamadim fazla yüklenmek istemedim ama sertti baya kapanmadi ama sizce normal mi bu
 
Çok anladığım bir konu değil, iddialı değilim ama ben de 10 yıl önce bu zamanlar 1.2 tsi aracımı aldığım zaman bu konuyu biraz araştırmıştım.

Aracı aldım ve 1000 km boyunca 80 km’yi geçmedim. Sakin kullandım, zaten genelde uzun yol yaptığımdan iki haftada araç 1000 km’ye geldi. Bundan sonra da 1000 km civarı yine uzun yolda 140 üstü kullandım. 200’e sabitleyip otoyolda bayağı km yapmıştım.

İyi mi yaptım kötü mü bilmiyorum ama geçen 10 yıl ve 220 bin km’de aracımdan memnunum. Yağ eksiltme gibi bir sorunum olmadı, kronik devirdaim pompasını iki kez değiştirme haricinde rutin bakımlarla yola devam ediyorum.
 
Servis rodaj yok diyorsa yoktur,yoksa risk teşkil ediyor olsa neden o topa girer sonuçta devamında problem olursa garantiden onun başı ağıracak.Yeni nesil neredeyse tüm araçlarda kalktı o olay,neredeyse dedim çünkü hepsinde değil.Kardeşim yeni Mercedes C43 aldı mesela bilenler bilir spor araba 400 kusur hp,buna mesela servis 2000km rodaj süresi verdi,120km hız sınırı vs.Ama insanın malı kıymetli servis rodaj yok dediysede otobana çıkıp son sürat yapın anlamına gelmiyor,kanımca yapsanızda birşey olmayacakta neyse.Bugüne kadar 4 tane sıfır şirket aracım oldu çeşitli markalardan,hiçbirinde rodaj vs yapmadım,direkt normal kullanım,herbirini 100 bin km'ye yakın kullandım,sadece bakım için servise gittim,durum bu.
 

Servis rodaj yok diyorsa yoktur,yoksa risk teşkil ediyor olsa neden o topa girer sonuçta devamında problem olursa garantiden onun başı ağıracak.Yeni nesil neredeyse tüm araçlarda kalktı o olay,neredeyse dedim çünkü hepsinde değil.Kardeşim yeni Mercedes C43 aldı mesela bilenler bilir spor araba 400 kusur hp,buna mesela servis 2000km rodaj süresi verdi,120km hız sınırı vs.Ama insanın malı kıymetli servis rodaj yok dediysede otobana çıkıp son sürat yapın anlamına gelmiyor,kanımca yapsanızda birşey olmayacakta neyse.Bugüne kadar 4 tane sıfır şirket aracım oldu çeşitli markalardan,hiçbirinde rodaj vs yapmadım,direkt normal kullanım,herbirini 100 bin km'ye yakın kullandım,sadece bakım için servise gittim,durum bu.
Rodaj yok diye bir şey yok. Eskisi kadar önemli ve riskli olmayabilir ama var.

Çalışan işleyen mekanik her aletin rodajı vardır. İster inanın ister inanmayın, kulaklığın hoparlörün bile rodajı var.
 

Geri
Üst Alt