Volkswagen ID. Ailesi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan ogzogz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

ogzogz

Paylaşımcı Üye
 
Katılım
2 Mar 2017
Mesajlar
4,823
Tepkime puanı
6,240
İsim
Ogz
Tecrübe edenlerin yorumları ve genel görüşünüz nedir?
Mevcut elektriklilere karşı avantaj ve dezavantajları hakkında yorumunuzu paylaşabilir misiniz?
 

Reklam günün şartlarını yakalarsa işe yarar,rekabet zirvede ve kartopu gibi büyüyen çin dengeleri bozdu.

 
Bence çabuk eskidi özellikle ID.4, baz donanımda olsa halojen sinyal nedir ?
Erişim mesafesi de gelişen sektöre göre az denilebilir, tabi yurt dışındaki GTX modelleri TR ye gelirse durumlar değişir.
 
Bugün id4 ün içine binme fırsatım oldu. En begenmedeğim iki şey, 1. kol dayama 2. kokpıt ekranı.
 
Sokakta park edilmiş halde gördüm, yanına yaklaşıp içine baktım…
Koşarak uzaklaştım….
 
VW bitti, çinliler bitirdi herkesi falan diyorlar ama ben pek aynı fikirde değilim. Sancılı süreçlerden geçiyor olabilirler ama köklü üreticiler elektrikli işini toparlayınca çinliden daha iyi "otomobil" yapacaklar, o keisn bence. Ha, otomobil değil de "cihaz" ise konu, o belki fark edebilir.

Çinli araçların uzun dönem ne getireceğini bilemiyoruz. Malzeme dayanımı, güvenilirliği henüz test edilmedi. Durmadna platform kasa, model değiştiriyorlar. Satış sonrası çok zayıf. Bugün aldığın aracın 5 yıl sonra desteği kalmayabilir. Ufak detaylarda çok rezillikleri var. Geçen bir videoda Chery Tiggo gördüm. Kaporta birleşim yerine meges çekerken saçma bir şekilde durmuşlar. Meges olmayan yer paslanmış, araç daha bir yıllık. Yine Chery idi herhalde, koltukların dikişleri sökülmüş yenilemişler. Bunun gibi çok şeyler vardır görünmeyen yerlerde.

Neyse, ID ailesine dönersek. Araçlar kötü değil. Fiyatları adam gibi yapsınlar alınır tepe tepe kullanılır. Concik özellikler, kendi kendine bir şeyler yapanbilmesi, araba sürerken ekranda migros'ta sipariş vermek falan umrumda değil. Kim bugün bildiğimiz otomobili elektrikli olarak, yeterli menzilde ve uygun fiyatta verirse başım üstüne. Carplay olsun ama :) o şart.

ek: Yazdıktan sonra aklıma geldi. Kayınbiraderin MG4'ün "kara" jantları kendi kendine eğiliyormuş. Kronik. Neyse ki firma arkasında, kendi orijinal parçası ile değil CMS alaşım jant ile bedelsiz değiştirdiler. Fıkra bu kadar. VW jantlarının kendiliğinden eğileceğini sanmıyorum.
 
VW'in Çin pazarına çok olumlu bakması ve oradan güzel bir kazanç sağlamaları tasarım yönünde finansal kaygılara neden olduğundan ID serisi ve 2022 sonrası VW tasarımları Çin menşeili araçlara benzemeye başladı, Çin'e özel geniş model skalası, Çin'de VW ve Audi'nin ayrı bir prestije sahip olmasından az çok anlaşılıyor. Yeni ID'ler bence çok çok çirkin. Ve teknolojik özellikleri de yetersiz, böceğe benzeyen her yeri LED şeritlerle donatılmış ışıldaklar gibi geliyor bana. Teknoloji kısmında VAG grubu Taycan, E-Tron gibi modellerde çok başarılı, menzil, güç gibi gibi. Ancak VW tarafına gelindiğinde işler çok ters. Menzil çok düşük, güçsüz gereksiz araçlar. Avrupa pazarında pek bir yer bulamadı bu araçlar. Benzinli araçlarına gelecek olursak, onlar da birer tasarım faciası, sadece Çin pazarına hitap edecek şeyler yapmaya başladılar, yusyuvarlak, agresifikten yoksun, gereksiz ışıklandırmaya sahipler. Güvenlik kısmına gelince evet VW yine şaşırtmıyor ancak ülkemizdeki tüketici profili için bu tür şeyler angarya. Dış görünüşü güzel olsun, menzili yüksek olsun, aşırı teknolojik olsun yeter. Chery, MG, SWM gibi markalar insanlara çok daha cazip geliyor çünkü çok ucuza çok şey sunuyorlar. Bir arkadaşımda Chery Omoda 5 vardı, 30km/sa ile köpeğe çarptı. Tampon, radyatör, çamurluk, far... az daha zorlasaymış AirBag bile açarmış. Yani uzun lafın kısası VW böyle devam ederse kendini Avrupa pazarında binek anlamında bitirir.
 
Aracın soguk havalarda yaptığı mesafe 250/270 km
ıc gorsel olarakta bence güzel deyıl tabıkı bu benim gorusum
Elektrıklı araçlarda bence uzak doğu lıder hem km olarak hemde gorsel olarak
 
Bence çabuk eskidi özellikle ID.4, baz donanımda olsa halojen sinyal nedir ?
Erişim mesafesi de gelişen sektöre göre az denilebilir, tabi yurt dışındaki GTX modelleri TR ye gelirse durumlar değişir.
VW'in Çin pazarına çok olumlu bakması ve oradan güzel bir kazanç sağlamaları tasarım yönünde finansal kaygılara neden olduğundan ID serisi ve 2022 sonrası VW tasarımları Çin menşeili araçlara benzemeye başladı, Çin'e özel geniş model skalası, Çin'de VW ve Audi'nin ayrı bir prestije sahip olmasından az çok anlaşılıyor. Yeni ID'ler bence çok çok çirkin. Ve teknolojik özellikleri de yetersiz, böceğe benzeyen her yeri LED şeritlerle donatılmış ışıldaklar gibi geliyor bana. Teknoloji kısmında VAG grubu Taycan, E-Tron gibi modellerde çok başarılı, menzil, güç gibi gibi. Ancak VW tarafına gelindiğinde işler çok ters. Menzil çok düşük, güçsüz gereksiz araçlar. Avrupa pazarında pek bir yer bulamadı bu araçlar. Benzinli araçlarına gelecek olursak, onlar da birer tasarım faciası, sadece Çin pazarına hitap edecek şeyler yapmaya başladılar, yusyuvarlak, agresifikten yoksun, gereksiz ışıklandırmaya sahipler. Güvenlik kısmına gelince evet VW yine şaşırtmıyor ancak ülkemizdeki tüketici profili için bu tür şeyler angarya. Dış görünüşü güzel olsun, menzili yüksek olsun, aşırı teknolojik olsun yeter. Chery, MG, SWM gibi markalar insanlara çok daha cazip geliyor çünkü çok ucuza çok şey sunuyorlar. Bir arkadaşımda Chery Omoda 5 vardı, 30km/sa ile köpeğe çarptı. Tampon, radyatör, çamurluk, far... az daha zorlasaymış AirBag bile açarmış. Yani uzun lafın kısası VW böyle devam ederse kendini Avrupa pazarında binek anlamında bitirir.
Görünüş olarak bence de farklı çalışmalar yapmaya gerek yoktu. Ancak örnek alınan bir Renault Zoe olduğu için ona benzettiler ön yüzünü.

Mevcut araçları elektrikli yapsalar daha dikkat çekecektir.
2020 yılı teknolijisi yani 354km menzil nedir...
Komik bir menzil. Eski telefon gibi. Batarya güncelleme gerekir.

Geçtiğimiz günlerde muhtemelen yurtdışında kar yağışları ile soğuyan havada ekipler yolda giderken belirli aralıklarla sağ tarafa park edilmiş elektrikli araçların videosunu çekmişler. İzlemiştim ancak bulamadım.

İyi izole edilmiş pil gerekli. Ülkemizin sıcağı sıcak, soğuğu soğuk.
 
800 V altyapı ile 350 kW DC şarj alabilen Hyundai/Kia grubu araçları, 400 V altyapıya rağmen hızlı şarj alabilen Teslalar varken, 130/145 kW DC şarj alabilen, benzer fiyatlı modeller arasında 354 km ile açık ara en kötü menzillerden birine sahip aracı 2 milyona yakın fiyatlara satmaya çalışmak, marka algısından başka bir şey değil. Sırf vw olduğu için alacak insanlar dışında, bu fiyatlarla pek tercih edileceğini sanmıyorum.
Çinliler her şeyin en ucuzunu yapıyorlar, elektrikli konusunda ciddi atılım yaptılar evet ama uzun ömürlülük, teknik destek, yedek parça, kalite algısı konularında 3-5 sene içinde sorun yaşayacaklarını düşünüyorum. Çinliler 3 liralık arabaları, görece daha ucuz ve donanımlı diye Türkiye'de 5-6 liraya satmaya çalışıyorlar ve ilginç bir şekilde başarıyorlar. Umarım gerçek Çinli araç alanlar uzun yıllar araçlarını severek kullanırlar.
 
Herkese merhabalar. Sonunda Turkiye’de ID.4 satislarina baslanmis oldugu haberini aldim. 2022 Kasim 2024 Mayis arasi ID.5 GTX( eski APP310 motor ve ID SW 3.x) ve 2024 Mayistan itibarende ID.4 GTX kullanan birisi olarak eger sorulariniz olursa elimden geldigince yanitlamaya calisirim. Simdiden elektrikli araclara gönul vermis yada dusunen arkadaslara selam olsun.
 
Soğuk, yağışlı ve rüzgarlı havada otoyolda 115-125 süratlerde 350 km’yi aşan bir elektrikli araç sahibiyim. Hoş 300 bandında olsa da sorun olmaz %10’dan 80’e 18 dk’da şarj alıyorum. %20 gibi durumlarda bağladığında lavaboya girip çıkana kadar %65-70 görüyorum diyebiliriz. Uzun yıllardır kullandığım ve sevdiğim Vag grubunda ise vw cephesinde %10-80 için 30-35 dk demek doğru olacak.

Vw bu çağın epey gerisinde kaldı. Umarım yakalar. Ancak Koreliler bu işe daha erken uyandı ve şu anda kullandıkları 800 volt mimari ile işler epey güzel gidiyor.
 


Geri
Üst