Volkswagen ID. Ailesi


Elektrik işinde günlük normal bir araç alacaksak tesla 1 numarayı hep koruyacaktır, çinliler de uygun yollu olur bunu da kore takip eder kia ,hyundai vb. Alman da anca premium ve performans odaklı satar. ID filan hikaye..
 

Soğuk, yağışlı ve rüzgarlı havada otoyolda 115-125 süratlerde 350 km’yi aşan bir elektrikli araç sahibiyim. Hoş 300 bandında olsa da sorun olmaz %10’dan 80’e 18 dk’da şarj alıyorum. %20 gibi durumlarda bağladığında lavaboya girip çıkana kadar %65-70 görüyorum diyebiliriz. Uzun yıllardır kullandığım ve sevdiğim Vag grubunda ise vw cephesinde %10-80 için 30-35 dk demek doğru olacak.

Vw bu çağın epey gerisinde kaldı. Umarım yakalar. Ancak Koreliler bu işe daha erken uyandı ve şu anda kullandıkları 800 volt mimari ile işler epey güzel gidiyor.
O kâğıt uzerı verı ya kullanımda sahsen ben kendi aracımda o verıyı su an goremıyorum ID4 2023
 
O kâğıt uzerı verı ya kullanımda sahsen ben kendi aracımda o verıyı su an goremıyorum ID4 2023
Hyundai ioniq 6 kullanıcısıyım. Aracın aerodinamik yapısı ile 110-120 bandı sürüşlerde yazları 13-14 kw civarı kışları 15-16 kw civarı hiçbir ekonomik sürüş yapmadan görebiliyorsunuz. Aracın sürtünme katsayısı 0.22 cd, muhtemelen id7 ile de termal yönetimi iyiyse yakın değerler yakalanır. Ancak temel sıkıntı sadece bu menzil verisi değil şarj süresi, kısa sürede şarj almak bazen uzun menzilden çok daha önemli oluyor. Vw’de temel sorun 800 volt mimariye geçmemek. Byd şu anda bu mimariye yavaş yavaş geçiyor.
 
Görünüş olarak bence de farklı çalışmalar yapmaya gerek yoktu. Ancak örnek alınan bir Renault Zoe olduğu için ona benzettiler ön yüzünü.

Mevcut araçları elektrikli yapsalar daha dikkat çekecektir.

Komik bir menzil. Eski telefon gibi. Batarya güncelleme gerekir.

Geçtiğimiz günlerde muhtemelen yurtdışında kar yağışları ile soğuyan havada ekipler yolda giderken belirli aralıklarla sağ tarafa park edilmiş elektrikli araçların videosunu çekmişler. İzlemiştim ancak bulamadım.

İyi izole edilmiş pil gerekli. Ülkemizin sıcağı sıcak, soğuğu soğuk.
Mevcut arabayı elektrikli yapma işini en iyi Opel ve Peugeot yapıyor galiba şuan, dışardan anlamıyorsun bile bazen Mokka yı elektrikli mi değil mi diye, olması gerekende bu, arı sokmuş gibi şişik bir surat çok zorlama duruyor.

Bence elektrikli de Tesla diye düşünüyorum. VW nin baz donanım elektriklisini alana kadar Tesla alırım.
 
https://www.golftutkusu.com/topic/24129-volkswagen-id-ailesi/

Genel olarak bu menzilde bir elektrikli araç alınacaksa, mutlaka evin ikinci bir aracı daha olmalı.

Bugün üretilen aynı segment araçlarda malzeme kalitesinin daha düşük olacağını, sınırlı bir ömrünün olduğunu az çok hepimiz farkındayız. Geriye kalan yani ön olanda duran kısımları da güvenlik ekipmanları ve sunduğu teknoloji olarak karşımıza çıkıyor.

Pilli ya da pil destekli bir araç alacaksanız mutlaka bineceksiniz. Yatacak araçlar değiller.

Bu arada görünüşe göre bu araçların far yapısı itibariyle daha çok yurtdışı için üretilmiş ve Türkiye'ye gönderilmiş gibi bir his veriyor.
Daha önce seat Leon modelini yurtdışı için üretilmiş olan visio paketi sınırlı sayıda Türkiye'ye gönderdi. Bu araçlarda da dış görünüşten çok sürüş güvenlik ekipmanları dikkat çekiyordu.
Yani güçlü pilli ve artık teknolojik oyuncakların kısıtlı olmadığı bir araç gelmeli ve uygun olmalı ki yerini tutabilsin..
 
Selamlar arkadaşlar. Vw nin çok tatlı bir modeli olan id.buzz ı YouTube kanalımda incelemesini yaptım sizlerle de paylaşmak istedim. Ayrıca kanalda id.4 modelinin incelemesini de bulabilirsiniz. Tesla Model Y SR ve Togg içerikleri de bolca mevcut. İyi forumlar.

 
Elektirikli araçlar içinde en iyi tasarıma sahip marka bence Volkswagen. Özellikle ID. Buzz çok güzel. Ekonomik durumum olsa kesinlikle düşünürdüm ama fiyatı biraz pahalı 3.600 den başlıyor ID. Buzz Pro
 

Ekli dosyalar

  • buzz pro.jpg
    buzz pro.jpg
    425 KB · Görüntüleme: 7

Geri
Üst Alt