Golf 8.5 Klima Yönlendirme Sanal Tuşlar görünmüyor


Sorun yaşayanların çoğu life ve style paket. Bu sorunlardan sadece klimayla ilgili olanını impressionda yaşayan gördüm. Bu arada size nasıl mesaj atabilirim özelden konuşmak için?
Yeni üye olduğumuz için biz direk mesajı kullanamıyoruz sanırım
 

Ben bazı youtube kanallarından takip ettiğim kadarıyla vw özellikle yazılım konusunda kriz içinde arkadaşlar. Eminim izleyenler de olmuştur benzer videolar. Golf’e yansıması da böyle oldu sanırım. Donan ekranlar, açılmayan kapılar, kapanmayan sunrooflar çok şey duydum. Özellikle pandemiden sonra maliyet düşürmeye taktılar kafayı nereden ne kısacaklarını şaşırdılar. Eski 7-7.5’ta bu kadar yazılımsal sorun işittiğimi hatılamıyorum. 2 ay önce Golf 7.5 aracımı sattım yazılımsal bir sorun neredeyse yaşamadım diyebilirim. Saat gibi çalışıyordu. Golf 8 alayım diyorum ama yorumları okudukça soğuyorum gerçekten. Bir de herşeyi ekrana sıkıştırmak nedir ya. Klima kontrollerini bari fiziksel yapsaydınız. Ekrandan klima açalım derken kaza mı yapalım bunu mu istiyorlar? Yani 2 tane tuştan 3-5 euro kar edecem diye herşeyi ekrana gömmüşler.
 
Ben bazı youtube kanallarından takip ettiğim kadarıyla vw özellikle yazılım konusunda kriz içinde arkadaşlar. Eminim izleyenler de olmuştur benzer videolar. Golf’e yansıması da böyle oldu sanırım. Donan ekranlar, açılmayan kapılar, kapanmayan sunrooflar çok şey duydum. Özellikle pandemiden sonra maliyet düşürmeye taktılar kafayı nereden ne kısacaklarını şaşırdılar. Eski 7-7.5’ta bu kadar yazılımsal sorun işittiğimi hatılamıyorum. 2 ay önce Golf 7.5 aracımı sattım yazılımsal bir sorun neredeyse yaşamadım diyebilirim. Saat gibi çalışıyordu. Golf 8 alayım diyorum ama yorumları okudukça soğuyorum gerçekten. Bir de herşeyi ekrana sıkıştırmak nedir ya. Klima kontrollerini bari fiziksel yapsaydınız. Ekrandan klima açalım derken kaza mı yapalım bunu mu istiyorlar? Yani 2 tane tuştan 3-5 euro kar edecem diye herşeyi ekrana gömmüşler.
Önceden de belirtmiştim şimdi de yazayım aynı şeyleri. 7 çıktığı dönemde diğer C hatchback lere emsal olacak sevideydi ve 7.5ta bu işi son noktaya ulaştırdılar.
7 de olan sorunlar varsa çözüme kavuştu onunla birlikte güncel donanımlar eklendi ve şahane bir 7.5 çıktı ortaya.
Ama ne zaman ki üstün körü hazırlanmış birçok yerde maliyetten kaçılmış bir golf 8 çıktı ortaya ve kullanıcılar tepkisini satın almayarak gösterdi zaten.
Yıllarca avrupa da satış birincisi olan model, 2020 2021 yıllarında satışları yılda 400binlerden 200binlere yani direk yarıya düşüyor ve 2022 de birinciliği peugeot 208 gibi B hatchback bir araç alıyor.
Firma I.D grubunu öne çıkarmak ve çinli firmalarla rekabete girmek istediği için kendi benliği kaybetti.
Kullanıcılar en azından 8.5 ta bir şeyler düzelir mi eski haline geri dönerler mi diye beklediler ama nafile.
Değil eski kalitesine dönmek , aracı makyajlarken sorunlarını bile gidermemişler.
Bu saatten sonra ne içten yanmalı tarafta ne de elektrikli tarafta adı öne çıkmayacak bir firma olarak kalacak.
Üretim kapasitesi, satış rakamları ve karlılık oranları hepsi düşüyor.
 
Önceden de belirtmiştim şimdi de yazayım aynı şeyleri. 7 çıktığı dönemde diğer C hatchback lere emsal olacak sevideydi ve 7.5ta bu işi son noktaya ulaştırdılar.
7 de olan sorunlar varsa çözüme kavuştu onunla birlikte güncel donanımlar eklendi ve şahane bir 7.5 çıktı ortaya.
Ama ne zaman ki üstün körü hazırlanmış birçok yerde maliyetten kaçılmış bir golf 8 çıktı ortaya ve kullanıcılar tepkisini satın almayarak gösterdi zaten.
Yıllarca avrupa da satış birincisi olan model, 2020 2021 yıllarında satışları yılda 400binlerden 200binlere yani direk yarıya düşüyor ve 2022 de birinciliği peugeot 208 gibi B hatchback bir araç alıyor.
Firma I.D grubunu öne çıkarmak ve çinli firmalarla rekabete girmek istediği için kendi benliği kaybetti.
Kullanıcılar en azından 8.5 ta bir şeyler düzelir mi eski haline geri dönerler mi diye beklediler ama nafile.
Değil eski kalitesine dönmek , aracı makyajlarken sorunlarını bile gidermemişler.
Bu saatten sonra ne içten yanmalı tarafta ne de elektrikli tarafta adı öne çıkmayacak bir firma olarak kalacak.
Üretim kapasitesi, satış rakamları ve karlılık oranları hepsi düşüyor.
Valla ne yalan söyleyeyim ben böyle düşünmüyorum. Yazılımsal sorunlar her araçta var sadece kullandığımızı biliyoruz başkalarından duymuyor olmamız onların kullandığı araçları muazzam yapmıyor. En azından gacur gucur eden bir ön konsolum, gıcırdayan kapılarım ve 2 ses fulleyince patlayan hoparlörlerim yok. Bunların hepsi tek bir sürüm güncellemesiyle geçebilecek şeyler. VW nin ilk defa eklediği fonksiyonlar mevcut araçta bu sebeple hatalar elbet olur. Elbette ki hatalarla kullanıcıya yollamak büyük hata ama sonuçta tek bir tuşa basarak bütün hataları silebilecek fırsatları var. TOGG ilk çıktığında neler neler oluyordu bir hatırlayın hepsi ortadan kalktı kullanıcılar memnun, alan memnun satan memnun. Karamsar olmamak lazım satış hedefleri üretim sayısı vs düşmesi markanın bittiğini asla göstermez yıllardır çoğu ülkede sevilerek kullanılan bu araçlar asla rafa kalkmaz.
 
Valla ne yalan söyleyeyim ben böyle düşünmüyorum. Yazılımsal sorunlar her araçta var sadece kullandığımızı biliyoruz başkalarından duymuyor olmamız onların kullandığı araçları muazzam yapmıyor. En azından gacur gucur eden bir ön konsolum, gıcırdayan kapılarım ve 2 ses fulleyince patlayan hoparlörlerim yok. Bunların hepsi tek bir sürüm güncellemesiyle geçebilecek şeyler. VW nin ilk defa eklediği fonksiyonlar mevcut araçta bu sebeple hatalar elbet olur. Elbette ki hatalarla kullanıcıya yollamak büyük hata ama sonuçta tek bir tuşa basarak bütün hataları silebilecek fırsatları var. TOGG ilk çıktığında neler neler oluyordu bir hatırlayın hepsi ortadan kalktı kullanıcılar memnun, alan memnun satan memnun. Karamsar olmamak lazım satış hedefleri üretim sayısı vs düşmesi markanın bittiğini asla göstermez yıllardır çoğu ülkede sevilerek kullanılan bu araçlar asla rafa kalkmaz.
İlla ki VW grubu diğer firmalara göre birçok konuda hala bir tık önde ona lafım yok ama 8-8.5 almayı düşünlerin çoğu hali hazırda vw kullanan insanlar ve geneli model yükseltmek yeni donanımlara erişmek adına bu araçlara bakıyorlar. Geçmiş modellerin daha sorunsuz ve kullanışlı olduğunu fark edince vazgeçenler oluyor.
Buda dediğim gibi satış rakamlarında kendini gösteriyor. 400binden 200bine düşüyorsa firma içinde bir şeyler yanlış yapılıyor demektir. Senin dediğin noktaya gelirsem 200bin zaten kötü değil diğer firmalar avrupada bu satışlara ulaşamıyor bile. Ben kendi model gamı için yorumluyorum.
 
Valla ne yalan söyleyeyim ben böyle düşünmüyorum. Yazılımsal sorunlar her araçta var sadece kullandığımızı biliyoruz başkalarından duymuyor olmamız onların kullandığı araçları muazzam yapmıyor. En azından gacur gucur eden bir ön konsolum, gıcırdayan kapılarım ve 2 ses fulleyince patlayan hoparlörlerim yok. Bunların hepsi tek bir sürüm güncellemesiyle geçebilecek şeyler. VW nin ilk defa eklediği fonksiyonlar mevcut araçta bu sebeple hatalar elbet olur. Elbette ki hatalarla kullanıcıya yollamak büyük hata ama sonuçta tek bir tuşa basarak bütün hataları silebilecek fırsatları var. TOGG ilk çıktığında neler neler oluyordu bir hatırlayın hepsi ortadan kalktı kullanıcılar memnun, alan memnun satan memnun. Karamsar olmamak lazım satış hedefleri üretim sayısı vs düşmesi markanın bittiğini asla göstermez yıllardır çoğu ülkede sevilerek kullanılan bu araçlar asla rafa kalkmaz.
Yazılım tarafına gelince vw'nin şuan yaptığı sadece donanımları yazılımla aktif veya deaktif edebilmek bunun ötesine gidemiyor.
Tesla gibi TOGG gibi doğuştan elektrikli modellerle ve direk donanımları yazılımdan oluşan araçlarla kıyaslamak bence doğru olmaz.
Basit tabiriyle volkswagen, tuşları düğmeleri kaldırıp ekrana ekliyor yada birkaç tane dokunmatik yüzey ekliyor bu kadar ve buna rağmen hala sorunlar çıktığı için kullanıcılar kızgın. Hali hazırda düzgün çalışan sistemlerin ekrana aktarılıp orda sorunlar çıkarması hoş değil ve dediğiniz gibi ufak çalışmalarla bile güncelleme alıp düzelecekken neden düzelmiyor diye tepki geliyor.
Öte yandan tesla togg byd gibi markalar yazılım sayesinde kendilerine donanım ekleyerek devam ediyorlar. Tesla tarafında yazılımla opsiyon satılıyor mevzu artık o seviyeye gelmiş durumda. O tarafta uğraşılan şeyler bambaşka aktif güvenlik sistemleri, sürüş destek sistemleri, otonom sürüş, kişiselleştirilebilirlik, eğlence sistemleri, enerji verimliliği, network ağı, veri kaydetme gibi gibi.
 
Valla ne yalan söyleyeyim ben böyle düşünmüyorum. Yazılımsal sorunlar her araçta var sadece kullandığımızı biliyoruz başkalarından duymuyor olmamız onların kullandığı araçları muazzam yapmıyor. En azından gacur gucur eden bir ön konsolum, gıcırdayan kapılarım ve 2 ses fulleyince patlayan hoparlörlerim yok. Bunların hepsi tek bir sürüm güncellemesiyle geçebilecek şeyler. VW nin ilk defa eklediği fonksiyonlar mevcut araçta bu sebeple hatalar elbet olur. Elbette ki hatalarla kullanıcıya yollamak büyük hata ama sonuçta tek bir tuşa basarak bütün hataları silebilecek fırsatları var. TOGG ilk çıktığında neler neler oluyordu bir hatırlayın hepsi ortadan kalktı kullanıcılar memnun, alan memnun satan memnun. Karamsar olmamak lazım satış hedefleri üretim sayısı vs düşmesi markanın bittiğini asla göstermez yıllardır çoğu ülkede sevilerek kullanılan bu araçlar asla rafa kalkmaz.
Hocam Golf 8’de önceki nesle göre ekstra nasıl bir fonksiyon var? ACC, Şerit takip, koltuk ısıtma, anahtarsız giriş vs bunların hepsi Golf 7.5’ta da vardı zaten. Kasa değişimi dışında bence bir yenilik yok. Tuşların dokunmatiğe dönmesi bana göre yenilik değil. Bizim sitemimiz 7.5’ta düzgün çalışan şey 8. nesilde niye bozuk. Ayrıca Golf 8 piyasaya yeni çıkmadı. 2019’dan beri üretiliyor. 5 yıl olmuş. Bu zamana kadar bu sorunlar niye giderilemedi?
 
en baz olan manuel donanımı alcan kafan rahat takilcan😃
Orası öyle zaten, forumda bu kadar 8.5 impression olmasının sebebi budur muhtemelen.
En baz donanım ile en dolu versiyon arasında tam 1milyon lira fark var ve en nihayetinde yine golf alınmış olunuyor..
Durum böyle olunca dediğiniz mantıklı oluyor. Diğer markalarla kıyaslandığında da C sınıfı araçlar 1.5-1.6 milyon üzerinde artık.
Güncel motorun 4 silindir olması ve DSG yi dert etmek istemeyenler için bu araç biçilmiş kaftan.
 

Geri
Üst Alt