Km canavarlari 1.0 tsi 110 354000 km


Yağ bakımından sonra 1.000 km yapın yine bosaltın yağı rengi siyah olacaktır.
Yanında değiliz, ama adamlar kendileri de vurguladı yağ gereğinden fazla siyah diye. Belki sanayide uygunsuz ve/veya dandik yağ kullandılar, ya da başka sıkıntı var. Araç da benzinli bu arada.

Bir de, bu tip filo araçları nasıl kullanılırsa kullanılsın 15binde bakıma giriyor. Otobanda yardırılan yahut şehir içinde hep durk kalk sürülen aracın daha sık yağ değişimi yapması lazım ama yapılmıyor. Bence bu araç da bu sıkıntıdan muzdarip.

Dizel aracımda Motul Specific 5w-30 kullanıyorum. Şu an 8000 km oldu. Siyah tabii ki ama zift gibi de değil. Bu ara çok sıkşıık trafikte kullandığımdan (25km/h ortalama hız). 10 bin gibi değiştireceğim. Filo olsa hiç umurlarında olmayacak eskimiş oksitlenmiş asitleşmiş yağla 15bini bulacaklardı.
 

Yanında değiliz, ama adamlar kendileri de vurguladı yağ gereğinden fazla siyah diye. Belki sanayide uygunsuz ve/veya dandik yağ kullandılar, ya da başka sıkıntı var. Araç da benzinli bu arada.

Bir de, bu tip filo araçları nasıl kullanılırsa kullanılsın 15binde bakıma giriyor. Otobanda yardırılan yahut şehir içinde hep durk kalk sürülen aracın daha sık yağ değişimi yapması lazım ama yapılmıyor. Bence bu araç da bu sıkıntıdan muzdarip.

Dizel aracımda Motul Specific 5w-30 kullanıyorum. Şu an 8000 km oldu. Siyah tabii ki ama zift gibi de değil. Bu ara çok sıkşıık trafikte kullandığımdan (25km/h ortalama hız). 10 bin gibi değiştireceğim. Filo olsa hiç umurlarında olmayacak eskimiş oksitlenmiş asitleşmiş yağla 15bini bulacaklardı.
Hocam nacize fikir belirteyim dizel aracta yağın rengi onemli degildir.Yag cubugunu cekin bir damla bas parmak tirnak ucuna damlatın diğer tirnak ucunuzu da degdirip yapiskanlik kontrolu yapin eger yag yapis yapis yapiskanlik hissi varsa yagininiz degistirme zamaniniz gelmis geçiyor demektir…
 
Hocam nacize fikir belirteyim dizel aracta yağın rengi onemli degildir.Yag cubugunu cekin bir damla bas parmak tirnak ucuna damlatın diğer tirnak ucunuzu da degdirip yapiskanlik kontrolu yapin eger yag yapis yapis yapiskanlik hissi varsa yagininiz degistirme zamaniniz gelmis geçiyor demektir…

Teşekkürler hocam, onu zaten biliyorum da. Demek istediğim, dizelde bile zifte dönmeyen yağ benzinlide dikkat çekici şekilde kararmışsa (videodaki şaşırma durumuna dayanarak söylüyorum) bence hoş olmayan bir durum olması pek muhtemeldir.
 
Videoyu izledim. Full yetkili servis bakımlı dedikleri araçtan Bosch marka yağ filtresini söktüler. Aküsü de İnci Akü. Hangi yetkili bunları takıyor? Ayrıca yağın kapkara hali de düşündürücü. Kendileri de söylediler. Sanki dizel :)

Birazcık dümen var yani. Ama 1.0 TSI iyidir. Hele bir de mild hibrid olmayanları.
Akü olarak hangi marka akü olması gerekiyordu ? Bosch veya varta mı? Servis hangi markayı öneriyor veya kullanıyor.
 
Akü olarak hangi marka akü olması gerekiyordu ? Bosch veya varta mı? Servis hangi markayı öneriyor veya kullanıyor.

Araç üzerindeki İnci de iyidir, Bosch ve Varta da. Ama yetkili servis orijinal diye VAG logolu akü takar normalde. Genelde Varta (Johnson Controls) veya Moll olur üreticisi.

Yan sanayi akü takan VW yetkili servisi yoktur herhalde. Yasal olarak mümkün olsa bile karlılık vb nedenlerle tercih etmezler.
 
Araç üzerindeki İnci de iyidir, Bosch ve Varta da. Ama yetkili servis orijinal diye VAG logolu akü takar normalde. Genelde Varta (Johnson Controls) veya Moll olur üreticisi.

Yan sanayi akü takan VW yetkili servisi yoktur herhalde. Yasal olarak mümkün olsa bile karlılık vb nedenlerle tercih etmezler.
2004 model aracımı avek'e götürdüğümde aracınızın aküsü orjinal değil değişmeniz lazım diyordu. Orada çalışan arkadaş o yüzden sordum. vw aküsü mü var piyasada satılan veya sizde olan dediğimde piyasada ki satılanlar değil bizim sattıklarımız orjinal akü diyordu.
 
2004 model aracımı avek'e götürdüğümde aracınızın aküsü orjinal değil değişmeniz lazım diyordu. Orada çalışan arkadaş o yüzden sordum. vw aküsü mü var piyasada satılan veya sizde olan dediğimde piyasada ki satılanlar değil bizim sattıklarımız orjinal akü diyordu.

Orijinal kelimesinin geniş ve farklı anlamları var. Servis biraz kendine yontmuş.

Aracımla gelen akü Varta üretimi idi. Yerine Varta marka taktım. Sahte olmadığı için orijinal Varta. Ama servis mantığı açısından orijinal yedek parça değil.

Mevzuata göre fabrikada takılan parçayı üreten firmanın kendi markası ile, fabrikada takılan aynı özellik ve standartta üretip kendi sattığı parça da orijinal yedek parça sayılıyor. TSE belgeli bir özel servise gidip bu parçadan taktırırsanız orijinal sayılıyor ve garantiyi bozmuyor. Sigorta açısından da böyle.

Servis ya tutarsa deyip sizi yemeye çalışmış. 2004 model aracınızın her “orijinal” parçası üretimde stoklarda var mı onu sorun önce. :)
 

Geri
Üst Alt