Şimdi mesele aracı nimetlerinden faydalanmak ya da sinekten yağ çıkarmak mevzusu değil zaten. Klima kompresörü her türlü devreye girer; bu klima kompresörünün devreye girip size sağlayacağı şey nedir? Isı, yani sıcaklık. Şimdi sıcaklık kaynağı olarak motor varken, motor ısınmışken onu kullanmak varken, neden gereksiz bir tüketime yol açabilecek bir donanımı kullanalım ki? Yazın klima dışında seçeneğimiz yok, eyvallah onu da kullanıyorum, onda hiçbir problem yok. Ama kışın zaten ısınan bir motor varken ve motor ısısı bedava iken bunu niye kullanmayalım? Bugün ısı pompalı tüm elektrikli araçlar bataryadaki ve elektrik motorundaki ısıyı kullanarak bu ısıdan faydalanıyor. Ya şunu anlatmaya çalışıyorum: Bir donanımı gereksiz yere kullanmanın bir anlamı yok. Sabahları soğuk motorda ben de kompresörü kullanıyorum ama motor ısındıktan sonra kompresörün açık kalmasının bir anlamı yok. Hem israf, hem parça ömrü azalır, hem de gereksiz yere karbon ayak izimizi arttırmış oluruz. Meseleye sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi olarak bakacak bile olsak bunu yapmamız gerekiyor. Sadece yakıt tüketimi, verimlilik, ekonomi değil, aynı zamanda çevreye saygı olayı da var. Yani bugün bunu yaparak…
Bu ne demek? Bu hem ekonomiye fayda, hem çevreye fayda, hem de milli serveti korumuş oluyorum.