Etsi motorlarda Efb akü ömrü kısa mı?


balaban75

Üye
Katılım
27 Eki 2024
Mesajlar
98
Tepkime puanı
41
Konum
Kocaeli
İsim
Abdurrahman
Araç
Golf 1.0 eTSI life
Bu aralar forumda akü konusu epey konuşulunca aracımın beklemiş haldeki aküsünü ((önceki gün 17:00 civarı stop etme- sabah 08:30 çalıştırma öncesi) ölçeyim dedim sonuç 12,2 V, hava sıcaklığı sabah 3 derece .Bu değer daha çok beklemede daha da düşebilir işin kötüsü.Dİreksiyon koltuk ısıtma gibi aküyü yoracak şeyleri de hiç kullanmadım.Akü ile ilgili uyarı mesajı hiç almadım ve başka sorunda görmedim çalışma vs anlamında.

12.2 V değeri epey düşük gibi , beklemiş halde 12.4 V altındaki değerlerin akü için sağlıklı olmadığını biliyorum.Aracı 25 gün önce ilk sahibinden aldım 3 yıllık bir araçta akünün ölme işaretleri vermesi normal gelmedi açıkcası.Önceki sahibi rutin olarak hastane-ev arası günlük 25-30 km yapmış ve stop-startı çok devreye sokacak trafikte kalmamış .Dğer araçlarımda orjinal akünün 5-6 yıl gittiğine şahit oldum.Beklemiş halde 12.4 v altını da pek görmedim araçlarımda.

Aküyü söküp evde şarj etmeyi düşünüyorum fakat akü sağlığının iyi olmadığı fikrindeyim işe yarayacak mı emin değilim.

Etsi araçlarda kalkş ve durdur -başlatta görev yaptığını okuduğumuz 48 v akü olmasına rağmen 12 v akülerin ömrü kısa mı sorusu akla getiriiyor.

Akü ile ilgili uyarı mesajı alan ve ökçme imkanı olanların ,beklemiş halde hangi voltajı okuduklarını paylaşmaları, sistemin hangi değerde uyarı verdiği hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlayabilir.
 
Son düzenleme:

aküyü ölçerek sağlığı hakkında bilgi sahibi olamazsın. 12.2v değeri düşük değildir. eğer düşük olsaydı zaten direkt uyarı verirdi. 11.4 gördüm uyarı vermedi. etsi motorlarda start stop 12v aküden değil 48v aküden güç alır. geleneksel marş motoru yoktur (bsg diye geçer araştırın).
 
Upvote 0
efb akü, agm akülere göre ömrü biraz daha kısadır. eğer uzun yıllar kullanıcam derseniz, agm akü taktırın ve kodlamayı unutmayın.
 
Upvote 0
Etsi ,mild hibrid, 48 v li-ion batarya ,sürüşte stop ederek yakıt tasarrufu falan filan

Sonuç
; 2-3 yıllık araçta aküm bitti mi,bitecek mi ,uyarı verecek mi bekleyişi ?

Tamam akü kullanım şartlarına bağlı erken bitebilir de Etsi aracımda direksiyon-koltuk ısıtmayı açmıyorum akü sürpriz yapmasın şu soğuk havalarda diye.

Kısa mesafe kullanıyorum genelde ve aküyü şarjlı tutmak adına start-stobu devre dışı bırakıp park yerinde çalıştırıyorum aracı.

Durur vaziyette şarj olmaz masalına kimse sarılmasın defalarca kaputu açıp ölçüm yaptım 14.8-15.0 Volt ile şarj oluyor akü.Hala ikna olmayan varsa kendi aracında test etsin bi zahmet. Araç 2021 1.0 etsi golf bu arada.

Mild hibrit elektriğe geçişte ara bir form.Üzerinde çok çalışıldığını da düşünmüyorum kendi adıma.Hedef Elektrikli araç ve belliki bu ara formlarla durum idare edilecek.
 
Upvote 0
Etsi ,mild hibrid, 48 v li-ion batarya ,sürüşte stop ederek yakıt tasarrufu falan filan

Sonuç
; 2-3 yıllık araçta aküm bitti mi,bitecek mi ,uyarı verecek mi bekleyişi ?

Tamam akü kullanım şartlarına bağlı erken bitebilir de Etsi aracımda direksiyon-koltuk ısıtmayı açmıyorum akü sürpriz yapmasın şu soğuk havalarda diye.

Kısa mesafe kullanıyorum genelde ve aküyü şarjlı tutmak adına start-stobu devre dışı bırakıp park yerinde çalıştırıyorum aracı.

Durur vaziyette şarj olmaz masalına kimse sarılmasın defalarca kaputu açıp ölçüm yaptım 14.8-15.0 Volt ile şarj oluyor akü.Hala ikna olmayan varsa kendi aracında test etsin bi zahmet. Araç 2021 1.0 etsi golf bu arada.

Mild hibrit elektriğe geçişte ara bir form.Üzerinde çok çalışıldığını da düşünmüyorum kendi adıma.Hedef Elektrikli araç ve belliki bu ara formlarla durum idare edilecek.
Hadi normal aküyü anladık, ömrü bitti çözümü basit: her yerde var hemen al tak, servise bile gerek yok.

48v akü ömrü bitince ücreti ne kadar olacak, servis dışı temin edip değişilebilecek mi ?
 
Upvote 0
Hadi normal aküyü anladık, ömrü bitti çözümü basit: her yerde var hemen al tak, servise bile gerek yok.

48v akü ömrü bitince ücreti ne kadar olacak, servis dışı temin edip değişilebilecek mi ?
Açıkcası aklıma getirmemek için direniyorum.Ekonomik olacam diye neredeyse gazdan ayağımı her çektiğimde stop eden araç; yaptığı ekonominin onlarca katını''48 volt aküm bozuldu'' dediğinde çıkaracak zaten.
 
Upvote 0
Bu aralar forumda akü konusu epey konuşulunca aracımın beklemiş haldeki aküsünü ((önceki gün 17:00 civarı stop etme- sabah 08:30 çalıştırma öncesi) ölçeyim dedim sonuç 12,2 V, hava sıcaklığı sabah 3 derece .Bu değer daha çok beklemede daha da düşebilir işin kötüsü.Dİreksiyon koltuk ısıtma gibi aküyü yoracak şeyleri de hiç kullanmadım.Akü ile ilgili uyarı mesajı hiç almadım ve başka sorunda görmedim çalışma vs anlamında.

12.2 V değeri epey düşük gibi , beklemiş halde 12.4 V altındaki değerlerin akü için sağlıklı olmadığını biliyorum.Aracı 25 gün önce ilk sahibinden aldım 3 yıllık bir araçta akünün ölme işaretleri vermesi normal gelmedi açıkcası.Önceki sahibi rutin olarak hastane-ev arası günlük 25-30 km yapmış ve stop-startı çok devreye sokacak trafikte kalmamış .Dğer araçlarımda orjinal akünün 5-6 yıl gittiğine şahit oldum.Beklemiş halde 12.4 v altını da pek görmedim araçlarımda.

Aküyü söküp evde şarj etmeyi düşünüyorum fakat akü sağlığının iyi olmadığı fikrindeyim işe yarayacak mı emin değilim.

Etsi araçlarda kalkş ve durdur -başlatta görev yaptığını okuduğumuz 48 v akü olmasına rağmen 12 v akülerin ömrü kısa mı sorusu akla getiriiyor.

Akü ile ilgili uyarı mesajı alan ve ökçme imkanı olanların ,beklemiş halde hangi voltajı okuduklarını paylaşmaları, sistemin hangi değerde uyarı verdiği hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlayabilir.
Aküyü şarj etmek istiyorsa araç üstünde iken yap. Söktüğün taktirde bir dünya sistemin hataya düşecek ve ekranda hata mesajları ile karşılaşırsın. Ben yaptım ordan biliyorum. Araç üstünde şarj ederken önce + kutup bağlantısını eksi bağlantıyı ise aküye değil araç şase noktasına yapacaksın. Bu nokta akünün yan tarafında motor bölümüne bakan metal bir çıkıntı. Gerisi akü şarj cihazını kalıyor. Hepsi bu zayıf aküde uyarı almayabilirsiniz. Benimki bir sabah uçuverdi uyarı falan vermeden.
 
Upvote 0
Aküyü şarj etmek istiyorsa araç üstünde iken yap. Söktüğün taktirde bir dünya sistemin hataya düşecek ve ekranda hata mesajları ile karşılaşırsın. Ben yaptım ordan biliyorum. Araç üstünde şarj ederken önce + kutup bağlantısını eksi bağlantıyı ise aküye değil araç şase noktasına yapacaksın. Bu nokta akünün yan tarafında motor bölümüne bakan metal bir çıkıntı. Gerisi akü şarj cihazını kalıyor. Hepsi bu zayıf aküde uyarı almayabilirsiniz. Benimki bir sabah uçuverdi uyarı falan vermeden.
Ben söküp şarj etmeyi tercih ettim ve ederim ,çıkan uyarılar için endişelenme direksiyonu tam sağ tam sol yaptıkça hepsi sönüyor
 
Upvote 0

Geri
Üst