Golf 8.5 İmpression izlenim, deneyimlerim ve paylaşımlarım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan hassey
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

@thelordof Gerektiği zaman çalıştığında bile yakıt tüketimini artıracaktır. Isınmak için klima kompresörü kullanmak gereksiz ve aşırı bir uygulamadır. Zaten motor ısısı varken, niye kompresörü devreye sokup ısı ihtiyacımızı oradan karşılayalım ki? Bunun tek istisnası, sabahları soğuk olan motordur. Bunun için belki klima kompresörü kullanılabilir ama ardından sürekli yanması ve kompresörün devrede olması gereksiz yakıt israfıdır.
 

@thelordof Gerektiği zaman çalıştığında bile yakıt tüketimini artıracaktır. Isınmak için klima kompresörü kullanmak gereksiz ve aşırı bir uygulamadır. Zaten motor ısısı varken, niye kompresörü devreye sokup ısı ihtiyacımızı oradan karşılayalım ki? Bunun tek istisnası, sabahları soğuk olan motordur. Bunun için belki klima kompresörü kullanılabilir ama ardından sürekli yanması ve kompresörün devrede olması gereksiz yakıt israfıdır.

AC hiç açılmayınca da camlar buğu olur. Bende önceden sizin gibi kullanırdım ama yeni araçtan sonra forumda ki üstadlardan öğrendiğim Auto mod varsa onu kullanın, kendinizi onu bırakın dediler :) Memnunum da.
 
@thelordof Gerektiği zaman çalıştığında bile yakıt tüketimini artıracaktır. Isınmak için klima kompresörü kullanmak gereksiz ve aşırı bir uygulamadır. Zaten motor ısısı varken, niye kompresörü devreye sokup ısı ihtiyacımızı oradan karşılayalım ki? Bunun tek istisnası, sabahları soğuk olan motordur. Bunun için belki klima kompresörü kullanılabilir ama ardından sürekli yanması ve kompresörün devrede olması gereksiz yakıt israfıdır.
Isıtma için değil nem kontrolü için klima kompresörünü kullanıyor ve kışın yakıt tüketimine etkisi yok denecek kadar az. Eski 7.5 aracımda konfor tüketicileri menüsü vardı zamanında çok baktım neredeyse hiçbir etkisi yok. Yazın klima açmakla alakası yok yani o yüzden siz de kapatmakla uğraşmayın boşu boşuna hava kalitenizi düşürmeyin.
 
Isıtma için değil nem kontrolü için klima kompresörünü kullanıyor ve kışın yakıt tüketimine etkisi yok denecek kadar az. Eski 7.5 aracımda konfor tüketicileri menüsü vardı zamanında çok baktım neredeyse hiçbir etkisi yok. Yazın klima açmakla alakası yok yani o yüzden siz de kapatmakla uğraşmayın boşu boşuna hava kalitenizi düşürmeyin.
Sn. Hassey sineğin yağını hesaplayarak araca 3,5 litre yaktırıyor.
"Tüketime etkisi yok denecek kadar az" kelimesi bence onun için geçerli değil :)

Not: Bende AC açık kullanıyorum. Arabanın nimetlerinden faydalanmayacaksam daha ucuz bir araca binerim :)
 
Şimdi mesele aracı nimetlerinden faydalanmak ya da sinekten yağ çıkarmak mevzusu değil zaten. Klima kompresörü her türlü devreye girer; bu klima kompresörünün devreye girip size sağlayacağı şey nedir? Isı, yani sıcaklık. Şimdi sıcaklık kaynağı olarak motor varken, motor ısınmışken onu kullanmak varken, neden gereksiz bir tüketime yol açabilecek bir donanımı kullanalım ki? Yazın klima dışında seçeneğimiz yok, eyvallah onu da kullanıyorum, onda hiçbir problem yok. Ama kışın zaten ısınan bir motor varken ve motor ısısı bedava iken bunu niye kullanmayalım? Bugün ısı pompalı tüm elektrikli araçlar bataryadaki ve elektrik motorundaki ısıyı kullanarak bu ısıdan faydalanıyor. Ya şunu anlatmaya çalışıyorum: Bir donanımı gereksiz yere kullanmanın bir anlamı yok. Sabahları soğuk motorda ben de kompresörü kullanıyorum ama motor ısındıktan sonra kompresörün açık kalmasının bir anlamı yok. Hem israf, hem parça ömrü azalır, hem de gereksiz yere karbon ayak izimizi arttırmış oluruz. Meseleye sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi olarak bakacak bile olsak bunu yapmamız gerekiyor. Sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi değil, aynı zamanda çevreye saygı olayı da var. Yani bugün bunu yaparak…

Bu ne demek? Bu hem ekonomiye fayda, hem çevreye fayda, hem de milli serveti korumuş oluyorum.
 
Forum içerisinde klima ile ilgili çokça yazım mevcut.
Soranlara da hep Auto ve AC aktif olmasının konforlu olduğunu söylüyorum.
Genel olarak
Ekstra bir ısıtıcı kompresör yok diye biliyorum. Kompresör, soğutucu için kullanılıyor.
Isıtma da motor ısısı değil de soğutma sıvısının dolaşımı ile gerçekleşir.

Gelelim ideal kullanıma.

Eğer ki klimatronik varsa istediğiniz sıcaklığa ayarlayıp autoya basıp kullanılabilir.
Örneğin çok tozlu bir yol ya da duman yoğunluğu olan bir yerden geçerken hemen iç sirkülasyonu aktif etmekte fayda var. Ne kadar koku kontrol özelliği olsa da önceden yapıp iç havayı olduğunca keyifli tutmak için maalesef bunu gözlemlemek gerekiyor..

Klimada AC aktif kullanımı, soğutma haricinde iç nemi dengelemek için kullanır. Böylece kışın nemli paspaslar ya da iç ve dış hava farkı ile oluşan buğulanmayı engellemek için AC aktif olması benim önerimdir.

Gelelim ekonomi konusuna.
Elbette ne kadar az özellik kullanımı o kadar ekonomi.
Yeri geliyor kumanda pili uyarı verdikten sonra ne kadar daha dayanır onu da test ediyoruz. Orası teknik veri gözlemleme oluyor..
Yakıt tüketimini düşürmek az gaz az fren benim önerim.
Klimada yanlış anlaşılan durum ısıtıcı görevi olduğu varsayılarak devamlı ısı üretme durumu için kompresörin olmayışı, dolayısıyla gerektiğinde yani nemi dengelemek buğulanmayı önlemek için ara ara devreye girdiğini söyleyebilirim.

Kışın çevre temiz olsa en iyi yöntem klima off camlar hafif açık panellerden ılık ılık ısı gelmesi.. uzun zamandır sık polen filtresi değiştirerek ve çoğunlukla sirkülasyon aktif kullanmaya çalışıyorum. Çünkü egzoz kokusundan nefret ediyorum..
 
Şimdi mesele aracı nimetlerinden faydalanmak ya da sinekten yağ çıkarmak mevzusu değil zaten. Klima kompresörü her türlü devreye girer; bu klima kompresörünün devreye girip size sağlayacağı şey nedir? Isı, yani sıcaklık. Şimdi sıcaklık kaynağı olarak motor varken, motor ısınmışken onu kullanmak varken, neden gereksiz bir tüketime yol açabilecek bir donanımı kullanalım ki? Yazın klima dışında seçeneğimiz yok, eyvallah onu da kullanıyorum, onda hiçbir problem yok. Ama kışın zaten ısınan bir motor varken ve motor ısısı bedava iken bunu niye kullanmayalım? Bugün ısı pompalı tüm elektrikli araçlar bataryadaki ve elektrik motorundaki ısıyı kullanarak bu ısıdan faydalanıyor. Ya şunu anlatmaya çalışıyorum: Bir donanımı gereksiz yere kullanmanın bir anlamı yok. Sabahları soğuk motorda ben de kompresörü kullanıyorum ama motor ısındıktan sonra kompresörün açık kalmasının bir anlamı yok. Hem israf, hem parça ömrü azalır, hem de gereksiz yere karbon ayak izimizi arttırmış oluruz. Meseleye sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi olarak bakacak bile olsak bunu yapmamız gerekiyor. Sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi değil, aynı zamanda çevreye saygı olayı da var. Yani bugün bunu yaparak…

Bu ne demek? Bu hem ekonomiye fayda, hem çevreye fayda, hem de milli serveti korumuş oluyorum.
Hocam ısı için kullanılmıyor kompresör AC açık olsa da yine motordan gelen sıcakla ısınıyorsunuz. Sadece içerdeki nemi düzenlemek için kullanılıyor. Adamlar metal levhadan milyon km giden araba üretiyorlar sizce kompresör ile ısı üretmenin gereksiz olduğunu bile bile otomatik olarak açılmasını sağlarlar mı bunu düşünemezler mi? Hele ki emisyon normlarının bu denli katı olduğu bir dönemde.
 
Klima kompresörü, hem soğutma hem de ısıtma amacıyla kullanılan bir cihazdır. Örneğin, sabahın erken saatlerinde aracınızın motorunun soğuk olduğu bir dönemde klima kompresörünü çalıştırdığınızda sıcak hava ürettiğini fark edebilirsiniz. Bu, kompresörün hem soğutma hem de ısıtma işlevlerine sahip olduğunu gösterir. Tıpkı evlerimizdeki klima cihazları gibi, yazın soğutma, kışın ısıtma amacıyla kullandığımız gibi, araçlarımızdaki klima kompresörleri de benzer bir mantıkla çalışır.

Zaten yüksek ısıda çalıştırılan kompresörde, klima ekranında kırmızı görüntü oluşuyor. Yeni nesil araçlar için konuşuyorum; belki birkaç nesil önceki araçlarda bu özellik olmayabilir, ama yeni nesil araçların çoğunda hem ısıtıcı hem soğutucu özelliği olan klima kompresörleri kullanılıyor.
 
Klima kompresörü, hem soğutma hem de ısıtma amacıyla kullanılan bir cihazdır. Örneğin, sabahın erken saatlerinde aracınızın motorunun soğuk olduğu bir dönemde klima kompresörünü çalıştırdığınızda sıcak hava ürettiğini fark edebilirsiniz. Bu, kompresörün hem soğutma hem de ısıtma işlevlerine sahip olduğunu gösterir. Tıpkı evlerimizdeki klima cihazları gibi, yazın soğutma, kışın ısıtma amacıyla kullandığımız gibi, araçlarımızdaki klima kompresörleri de benzer bir mantıkla çalışır.

Zaten yüksek ısıda çalıştırılan kompresörde, klima ekranında kırmızı görüntü oluşuyor. Yeni nesil araçlar için konuşuyorum; belki birkaç nesil önceki araçlarda bu özellik olmayabilir, ama yeni nesil araçların çoğunda hem ısıtıcı hem soğutucu özelliği olan klima kompresörleri kullanılıyor.
Isıtma için kullanılmıyor diye biliyorum.
Klima gazı da sadece evaporatör için kullanılıyor diye biliyorum. Ev tipi klima ile çalışma prensibi farklı değil mi?

araç klimasının ısıtması kalorifer olarak geçiyor. Yani motor soğutma suyu ısınınca dolaşan suyun petekten geçerken üflenmesi.

Ek kalorifer ayrı bir ekipman. Ek kalorifer de depodaki yakıt ile beslenerek çalışıyor.
Benim araç eski. Soğuk açarsam hemen soğutur ancak araç ısınmadan sıcak hava gelmez.

Acaba su kaçakları devirdaim arızalarının önüne geçmek için iç ısıtma görevi yerine klima sistemini mi değiştirdiler??
 
motor soğukken klimayi açmayın birde arac boştayken açın diyenlerde vardı onların dogruluk payi varmidir acep
ne klimaymis bea😂
 
Şimdi mesele aracı nimetlerinden faydalanmak ya da sinekten yağ çıkarmak mevzusu değil zaten. Klima kompresörü her türlü devreye girer; bu klima kompresörünün devreye girip size sağlayacağı şey nedir? Isı, yani sıcaklık. Şimdi sıcaklık kaynağı olarak motor varken, motor ısınmışken onu kullanmak varken, neden gereksiz bir tüketime yol açabilecek bir donanımı kullanalım ki? Yazın klima dışında seçeneğimiz yok, eyvallah onu da kullanıyorum, onda hiçbir problem yok. Ama kışın zaten ısınan bir motor varken ve motor ısısı bedava iken bunu niye kullanmayalım? Bugün ısı pompalı tüm elektrikli araçlar bataryadaki ve elektrik motorundaki ısıyı kullanarak bu ısıdan faydalanıyor. Ya şunu anlatmaya çalışıyorum: Bir donanımı gereksiz yere kullanmanın bir anlamı yok. Sabahları soğuk motorda ben de kompresörü kullanıyorum ama motor ısındıktan sonra kompresörün açık kalmasının bir anlamı yok. Hem israf, hem parça ömrü azalır, hem de gereksiz yere karbon ayak izimizi arttırmış oluruz. Meseleye sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi olarak bakacak bile olsak bunu yapmamız gerekiyor. Sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi değil, aynı zamanda çevreye saygı olayı da var. Yani bugün bunu yaparak…

Bu ne demek? Bu hem ekonomiye fayda, hem çevreye fayda, hem de milli serveti korumuş oluyorum.
Klima kompresörünün ısınma için devreye girdiğini nereden biliyorsunuz?

Isınma için devreye girmiyor.

Ayrıca AC nem kontrolü yapar ki, yazın serinlemek ne kadar gerekli ise, kışın da normal sıcaklık koşullarında 22 C gibi nem ve buğuyu önlemek için AC kullanılır. Aksi taktirde klimasız araçlarda olduğu gibi fırın gibi sıcakta oturmak zorunda kalır insanlar.

AC nin kapatıldığı durumlar çok çok nadir olabilir. Varsayılan konumu yaz/kış daima açık olarak tasarlanmıştır hem teknik gereklilikler hem de konfor açısından.

O yüzden de üst sınıf araçlarda AC on yerine AC OFF tuşu görebilirsiniz.
 

@hassey konfor tüketicilerinden baktığımda çalışmıyorken 0lt/saat,
Ac off fan açık 0.05lt/saat civarı,
Ac on sıcak soğuk farketmez saatte 0.25lt/saat yaklaşık..

Tüketici verilerine göre klima etkisi
kabaca 10 saatlik bir yolda devamlı AC açık olunca 2.5 litre ekleyiniz..

Açıkçası direkt olarak yakıta etkisi olduğunu konfor tüketicileri söylüyor. Kompresörün etkisi olduğunu hiç hissetmedim. Sıcaklık gelmeye başladıktan hemen sonra hararet göstergesi de 50°C'de yukarı yürümeye başlıyor.
Hatta devirdaim arızalarında hararet yükselince özellikle yazın klimayı sıcak açıp motor sıvısının sıcaklığını düşürmek için tavsiye edilir..
Ac kapalı olunca buğu başlıyor bende..
Genel olarak ısınmak için ya da de aşırı soğutmak için kullanılmıyorum. İdeal sürüşü sağlasın yeter..
Bakalım..
 
Son düzenleme:

Geri
Üst