Golf 8.5 Impression Yokuş Kalkış Desteği


Evet hocam ona kavramayı almak deniyor kavramayı alarak aracın geri kaymasını önlüyorsun. Bir zararı var mı bilmiyorum ama sanmıyorum pek olacağını. Ama benim demek istediğim auto holda biraz alışırsanız kavramayla vs hiç uğraşmanıza gerek kalmıyor
Merhaba, aracı yarım kavramada bırakmanın şanzıman ve baskı balatada ısınma ve erken bitme yaptığını biliyorum. Yerinizde olsam aracı auto hold ta kullanır yarım kavrama yapmazdım ki ben öyle yapıyorum.
 
Auto Hold hareket ettiğini hissettiği an bırakıyor. Gaza basmadan yarım debriyaj yapsanızda bırakıyor aracı deneyebilirsiniz. Önceki Golf 7 aracımda da aynı sistem vardı. VCDS ile auto hold hassasiyeti yapılabiliyordu. Örneğin kodlama yapılmadan gaza basmadan önce yarım debriyajla auto hold bırakırken, kodlama sonrası çeyrek debriyaj ile bırakıyordu ve pratiklik açısından bayaa güzel oluyordu. Bundan dolayı sadece sabredip, SFD2 kilidinin kırılmasını beklemek zorundayız...
Evet bir de geri geri giderken aracın mesafesi çok fazla olsa bile ötüyor onu da VCDS ile ayarlayabiliyor muyuz acaba kırmızı sarı uyarıları şu zaman ver diye
 
hocam onun daha gelişmişi, yokuş kalkış olan araçlarda araç boştayken freni bırakırsan 3-4 saniye aracı tutar sonra aracı serbest bırakır. Auto hold sen gaz verene kadar aracı sabit tutar, istediğin kadar bekleyebilirsin.

Ayrıca düz ve hafif eğimli yollarda yokuş kalkış genelde devreye girmiyor, dik bir yokuşta çalışır. Auto hold zemin fark etmeksizin araç durduğu an sen tekrar gaz verene kadar aracı sabitler. Anlayacağın çok daha gelişmiş bir sistem
Bir de auto hold'un devre dışı kalması için aracı gaza basıp hareket ettirmek mi daha efektif olur yoksa hareket etmeden hemen önce auto hold tuşuna basıp kapatmak mı? (Bu dediğim elbette dik yokuşlarda sıkıntı olur. Ben daha çok düz zemini kasdettim )
 
Bir de auto hold'un devre dışı kalması için aracı gaza basıp hareket ettirmek mi daha efektif olur yoksa hareket etmeden hemen önce auto hold tuşuna basıp kapatmak mı? (Bu dediğim elbette dik yokuşlarda sıkıntı olur. Ben daha çok düz zemini kasdettim )
Normal kalkışlarda Gaza basıp hareket ettirmende bir sakınca yok. Sadece çok ani kalkış yapmadan önce ayağın frendeyken el freni tuşunu aşağıya doğru bastırıp freni serbest bırakman doğru olacaktır. Haricinde zaten kendisi ayarlıyor.
 

Geri
Üst