Etsi motorlarda Efb akü ömrü kısa mı?


balaban75

Üye
Katılım
27 Eki 2024
Mesajlar
113
Tepkime puanı
57
Konum
istanbul
İsim
Abdurrahman
Araç
Golf 1.0 eTSI life
Bu aralar forumda akü konusu epey konuşulunca aracımın beklemiş haldeki aküsünü ((önceki gün 17:00 civarı stop etme- sabah 08:30 çalıştırma öncesi) ölçeyim dedim sonuç 12,2 V, hava sıcaklığı sabah 3 derece .Bu değer daha çok beklemede daha da düşebilir işin kötüsü.Dİreksiyon koltuk ısıtma gibi aküyü yoracak şeyleri de hiç kullanmadım.Akü ile ilgili uyarı mesajı hiç almadım ve başka sorunda görmedim çalışma vs anlamında.

12.2 V değeri epey düşük gibi , beklemiş halde 12.4 V altındaki değerlerin akü için sağlıklı olmadığını biliyorum.Aracı 25 gün önce ilk sahibinden aldım 3 yıllık bir araçta akünün ölme işaretleri vermesi normal gelmedi açıkcası.Önceki sahibi rutin olarak hastane-ev arası günlük 25-30 km yapmış ve stop-startı çok devreye sokacak trafikte kalmamış .Dğer araçlarımda orjinal akünün 5-6 yıl gittiğine şahit oldum.Beklemiş halde 12.4 v altını da pek görmedim araçlarımda.

Aküyü söküp evde şarj etmeyi düşünüyorum fakat akü sağlığının iyi olmadığı fikrindeyim işe yarayacak mı emin değilim.

Etsi araçlarda kalkş ve durdur -başlatta görev yaptığını okuduğumuz 48 v akü olmasına rağmen 12 v akülerin ömrü kısa mı sorusu akla getiriiyor.

Akü ile ilgili uyarı mesajı alan ve ökçme imkanı olanların ,beklemiş halde hangi voltajı okuduklarını paylaşmaları, sistemin hangi değerde uyarı verdiği hakkında bilgi sahibi olmamızı sağlayabilir.
 
Son düzenleme:

@hosmyy
Çakmaklıktan ölçüyorsanız 12.1-12.4 volt arası benimde ölçtüğüm değerler, bu normal çünkü kontak açık araç voltaj çekiyor.Kontak kapalı 10-15 dk bekleyerek (modül, gösterge ,merkezi kilit, iç aydınlatma vs uykuya geçmiş halde) akü kutuplarından ölçerseniz 12,5 ila 12,8 volt arası rahatlıkla görebilirsiniz.

3 gün önce akü değişimi yaptım.Aracın üzerindeki akü yaklaşık 3,5 yıllıktı ve harici olarak birkaç kez tam şarjladığım halde araç üzerinde 1 gün sonra bile 12.4 ve daha altı voltajlara düşebiliyordu bu ölçümler durağan halde yüksüz voltajlardı.Yani akü çabuk şarj alıp çabuk deşarj oluyordu.Çıkartıp repair modunda şarj ettim sülfatlaşma varsa çözülsün diye fakat işe yaramadı.Akünün durumundan emin olunca değiştirdim.

Yeni aküde içerden hareket halinde voltaj takibi yapıyorum 3 gündür neredeyse şarj besleme almıyor alternatörden.Yani 12.3 ile 12.8 volt arası gösteriyor voltmetre, bunu akünün yeni olmasına yani dirençli olmasına bağlıyorum.Eski aküde şarjdan sonra ilk yol yapmamda bile 13.2 ila 15.6 volt arası değişken değerlerde şarj oluyordu.
 
Upvote 0

Çarşamba Şarja başlamadan durgun voltaj




8.png






Şarj başladı




6.png



10.png



12.png





9.png

2.png



3.png






24 saat sonra şarjın tamamlanmış hali



15.png




14.png





Şarj cihazı söküldükten 1 saat sonra

15.png





Şarj tamamlandıktan 24 saat sonra araç çalıştırılmadan önce kontak açık halde


18.png



17.png






Araç rolanti devrinde çalışır halde


19.png


20.png


21.png


20 dk boyunca rolantide ve ara gazlarda voltaj hiç değişmedi, stop ettim.







22.png





23.png






24.png




.
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Bu gün ( 25 ocak 2024 Cumartesi ) son durum.

Araç şarjdan çıkarıldıktan 48 saat sonra


Merkezi kilit açılıp kaput açıldığındaki şarj durumu




25.png



26.png





Merkezi kilit kapatılıp 40 dk sonra uyku modundaki voltaj durumu




27.png



28.png



Aracın Uyku moduna geçmesini beklemeden yapılacak ölçümler yanıltıcı sonuçlar verebiliyor.

Bu nedenle voltaj ölçümleri, merkezi kilit kapatıldıktan en az yarım saat sonra yapılmalı.



Passat da şarj uykusuna devam ediyor. Son 4 aydır 1 defa çalıştırdım, 10 dk rolantide çalıştı, bahçede 2 - 3 defa ileri geri yaptım o kadar.




29.png



30.png



.
 
Upvote 0
Durur vaziyette şarj olmama durumu sadece BMT ( Bluemotion ) Fren Enerjisi Geri Kazanım teknolojisi bulunan araçlar için geçerlidir.

Diğer Bluemotion veya Fren enerjisi geri kazanım sistemi olmayan araçların hepsi durur vaziyette ( rolanti devrinde ) yeterince şarj gerçekleştirebilmektedir.


2024 T-Cross 1.0 Tsi aracımız, rolanti devrinde iken, akünün durumuna göre 13.5 - 14.6 aralığında değişkenlikler göstererek şarj gerçekleştirmektedir.

Ama 2017 Passat 1.6 Tdi BMT aracımızda, akü stop halinde akü kaç volt gösteriyor ise, rolantide dakikalarca çalışsa da aynı voltaj değerini gösteriyor, hatta hareket haline geçildiğinde de belli bir zaman sonra voltaj yükselmekte şarj işlemi ara ara devreye girmektedir. Bir de hareket halinde fren yaptığım anlarda devamlı şarj konumuna geçmektedir.


.
Üstadım, 1.5 tsi golf 8.5 impression araçta da dediğiniz fren geri kazanım enerjisi var mı?
 
Upvote 0
@hosmyy
Bugün yeni akünün 6. günü.Aracı dün hariç 10-15 km hergün kullandım.Kolay ölçümleme yapmak için akünün yanına maşalı bir voltmetre yerleştirdim.İçerde sabit voltmetre var çakmaklığa tak çıkar şeklinde.Seyir halinde ve rölantide voltaj durumlarını ekliyorum.Alternatör yokuş aşağı gazdan ayağı çekince ve frenleme anlarında 15.0-15.6 volt ile besleme yaptı bir kaç kez haricinde hala adam gibi şarjlama başlamadı.Yeni akü 2024 son çeyreği olduğu için mi kaç gündür şarj istemedi bilmiyorum,takipteyim.

https://streamable.com/o575ij

https://streamable.com/w7bc42
 
Upvote 0
@hosmyy
Bugün yeni akünün 6. günü.Aracı dün hariç 10-15 km hergün kullandım.Kolay ölçümleme yapmak için akünün yanına maşalı bir voltmetre yerleştirdim.İçerde sabit voltmetre var çakmaklığa tak çıkar şeklinde.Seyir halinde ve rölantide voltaj durumlarını ekliyorum.Alternatör yokuş aşağı gazdan ayağı çekince ve frenleme anlarında 15.0-15.6 volt ile besleme yaptı bir kaç kez haricinde hala adam gibi şarjlama başlamadı.Yeni akü 2024 son çeyreği olduğu için mi kaç gündür şarj istemedi bilmiyorum,takipteyim.

https://streamable.com/o575ij

https://streamable.com/w7bc42



Akü yü kendi haline bırakın.

Fazla takip insanda paranoya yapıyor. ( bana öyle oldu )

Kullanım tarzınıza göre haftada bir veya ayda bir yada aracın 48 saat çalıştırılmayacağı her fırsatta aküyü şarja takın.

Senelerce sıkıntı yaşamazsınız.


.

.
 
Upvote 0
Akü yü kendi haline bırakın.

Fazla takip insanda paranoya yapıyor. ( bana öyle oldu )

Kullanım tarzınıza göre haftada bir veya ayda bir yada aracın 48 saat çalıştırılmayacağı her fırsatta aküyü şarja takın.

Senelerce sıkıntı yaşamazsınız.


.
Paranoyalık bir durum yok.Kendi adıma teknik konulara merak duyan biriyim ve kolay vazgeçmem.Asıl mevzu konu başlığındaki soru.Bahse konu etsi araçlar dışındaki araçlarda normal şartlarda fabrikasyon akü ömrünü 6-10 yılda tamamlarken bizim araçlarda neden ortalama 3-4 yılda bitiyor .Forumda akü değişimi paylaşanlar dışında aküyü aldığım yer de 21-22 model etsi araçların akü değişimi için çok geldiğini teyit etti.
 
Upvote 0
Paranoyalık bir durum yok.Kendi adıma teknik konulara merak duyan biriyim ve kolay vazgeçmem.Asıl mevzu konu başlığındaki soru.Bahse konu etsi araçlar dışındaki araçlarda normal şartlarda fabrikasyon akü ömrünü 6-10 yılda tamamlarken bizim araçlarda neden ortalama 3-4 yılda bitiyor .Forumda akü değişimi paylaşanlar dışında aküyü aldığım yer de 21-22 model etsi araçların akü değişimi için çok geldiğini teyit etti.
efb aküler uzun ömürlü değil zaten 3-4 yıldan bitmesi cok normal. 2+2=4 hesabı. 12v aküden ziyade 48v akü önemli
 
Upvote 0
Çakmaklıktan çalışan voltmetresi bulunan arkadaşlar araç hareket halinde iken akünün 15,6 voltları görüp görmediğini test edebilir mi rica etsem.Özellikle etsi motor sahipleri tabi.
Normalde bu voltajlar desülfatör ile görülecek değerler ,nasıl bir şarj sistemi var mildhibritte çözmeye anlamaya çalışıyorum.
merhaba, ben 3 gündür ölçmeye başladım çakmaklıktan çalışıyorken 14.5- 14.9 arasına sabitleniyor. ilk kontak ve çalıştırma esnasında 11.0 lere kadar iniyor. akabinde hızlıca söylediğim değerlere çıkıyor.
 
Upvote 0
merhaba, ben 3 gündür ölçmeye başladım çakmaklıktan çalışıyorken 14.5- 14.9 arasına sabitleniyor. ilk kontak ve çalıştırma esnasında 11.0 lere kadar iniyor. akabinde hızlıca söylediğim değerlere çıkıyor.
Selam,bu aralar geceleri eksi ısı değerlerinde ve gündüzlerde epey soğuk oluyor dolayısıyla aküler güç kaybı yaşıyor.Sabah ilk çalıştırmada aküm yeni olmasına rağmen olması gerektiğini düşündüğüm 14,4-14,8 volt aralığı ile değil 15,4 volt civarı şarjlanıyor.Olması gerektiği dediğim voltaj genel kabul görmüş standart kurşun asit bataryalar için alternatörlerin çalıştığı aralık.Etsi da sık sık 15 volt ve üstü şarj ;ya olması gereken yada efb-agm için kabul görmüş voltaj.Bunu izah eden bir kaynak bulamadım açıkcası.Akü şarjlanıp biraz toparlayınca 13,1-13,4 voltlara düşüyor .Bir süre sonra şarjı kesiyor (şartlar uygunsa bunu yapıyor sanırım) 12,5-12,8 volt gibi değerler okunuyor.
 
Upvote 0

Geri
Üst