Golf 8.5 Impression Yokuş Kalkış Desteği


vwgolff

Yeni Üye
Katılım
22 Eki 2024
Mesajlar
9
Tepkime puanı
2
Konum
İstanbul
İsim
Gorkem
Araç
golf3
Abiler merhabalar sorum biraz garip gelebilir size ama autohold kullanmadan direkt yokuş kalkış desteği ile GOLF8.5 impression aracımı kullanabilir miyim ?Çok dik olmayan yokuşlarda kaymamak adına soruyorum
 

Yokuş kalkış desteği var mı ki ?
Autoholdu kapattığınızda ayağınızı frenden çektiğiniz anda kaymaya başlar diye biliyorum araç.
 
Araçta yokuş kalkış desteği yokmuş evet ama debriyajı en uçta tutup frenden ayağımı çektiğimde yokuşta kaymıyor araç o sebeple aklıma takıldı
 
anlamadım ama yine de anlamış gibi yapayım

auto hold u açık tutarsanız araç yerinde tam duruncaya kadar devreye girmez tam durduğunda devreye girer ayağınızı frenden çektiğiniz zaman yokuş yukarı aşağı farketmez yerinden kıpırdamaz
 
hocam auto hold kullanabilirsin yokuşlarda, 2 aydır kullanıyorum aracı alıştığın zaman bulunmaz nimet olduğunu anlıyorsun. Çok kullanışlı gerçekten.

Onun dışında yokuş kalkış desteği yok araçta auto hold kapalıysa yokuşta kayar, sen debriyajın kavramasını aldığın için kaymıyordur araç, diğer manuel araçlarda da aynı şekilde kavramayı alırsan kaymaz.
 
hocam auto hold kullanabilirsin yokuşlarda, 2 aydır kullanıyorum aracı alıştığın zaman bulunmaz nimet olduğunu anlıyorsun. Çok kullanışlı gerçekten.

Onun dışında yokuş kalkış desteği yok araçta auto hold kapalıysa yokuşta kayar, sen debriyajın kavramasını aldığın için kaymıyordur araç, diğer manuel araçlarda da aynı şekilde kavramayı alırsan kaymaz.
peki debriyajın kavramasını almadan kalkmak araca zarar verir mi ?
Benim de üç hafta oldu alışmaya çalışıyorum. Ama ilk başka sormak istediğim soruyu siz anladınız autohold kapalıyken ayağımı debriyajın en üstünde tutarak kalktığımda araç zerre kaymıyor en dik yokuşta bile işte buna debriyaj kavramasını alma deniliyor herhalde
 
Auto hold = eskiden geriye kaçırmadan sadece 3 saniye aracı yokusta tutan yokuş kalkış sisteminin gelişmiş versiyonudur.

+++ Yokuş aşağıda tutar (süre sınırlaması yok)
 
Auto hold aynı zamanda yokuş kalkış desteği görevi de görmüyor mu ?
hocam onun daha gelişmişi, yokuş kalkış olan araçlarda araç boştayken freni bırakırsan 3-4 saniye aracı tutar sonra aracı serbest bırakır. Auto hold sen gaz verene kadar aracı sabit tutar, istediğin kadar bekleyebilirsin.

Ayrıca düz ve hafif eğimli yollarda yokuş kalkış genelde devreye girmiyor, dik bir yokuşta çalışır. Auto hold zemin fark etmeksizin araç durduğu an sen tekrar gaz verene kadar aracı sabitler. Anlayacağın çok daha gelişmiş bir sistem
 
peki debriyajın kavramasını almadan kalkmak araca zarar verir mi ?
Benim de üç hafta oldu alışmaya çalışıyorum. Ama ilk başka sormak istediğim soruyu siz anladınız autohold kapalıyken ayağımı debriyajın en üstünde tutarak kalktığımda araç zerre kaymıyor en dik yokuşta bile işte buna debriyaj kavramasını alma deniliyor herhalde
Evet hocam ona kavramayı almak deniyor kavramayı alarak aracın geri kaymasını önlüyorsun. Bir zararı var mı bilmiyorum ama sanmıyorum pek olacağını. Ama benim demek istediğim auto holda biraz alışırsanız kavramayla vs hiç uğraşmanıza gerek kalmıyor
 
Evet hocam ona kavramayı almak deniyor kavramayı alarak aracın geri kaymasını önlüyorsun. Bir zararı var mı bilmiyorum ama sanmıyorum pek olacağını. Ama benim demek istediğim auto holda biraz alışırsanız kavramayla vs hiç uğraşmanıza gerek kalmıyor
Aslında Autohold ile kalkıyordum fakat bir iki kez bırakmadı aracı stıp ettim o yüzden kullanasım gelmedi
 
Aslında Autohold ile kalkıyordum fakat bir iki kez bırakmadı aracı stıp ettim o yüzden kullanasım gelmedi
ilk kullanırken bende de öyle olmuştu hocam alışması zor biraz, ama alışınca çok kullanışlı ve konforlu. Yine de siz bilirsiniz tabii ama denemeye değer bence
 
Auto Hold hareket ettiğini hissettiği an bırakıyor. Gaza basmadan yarım debriyaj yapsanızda bırakıyor aracı deneyebilirsiniz. Önceki Golf 7 aracımda da aynı sistem vardı. VCDS ile auto hold hassasiyeti yapılabiliyordu. Örneğin kodlama yapılmadan gaza basmadan önce yarım debriyajla auto hold bırakırken, kodlama sonrası çeyrek debriyaj ile bırakıyordu ve pratiklik açısından bayaa güzel oluyordu. Bundan dolayı sadece sabredip, SFD2 kilidinin kırılmasını beklemek zorundayız...
 

Evet hocam ona kavramayı almak deniyor kavramayı alarak aracın geri kaymasını önlüyorsun. Bir zararı var mı bilmiyorum ama sanmıyorum pek olacağını. Ama benim demek istediğim auto holda biraz alışırsanız kavramayla vs hiç uğraşmanıza gerek kalmıyorM
 

Geri
Üst Alt