Dizelde Opet mi shel mi?


Kanıt ile alakalı bir durum yok.

OPET ofisi ya da Shell ofisi değildir o, Petrol ofisidir.

Shell alınca sabah geç çalışıyor , OPET alınca daha erken çalıştığından bahsetmişsiniz.
Yani OPET geç çalışmaya çözüm olduğunu bulmuşsunuz.
Ben de rica ettim bu iki durumu videoyabilir misiniz diye.. yani sizin de tecrübelerinizden faydalanabilsek fena olmaz..
Benim Opeti veya petrol ofisini ayırt edemeyecek kadar okuma yazmam veya görme sıkıntım mı var ? Yada yalan borcum mu var ? Petrol ofisi olsa petrol ofisi derim cuma günü yarım depo aldım cumartesi ve pazar sabahı arabam sorunsuz -5 de teklemeden çalıştı diğer günlere göre bu kadar basit
 

Benim Opeti veya petrol ofisini ayırt edemeyecek kadar okuma yazmam veya görme sıkıntım mı var ? Yada yalan borcum mu var ? Petrol ofisi olsa petrol ofisi derim cuma günü yarım depo aldım cumartesi ve pazar sabahı arabam sorunsuz -5 de teklemeden çalıştı diğer günlere göre bu kadar basit

Kime neyi kanıtlayayım ? Shell veya opet ofisiniz varsa video atarım
Yukarıda OPET ofisi yazıyor
Geçmiş olsun.
Bundan sonra OPET alıp cumartesi ve pazar -5 performansını denemek lazım.
 
Burada çok yakmasıyla ilgili sormuşum burda ise geç çalışma ile ilgili
İçeriğinde sarsıntılı çalışmayla ilgili soru var.

OPET mi petrol ofisi mi karar verdiniz mi?

Şimdi de geç çalışmanın geçtiği ya da geç çalışmaya sebep olan istasyonun hangisi olduğunu bulmada desteğiniz gerekir.
Yani geç çalışmada hangi firmanın çözüm olduğu ya da hangi firmanın geç çalışmaya sebep olduğunu netleştiriniz.

Diğer konuda yakıt tüketimi için görsel istemiştim gelmemiş. Yani geri dönüşler eksik.
Bu şekilde sonuca ulaşamazsınız. Veri vermeden çözüm bulayım başkasının ne dediği önemli değille olmaz.
 
Ya bu durum öyle birşey ki. Aynı istasyondan aynı tanktan farklı zamanlarda alınan yakıt yine şartname normları içerisinde kalmak koşulu ile değişkenlik gösterecektir. Uzun uzun bütün parametreleri yazmıyorum ama durum bu. Bunu belirleyebilmenin tek yolu numune alıp analiz ettirmek...
Düzgün iş yapan istasyon nokta. Gerisi biraz hikaye o mu bu demek.
 
Peki ithal edilen dizel yakıt direkt bayilere mi dağıtılıyor herhangi bir işlem kontrolden geçmeden.Eğer öyle ise vah ki ne vah

Kaçak göçek değilse ithalatçı şirketin dev deposuna gider, oradan bayilere sevk edilir. Genelde bayi yolunda ve bayide murdar olur yakıtlar.

Hesapta hepsi aynı standarda göre üretilse de farklı üreticiye ait yakıtlar arasında, hatta üretim partileri arasında fark vardır. En nihayetinde bir dünya kompleks hidrokarbon karışımı.

Rafine ürün ok, ama benzin-dizel falan saflaştırılmış bir ürün değil neticede. Bir çok fark normal limitler dahilindedir ve ölçülebilir değildir ama bazen birileri farkı fark edebilir.

İşyerimizdeki ürünlerden örnek vereyim. Değişik dönemlerde yapılmış beş tane hat var. Üretim prosesi tamamen aynı. Hammadde de aynı. Fark kullanılan ekipmanın modelinde, ebatında falan. Sonuç olarak ürün %99,90 saf ve kimyasal olarak aynı olsa da, hatların birindeki ürünün tane boyut dağılımı daha dar bir aralıkta çıkıyor, tozu az oluyor. Topaklanma eğilimi çok az. Başka bir hattaki daha bir kristal oluyor. Bir diğerindeki ppm seviyesindeki safsızlık bariz daha düşük oluyor. Kullanımda esasen bir zararı yok ama işi bilen ve/veya belli kullanım alanları olan müşteriler spesifik bir hattın ürününü istiyor. Hammaddedeki varyasyonlar da çok minik şekilde nihai ürüne yansıyor. Yapacak bir şey yok :)

Dizelde de durum aynı. Rus petrolü ile Arap petrolü aynı değil, rafineriler, prosesler, teknolojiler başka, katkıların etken maddeleri, karışım oranları, safsızlıklar falan farklı. Sonuçta hepsi aynı standartta olsa da kiminin setanı fazladır kiminin diğer bir bileşeni. Yahut, istasyona bir gün Tüpraş ürünü gelir, bir gün Rus ürünü, bir gün karışık. Yanma parametreleri sürekli değişiyor yani. Buna göre motorun sesinde değişiklik olabilir. O da enjektör tekrar trimlenince geçer.

Düzgün ve temiz istasyondan standarda uygun yakıt alıyorsak çok da takılmayalım. Hepsi olabildiğince aynı. Hileli hurdalı kaçak yakıt, pis, sulu ve bayat yakıt başka.
 
Son düzenleme:
Bu; hangi yakıt ve hangi yağ mevzuları defalarca tartışıldığı halde, halen daha ( hiç konusu aşılmamış, tartışılmamış gibi ) tekrar tekrar yeni konu açılarak karşımıza çıkıyor.

Yakıt ve yağ firmalarının ajanları mı dolaşıyor forumlarda anlamıyorum.


Ben 30 yıldır Shell den yakıt ( benzin - dizel ) alıyorum. Yakıt ile alakalı hiç sorun yaşamadım.

Bazen tatil seyahatlerinde otoban üzeri Shell istasyonlardan aldığımda, bazı dandiklikler yaşanıyor ama yakıtı yenileyince her şey düzeliyor.

Ufak tefek sorunlar bence yol kenarı istasyonlarında yaşanıyor. Şehir içi istasyonlarda ben hiç anormallik yaşamadım.

PO - Opet - Total - BP den yakıt alan bir çok arkadaşımdan da hiç şikayet duymadım


.
 
Kaçak göçek değilse ithalatçı şirketin dev deposuna gider, oradan bayilere sevk edilir. Genelde bayi yolunda ve bayide murdar olur yakıtlar.

Hesapta hepsi aynı standarda göre üretilse de farklı üreticiye ait yakıtlar arasında, hatta üretim partileri arasında fark vardır. En nihayetinde bir dünya kompleks hidrokarbon karışımı.

Rafine ürün ok, ama benzin-dizel falan saflaştırılmış bir ürün değil neticede. Bir çok fark normal limitler dahilindedir ve ölçülebilir değildir ama bazen birileri farkı fark edebilir.

İşyerimizdeki ürünlerden örnek vereyim. Değişik dönemlerde yapılmış beş tane hat var. Üretim prosesi tamamen aynı. Hammadde de aynı. Fark kullanılan ekipmanın modelinde, ebatında falan. Sonuç olarak ürün %99,90 saf ve kimyasal olarak aynı olsa da, hatların birindeki ürünün tane boyut dağılımı daha dar bir aralıkta çıkıyor, tozu az oluyor. Topaklanma eğilimi çok az. Başka bir hattaki daha bir kristal oluyor. Bir diğerindeki ppm seviyesindeki safsızlık bariz daha düşük oluyor. Kullanımda esasen bir zararı yok ama işi bilen ve/veya belli kullanım alanları olan müşteriler spesifik bir hattın ürününü istiyor. Hammaddedeki varyasyonlar da çok minik şekilde nihai ürüne yansıyor. Yapacak bir şey yok :)

Dizelde de durum aynı. Rus petrolü ile Arap petrolü aynı değil, rafineriler, prosesler, teknolojiler başka, katkıların etken maddeleri, karışım oranları, safsızlıklar falan farklı. Sonuçta hepsi aynı standartta olsa da kiminin setanı fazladır kiminin diğer bir bileşeni. Yahut, istasyona bir gün Tüpraş ürünü gelir, bir gün Rus ürünü, bir gün karışık. Yanma parametreleri sürekli değişiyor yani. Buna göre motorun sesinde değişiklik olabilir. O da enjektör tekrar trimlenince geçer.

Düzgün ve temiz istasyondan standarda uygun yakıt alıyorsak çok da takılmayalım. Hepsi olabildiğince aynı. Hileli hurdalı kaçak yakıt, pis, sulu ve bayat yakıt başka.
Enjektör trim’den kastınız nedir acaba? Enjektörün yeni yakıta alışması?
 
@hosmyy

Uzun yola çıkacagın zaman

Depoyu fulleyip cıkacaksın.

Ankaradan cıktıktan sonra otoyolun 192. Km sinde bi opet/shell var ordan alırım dememek lazım .

Yol üzeri dağ başı dinlenme tesisindeki akaryakıt istasyonu bir kereden bisey olmaz araç sahibi uyanmaz , araba bi kerede cortlamaz zihniyetiyle dandik yakıtı koyar gecer

kalitesi hileli Dandik yakıtı 10 kere 20 kere alırsan motor zarar görme periyoduna girer. Kanser 1. Evre ye ulaşmış olur.

Uzun yolda yakıtı transit gectigin sehir merkezinden alacaksın.
 
Enjektör trim’den kastınız nedir acaba? Enjektörün yeni yakıta alışması?
Ne kadar kaliteli üretilirse üretilsin, hiçbir enjektör aynı değildir. Püskürttüğü yakıt miktarı ± fark eder. Çeşitli sensörler aracılığı ile ECU yanmayı, vuruntuyu, egzoz değerlerini, devirdeki dalgalanmayı falan sürekli kontrol eder ve enjektörün püskürtme davranışına ince ayar (TRIM) yaparak farklılıkları kompanse eder. Motorun "alışık" olduğu yakıttan farklı yakıt gelince trim değerleri tam uymaz, araç kullanıldıkça tekrar ayarlanır. Bu sürekli devam eden bir süreçtir.
 
Bilinen markaların işlek şubelerindeki yakıt kalitesi üç aşağı beş yukarı aynıdır. İndirim afişi / tabelası olan istasyonların kitlesi zaten kamyoncular ve tırcılar. Ülke içinde kötü yakıtı bulmak için çaba sarf etmelisiniz anca öyle bulursunuz.

Bu sene içinde aracımla hem Erbil’e hem Batum’a gittim. İkisine de girmeden önce dışarıdaki yakıtı sordum, bir depo için başına iş alma dediler. :) Dışarıda fiyatlar yarı yarıya daha uygundu ama Cizre Shell ve Borçka Shell’de depoyu doldurup gidip gelmiştim.

Bence sizin yaşadığınız durum biraz tesadüfî. Ya da Shell’in yakıtı daha ince olduğu için motor içindeki kurumları daha kolay çözüp yakıta karıştırıyor olabilir. Normalde Shell’in yakıtı sessiz ve performanslıdır ama daha sorunsuz olduğuna kanaat getirdiyseniz Opet’ten devam edin kafanız rahat olsun.
 
Ne kadar kaliteli üretilirse üretilsin, hiçbir enjektör aynı değildir. Püskürttüğü yakıt miktarı ± fark eder. Çeşitli sensörler aracılığı ile ECU yanmayı, vuruntuyu, egzoz değerlerini, devirdeki dalgalanmayı falan sürekli kontrol eder ve enjektörün püskürtme davranışına ince ayar (TRIM) yaparak farklılıkları kompanse eder. Motorun "alışık" olduğu yakıttan farklı yakıt gelince trim değerleri tam uymaz, araç kullanıldıkça tekrar ayarlanır. Bu sürekli devam eden bir süreçtir.
Teşekkür ederim açıklama için.
 
@Savatage

Aynen öyle yapmak lazım, çok doğru söylediniz.

Otoban icat edildiğinden beri her yeri transit geçiyoruz, yakıt gerektiğinde üşenmeyip dalacaksın şehir merkezine en fazla yarım saat oyalanır insan. En azından bir memleket görmüş oluruz.


.
 


Geri
Üst Alt