Etsi motorlarda Efb akü ömrü kısa mı?


balaban75

Üye
Katılım
27 Eki 2024
Mesajlar
113
Tepkime puanı
57
Konum
istanbul
İsim
Abdurrahman
Araç
Golf 1.0 eTSI life
Bu aralar forumda akü konusu epey konuşulunca aracımın beklemiş haldeki aküsünü ((önceki gün 17:00 civarı stop etme- sabah 08:30 çalıştırma öncesi) ölçeyim dedim sonuç 12,2 V, hava sıcaklığı sabah 3 derece .Bu değer daha çok beklemede daha da düşebilir işin kötüsü.Dİreksiyon koltuk ısıtma gibi aküyü yoracak şeyleri de hiç kullanmadım.Akü ile ilgili uyarı mesajı hiç almadım ve başka sorunda görmedim çalışma vs anlamında.

12.2 V değeri epey düşük gibi , beklemiş halde 12.4 V altındaki değerlerin akü için sağlıklı olmadığını biliyorum.Aracı 25 gün önce ilk sahibinden aldım 3 yıllık bir araçta akünün ölme işaretleri vermesi normal gelmedi açıkcası.Önceki sahibi rutin olarak hastane-ev arası günlük 25-30 km yapmış ve stop-startı çok devreye sokacak trafikte kalmamış .Dğer araçlarımda orjinal akünün 5-6 yıl gittiğine şahit oldum.Beklemiş halde 12.4 v altını da pek görmedim araçlarımda.

Aküyü söküp evde şarj etmeyi düşünüyorum fakat akü sağlığının iyi olmadığı fikrindeyim işe yarayacak mı emin değilim.

Etsi araçlarda kalkş ve durdur -başlatta görev yaptığını okuduğumuz 48 v akü olmasına rağmen 12 v akülerin ömrü kısa mı sorusu akla getiriiyor.

Akü ile ilgili uyarı mesajı alan ve ökçme imkanı olanların ,beklemiş halde hangi voltajı okuduklarını paylaşmaları, sistemin hangi değerde uyarı verdiği hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlayabilir.
 
Son düzenleme:

aküyü ölçerek sağlığı hakkında bilgi sahibi olamazsın. 12.2v değeri düşük değildir. eğer düşük olsaydı zaten direkt uyarı verirdi. 11.4 gördüm uyarı vermedi. etsi motorlarda start stop 12v aküden değil 48v aküden güç alır. geleneksel marş motoru yoktur (bsg diye geçer araştırın).
 
Upvote 0
efb akü, agm akülere göre ömrü biraz daha kısadır. eğer uzun yıllar kullanıcam derseniz, agm akü taktırın ve kodlamayı unutmayın.
 
Upvote 0
Etsi ,mild hibrid, 48 v li-ion batarya ,sürüşte stop ederek yakıt tasarrufu falan filan

Sonuç
; 2-3 yıllık araçta aküm bitti mi,bitecek mi ,uyarı verecek mi bekleyişi ?

Tamam akü kullanım şartlarına bağlı erken bitebilir de Etsi aracımda direksiyon-koltuk ısıtmayı açmıyorum akü sürpriz yapmasın şu soğuk havalarda diye.

Kısa mesafe kullanıyorum genelde ve aküyü şarjlı tutmak adına start-stobu devre dışı bırakıp park yerinde çalıştırıyorum aracı.

Durur vaziyette şarj olmaz masalına kimse sarılmasın defalarca kaputu açıp ölçüm yaptım 14.8-15.0 Volt ile şarj oluyor akü.Hala ikna olmayan varsa kendi aracında test etsin bi zahmet. Araç 2021 1.0 etsi golf bu arada.

Mild hibrit elektriğe geçişte ara bir form.Üzerinde çok çalışıldığını da düşünmüyorum kendi adıma.Hedef Elektrikli araç ve belliki bu ara formlarla durum idare edilecek.
 
Upvote 0
Etsi ,mild hibrid, 48 v li-ion batarya ,sürüşte stop ederek yakıt tasarrufu falan filan

Sonuç
; 2-3 yıllık araçta aküm bitti mi,bitecek mi ,uyarı verecek mi bekleyişi ?

Tamam akü kullanım şartlarına bağlı erken bitebilir de Etsi aracımda direksiyon-koltuk ısıtmayı açmıyorum akü sürpriz yapmasın şu soğuk havalarda diye.

Kısa mesafe kullanıyorum genelde ve aküyü şarjlı tutmak adına start-stobu devre dışı bırakıp park yerinde çalıştırıyorum aracı.

Durur vaziyette şarj olmaz masalına kimse sarılmasın defalarca kaputu açıp ölçüm yaptım 14.8-15.0 Volt ile şarj oluyor akü.Hala ikna olmayan varsa kendi aracında test etsin bi zahmet. Araç 2021 1.0 etsi golf bu arada.

Mild hibrit elektriğe geçişte ara bir form.Üzerinde çok çalışıldığını da düşünmüyorum kendi adıma.Hedef Elektrikli araç ve belliki bu ara formlarla durum idare edilecek.
Hadi normal aküyü anladık, ömrü bitti çözümü basit: her yerde var hemen al tak, servise bile gerek yok.

48v akü ömrü bitince ücreti ne kadar olacak, servis dışı temin edip değişilebilecek mi ?
 
Upvote 0
Hadi normal aküyü anladık, ömrü bitti çözümü basit: her yerde var hemen al tak, servise bile gerek yok.

48v akü ömrü bitince ücreti ne kadar olacak, servis dışı temin edip değişilebilecek mi ?
Açıkcası aklıma getirmemek için direniyorum.Ekonomik olacam diye neredeyse gazdan ayağımı her çektiğimde stop eden araç; yaptığı ekonominin onlarca katını''48 volt aküm bozuldu'' dediğinde çıkaracak zaten.
 
Upvote 0
Bu aralar forumda akü konusu epey konuşulunca aracımın beklemiş haldeki aküsünü ((önceki gün 17:00 civarı stop etme- sabah 08:30 çalıştırma öncesi) ölçeyim dedim sonuç 12,2 V, hava sıcaklığı sabah 3 derece .Bu değer daha çok beklemede daha da düşebilir işin kötüsü.Dİreksiyon koltuk ısıtma gibi aküyü yoracak şeyleri de hiç kullanmadım.Akü ile ilgili uyarı mesajı hiç almadım ve başka sorunda görmedim çalışma vs anlamında.

12.2 V değeri epey düşük gibi , beklemiş halde 12.4 V altındaki değerlerin akü için sağlıklı olmadığını biliyorum.Aracı 25 gün önce ilk sahibinden aldım 3 yıllık bir araçta akünün ölme işaretleri vermesi normal gelmedi açıkcası.Önceki sahibi rutin olarak hastane-ev arası günlük 25-30 km yapmış ve stop-startı çok devreye sokacak trafikte kalmamış .Dğer araçlarımda orjinal akünün 5-6 yıl gittiğine şahit oldum.Beklemiş halde 12.4 v altını da pek görmedim araçlarımda.

Aküyü söküp evde şarj etmeyi düşünüyorum fakat akü sağlığının iyi olmadığı fikrindeyim işe yarayacak mı emin değilim.

Etsi araçlarda kalkş ve durdur -başlatta görev yaptığını okuduğumuz 48 v akü olmasına rağmen 12 v akülerin ömrü kısa mı sorusu akla getiriiyor.

Akü ile ilgili uyarı mesajı alan ve ökçme imkanı olanların ,beklemiş halde hangi voltajı okuduklarını paylaşmaları, sistemin hangi değerde uyarı verdiği hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlayabilir.
Aküyü şarj etmek istiyorsa araç üstünde iken yap. Söktüğün taktirde bir dünya sistemin hataya düşecek ve ekranda hata mesajları ile karşılaşırsın. Ben yaptım ordan biliyorum. Araç üstünde şarj ederken önce + kutup bağlantısını eksi bağlantıyı ise aküye değil araç şase noktasına yapacaksın. Bu nokta akünün yan tarafında motor bölümüne bakan metal bir çıkıntı. Gerisi akü şarj cihazını kalıyor. Hepsi bu zayıf aküde uyarı almayabilirsiniz. Benimki bir sabah uçuverdi uyarı falan vermeden.
 
Upvote 0
Aküyü şarj etmek istiyorsa araç üstünde iken yap. Söktüğün taktirde bir dünya sistemin hataya düşecek ve ekranda hata mesajları ile karşılaşırsın. Ben yaptım ordan biliyorum. Araç üstünde şarj ederken önce + kutup bağlantısını eksi bağlantıyı ise aküye değil araç şase noktasına yapacaksın. Bu nokta akünün yan tarafında motor bölümüne bakan metal bir çıkıntı. Gerisi akü şarj cihazını kalıyor. Hepsi bu zayıf aküde uyarı almayabilirsiniz. Benimki bir sabah uçuverdi uyarı falan vermeden.
Ben söküp şarj etmeyi tercih ettim ve ederim ,çıkan uyarılar için endişelenme direksiyonu tam sağ tam sol yaptıkça hepsi sönüyor
 
Upvote 0
Çakmaklıktan çalışan voltmetresi bulunan arkadaşlar araç hareket halinde iken akünün 15,6 voltları görüp görmediğini test edebilir mi rica etsem.Özellikle etsi motor sahipleri tabi.
Normalde bu voltajlar desülfatör ile görülecek değerler ,nasıl bir şarj sistemi var mildhibritte çözmeye anlamaya çalışıyorum.
 
Upvote 0
Etsi ,mild hibrid, 48 v li-ion batarya ,sürüşte stop ederek yakıt tasarrufu falan filan

Sonuç
; 2-3 yıllık araçta aküm bitti mi,bitecek mi ,uyarı verecek mi bekleyişi ?

Tamam akü kullanım şartlarına bağlı erken bitebilir de Etsi aracımda direksiyon-koltuk ısıtmayı açmıyorum akü sürpriz yapmasın şu soğuk havalarda diye.

Kısa mesafe kullanıyorum genelde ve aküyü şarjlı tutmak adına start-stobu devre dışı bırakıp park yerinde çalıştırıyorum aracı.

Durur vaziyette şarj olmaz masalına kimse sarılmasın defalarca kaputu açıp ölçüm yaptım 14.8-15.0 Volt ile şarj oluyor akü.Hala ikna olmayan varsa kendi aracında test etsin bi zahmet. Araç 2021 1.0 etsi golf bu arada.

Mild hibrit elektriğe geçişte ara bir form.Üzerinde çok çalışıldığını da düşünmüyorum kendi adıma.Hedef Elektrikli araç ve belliki bu ara formlarla durum idare edilecek.


Durur vaziyette şarj olmama durumu sadece BMT ( Bluemotion ) Fren Enerjisi Geri Kazanım teknolojisi bulunan araçlar için geçerlidir.

Diğer Bluemotion veya Fren enerjisi geri kazanım sistemi olmayan araçların hepsi durur vaziyette ( rolanti devrinde ) yeterince şarj gerçekleştirebilmektedir.


2024 T-Cross 1.0 Tsi aracımız, rolanti devrinde iken, akünün durumuna göre 13.5 - 14.6 aralığında değişkenlikler göstererek şarj gerçekleştirmektedir.

Ama 2017 Passat 1.6 Tdi BMT aracımızda, akü stop halinde akü kaç volt gösteriyor ise, rolantide dakikalarca çalışsa da aynı voltaj değerini gösteriyor, hatta hareket haline geçildiğinde de belli bir zaman sonra voltaj yükselmekte şarj işlemi ara ara devreye girmektedir. Bir de hareket halinde fren yaptığım anlarda devamlı şarj konumuna geçmektedir.


.
 
Upvote 0
Durur vaziyette şarj olmama durumu sadece BMT ( Bluemotion ) Fren Enerjisi Geri Kazanım teknolojisi bulunan araçlar için geçerlidir.

Diğer Bluemotion veya Fren enerjisi geri kazanım sistemi olmayan araçların hepsi durur vaziyette ( rolanti devrinde ) yeterince şarj gerçekleştirebilmektedir.


2024 T-Cross 1.0 Tsi aracımız, rolanti devrinde iken, akünün durumuna göre 13.5 - 14.6 aralığında değişkenlikler göstererek şarj gerçekleştirmektedir.

Ama 2017 Passat 1.6 Tdi BMT aracımızda, akü stop halinde akü kaç volt gösteriyor ise, rolantide dakikalarca çalışsa da aynı voltaj değerini gösteriyor, hatta hareket haline geçildiğinde de belli bir zaman sonra voltaj yükselmekte şarj işlemi ara ara devreye girmektedir. Bir de hareket halinde fren yaptığım anlarda devamlı şarj konumuna geçmektedir.


.
fren geri kazanımı olan etsi araçlar da durur vaziyette şarj oluyor.
 
Upvote 0
fren geri kazanımı olan etsi araçlar da durur vaziyette şarj oluyor.


Sadece BMT ( BlueMotion ) diye üretilen araçlarda geçerli demek ki rolanti devrinde şarj olmaması.

Golf 1.6 TDi BlueMotion

Passat 1.4 TSİ BlueMotion

Passat 1.6 TDİ BlueMotion

Passat 2.0 TDİ BlueMotion



Artık VW listelerinde BMT ( BlueMotion ) diye bir tabir yok zaten.

Demek ki vw in bütün araçları artık rolanti devrinde aküyü şarj ediyor.




blue motion1.png


.blue motion2.png

blue motion3.png
.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
2024 T-Cross 1.0 Tsi aracımız, rolanti devrinde iken, akünün durumuna göre 13.5 - 14.6 aralığında değişkenlikler göstererek şarj gerçekleştirmektedir.




.
Hareket halinde max kaç voltlar görülüyor asıl merak ettiğim nokta orası .Ben 15.6 v ları gördüm aküde sülfatlaşmayı önlemek için mi yapıyor araç onu anlamaya çalışıyorum.
 
Upvote 0
Upvote 0

Hareket halinde max kaç voltlar görülüyor asıl merak ettiğim nokta orası .Ben 15.6 v ları gördüm aküde sülfatlaşmayı önlemek için mi yapıyor araç onu anlamaya çalışıyorum.


BMT olmayan araçlar rolanti devrinde de şarj gerçekleştiriyor fakat yine de eski kara düzen araçlar gibi akünün ihtiyacı olsa da olmasa da marşa bastığınız andan itibaren rolanti devrinde bile 14,1 - 14,5v aralığında veya daha üst seviyelerde yükleme yapmaya başlamıyor.

Aküyü analiz ediyor şarj ihtiyacı varsa, rolanti devrinde bile gerektiği kadar sürekli değişken voltaj uyguluyor.

Ben mesela T-Cross 1.0 TSİ aracı 3 gündür kullanıyorum, bir kaç gün daha kullanmayacağım.

Çarşamba öğlen 11:30 civarı aracı garaja çektim. Araç üzerinde aküye şarj cihazını bağladım.

Perşembe günü 11:30 da akü ful dolu görünürken şarj cihazını söktüm. 1 saat sonra multimetre ile ölçtüm yaptım 12.8v gösteriyordu.

O şekilde aracı kilitleyip bıraktım.

Ertesi gün ( bu gün Cuma 11:30 da ) multimetre ile durgun voltaj ölçümü yaptım 12.2 v gösteriyordu.

Multimetre aküye takılı vaziyette aracı çalıştırdım.

Marşa bastıktan 5 saniye sonra voltaj 12,5 v oldu ve rolantide çalışır vaziyette, 20 dk boyunca 12.5 v da sabit şekilde kaldı.

Arada bir 3000 devire kadar gaz verdim falan, devir yükseldiğinde de voltaj 12.6 v üzerine çıkmadı. Sonra aracı stop ettim.

Cumartesi 11:30 ' da durgun voltajı tekrar ölçeceğim. Yine 12.2 veya 12.3 v göreceğimden eminim.

Resim çektim ama foruma yüklemeye fırsat olmadı, şu an iş yerinden yazıyorum yarınki durgun voltaj ölçüm görüntüsü ile birlikte bugün çektiğim resimler ile birlikte paylaşırım.

Hatta bir 10 - 15 km yol yapıp hareket haline voltaj takibi de yapıp paylaşırım.



Demek ki, akünün şarj ihtiyacı yoktu ki, rolantide şarj dinamosu aküye yükleme yapmadı ve dakikalarca voltaj 12.5 de sabit kaldı.

Günlük kullanımda işe git gel yapıyorum, gidiş 7 km stop et. Dönüş 7 km stop et, şeklinde kullanımda, rolanti devrinde ve hareket halinde, sistem akünün şarj ihtiyacı olduğuna kanaat getiriyor ki, voltaj 14,5 leri görüyor ama sabit değil, 3 dk 13.5v, 2 dk 14.1v , 1 dk 14,5 v, 2 dk 13.8v şeklinde devamlı değişken değerler gösteriyor.

Sonuç olarak; 1 gün de yatmış olsa, bir kaç günde yatmış olsa, 2 aracımızda da durgun voltajını ölçtüğümde 12.1 veya 12.3 arası bir değer okuyorum. 12.5 - 12.6 hiç görmedim.

2017 Passat ta b8 1.6 tdi Varta N70 akü takılı, 4 yıldır takılı, kısa mesafe kullanım hiç yok, sık sık şarj takviyesi yapılı , sabit voltaj 12.1 - 12.3 arası devamlı

2024 T-Cross 1.0 Tsi 11 ay oldu, ( periyodik bakıma 25 gün kaldı ) orijinal aküsü üzerinde, bolca kısa mesafe kullanılıyor, ayda bir araç üzerinde akü şarj ediliyor. sabir voltaj devamlı 12,1 - 12,3v arası devamlı

2 araçta da sabit voltajı 12.1v altında ve 12,3 v üzerinde hiç görmedim.

2 araçta da hiç zayıf akü uyarısı almadım. Stop - start ' ı devamlı kapatırım, kapatmayı unuttuğum zamanlarda hiç sektirmeden stop - start devreye giriyor.


.
 
Upvote 0

Geri
Üst