Golf 8.5 İmpression izlenim, deneyimlerim ve paylaşımlarım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hassey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Bu devirde İnternette yazılanları okurken süzgeçten geçirmek en mantıklısı.
Araç üreticisi ürettiği aracı bilmiyor ama internetteki x şahsın fikri çok daha doğru oluyor...


Hocam yazdıklarınız bir önceki yazdıklarınızın tekrarı niteliğinde ve açıkçası hiç güvenilir gelmiyor bana.

Otör dediğiniz şeyi açıklamamanız da ilginç açıkcası. Kim bu otomotiv duayenleri ? Otomobilin bilmem ne abisi mi? şahin kartal mı? Almanya'daki vw fabrikalarında 20 yıl çalışmış yüksek mühendis mi ? Sanayideki motor ustası bilmem ne abi mi ? Hepsi birleşsin o zaman da kullanma kılavuzundaki rodajın gereksiz saçma prosedüren konulduğunu söylesin.

Bir konuda fikrinizi paylaşırken hele de 3. Şahıslardan duyduğunuz birşeyi ortaya attığınızda size bunun yanlış olduğunun, araç üreticisinin de bu şekilde belirtmediğini gösterilmesine, "haklısınız ben yanlış duymuşum, vw için bu böyle değilmiş" deyip bilginizin yanlış olduğunu kabul etmek büyük bir erdemdir. Siz tam tersi konusunda ısrar ediyorsunuz. Yaptığınız bilgi paylaşımı kişisel fikrinizse ancak bunu kabul etmiyorsunuz otomotiv ötorlerini kanıt gösteriyorsunuz, sonra onlar kim diyoruz hemen savunmaya geçiyorsunuz isteyen istediği gibi davranır diyerek.

Günümüzün en büyük problemi bu bence; insanların kendi yanlışını kabul etmemesi, genellemesi, okumak incelemek yerine çevreden duyduğuna hemen inanması, yanlışını gösterdiğinizde konuyu başka taraflara ve detaylara çekerek tamamen konudan uzaklaştırması...
Haklısınız.
 

Hocam uğraşmayın anlatamazsınız.
Ortaya ürünün kullanma klavuzunu koydum. Daha ne olsun?
Sanayideki otör yazıldığı anda cevap verme gereği duymadım :)

Adamlar bir ürünü çıkarmadan yıllarca arge yapıyorlar. Hatta bu arge süreçlerini abartıp çok uzattıkları için birçok konuda Çin'in gerisinde kaldılar.

Bir yerde okumuştum. Volkswagen'in Arge bütçesi, Türkiyenin en büyük 500 şirketinin Arge bütçesinin 13 katı.

Sizce bu adamlar laf olsun diye Rodaj vardır yazar mı? :)
Siz de haklısınız.


Yalnız okuduğunuzu yanlış görmüşsünüz. " Sanayideki " demedim, ama yine de takdir sizin.

"Uğraşmayın anlatamazsınız" " cevap verme gereği duymadım " ifadesi en hafif tabirle kırıcı.

Neyse üslup hoş olmamış.

Ben naçizane bilgi ve birikimimi paylaştım. Katılır veya katılmazsınız o sizin bileceğiniz iş ancak "uğraşmayın anlatamazsınız" gibi nahoş ifadeler yakışık almıyor.

Umarım üslup konusunda kırıcılığınız konusunda duyarlı davranırsınız.
 
Son düzenleme:
Triboloji bilim dali oldugu surece, rodaj kavrami devam edecektir. Yani surtunme, asinma ve yaglama. Talasli imalat toleranslarinin iyilesmesi rodaj gercegini degistirmez.
 
Bu rodaj konusu (bence) seklinde yazılıp gecilmeli.

Benim 7 yıllık fabrikasyon fren hidroligi ile devam etmem tamamen benim kendi insiyatifimde bir tercihtir. (BENCE)

Bu aracların 2 yılda bir fren hidroligi degismesine gerek yok paranızı sokaga atıyorsunuz dedigimi gören olmadı simdiye kadar. Karasal iklimde (,ankara)6-6,5 yıl benim öngörüm idi. Evet bu süreyide gecirdim. Bu aralar değistircem tabiki

Deniz kenarı memleketlerde bu süre 4-4,5 yıla iner . (Fren hidroligi /Nem ilişkisi)

Ha tek bir seye itiraz ettim .
Vw kitap trafige cıktıktan sonra ilk fren hidroligi degisimi 3 yıl ondan sonra fix 2 yıl da bir iken, ilk degisim icin 3 yıl kuralını da 2 yıla indirdiler.
Tsi triger 180 binden => 120 bine olayı zaten tam komedya tiyatro.

Arabanın motoruna yazılım/ performans tuning / digital hormonlama / yazılımsal enerji drink ler falan ? (BENCE) full kanserojen işler.

Yapana/ edene / yaptırıcam diyene edecek sözümüz yine yok tabi

Rodaj olayı !

Günümüzde hiçbir aracta "Bence" Rodaj yoktur
Diyen rodaj inancı olmadan aracını sürer kullanır gecer.





.
 
1.5 150 beygir TSI manuel, yurt dışında bir YouTuber tarafından yapılan bir test sürüşünde 4000 km'yi aşan bir yakıt tüketimi ortalaması gördüm. Burada dikkatimi çeken şey, yurt dışında 150 beygirlik ve donanımı yüksek bir manuel olması; ikinci şey ise 116 beygirlik manuel ile arasında olan yakıt tüketim farkı.


Malumunuz, ben de 5000 km'yi aşan bir tüketim paylaşmıştım. Orada benim tüketimim 62 km hız ortalaması ile 4.0 litre iken, bu bahsettiğim kişide enteresan şekilde yine aynı hız ortalaması olan 62 km hız ile 6.7 litre.
 

Ekli dosyalar

  • 1000094555.jpg
    1000094555.jpg
    395.7 KB · Görüntüleme: 13
  • 1000094554.jpg
    1000094554.jpg
    157.1 KB · Görüntüleme: 70
1000073735-jpg.80725

1000094554-jpg.80989



Gözden kaçan kısım kaç saatte tükettiği..

Siz yaklaşık 84 saatte bu veriye ulaşmışsınız izlediğiniz videodaki sürücü yaklaşık 66 saatte ulaşmış..
arada da yaklaşık 1000 km var. Gaza hiç basmazsa belki düşebilir.
Şaka bir yana bahsettiğim gibi gaza basış coğrafi koşullar, öngörülü sürüş , hava sıcaklığı, araç doluluğu, lastik ebadı, kullanılan klima vs.. yani aynı yolda kendi verinizi yakalayamayabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
@hassey lastik basınç kontrolü yapıyor musunuz? Bazı kullanıcılar aracı aldıktan sonra lastik kontrolü yapmıyorlar. Aracınız eğer ki alındığı günden bu yana kontrolü yapılmamışsa lastiklerinizde fazla basınç olabilir. 40 psi olana da rastladım bu da yakıta olumlu etki eder.
 
Tamamen yakıt tüketiminde realistik kavram dışı örneklemeler bunlar.

Ortalama hızlar aynı olacak sekilde
150 hp Etsi 6,7 yakacak
116 hp Tsi 4,0 yakacak

Arada %70 yakıt ekonomisi farkı var????????????????????????

E-tsi araç sahipleri araclarına ivedi olarak LPG taktırmalı.

@hassey

Şu uzun süreli tüketim verisi ısrarından vazgecin hocam
 
@ogzogz aşkolsun Değerli Üstadım, benim yakıt tüketimi verisini sadece lastik basıncına bağlı olduğunu söylerseniz beni üzersiniz, beni takdir etmenizi beklerdim oysa. İşin şakası tabii ki. Kişisel kullanım alışkanlığı en büyük farklarından biri doğal olarak.

Tabii ilk günden itibaren kontrol ettim ve etiket değerleri olan 36 ile kullanıyorum. Aslında burada bu kadar fark olabileceğini düşünmemiştim.

Bu da şunu gösteriyor: 116 beygirlik motor sadece yazılımsal olarak değil, tamamen ekonomi ve verimlilik üzerine geliştirilmiş. Bu motor gerçekten çok ekonomik.
 
@Savatage ne yapayım , kısa süreli de paylaştım.
Başka ne yapabilirim?

Bu arada 150 beygir olan e-tsi değil

Benim daha 100 saatlik paylaşımım da geliyor. Ve eğer sıfırlama olmazsa 10.000 km verisi de yükleniyor.
 
Son düzenleme:
@ogzogz aşkolsun Değerli Üstadım, benim yakıt tüketimi verisini sadece lastik basıncına bağlı olduğunu söylerseniz beni üzersiniz, beni takdir etmenizi beklerdim oysa. İşin şakası tabii ki. Kişisel kullanım alışkanlığı en büyük farklarından biri doğal olarak.

Tabii ilk günden itibaren kontrol ettim ve etiket değerleri olan 36 ile kullanıyorum. Aslında burada bu kadar fark olabileceğini düşünmemiştim.

Bu da şunu gösteriyor: 116 beygirlik motor sadece yazılımsal olarak değil, tamamen ekonomi ve verimlilik üzerine geliştirilmiş. Bu motor gerçekten çok ekonomik.
Bunu sormamadaki sebep aşağıdaki konuda yatıyor. Yani kısa süreli bir devaju diyebiliriz.
Konu içindeki mesaj 'Golf 8 Life Lastik Basınçları' https://www.golftutkusu.com/topic/15348-golf-8-life-lastik-basinclari/post-295070

Ek olarak Konu içindeki mesaj 'Golf 8 1.0 e-TSİ yakıt tüketimi.' https://www.golftutkusu.com/topic/15313-golf-8-1-0-e-tsi-yakit-tuketimi/post-297132
(Etiket farklılıkları)
Konu içerisinde de belirttiğim gibi zamanla fabrikanın lastik önerileri değişti diyebilirim. Bunun en büyük nedeni emisyon düşürmek ve ekonomi sağlamak.

Ayrıca kendi aracımda lastik basınç kontrolünü nasıl yaptığımı anlattığım konuyu paylaşayım.
https://www.golftutkusu.com/topic/15377-bugun-gunlerden-lastik-basinci/
Vaktiniz olunca her iki konuyu da incelerseniz konuya nasıl yaklaştığım da netleşir.
 
Son düzenleme:
@hassey

Sahip oldugunuz araç kendi fiyatı dahilinde (mk8,5 imp. Manuel) yeterli donanımlarıyla tam isabet bir araç zaten.

yanlız öyle bir yazıyorsunuz ki hocam
Sanki vw-ag? yakıt konusunda
1.3 tsi greenmotion
1.6 tsi whitemotion

Yeni motor icat etti , tüm benzinli+dizel+hibrit alemini nakavt etti saglı sollu tokatladı falan

Evet merak etti herkes
1.5 tsi 116 hp motor performans + yakıtta durum ne olacak diye?

Tsi denen teknoloji zaten bu gezegende en az yakan saf benzinli teknolojisidir

Puretech/ ecobbost falan hiçbiri rakip olamaz.

vw.de (almanya vw web sitesinde fabrika kitap verileri golf 8,5 icin bu sekilde verilmiş. Eger adamlar yakıt konusunda çıgır açacak yeni bir bir motor icat etseydi bunu hem kitap verlerinde hemde medyada sakız ederlerdi dillerine



Resim sıralamasına göre

* 1.5 tsi manual 116 hp
** 1.5 tsi manual 150 hp
*** 1.5 e-tsi dsg 116 hp
**** 1.5 e-tsi dsg 150 hp

4 motor tipi arasında 0,2-0,3 litre farklar var sadece.

Screenshot_2024-12-31-16-30-01-620_com.android.chrome.jpgScreenshot_2024-12-31-16-31-12-141_com.android.chrome.jpgScreenshot_2024-12-31-16-32-02-330_com.android.chrome.jpgScreenshot_2024-12-31-16-32-19-733_com.android.chrome.jpg
 
Son düzenleme:

@mahir9 yandınız Hocam, burda yakıt tüketimi mevzusunda biraz sıkıntılı bir süreç var. Bir hocamız anlamlandıramadığım şekilde horgörü ile yaklaşıyor.

Neyse şaka bir yana, ortalama hızınıza göre çok başarılı bir tüketim. Sanırım siz de benim gibi " hypermiller" vari bir sürücüsünüz.

Sadece uzun yol yaptığınız bir veri var mı?

Bence bu hızda bu tüketim çok çok iyi.

Tebrikler
 
Son düzenleme:

Geri
Üst