Maksimum 1.400'e araç tavsiyesi


Bütçe: 1.4milyon
Benim gönlüm sunrooflu düşük Km'li golf 7'lerde fakat babam A180ci anlaşamıyoruz. Bu paralara 100bin km altında hatasız araç ne alınabilir?
Sorunuzu detaylandırırsanız daha net cevaplar gelecektir.
Bu sorunun ucu çok açık, 1.4 milyona 100bini geçmeyen 15 yaşına kadar binlerce araba var sonuçta.
Araçtan beklentiniz nedir? Olmazsa olmaz dediğiniz donanım var mıdır? Aracı kaç kişi kullanacak ?
Yakıt tipi, kasa tipi tercihiniz var mı? Kilometre sınırı belirtmişsiniz ama yaş sınırınız var mı ?
Gibi gibi detayları vererek hedefi daraltabilirsiniz.
 

1.0 üzer mi? Yani aslında bende 1.6 dizel 2012 model golf 7 vardı. 0-100ü ve beygiri benzer. Bu kadar beygir 1.0 motoru yorar mı?
Uzunca bir süre farklı markanın 1.6 dizel moturundan sonra 1.0 TSI a geçtikten sonra pek bir fark göremedim. Tabi kullanım tarzıda önemli burada. 1.0 TSI da daha büyük turbo kullanıldığından devri 2000 altına düşürmediğiniz sürece fark olmuyor.
 
1.0 tce de maksimum tork 142 nm
1.0 etsi de maksimum tork 200 nm
ikisi arasında gaza bastığınızda verdiği tepki arasında büyük fark var.

Ayrıca
1.0 tce motorlar 90 - 100 beygir iken
1.0 etsi motorlar 110 beygir.

Ve Son hızlar
clio tce lerde 175 180 civarı iken
golf etsi da 200 ü aşmakta...

Ayrıca iki aracın şanzımanları da farklı olacağından "benzer" performansta olmayacakları aşikar.

X markaların 1.0 motorları ile vw 1.0 etsi motorları arasında fark çok barizdir çoğu zaman, bunu da aracı uzun dönem kullandığınızda fark edersiniz.

4 yıla yakın 1.0 tsi Golf 7.5 kullanımınız sonucu olarak yazabiliyorum bunları.
Deneyime tabiki bir şey diyemem. Volkswagen de 1.0 motor ben hiç denemedim. Ancak bahsettiğim Clio 'nun Golften 250-300kg daha hafif olduğunu akılda tutmak gerek. Golf ile sanki sürekli 3 kişiyi arabada taiıyormuşsunuz gibi.

Ancak evet şanzıman da çok önemli. Beygir ve tork değerleri tek başlarına bir anlam ifade etmiyor. Çünkü bu değerler ulaşılacak üst limit. Ancak kaç devirde beygir artıyor, kaç devirde tork düşmeye başlıyor bunlarda önemli.

Sonuç olarak 1.0 Volkswagen hakkında konuşamıyorum. Test gerekiyor.
 
2021 2022 Audi A3 Advanced.
2013-2019 A180'ler skandal araçlar Mercedes kılığında Renault'lar içi dışı kullanım rahatlığı konusunda çok zayıf korkunç hantal bakım masrafları yüksek, rakiplerine göre çok ezik büzük bir araç. 1.3TCe ve 1.5dCi motorlarla geliyorlar Mercedes'in kendi ürettiği motorlardan değil. Ne kadar Mercedes'ten uzak olsa da bakım konusunda A serisine S serisi para alıyorlar. Multimedyayı kullanmak eziyet, telefon bağlamak müzik dinlemek ayrı ayrı işkence. Alımı satımı çok zor. Dizelleri traktörden hallice.


Peugeot'lara değinecek olursak dışarıdan albenisi olan araçlar ancak malzeme kalitesinden korkunç yoksunlar, 1.2T motorları rezalet trigerleri yağın içinde çalışıyor çok zahmetli ve sık bakım istiyorlar. Frenaj konusunda dayanıksızlar, en ufak kazada haşat oluyorlar. Elektronik çok fazla kronikleri var gayet normal düzgün ilerleyen araç 5 dakika içinde 3-4 kere kırmızı motor lambası yakıp söndürüyor. Bir arkadaşım 308 kullanıyor 40k kilometrede 3 kez turbo hortumu değişti. 1.5 dizel motorları bir nebze daha iyi ancak onlar da PSA üretimler pek bir şey diyemiyorum. Şanzımanlarını çok övüyorlar ancak DSG'nin yanında çok ahım şahım şanzımanlar değil.


A3 onların yanında oldukça dolu albenisi olan VAG grubu prestijine ve kalitesine sahip. Piyasasına çok hakim değilim ancak 21 22ler hem km bakımından hem de fiyat bakımından çok üzmez alması satması kolay piyasada adı olan bir araç. 1.5TSI motorla geliyorlar bu motorlar yıllardır geliştiriliyor muazzam bir argeyle geliyorlar. 150 beygir 250nm tork üretiyor stok motor 235-240 çok rahatlıkla görülüyor ben ona göre oldukça ağır olan Passat Variant'la denemiştim hızlanma, son hız gayet tatmin edici. Sadece basılırsa yakan motorlar.

Eğer dizel taraftarıysanız 2020 30TDI A3'lere de bakabilirsiniz yıl gerilediği için Sline bile zorlayabilirsiniz. 1.6TDI motorlar da arge vs. konusunda çok başarılılar. Yağ değiştir filtre değiştir devam et tipindeler rahat bir şekilde 250-300bin kilometre görür. Ya da 2020 1.5TSI Golf, 2021 MK8 Golf Life, Passat Variant 2.0TDI gibi gibi akrabalarına da göz atabilirsiniz VAG grubu düzgün kullanılırsa hiçbir zaman üzmez. Şimdiden hayırlı olsun :).

Edit: DSG kötüleyen DSG kullanmaya çok hakim değildir :).
 
2021 2022 Audi A3 Advanced.
2013-2019 A180'ler skandal araçlar Mercedes kılığında Renault'lar içi dışı kullanım rahatlığı konusunda çok zayıf korkunç hantal bakım masrafları yüksek, rakiplerine göre çok ezik büzük bir araç. 1.3TCe ve 1.5dCi motorlarla geliyorlar Mercedes'in kendi ürettiği motorlardan değil. Ne kadar Mercedes'ten uzak olsa da bakım konusunda A serisine S serisi para alıyorlar. Multimedyayı kullanmak eziyet, telefon bağlamak müzik dinlemek ayrı ayrı işkence. Alımı satımı çok zor. Dizelleri traktörden hallice.


Peugeot'lara değinecek olursak dışarıdan albenisi olan araçlar ancak malzeme kalitesinden korkunç yoksunlar, 1.2T motorları rezalet trigerleri yağın içinde çalışıyor çok zahmetli ve sık bakım istiyorlar. Frenaj konusunda dayanıksızlar, en ufak kazada haşat oluyorlar. Elektronik çok fazla kronikleri var gayet normal düzgün ilerleyen araç 5 dakika içinde 3-4 kere kırmızı motor lambası yakıp söndürüyor. Bir arkadaşım 308 kullanıyor 40k kilometrede 3 kez turbo hortumu değişti. 1.5 dizel motorları bir nebze daha iyi ancak onlar da PSA üretimler pek bir şey diyemiyorum. Şanzımanlarını çok övüyorlar ancak DSG'nin yanında çok ahım şahım şanzımanlar değil.


A3 onların yanında oldukça dolu albenisi olan VAG grubu prestijine ve kalitesine sahip. Piyasasına çok hakim değilim ancak 21 22ler hem km bakımından hem de fiyat bakımından çok üzmez alması satması kolay piyasada adı olan bir araç. 1.5TSI motorla geliyorlar bu motorlar yıllardır geliştiriliyor muazzam bir argeyle geliyorlar. 150 beygir 250nm tork üretiyor stok motor 235-240 çok rahatlıkla görülüyor ben ona göre oldukça ağır olan Passat Variant'la denemiştim hızlanma, son hız gayet tatmin edici. Sadece basılırsa yakan motorlar.

Eğer dizel taraftarıysanız 2020 30TDI A3'lere de bakabilirsiniz yıl gerilediği için Sline bile zorlayabilirsiniz. 1.6TDI motorlar da arge vs. konusunda çok başarılılar. Yağ değiştir filtre değiştir devam et tipindeler rahat bir şekilde 250-300bin kilometre görür. Ya da 2020 1.5TSI Golf, 2021 MK8 Golf Life, Passat Variant 2.0TDI gibi gibi akrabalarına da göz atabilirsiniz VAG grubu düzgün kullanılırsa hiçbir zaman üzmez. Şimdiden hayırlı olsun :).

Edit: DSG kötüleyen DSG kullanmaya çok hakim değildir :).
Bahsettiğiniz araçlar arasında life paket golf 8 ve 30 tdi dynamic a3 dışında hiçbir seçenek maalesef konu sahibinin yazdığı bütçede değil. Psa grubunun şanzımanının övülme sebebi trafikte ve yokuşta dsg gibi kararsızlık yaşamaması ve dsg kadar sık arıza vermeyen bir şanzıman olması. Motor konusunda haklısınız 1.2 puretech her ne kadar evimizin ikinci aracı olarak 45 bin km dir kullanıyor olsak da almaya değecek bir risk değil tsi motorlar çok daha başarılı.
Bu bütçede elektrikli düşünürseniz E-308 bakabilirsiniz ikinci elde bu fiyatlara bulunuyor diye hatırlıyorum. Bir arkadaşım sıfır aldı şu an 30 binde hiçbir sıkıntısı yok. Onun dışında en iyi seçenekler bence 35 tfsi 2020 dynamic veya bulunabilirse design a3, life paket golf 8 ve civic. Donanım olarak bahsettiğim a3'ler biraz zayıf. Koltuk ısıtma, carplay, ambiyans aydınlatma ve hız sabitleyici gibi donanımlar yok fakat 2020 alırsanız matrix far, cam tavan, keyless ve geri görüş kamerası hepsinde standart.
 
Ek olarak 1.0 TSI ile 1.0 Tce yi karşılaştırmak tsi için hakaret olur. 1.0 tce çok verimsiz ve hantal bir motor. 7 sene 100 bin km 1.0 tsi golf kullanmış birisi olarak şunu söyleyebilirim ki 1.6 tdi 2012 golf 7 sizi üzmediyse o da üzmez fakat yazın klima açık ve araç doluysa hacmin düşüklüğünü hissedersiniz ona yapacak bir şey yok.
 
Bahsettiğiniz araçlar arasında life paket golf 8 ve 30 tdi dynamic a3 dışında hiçbir seçenek maalesef konu sahibinin yazdığı bütçede değil. Psa grubunun şanzımanının övülme sebebi trafikte ve yokuşta dsg gibi kararsızlık yaşamaması ve dsg kadar sık arıza vermeyen bir şanzıman olması. Motor konusunda haklısınız 1.2 puretech her ne kadar evimizin ikinci aracı olarak 45 bin km dir kullanıyor olsak da almaya değecek bir risk değil tsi motorlar çok daha başarılı.
Bu bütçede elektrikli düşünürseniz E-308 bakabilirsiniz ikinci elde bu fiyatlara bulunuyor diye hatırlıyorum. Bir arkadaşım sıfır aldı şu an 30 binde hiçbir sıkıntısı yok. Onun dışında en iyi seçenekler bence 35 tfsi 2020 dynamic veya bulunabilirse design a3, life paket golf 8 ve civic. Donanım olarak bahsettiğim a3'ler biraz zayıf. Koltuk ısıtma, carplay, ambiyans aydınlatma ve hız sabitleyici gibi donanımlar yok fakat 2020 alırsanız matrix far, cam tavan, keyless ve geri görüş kamerası hepsinde standart.
Evet hocam haklısınız dediğim gibi piyasaya tam hakim değildim 1600 1700müş kusura bakmayın. 2020 35TFSI'lar 30TDI'lar o seviyelerde. PSA uzun süredir kullanmasam da hala çok dayanıklı olduklarını düşünmüyorum, VAG grubundan sonra. Kararsızlık konusunda size katılıyorum. Elektrikli bence daha ülkemizde hazır bir altyapıya sahip değil ancak 2020 35TFSI Dynamicler çok hoş bir seçenek olmuş.
 
1.0 tce son kasa clio kullandım otomatik ve ek olarak 1.0 etsi golf 8, arada dağlar kadar fark var hatta iddia ediyorum, 1.0 dsg’li golf, 1.5 TSİ’a sahip tiguan dan ve Formentor’den daha canlı daha akıcı hissettiriyordu. Yokuşta hızlanmada 4-5 bin devre kadar motor sesi diye bir şey yok elektirikli araç gibi gidiyorsun. Kullanıp 50-100 km yapınca bu nasıl bir motor diyorsun. Hisleri 1.6 Tdi gibi ek olarak Volkswagen’in motorları arasında en sessizi olabilir.
 

Geri
Üst Alt